Fuglas assist-konger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3172

    Fuglas assist-konger

    Etter gårsdagens hyggelige opptur har jeg kost meg litt med VGs liste over flest målgivende i Tippeligaen.

    (Lista over mestskårende, der er jeg allerede blasert, med Sundgot og Gylfi langt der oppe.....)

    Lista er slik (jeg har også tatt med spilletid hittil i år):

    PÅL STRAND: 9 (1496 min)
    Fr Winsnes: 7 (1645 min)
    HM Bartbakk: 7 (1544 min)
    Fr Johnsen: 6 (1824 min)
    Espen Hoff: 6 (1852 min)
    K Essediri: 6 (1660 min)
    A Hanssen: 5 (1907 min)
    JP WINSNES: 5 (1141 min)
    Ø Storflor: 5 (1032 min)
    P Kopteff: 5 (1544 min)
    P V Moen: 5 (1682 min)

    Ser vi på effektivitet i spilletid pr målgivende er Supermann fortsatt på toppen (med 166 min), før Storflor (206) og Brattbakk (220) på andre og tredje. Men nå rykker JP Winsnes opp til fjerde, med 228 minutter mellom hver assist.

    Kan vi nå vennligst få slutt på mobbinga av en verdifull kantspiller, som bidrar effektivt til Fuglas spill ? Det er fortsatt lov å stønne når tre av fire av innleggene hans går til h....; da stønner jeg også. Men for å komme til så mange innlegg og bidra med så mange målgivende pasninger, med mindre spilletid enn svært mange andre (og ikke å forglemme to skåringer), så må jo JP også gjøre en god del riktig ??

    Spørsmålet er om Winsnes får fornya tillit, i håp om at han kan utnytte sitt meget store forbedringspotensiale når det gjelder kvalitet på innleggene. Det ser vel ikke sånn ut for øyeblikket, og da trenger vi definitivt en ny høyrekant i løpet av høsten og vinteren.

    gilbert

    som også husker at han i noen år har sagt at Arild Sundgot kommer til uvanlig mange sjanser, og ville kjempe om toppskårer-tittelen NÅR han ble mer kaldblodig og bedre i avslutningene (uten at alle andre var helt overbevist...)
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎