Hva skyldes de mange poengtapa på slutten av kampene 2006: Dårlig trent?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2315

    Hva skyldes de mange poengtapa på slutten av kampene 2006: Dårlig trent?

    ser man på denne tabellen:


    er tallenes tale klare.

    under arne erlansden var det vel heller motsatt. vi avgjorde flere kamper i sluttminuttene.
  • Bolsen3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 1061

    #2
    Tallene skulle jo tilsi at gutta er for dårlig trent, men nå har dem jo gjennomført flere gode kondisjonstester, så tviler på at det er der problemet ligger. Tror rett og slett det handler mer om mental styrke og rutine. Synes vi har for lite rutine i stallen, og håper det hentes inn noen litt mer erfarne spillere til neste sesong. Synes også vi har for få ledertyper i gruppa. Synes ikke Kippe er god nok som kaptein. Håper noen andre får den rollen neste sesong, mitt håp er at Rambekk får bære kapteinsbindet!

    Men kort fortalt, tror ikke de dårlige andre omgangene skyldes at gutta er dårlig trent!

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      #3
      Tallene skulle jo tilsi at gutta er for dårlig trent, men nå har dem jo gjennomført flere gode kondisjonstester, så tviler på at det er der problemet ligger. Tror rett og slett det handler mer om mental styrke og rutine. Synes vi har for lite rutine i stallen, og håper det hentes inn noen litt mer erfarne spillere til neste sesong. Synes også vi har for få ledertyper i gruppa. Synes ikke Kippe er god nok som kaptein. Håper noen andre får den rollen neste sesong, mitt håp er at Rambekk får bære kapteinsbindet!

      Men kort fortalt, tror ikke de dårlige andre omgangene skyldes at gutta er dårlig trent!
      Enig. Synes ikke Kippe har stått fram som den sjefen han burde være, med sin rutine i klubben. Han er en god spiller, blant de beste stopperne i TL, men noen kapteinstype er han ikke. Jeg ville heller hatt type som Wehrman som kaptein. Han er akkurat passe gæærn nok til å styre laget fra midten. Men Rambekk er eller ikke noe dårlig forslag. Synes han virker mer som en sjef bak der, enn Kippe.


      KimFL

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        Vanskelig å så hva som var årsaken til kollapsene i fjorårssesongen, men det er tydelig at Sportsklubben og Tom Nordlie har tatt tak i det fysiske, ref. nyhetstråden:


        Det er ganske profesjonelt nå, neste uke kan vi se på en PC hvilket pulsnivå spillerne ligger på underveis i treninga, og får dermed styrt intensiteten mer riktig. Uten at jeg mistenker noen for å lure seg unna, skal det bli veldig vanskelig nå, sier Nordlie til Dagbladet.no og humrer godt.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Vinje
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Feb 2006
          • 110

          #5
          Grunnen til at vi tapte mange poeng i fjor har ingenting med dårlig eller godt trente spillere å gjøre! Det har med PSYKOLOGI

          Når man har mistet poeng i sluttminuttene er det ytterst viktig at trenerteamet handler riktig i perioden etterpå. Her gjorde Røssler mye galt. Vi så klubben hente inn idrettspsykologer MIDT i sesongen, og hentet inn endel utenforstående til klubben som skulle løse dette. Når man gjør slikt så STYRKER man frykten til gutta foran kommende kamper, istede for den ønskede MINSKINGEN. Dette er noe man skal jobbe med i perioden DESEMBER - MARS. Psykisk styrke kan ikke bare plutselig bli et tema NÅR det skjer, men hindres i å skje.

          Når gutta i garderoben VET at de har mistet poeng i slutten, hvorpå de får tredd en psykolog nedover hode, så STYRKES frykten for dette i kampen etter. Det blir en sånn "Nå MÅ det ikke skje igjen i dag" tankegang hos de fleste når uret tikker mot 90.

          Gode eksempler på dette er RBK, Man U og Chelsea. De har hatt trenere som har tatt psykologien seriøst, og prentet dette inn i laget FØR sesongen. Noen som har sett de nevnte 3 klubber stresse om det står 0-1 eller 1-0 og det nærmer seg slutten? De VET at dersom de lar seg styre av tanker om resultatet så kommer ikke ønsket resultat. De jobber bare ufortrødent videre, og får i vesentlig større grad resultater enn andre klubber.

          Her tror jeg faktisk Tom har mye mer å fare med enn Røssler, og jeg HÅPER han har dette i bakhodet på hver trening, hver samling og hvert spillermøte.
          Det var min mening, og den er alltid riktig!

          Kommentar

          • Kjetil
            Medlem
            Hoffnarr
            • Mar 2006
            • 48

            #6
            Vi hadde akkurat det samme problemet de siste årene under Arne. Det er en myte at vi var gode på slutten da han var trener. Det er nok heller det at verken spillerne eller trenerne har vært gode nok taktisk.
            Diego for fugla!

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Opprinnelig skrevet av Vinje
              Grunnen til at vi tapte mange poeng i fjor har ingenting med dårlig eller godt trente spillere å gjøre! Det har med PSYKOLOGI

              Når man har mistet poeng i sluttminuttene er det ytterst viktig at trenerteamet handler riktig i perioden etterpå. Her gjorde Røssler mye galt. Vi så klubben hente inn idrettspsykologer MIDT i sesongen, og hentet inn endel utenforstående til klubben som skulle løse dette. Når man gjør slikt så STYRKER man frykten til gutta foran kommende kamper, istede for den ønskede MINSKINGEN. Dette er noe man skal jobbe med i perioden DESEMBER - MARS. Psykisk styrke kan ikke bare plutselig bli et tema NÅR det skjer, men hindres i å skje.

              Når gutta i garderoben VET at de har mistet poeng i slutten, hvorpå de får tredd en psykolog nedover hode, så STYRKES frykten for dette i kampen etter. Det blir en sånn "Nå MÅ det ikke skje igjen i dag" tankegang hos de fleste når uret tikker mot 90.

              Gode eksempler på dette er RBK, Man U og Chelsea. De har hatt trenere som har tatt psykologien seriøst, og prentet dette inn i laget FØR sesongen. Noen som har sett de nevnte 3 klubber stresse om det står 0-1 eller 1-0 og det nærmer seg slutten? De VET at dersom de lar seg styre av tanker om resultatet så kommer ikke ønsket resultat. De jobber bare ufortrødent videre, og får i vesentlig større grad resultater enn andre klubber.

              Her tror jeg faktisk Tom har mye mer å fare med enn Røssler, og jeg HÅPER han har dette i bakhodet på hver trening, hver samling og hvert spillermøte.
              Veldig enig med Vinje om bruken av psykologer midt i sesongen, men jeg vi tapte ikke bare på dårlig psykologi. Jeg tror problemet var en god blanding av for dårlig aerob trening (det så man på løpstestene Tom har kjørt), og dårlig psyke som ikke ble noe sterkere på slutten av kampen da de prøvde å sikre seieren ved å legge seg bakpå. En annen faktor kan være at ikke alle gutta spilte på samme lag ifjor. Mifsud spilte ihvertfall på sitt lag, og det gjorde til tider Koren også.

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #8
                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                Veldig enig med Vinje om bruken av psykologer midt i sesongen, men jeg vi tapte ikke bare på dårlig psykologi. Jeg tror problemet var en god blanding av for dårlig aerob trening (det så man på løpstestene Tom har kjørt), og dårlig psyke som ikke ble noe sterkere på slutten av kampen da de prøvde å sikre seieren ved å legge seg bakpå. En annen faktor kan være at ikke alle gutta spilte på samme lag ifjor. Mifsud spilte ihvertfall på sitt lag, og det gjorde til tider Koren også.
                Tror ikke du skal legge skylden for poengtap på slutten av kampene på Mifsud og Koren. Mifsud spillte ikke akkurat mye på slutten av kampene i fjor
                Last edited by Henrik; 29.01.2007, 12:51. Begrunnelse: Spelling

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  Tror ikke du skal legge skylden for poengtap på slutten av kampene på Mifsud Koren. Mifsud spillte ikke akkurat mye på slutten av kampene i fjor
                  Jeg la ikke skylden på de. Jeg skreiv 2 ting som jeg mente var grunner til at de tapte poeng på slutten av kamper ifjor før jeg skreiv : "En annen faktor kan være at ikke alle gutta spilte på samme lag ifjor. Mifsud spilte ihvertfall på sitt lag, og det gjorde til tider Koren også".

                  Det jeg mente med at "ikke alle spilte på samme lag" var ikke at Koren eller Mifsud gjorde det dårlig de siste minuttene i kampene, MEN at å ha sånne spillere som Mifsud (spesielt) på laget ikke er noe bra for lagmoralen (vilje til å gi alt for medspillere å sånne ting).

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1818

                    #10
                    meiner at det var røsler sin skyld. han er ikke god nok taktisk til å holde på seierene. Han som taper kampene for oss på slutten fordi han ikke har den taktiske evnen

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      meiner at det var røsler sin skyld. han er ikke god nok taktisk til å holde på seierene. Han som taper kampene for oss på slutten fordi han ikke har den taktiske evnen
                      en annen veldig viktig faktor, skjønner ikke at jeg klarte å utelate det :mrgreen:

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎