fugla er for trege

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    fugla er for trege

    Jeg mener Lillestrøm spillerne er altfor trege.
    vurdering av hurtigheten til de som spilte igår:
    Shane: sen
    Kippe: sen
    Rambekk: sen
    Pål Steffen: rask
    Danton: sen

    Wehrmann sen
    Søgård: sen, men løpsterk
    Koren: ganske rask og godt driv
    Rise: Kjapp på de første meterne. Sen på de lengre løpene.
    Husar: sen

    Occean: sen
    Sundgot: sen.
    Myklebust: Rask på de første meterne. sen på de lengre løpa.

    Fugla sin spillestil krever spillere med både løpstyrke og hurtighet. Slik at de kan være steget før motstanderen i avgjørende situasjoner. Fugla bør trene mer på hurtighet. Og så bør de kjøpe inn flere raske spillere.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    Jeg er ikke enig med at Husar er sen. Men jeg forstår poenget ditt, og tror det har noe med at det tar litt tid før man setter seg skikkelig inn i spillet.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Er veldig uenig i det du sier. Jeg tror aldri LSK har hatt et så hurtig lag som vi har nå. Mange av vurderingene dine er helt bak mål i mine øyne.

      Kommentar

      • Fugla..
        Utestengt
        • Jul 2006
        • 62

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Er veldig uenig i det du sier. Jeg tror aldri LSK har hatt et så hurtig lag som vi har nå. Mange av vurderingene dine er helt bak mål i mine øyne.
        Ikke at jeg er uenig med deg, men vil gjerne ha en utdypelse.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Shane: Ganske rask, men til tider håpløs plasseringsevne, slik at han ofte kommer på etterskudd.
          Kippe: Blant de raskere i stallen på 40-meter.
          Rambekk: Ikke en jeg vil kalle treg, men kan være enig i at max-farten er ekstrem.
          Danton: Han er ganske treg, ja.

          Wehrman: Ikke direkte treg, men han har for liten "radius" som de sier på fagspråket. Men hvem glemmer duellen mot Gashi hjemme mot VIF i fjor?
          Søgård: Ikke blant de raskeste, men direkte treg er han definitivt ikke.
          Koren: Helt klart en ganske hurtig spiller, spesielt med ball.
          Riise: Rask.
          Husar: Er du seriøs?

          Occean: Synes han har et greit tempo, han er ikke en utpreget treg spiller.
          Sundgot: Enig der.
          Myklebust: Kvikk kar.

          Jeg mener du tar ganske brutalt feil, med mindre du har helt andre definisjoner av rask og treg enn resten av folket.

          Kommentar

          • Jaren-kanari
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 185

            #6
            Bruttern har testa gutta på olympiatoppen på 40-meter og stille høyde(husker ikke hva testen het). Ut fra dette vet jeg at fugla ligger brukbart an i forhold til andre klubber han har testet. Mener resultatene var omtrent like som Lyn, dårligere enn Molde, men bedre enn VIF. Denne testen ble også tatt uten at Mifsud og Koren var med, noe som ville dratt opp snittet ytterligere. Raskest av våre var vel ikke overaskende Pål Steffen, men Kippe og Occean var heller ikke værst. Han mente Occean led under elendig løpeteknikk. Av de som utpekte seg i negativ retning var Sundgot (hadde aldri sett en tippeliga-spiller med så elendig fysikk), godt at Arild er så smart som spiss, og har så god målteft og avsluttningsegenskaper.....
            Jaren-kanari
            Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              #7
              . Det kan godt være at forsvarsspillerne våre scorer brukbart på hurtighet av lengre distanser ala 40 m. Men jeg mener denne sesongen tydelig bærer preg av at de raske forflytningene som ofte kreves innenfor og rundt egen 16 meter mangler. Og skjer det noe ekstraordinært der inne så blir de for lett vippet av limpinnen. Dette har skjedd gang på gang i år, hvor det ser ut som Lillestrøm har full kontroll defensivt, for så ut av intet scorer motstanderen mål. Dette handler helt klart om evnen til omstilning og hurtig forflytning på korte avstander hos forsvarsspillerne.

              når det gjelder den enkelte spiller så har jeg bare vurdert de opp mot to kategorier rask/sen og det må jo bli litt unyansert, men Jeg mener Lillestrøm har mye å gå på når det gjelder hurtighet. Både når det gjelder raske og kraftfulle gjennombruddsbevegelser, men også de korte 2-5 meters spurterne for å komme i riktig posisjon i forhold til motstander
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1211

                #8
                Opprinnelig skrevet av e.d
                . Det kan godt være at forsvarsspillerne våre scorer brukbart på hurtighet av lengre distanser ala 40 m. Men jeg mener denne sesongen tydelig bærer preg av at de raske forflytningene som ofte kreves innenfor og rundt egen 16 meter mangler. Og skjer det noe ekstraordinært der inne så blir de for lett vippet av limpinnen. Dette har skjedd gang på gang i år, hvor det ser ut som Lillestrøm har full kontroll defensivt, for så ut av intet scorer motstanderen mål. Dette handler helt klart om evnen til omstilning og hurtig forflytning på korte avstander hos forsvarsspillerne.

                når det gjelder den enkelte spiller så har jeg bare vurdert de opp mot to kategorier rask/sen og det må jo bli litt unyansert, men Jeg mener Lillestrøm har mye å gå på når det gjelder hurtighet. Både når det gjelder raske og kraftfulle gjennombruddsbevegelser, men også de korte 2-5 meters spurterne for å komme i riktig posisjon i forhold til motstander
                Hva mener du man skal gjøre? Hva er ønsket ditt ettersom du har startet denne tråden? Kjøpe inn 3-4 nye raske forsvarsspillere?

                Kommentar

                • e.d
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 688

                  #9
                  Poenget mitt er å peke peke på noe jeg synes er en svakhet. Jeg mener absolutt ikke at de spillerne vi har er for dårlige, fordi de har masse kvaliteter. Men når det etterhvert skal handles inn nye spillere så håper jeg det med hurtighet vektlegges.,
                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #10
                    Pål Steffen er SUPER rask!
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • LSK N/B
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 830

                      #11
                      tenkt tanken selv, men tror ikke det er at spillerene våre er for treige, men at de ikke er kjappe nok i forhold til spillestil. Koren har vel sendt 4 pasninger bakover på sine 3 år i klubben. Dette gjør at ballen transporteres veldig raskt frem, slik at spillerene ikke rekker å komme frem i banen før angrepet er over. Om Koren klarer feks å holde ballen litt lenger i midbaneleddet, så tror jeg ikke tempo er noe problem for oss
                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                      Nei til NFF!

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎