Karakterbok Odd - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Karakterbok Odd - LSK

    I og med at Trigz prioriterte håndballkamp med Fjellhammers damelag, så trår jeg til i denne nødens stund. Med tanke på promillenivået i Skien, vil jeg tro at det er et fåtall av de som var der, vil kunne komme med innsigelser på dagens børs.

    Heinz Müller - 5

    Meget bra kamp. Reddet et par store, var flink i feltet og lyktes med sine utboksinger. Dog kan jeg ikke fri meg fra tanken på at han ikke alltid er helt heldig med å dirigere forsvaret og LSK var heldige som slapp unna baklengs i de første minuttene i går.

    Anton Johansen
    - 5
    Danskepølsa har fått mye uberettiget kritikk fra supporterne i jakten på syndebukker. Solid kamp, men mindre med offensivt enn ønskelig. Fremdeles noen innlegg som er av så dårlig kvalitet at en kan lure på hva slags stein han har i skoa.

    Pål Steffen Andresen - 7 (BB)
    Kom inn for Rambekk, tok ansvar og løste nær sagt alle utfordringer med stil. God fart som matchet spissene til Odd, kompromissløs i lufta, herlig oppofrende innstilling med hockeytaklinger ved flere anledninger.

    Frode Kippe - 6

    Har fått et enormt løft etter at han kom tilbake fra skade. Gjør knapt en feil, er blitt flinkere til å unngå frispark i mot i farlige posisjoner. Scoret et viktig mål og hadde også en gedigen sjanse som han nok burde satt på nærmest blank goal. Rydder ALT i lufta.

    Shane Stefanutto
    - 5
    Mistet posisjonen sin ved to av Odds største sjanser i begynnelsen av kampen. Stygge feil, men spilte seg stort opp. Godt samspill med både Søgård og Husar og i andre omgang var han flink til å bryte foran forsvareren og stoppet mange angrep.

    Bjørn Helge Riise - 6

    Ustoppelig arbeidsmoral. At den mannen har vært ute hele uke med hjernerystelse var umulig å se. Godt samspill med Anton og bidro spesielt mye defensivt. Kom til noen gode innlegg, men alt i alt forventer jeg at pasningsfoten blir bedre i tiden fremover. Burde scoret på innlegget fra Myklebust i 2. omgang.

    Kasey Wehrman - 5

    Kasey har tatt tilbake posisjonen som sentral midtbane. Registrerte bare en stygg tversover, noe som er godkjent. Spiller med risiko, men det er noe jeg liker å se. Uten risiko, ingen kreativitet eller overraskende pasningsvalg. Ryddet godt unna på defensive dødballer.

    Robert Koren - 7

    Tipper opp mot en åtter, men har en periode hvor han rett og slett blir for pinglete og blir løpt over at Odds midtbane. Scorer sitt tiende mål for sesongen etter en nydelig pasning fra Myklebust. Fremdeles ikke gode nok dødballer.

    Espen Søgård - 5

    Åpner meget friskt som venstre kant. Kommer til et par gode innlegg og skaffer et par frispark i farlig posisjon. Mangler løpene inn i boksen. Stod igjen et par ganger som back og lot Shane ta oppgavene offensivt. Inn sentralt sammen med Kasey etter at Husar kom inn og ble veldig defensiv. Antagelig taktiske vurderinger.

    Magnus Myklebust - 7

    Et mål og en målgivende av en meget høy klasse. Bevegelig, sterk, smart og med en utrolig god balanse. Godt samspill med både Ollie, Robbie og Børni.

    Olivier Occean
    - 6
    Sekseren tippet hans vei med en målgivende til Myklebust. Vant veldig mye i lufta, var hurtig langs bakken og flinkere enn lenge på å fordele kula tidlig. Kom ikke til noen store målsjanser, men hadde et par gode skuddforsøk.

    Martin Husar - 5
    Flink til å søke bakrom da LSK kontret og viser at han har god fart på tross av rar løpestil. Fin teknikk og veldig sterk i kroppen. Kom også til en god sjanse som han ikke fikk presset innenfor stolpene.

    Sundgot
    Fikk de siste 15 og klarte ikke å markere seg veldig.

    Rambekk

    Siste fem inn for Kasey. Sikret nullen og seieren med fornuftige løsninger i trange situasjoner.

    Uwe Rösler - 6

    Har begynt å sette folk på stolpene ved cornere i mot. På tide! Dristig og nødvendig valg da han satte ut Rambekk etter til dels svake prestasjoner de siste kampene. La hodet på blokka der, men kom ut som seierherre. Mangel på alternativer da Myklebust ble sliten, men løste det bra med å sette inn Husar, flytte Søgård inn sentralt og legge om til en slags 4-4-1-1 formasjon. LSK eide andre omgang og kontret Odd i senk, kun scoringene manglet.

    KFL - 5
    På det jevne. Synger mer i motgang enn i medgang, men alt blir håpløst i Skien på grunn av elendige fasilliteter. I tillegg var det mangel på organiserte forsangere, forskjellige trommiser som ikke kan holde takta og høyt promillenivå.

    Hva er det med tromma om dagen? Høres ut som en afrikansk bongotromme!
    Last edited by Rønnern; 30.10.2006, 10:41.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Så kampen på fxtv og lurte på hva som var galt med tromma jeg også... Er det en annen tromme?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Så kampen på fxtv og lurte på hva som var galt med tromma jeg også... Er det en annen tromme?
      Tromma kom nystemt fra butikken nå så det skal ikke være noe rar lyd i den nå. At den ikke høres optimal ut på tv er ikke noe nytt fenomen.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tony
        Tromma kom nystemt fra butikken nå så det skal ikke være noe rar lyd i den nå. At den ikke høres optimal ut på tv er ikke noe nytt fenomen.
        Den hørtes rar ut på stadion også. Isteden for å være med på å holde takten, ødela tromma takten i sangene. Var trommisen litt ustemt i går?

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #5
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Den hørtes rar ut på stadion også. Isteden for å være med på å holde takten, ødela tromma takten i sangene. Var trommisen litt ustemt i går?
          Nei. Ikke ustemt. Ikke full. Bare lei, men det fikser vi!

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            trommisen er lei uansett
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              I og med at Trigz prioriterte håndballkamp med Fjellhammers damelag
              Ronnie, din dust! Det skulle være vår hemmelighet!

              Ellers leser du tankene mine; skulle til å be deg lage en liten k-bok så vi holder historiens annaler, som det jo heter, eeeh, rene.

              Fjellhammer sleit forøvrig i går, og lå halvveis i førsteomgang under med 2-14. 21-41 til slutt sier vel det meste om at man har en jobb å gjøre...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Heinz Müller - 5
                Meget bra kamp. Reddet et par store, var flink i feltet og lyktes med sine utboksinger. Dog kan jeg ikke fri meg fra tanken på at han ikke alltid er helt heldig med å dirigere forsvaret og LSK var heldige som slapp unna baklengs i de første minuttene i går.
                Uten at jeg så hele kampen, så virket det ut ifra fxtv's korte filmsnutter til at Müller gjorde en veldig bra match igår, med blandt annet en feberredning tidlig i førsteomgang som jeg tror var ekstremt viktig. I tillegg holdt vi nullen for første gang på lenge, synes godt det kan være lov å spandere på en 6'er til Heinz etter en slik kamp.

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Anton Johansen - 5
                Danskepølsa har fått mye uberettiget kritikk fra supporterne i jakten på syndebukker. Solid kamp, men mindre med offensivt enn ønskelig. Fremdeles noen innlegg som er av så dårlig kvalitet at en kan lure på hva slags stein han har i skoa.
                Dan Anton var vel årsaken til at en av Odd-spillerne kom gjennom helt alene og avsluttet i tverrliggeren i førsteomgang. Han mangler tydelig fart, og det er en gåte hvordan vi skal få skjult dette problemet. Vi skal ha mye flaks framover om vi ikke kommer til å bli straffet for dette, hvert fall i internasjonale kamper. Karakteren har jeg forøvrig ingen formening om, som nevnt så jeg ikke hele kampen.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Uten at jeg så hele kampen, så virket det ut ifra fxtv's korte filmsnutter til at Müller gjorde en veldig bra match igår, med blandt annet en feberredning tidlig i førsteomgang som jeg tror var ekstremt viktig. I tillegg holdt vi nullen for første gang på lenge, synes godt det kan være lov å spandere på en 6'er til Heinz etter en slik kamp.
                  Feberredning er vel å oppjustere det litt vel mye. Heinz har god tid på seg til forflytning og en i ræva der ville vært av tvilsom karakter. Synes at vi må forvente såpass av en keeper.

                  De to andre sjansene Odd skapte, men ikke scoret på, får han ingen ekstra kreditt for, fordi det var dårlige avslutninger og ikke redninger som gjør at det ikke blir baklengs.

                  Ok, kanskje fortjener han en sekser på grunn av den første redningen og en tabbefri kamp etter det. Men jeg savner fremdeles bedre dirigering av forsvaret ved et par situasjoner samt en bedre evne til å holde ballen i feltet, ikke bare bokse.

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Dan Anton var vel årsaken til at en av Odd-spillerne kom gjennom helt alene og avsluttet i tverrliggeren i førsteomgang. Han mangler tydelig fart, og det er en gåte hvordan vi skal få skjult dette problemet. Vi skal ha mye flaks framover om vi ikke kommer til å bli straffet for dette, hvert fall i internasjonale kamper. Karakteren har jeg forøvrig ingen formening om, som nevnt så jeg ikke hele kampen.
                  En kombinasjon av heldig touch fra Hviden-Watson og litt uoppmerksomhet. Anton ble for ivrig og gikk inn i duellen hvor Steffi allerede var inne i mannen og mistet litt kontroll på sin egen.

                  Ingen stor feil, men den kunne ha blitt skjebnesvanger på grunn av tilfeldigheter.

                  Anton beviste flere ganger at farten hans holder godt mot Odd. Hvorfor dette at han er så sein er blitt en sannhet skjønner jeg faktisk ikke. Tipper han holder jevnt tippeliganivå.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #10
                    Dan Anton var vel også veldig nære ved å forårsake et straffespark til Odd?
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎