Trøndera....

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • claytonz
    Medlem
    Bøffel
    • Sep 2004
    • 36

    Trøndera....

    Petter Belsvik, Morten Knutsen, Tor Trondsen, Dagfinn Enerly, Karl Oscar Fjørtoft, Odd Inge Olsen, Torjus Hansén, Christer George, John Carew, André Bergdølmo, Frode Johnsen, Espen Johnsen, Asar Karadaz, Jan Gunnar Sollie, Daniel Bråthen, Øyvind Storflor, Berg-gutta+ en haug andre spillere som har blitt gode i andre norske klubber for så å flytte til trønderbyen....er vel ikke bare sundt for norsk fotball at trøndera driter penger.... 10-0 til grekera!!!!!
  • ketil
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2004
    • 246

    #2
    Ikke sant? Er ikke spesielt glad i de som heier på RBK, eller andre norske lag i europa, fordi de er norske. Jeg heier på Lillestrøm, alle andre er konkurrenter. Så det så!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7029

      #3
      Herlig resultat i Hellas i kveld. Herlig også å se at Frode Johnsen faller totalt gjennom på internasjonalt nivå.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1524

        #4
        Re: Trøndera....

        Opprinnelig skrevet av claytonz
        Petter Belsvik, Morten Knutsen, Tor Trondsen, Dagfinn Enerly, Karl Oscar Fjørtoft, Odd Inge Olsen, Torjus Hansén, Christer George, John Carew, André Bergdølmo, Frode Johnsen, Espen Johnsen, Asar Karadaz, Jan Gunnar Sollie, Daniel Bråthen, Øyvind Storflor, Berg-gutta+ en haug andre spillere som har blitt gode i andre norske klubber for så å flytte til trønderbyen....er vel ikke bare sundt for norsk fotball at trøndera driter penger.... 10-0 til grekera!!!!!

        Hva mener du er alternativet til å rekruttere gode norske spillere slik RBK har gjort? Forventer du at et lag som satser på å hevde seg i Europa kun skal rekruttere fra egen juniorstall? Eller mener du det er bedre for norsk fotball at klubbene satser på spillere fra Island og Australia?

        Om man har en smule objektivitet i behold, kan man ikke bli annet enn imponert over det Rosenborg har fått til de siste 10-12 årene.

        Så får vi heller drømme om at Lillestrøm i løpet av de neste 10 årene kan nærme seg trøndernes nivå. Foreløbig er det dessverre veldig langt frem.

        Dole

        - som har hatt sesonkort på Åråsen siden 1980

        Kommentar

        • claytonz
          Medlem
          Bøffel
          • Sep 2004
          • 36

          #5
          Alle klubber har selvføgelig rett til å kjøpe hvem de vil, og det er ikke kritikk av rosenborg jeg kommer med. Bare registrerer at når en klubb har økonomi til å hente alle de beste spillerne fra de andre norske klubbene, for så å vrake halvparten av dem, er ikke det en bra ting for norsk fotball. Egentlig ikke så mye å gjøre med, LSK må jo også selge spillere straks de skulle finne på å bli gode, men vi selger ihvertfall til utlandet.

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #6
            Skal det bli konkurranse i toppen av norsk fotball, må klubbene slutte å selge til RBK. Blir håpløst når trøndera bare kan plukke hvilke spillere de vil!

            Jeg kan ikke skjønne at ikke spillere i andre klubber er dritt lei av at RBK, og at de burde gjøre det som er mulig for å få de ned fra toppen! Til min store skuffelse er ordet klubbfølelse på god vei ut av Norges Fotballordbok.

            Kan ikke tenke meg noe som dreper interessen for norsk fotball mer enn at RBK vinner hver jævla sesong!

            La oss stå sammen for å jekke trøndera ned fra tronen!
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • Pi_Meson
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Aug 2004
              • 21

              #7
              Opprinnelig skrevet av blue
              Kan ikke tenke meg noe som dreper interessen for norsk fotball mer enn at RBK vinner hver jævla sesong!
              Det er vel konkurrentenes ansvar å skape spenning? Hvorfor skulle ikke Lillestrøm kunne oppnå den samme sportslige suksessen som Rosenborg har gjort?

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #8
                Akkurat derfor jeg i alle år har syntes det vært forferdelig underlig at konkurrentene har solgt sine beste spillere til trønderlaget. En stund var det t.o.m. offisiell holdning at dette var bra for norsk fotball. Enda større ujevnhet har ikke norsk fotball godt av, i alle fall ikke så lenge RBK ikke har blitt tvunget til å kjøpe dyrt engang.

                At klubbene rotet til økonomien sin fullstendig har jo en del med det hele å gjøre. Ivrigheten til norske spillere over å komme seg i rimipose er også noe underlig, men helt i tråd med individualismens tidsalder. Spillerens egen karriere går milevis forbi klubbfølelsen hos den enkelte spiller.

                Ønsker grekere og engelskmenn og alle andre som skulle møte dette laget lykke til.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Pi_Meson
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Aug 2004
                  • 21

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Akkurat derfor jeg i alle år har syntes det vært forferdelig underlig at konkurrentene har solgt sine beste spillere til trønderlaget. En stund var det t.o.m. offisiell holdning at dette var bra for norsk fotball. Enda større ujevnhet har ikke norsk fotball godt av, i alle fall ikke så lenge RBK ikke har blitt tvunget til å kjøpe dyrt engang.
                  Nå har jo ingen av de klubbene som har reelt potensiale til å konkurrere på samme nivå (Brann, Vålerenga, Viking, Lillestrøm, Lyn) solgt spillere til Rosenborg i noen særlig grad, så jeg synes ikke det forklarer noe. Angående prisen på spillerne: Rosenborg har definitivt kjøpt dyrt. Prisene norske klubber har fått for sine spillere har tildels vært latterlig høye.

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #10
                    Rosenborg skal ha all honør for resultatene de fikk til fram til slutten av 90- tallet, de fikk til oppsiktsvekkende bra resultater, med spillere som hovedsaklig var lokalt forankra.
                    De dunka vel Milan med 10 (?) trøndere på banen.(?) PI_Meson eller andre får arrestere meg om jeg er helt på jordet.
                    Rosenborg har etterhvert utvikla seg til et reint kjøpe lag, man kan jo med rette spørre seg hvordan junior opplegget, for å avle fram egne spillere er der i gården. Det er natta!
                    Hvorfor har de henta Ivar Rønningen??

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #11
                      Hvorfor har de henta Ivar Rønningen??

                      For å ha en god reserve i bakhånd, i tilfelle Johnsen skulle bli skadet, kan jeg tenke meg.

                      Men det burde vel alle KFL'ere ha skjønt nå......med tanke på vår egen keepersituasjon....


                      mvh
                      KimFL

                      Kommentar

                      • claytonz
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Sep 2004
                        • 36

                        #12
                        Det som er merkelig er at spillerne selv gidder å gå dit. Skulle være nok eksempler på bra spillere som har gått dit og fått karrieren sin ødelagt, i tillegg til at de vegrer seg for å slippe dem til langt bedre betalte klubber. Da det rødsprengte grisetrynet hudflettet Steffen Iversen og Erik Solér fordi de valgte Tottenham og ti millioner i året framfor Rosenborg, sier vel det en del...

                        Kommentar

                        • Pi_Meson
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Aug 2004
                          • 21

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av scages
                          Rosenborg skal ha all honør for resultatene de fikk til fram til slutten av 90- tallet, de fikk til oppsiktsvekkende bra resultater, med spillere som hovedsaklig var lokalt forankra.
                          De dunka vel Milan med 10 (?) trøndere på banen.(?) PI_Meson eller andre får arrestere meg om jeg er helt på jordet.
                          Rosenborg har etterhvert utvikla seg til et reint kjøpe lag, man kan jo med rette spørre seg hvordan junior opplegget, for å avle fram egne spillere er der i gården. Det er natta!
                          Hvorfor har de henta Ivar Rønningen??
                          Rosenborg slo Milan med ni trøndere på banen. Unntakene var Trond Egil Soltvedt og Bent Skammelsrud. Men spillerne gikk til utenlandske klubber én etter én. Fra laget som slo Milan forsvant Kvarme, Hjelde, Stensaas, Soltvedt, Heggem, Brattbakk og Iversen relativt raskt. Bragstad noe senere. Det er klart at man må hente inn erstatninger når så mange spillere forsvinner. Ingen klubb kan få frem egne spillere i et slikt tempo.

                          På laget som startet mot Panathinaikos på tirsdag var fem av elleve spillere trøndere, og av de tretten spillerne som var på banen mot Molde for to serierunder siden var åtte trøndere. Så så ille som mange vil ha det til, er det ikke. I dagens tropp er det ni spillere som var i Rosenborg allerede i junioralder, i tillegg kommer to som for tiden er utlånt til andre Tippeliga-klubber.

                          Men det har vært mindre ettervekst enn man kunne håpe, det er nok de fleste RBK-supportere enig i. De unge spillerne som klarte å etablere seg på laget forsvant utenlands, og Eggen var svært forsiktig med å gi de nest beste spilletid. Det kan virke som om Rise er villigere til dette; blant annet fikk Per Ciljan Skjelbred sin debut i Tippeligaen allerede før han fylte 17 år. De fleste av dere skjønner nok at veien frem til førsteelleveren til Rosenborg har vært lengre enn det den har vært i andre norske klubber. Spillerne har kommet, men svært få av dem har nådd et nivå som har gjort dem i stand til å konkurrere om en plass på laget.

                          Utlån til andre klubber har vært en måte å gi også disse spillerne kamptrening på høyere nivå enn andredivisjon på. Dette er noe for eksempel Winsnes og Storflor har hatt nytte av. Disse har kommet tilbake til Rosenborg igjen, mens mange andre har blitt igjen i klubbene de har vært utlånt til, nesten alltid etter å ha gått gratis. Mange av klubbene i Tippeligaen og 1. divisjon har fått glede av disse. Per i dag er det bare Brann av Tippeligaklubbene som ikke har en eneste eks-RBKer i stallen.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎