Vi burde satsa på større seier på 3-0 (var: Hva faen er det her for en mentalitet?)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 895

    Vi burde satsa på større seier på 3-0 (var: Hva faen er det her for en mentalitet?)

    Slappe av og sentre bakover mot et lag i oppløsning? Hva er dette for noe? Vil vi ikke til UEFA-Cupen? Makan til håpløs og amatørmessig innstilling kan jeg ikke fatte et lag med ambisjoner har. Dette laget eier ikke vinner-mentalitet overhodet! Her må det tas et oppgjør med både spillere og trenere!

    Faen! Noe må gjøres, er lei av å feire potetgull, her blir vi lovet gull og grønne skoger så ender vi opp med en bedriten fjerdeplass. Vil også ha meg frabedt gjøker som skal forsvare den idiot-holdning Lillestrøm viser.
  • fotball_marthe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1069

    #2
    Er ganske enig med deg her ass!
    Da vi leda 3-0 til pause så trodde jeg vi kanskje kunne vi 5-0 eller no,men neida..INGEN mål i 2. omgang..
    SKUFFENDE!

    Men det var jo bra vi vant da!
    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

    Kommentar

    • jonrog
      Medlem
      Møteplager
      • May 2006
      • 95

      #3
      Jeg er helt enig med deg. Det er noe av det latterligste jeg har vær borti. Når Gunnar Halle i tillegg uttaler at han er fornøyd med tingenes tilstand, lurer jeg på om han i det hele tatt har sett på tabellen?

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        Hæh?

        Her vinner Fugla for første gang på x-antall kamper, og det også jævli overbevisende! 3-0 er mer enn nok. Dersom du fortsatt ikke er ening i det, så kan jeg anbefalle deg lerkendal og piping på 5-0 stilling.

        Igjen, hæh!?! Er det aldri bra nok eller?
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Tror ikke noen er misfornøyd med 3-0 seier i utgangspunktet, men at vi kanskje burde prøvd å scoret flere mot ett Odd i oppløsning siden vi er bak Enga på målforskjell.

          Men, jeg tror det var viktig for selvtillitet i forsvaret å holde nullen for første gangen på 10 kamper, så skjønner godt at de velger å kontrollere inn etterhvert.

          Kommentar

          • jonrog
            Medlem
            Møteplager
            • May 2006
            • 95

            #6
            :???:
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Tror ikke noen er misfornøyd med 3-0 seier i utgangspunktet, men at vi kanskje burde prøvd å scoret flere mot ett Odd i oppløsning siden vi er bak Enga på målforskjell.

            Men, jeg tror det var viktig for selvtillitet i forsvaret å holde nullen for første gangen på 10 kamper, så skjønner godt at de velger å kontrollere inn etterhvert.
            Heller et baklengs og to frem mot slutten, og et mål nærmere 3.plassen, som følgelig vil føre til bedre motivasjone, enn å begynne å bygge litt selvtillit i de bakre rekker helt på slutten av sesongen. Situasjonen nå er slik at vi må ha 4 måls bedre målforskjell enn enga i siste kamp, dersom begge lagene vinner. det sier seg selv at det er forbanna vanskelig. 3 ville vært lettere, men jeg syntes vi burde gått ut i andre omgang med målsetning om å kjøre over Odd fra start av omgangen og score i alle fall 3 til. Da hadde det vært andre boller.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5096

              #7
              Hva faen er DETTE HER for en mentalitet? Har har vi ikke vunnet på ørten kamper, og vi har jaggu ikke holdt nullen siden Sverre Brandhaug var i puberteten.. Så vinner vi 0-3 borte mot Odd.

              Hva skjer? Syting, klaging og annen sjølpissing på høyt plan!


              Greit at vi trenger bra målforskjell, men se LITT balansert på saker og ting da..

              Når vi spiller bra, og taper, slik som mot Tromsø: SYTING og KLAGING..
              Når vi ikke spiller fullt så bra og vinner, mot Odd: SYTING og KLAGING..

              Hva fanden skal det til for å tilfredstille dere? 1-7 borte mot RBK? Eller hadde det baklengsmålet vært for tungt og svelge?


              Sorry oppgulpet, men måtte bare ha det ut!
              Last edited by McGuffy; 29.10.2006, 21:36.

              Kommentar

              • Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

                #8
                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Hva faen er DETTE HER for en mentalitet? Har har vi ikke vunnet på ørten kamper, og vi har jaggu ikke holdt nullen siden Sverre Brandhaug var i puberteten.. Så vinner vi 0-3 borte mot Odd.

                Hva skjer? Syting, klaging og annen sjølpissing på høyt plan!

                Når vi spiller bra, og taper, slik som mot Tromsø: SYTING og KLAGING..
                Når vi ikke spiller fullt så bra og vinner, mot Odd: SYTING og KLAGING..

                Hva fanden skal det til for å tilfredstille dere? 1-7 borte mot RBK? Eller hadde det baklengsmålet vært for tungt og svelge?

                Sorry oppgulpet, men måtte bare ha det ut!

                Helt enig, helt helt enig. Ser ikke hvorfor det trengs å syte sånn. Godt at de prøvde å sikre inn seiren i dag, og holde nullen. Vi kan da ingenting for at VIF vant over Sandefjord. Vi får spille vårt spill, så satse på alt som er rimelig, innenfor det.

                Kommentar

                • Matti
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 895

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Hva faen er DETTE HER for en mentalitet? Har har vi ikke vunnet på ørten kamper, og vi har jaggu ikke holdt nullen siden Sverre Brandhaug var i puberteten.. Så vinner vi 0-3 borte mot Odd.

                  Hva skjer? Syting, klaging og annen sjølpissing på høyt plan!
                  Du passer godt inn i Lillestrøm. Neste uke er det vel ut å feire en fortrefflig 4. plass?

                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Når vi spiller bra, og taper, slik som mot Tromsø: SYTING og KLAGING..
                  Når vi ikke spiller fullt så bra og vinner, mot Odd: SYTING og KLAGING..
                  Helt korrekt, ingen av dele holder mål for et lag med ambisjoner om medalje. Dog klaget jeg ikke over resultatet mot Tromsø der vi faktisk prøvde å angripe.
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Hva fanden skal det til for å tilfredstille dere? 1-7 borte mot RBK? Eller hadde det baklengsmålet vært for tungt og svelge?
                  1-7 hadde vært kjempetrivelig, men det kan du som jeg bare drømme om å se med den mentalitet vi har nå. Med 11 mann i forsvar så fort man har spilt fra motstanderlaget all selvtillit og håp, så blir man nesten nødt til å nøye seg med 2-3 mål i ræva 2 minutter før slutt og 7. plass. I denne kampen var ikke seier godt nok, men slik så det faen ikke ut.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    #10
                    Jeg er førstemann til å innrømme at jeg har fryktelig lyst på 3.plass, og jeg vet inderlig godt at vi trenger mål mtp målforskjell i forhold til Vålerenga.

                    Men nå har vi endelig har vunnet en kamp, holdt nullen, og puttet tre riktig vei.

                    Jeg logger meg på forumet, og det første som smeller i trynet mitt er klaging og syting. Det er faen ikke ETT positivt ord i førsteinnlegget, og selv om kampen i dag ikke var noen höjdare så syns jeg jaggu meg sytingen tar overhånd snart..

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Matti
                      Helt korrekt, ingen av dele holder mål for et lag med ambisjoner om medalje. Dog klaget jeg ikke over resultatet mot Tromsø der vi faktisk prøvde å angripe.
                      Synes du er litt merkelig. Tape hjemme mot Tromsø er ingen ting å klage over fordi vi fosset frem for å score mål, mens vi slår Odd 3-0 borte, og da er det ikke bra nok fordi vi ikke kjører mer framover?

                      Må innrømme jeg er glad at vi gjorde som vi gjorde idag, og ikke som mot Tromsø hjemme, for da husker vi alle hvordan det gikk. Og uten en skikkelig venstrekant og med den håpløse dusten Occean på topp, med den treige sinka Sundgot på benken kan vi jo bare drømme om at det skulle gått noe bedre denne gangen. Kan jo legge til dustehuet Rösler som er håpløs taktisk og teite Halle som ikke klarer å organisere oss defensivt, og Fjørtoft som bare henter stallfyll og møkkaspillere, hadde vi bare hatt Bjarmann.

                      Faen meg utrolig at selv etter en strålende 3-0 seier på bortebane i Skien hvor vi har slitt så til de grader før Uwe, er det mulig å klage så intenst.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Matti
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 895

                        #12
                        Som sagt, om du ikke ser problematikken ved å ikke en gang _prøve_ å ta en medalje i tippeligaen. Da er det strengt tatt lite jeg kan gjøre for å hjelpe deg, kammerat. Men, fotball handler om det å lykkes, er dere fornøyd med fjerde plassen så er det strengt tatt det som skal til. Slik det ser ut i dag er jo både laget og supporterne sjeleglad for 3-0 og fjerdeplass. Gratulerer!

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5096

                          #13
                          Så 3-0 borte mot Odd er ikke å prøve og ta medalje?

                          Gratulerer!

                          Kommentar

                          • Matti
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 895

                            #14
                            Så du mener 11 mann i forsvar siste femogførr der Odd bare står og ser på med gigantiske sprekker i forsvaret er å prøve på medalje? Både spellere og trenere var klar over at Vålerengen ledet, og da kommer ikke du her å sier man prøver på medalje med 11 mann i forsvar.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Matti
                              Så du mener 11 mann i forsvar siste femogførr der Odd bare står og ser på med gigantiske sprekker i forsvaret er å prøve på medalje? Både spellere og trenere var klar over at Vålerengen ledet, og da kommer ikke du her å sier man prøver på medalje med 11 mann i forsvar.
                              Så var det dette med balanset og nyansert syn på saker og ting. Ikke alltid like lett. Du burde prøve det en gang..

                              Kommentar

                              • Franken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1036

                                #16
                                Er kjempefornøyd jeg. 0-3 mot Odd er knallbra det. Mer er det faen ikke å si.
                                Fra Baillsund

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #17
                                  Jeg tror ikke vi hadde fått dette oppgulpet hvis ikke Søpla hadde liggi langt foran oss på målforskjell, og en kamp igjen å spille.
                                  Det er ikke på Falkum vi evt. har rota bort medaljen. Jeg skulle også ønske at vi hadde satsa litt annerledes på slutten, men det er bagateller. Det viktige er at vi vant. Det er langt verre at vi slapp Odd til mange gigantsjanser helt på starten av kampen. Hadde Odd fått uttelling der, så hadde vi hatt mer alvorlige ting å klage på.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #18
                                    Nettopp kommet hjem, happy som et lite ekorn som har fått i seg en kopp kaffe for mye og så får man slengt dette oppgulpet midt i trynet.

                                    Hallo, vi VANT tre viktige poeng på bortebane. Mot en vanskelig motstander som ikke alltid har vært like gjestfrie og generøse overfor oss.

                                    Skulle gjerne ha grusa Odd'rane med både fem og seks mål, men innser nå at
                                    det var langt mer fornuftig å holde laget tilbake på banen for å slå kontra når mulighetene kom - enn å kaste seg hodestups i en offensiv bare for bedre på målforskjellen i forhold til Møkka.

                                    Men det er klart, jeg blir lett nervøs når Uwe beordrer troppene til trekke seg tilbake på banen og først legge inn presset på motstanderen når de er langt inne på vår banehalvdel. Men i dag fungerte det, og vi har forstatt heng på nissene fra Etterstadsletta.

                                    Gratulerer med seieren, kanaris.


                                    PS: Lenge siden jeg har sett Pål Steffen så god. Noen som er enig?

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #19
                                      Tre poeng og seier med 3-0 borte mot ett lag vi har hatt store problemer med både hjemme og borte. Og folk er misfonøyd. Som jeg har sagt før og som blir, nevnt her så er det ikke idag vi har rotet bort medaljen.

                                      Men dersom tilsvarende 1.omgang skulle skje neste gang, så vil jeg si vi bør prøve satse litte grann mer. Dersom VIF vinner med ett , må vi vinne med fem. Det føles utopisk da vi vel ikke har scoret fire mål i en seriekamp med Uwe på det jeg kan huske, men nå har vi jo absolutt ingenting å tape. Men i må jo være veldig forskiktig med Edu.

                                      Kommentar

                                      • Harald_88
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 550

                                        #20
                                        3-0 borte mot Odd, etter 4 kamper uten seier. Det sier seg selv at da skal man være kjempe happy og glad for at ting løsner, at folk kommer med kritikk da fatter jeg ikke
                                        Alt For Fugla

                                        Gå Av Grønlund

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎