Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Jakten på den forsvunne venstreving

    Dette temaet er blitt en gjenganger i mange tråder, spesielt de ladet av frustrasjon. Tror det er på tide med en egen tråd hvor man kan diskutere fakta og mulige løsninger på dette problemet.

    Problemet med manglende venstrekant har ridd LSK som en mare under Uwe. Ikke bare i år men også i fjor. Supportere glemmer lett, ringer navnet Sasa en bjelle? Vil også minne forumet på en av Uwes andre genistreker, nemlig å benytte Påsan i forsvaret, noe som skjedde i fjor.

    Viktige temaer er:
    1. Hvor god er egentlig Husar, bør han spille fra start?
    2. Har Husar en fot som kan benyttes på frispark og cornere (savner sårt Påsan her)?
    3. Hva har egentlig skjedd med Påsan? Er han syk, skadet, utrent eller ikke funnet god nok?
    4. Burde Trond Olsen fått sjansen?
    5. Hvilke alternativer kan hentes hvis Påsan legger opp, og Husar ikke får sjansen?
    6. Tror Uwe virkelig at Kiko eller Søgård gjør en god jobb på kant?

    Jeg mener at med en god venstrekant, så hadde vi knivet om gullet til siste slutt både i fjor og i år. Dette er helt klart Uws største feilgrep i mine øyne. Kjør debatt.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    1. Husar er god, spesielt teknisk. Ut ifra hva jeg har sett er han kreativ, forholdsvis hurtig og god til å utfordre.

    2. Det har han sikkert.

    3. Han ble vel først skadet, og har siden da ikke funnet igjen formen og er vel ikke god nok. Arrester meg hvis jeg tar feil, godt mulig jeg har det.

    4. Ja

    5. Har ikke noe konkret svar

    6. Veldig vanskelig å svare på. Jeg må si nei der.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      #3
      Vi har Husar, det store spørsmålet er: Hvorfor bruker ikke Uwe Husar?

      Er det fordi Espen har klippekort på A-laget? Eller mener Uwe Husar er for dårlig? Etter det jeg har sett så er Husar MYE bedre enn Espen på venstre kanten.

      Husar vant jo alle hode dueller pluss at han kom på ett par fine løp, han har hvertfall ett bra potensiale!

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5093

        #4
        Man kan ikke bombastisk måle to vidt forskjellige spillertyper opp mot hverandre, slik som Espen og Husár, selv om de spiller på samme plass.

        Det er snakk om priotiteringer, og komponering av lag.

        Uwe mener vi er bedre tjent med Espen, og hans kvaliteter på banen fra start. Inegn betviler at Husár er en bedre ballspiller en Søgård, men det er ikke dermed sagt at det er bedre for laget at Husár starter.

        Men at han snart fortjener sjangsen er det også liten tvil om.

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 402

          #5
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Dette temaet er blitt en gjenganger i mange tråder, spesielt de ladet av frustrasjon. Tror det er på tide med en egen tråd hvor man kan diskutere fakta og mulige løsninger på dette problemet.

          Problemet med manglende venstrekant har ridd LSK som en mare under Uwe. Ikke bare i år men også i fjor. Supportere glemmer lett, ringer navnet Sasa en bjelle? Vil også minne forumet på en av Uwes andre genistreker, nemlig å benytte Påsan i forsvaret, noe som skjedde i fjor.

          Viktige temaer er:
          1. Hvor god er egentlig Husar, bør han spille fra start?
          2. Har Husar en fot som kan benyttes på frispark og cornere (savner sårt Påsan her)?
          3. Hva har egentlig skjedd med Påsan? Er han syk, skadet, utrent eller ikke funnet god nok?
          4. Burde Trond Olsen fått sjansen?
          5. Hvilke alternativer kan hentes hvis Påsan legger opp, og Husar ikke får sjansen?
          6. Tror Uwe virkelig at Kiko eller Søgård gjør en god jobb på kant?

          Jeg mener at med en god venstrekant, så hadde vi knivet om gullet til siste slutt både i fjor og i år. Dette er helt klart Uws største feilgrep i mine øyne. Kjør debatt.
          Blir det ikke en liten oppryddning i stallen før neste år så veit ikke jeg. Noe må skje i allefall.
          Syntes Husar virket frisk og fin, men er redd for at vi får en Trond Olsen 2 i han om Uwe ikke velger å bruke han.
          Hvor mange kamper har Pål spilt de siste 2 årene? Regner med å se Påsan (pluss flere) i en annen drakt neste sesong.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Blir litt meningsløst å sammenligne Trond Olsen med Martin Husar. Trond Olsen er norsk, kan språket, er vant til norsk spillestil og har bodd i landet hele sitt liv, noe som gjør at han kan holde tilnærmet 100% fokus på fotballen. Husar virker det til at fortsatt forstår lite, han virker litt usikker på sin rolle og hvor han skal ta sine løp. Han skal innrette seg i et nytt land med et nytt miljø, noe som ikke skjer på 1-2-3. Små faktorer spilles inn, men at Husar vil bli satset på tror jeg det er liten tvil om. Han har allerede fått en del spilletid ved innhopp, noe jeg snart tror kommer til å resultere i startplass. Husar er også ung, yngre enn feks. Sapara. En 21-åring som knapt skjønner noen personer rundt seg føler seg nok litt usikker.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Mikael
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2005
              • 203

              #7
              Jeg har tro på Martin Husar. Har allerede sett at han kan spille fotball. Ser ut som en god teknisk og hurtig spiller.

              Hvis han klarer å tilpasse seg i Norge og Lillestrøm, tror jeg han kan slå i gjennom. Men det er viktig å gi han tillit og la han tilpasse seg ved å spille førstelagskamper.
              Forza fugla!

              LSK for evig og alltid

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Problemet med manglende venstrekant har ridd LSK som en mare under Uwe. Ikke bare i år men også i fjor. Supportere glemmer lett, ringer navnet Sasa en bjelle? Vil også minne forumet på en av Uwes andre genistreker, nemlig å benytte Påsan i forsvaret, noe som skjedde i fjor.
                Du er ekstremt opphengt i venstrekanten skjønner jeg. Sasa var en vandrende katastrofe, men det fantes nesten ikke midler før fjorårssesongen. Faktisk hadde Uwe mindre å rutte med i fjor enn Erlandsen hadde året før. Sasa var en gambling som ikke endte bra. En stygg skrape i lakken til Uwe der.

                Men jeg forstår ikke hvorfor du kan være så skråsikker på at en rendyrket venstrekant hadde løst "problemet" til LSK både i år og i fjor. Det handler om komponering av et lag og hva som funker best sammen. Ved å benytte en spiller som f.eks. Søgård på kanten får laget tilført visse elementer, mens man gir avkall på noen andre. Det er ikke slik at det er verdiløst med Søgård på venstrekant.

                Nok av lag i år som har brukt spillere på "feil" plass. Trøndera bruker en utpreget indreløper som venstreback, en høyreback som stopper og en stopper som sentral midtbane.

                Brann har brukt sentrale midtbanespilleren Charlie Miller på høyrekant nesten hele sesongen.

                Dersom vi hadde hatt en venstrebeint kloning av Riise tilgjengelig, tror jeg vi hadde sluppet å se Søgård som kantspiller. Men det har vi ikke. Dessverre. Så får vi håpe at Husar erobrer plassen som venstre kantspiller gjennom vinteren, for så langt har han ikke overbevist de gangene han har fått sjansen. Noe annet hadde jeg heller ikke forventet med utgangspunkt i alder, erfaring og meget store språkproblemer.

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                3. Hva har egentlig skjedd med Påsan? Er han syk, skadet, utrent eller ikke funnet god nok?
                Pratet med Påsan litt flyktig før kampen i går og han var fremdeles febersyk. Han var skuffet over få sjanser denne sesongen, ikke vanskelig å forstå med tanke på hvordan laget har fremstått etter vårsesongen og gledet seg til vintersesongen og en god grunntreningsperiode.

                Apropos forsøkene med Påsan som back, så forstår jeg ikke kritikken. Alle forutsetninger for å bli en god venstreback og med den løsningen fikk Uwe plass til Pål, Espen og Kasey på banen samtidig.

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                4. Burde Trond Olsen fått sjansen?
                Mulig. Det virker på meg som om Fjøra reiste rundt og hentet inn spillere fra U-21 landslaget bare fordi de var gratis. Hverken Trond eller Eirik fikk/har fått en reell sjanse til å spille seg inn på laget. Men, Trond klarte knapt å hevde seg i rollen som venstrekant på 2. laget, mulig han ikke fikset overgangen fra 4-3-3 til 4-4-2

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                6. Tror Uwe virkelig at Kiko eller Søgård gjør en god jobb på kant?
                Selvfølgelig tror han det, det er jo derfor de får spille. Men, en medvirkende årsak er nok mangelen på en skikkelig god venstrekant.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

                  #9
                  Jeg får slenge inn noen få betraktninger her.

                  Ang sentrale midtbanespillere plassert på vingen. Rønnern nevner Charlie Miller på Brann som et eksempel på at det slett ikke trenger å bli så galt, og det er jo helt riktig. Det er imidlertid én viktig forskjell; Charlie har teknikk og en ganske god pasningsfot, noe som ikke er Søgårds sterkeste side. Når man raider kanten og kommer opp i trange situasjoner, er det ofte nødvendig med en vanskelig pasning eller en dribling, mens jeg mener at det er enklere å finne enklere pasningsalternativer når man spiller sentralt.

                  Bjørn Dahl har jo også en del å si for Branns gode spill på høyrekanten. Dersom Stefanutto var like god offensivt, ville det blitt mye enklere for Søgård å spille ving.


                  Ang Olsen. Han var rask og kunne løpe forbi folk, men mitt inntrykk var at han alltid var slurvete og virka umotivert når han fikk sjansen. Slo flere håpløse innlegg når vi jaget mål mot slutten av kamper o.l. Jeg har ingen problemer med at han fikk gå.


                  Ang Husar. Jeg er veldig spent på vår nye venstreving. Til tross for at han som nevnt tidligere i tråden har alle forutsetninger for ikke å forstå noe som helst av hva medspillere og støtteapparat sier og bare er 21 år, har han prestert en del bra ute på kanten. Han kommer seg ofte forbi forsvarere, men virker ofte rådvill. Vil bli bedre når han forstår spillestilen bedre. Later til å være en mann å satse på, spør du meg. Håper virkelig ikke at han mister motivasjonen helt pga språkvansker, hjemlengsel osv, og presterer dårlig pga det, for jeg vil virkelig ha han med videre, etter det lille jeg har sett til nå.


                  (...)og gledet seg til vintersesongen og en god grunntreningsperiode.
                  Du verden. Ikke verst å glede seg til en lang og kald vinter med masse hard trening, ubetydelige treningskamper, og muligens Royal League. Her snakker vi holdninger

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Påsan tilbake i slag?

                    Jeg var ikke på match i dag, men ifølge referatet fra RB (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2434691.ece), samt liveoverføring (http://www.rb.no/fotball/live/) kan det virke som om Påsan hadde positive bidrag.

                    Hvilket inntrykk fikk dere som var på kamp av Påsan?

                    Jeg noterer meg forøvrig at Husar ikke fikk et eneste minutt, selv når Påsan ble tatt av. Hva skyldes det?
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      #11
                      Syns Påsan var positiv idag. Moro å se han spille nesten en hel kamp, og i tillegg ha gode cornere og noen raid på kanten. Hvorfor Husar ikke kom innpå vet jeg ikke.

                      Kommentar

                      • lsk_fugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 864

                        #12
                        vi hadde jo god kontroll på kampen! det var jo bare å cruise inn til 3 poeng i dag... også må jeg si det er positivt at unggutter som nettopp Lasse Bergan Foss blir brukt da! virkelig positiv!

                        Kommentar

                        • Gullars
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 355

                          #13
                          Syns Pål gjorde en veldig bra kamp i dag, spesielt med tanke på hvor lite kamptrening han har hatt.. helt sikker på at han kan bidra masse neste sesong hvis han holder seg skadefri

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5093

                            #14
                            Jeg velger og komme med følgende påstand:

                            Med Pål Strand på banen er LSK 6,7 ganger farligere på corner enn uten Pål Strand på banen.

                            Godt og se han i slag igjen..

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Jeg velger og komme med følgende påstand:

                              Med Pål Strand på banen er LSK 6,7 ganger farligere på corner enn uten Pål Strand på banen.

                              Godt og se han i slag igjen..

                              Ja virkelig moro å se han slik. Vi får rett og slett en ny dimensjon. Nå får vi håpe at han får en god opptreningsperiode i vinter. Om mulig, spar han litt i kamper. Men jeg er vel redd Nordlie ikke akkurat tenker slik.

                              Kommentar

                              • larsbøffel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1028

                                #16
                                håper han er tilbake. Han var jo god idag! ble litt rørt da en god venn av meg som er søpla fanatiker kom å lurte på hvor det var blitt av pål strand og sa at han var en lillestrøm spiller han likte skikkelig godt før og håpet at enga skulle få han.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  #17
                                  Helt klart positive takter fra Påsan i dag! (Litt stivere enn ellers ) Mye bedre kvalitet på innleggene og dødballene. Men jeg savner enda at han tør å utfordre helhjerta. Selvtilliten er nok ikke helt på topp, og det blir fortsatt mye støttepasninger og halvhjerta forsøk istedet for å utfordre 100% på en back uten sikring.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Greven
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2005
                                    • 133

                                    #18
                                    Det er skikkelig morro å se på forskjellen på innleggene fra venstrekanten med og uten Påsan. Han har en silkefot som holder et par sessonger til.
                                    Født i glasshus med lomma full av småstein

                                    Kommentar

                                    • fotball_marthe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1069

                                      #19
                                      Bra at han er i bra slag igjen.Virket sånn i går hvertfall,selv om jeg ikke så kampen men fulgte med live på rb.no..
                                      Har savna han!
                                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Jeg velger og komme med følgende påstand:

                                        Med Pål Strand på banen er LSK 6,7 ganger farligere på corner enn uten Pål Strand på banen.
                                        Kan ikke motsi deg der. Moro å se Påsan tilbake i går. Synes han viste en del meget bra spill, ikke minst med tanke på liten kamptrening. Og han legger utsøkte cornere.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎