Hva trenger vi av spillere neste sesong?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Hva trenger vi av spillere neste sesong?

    Det eksisterer en dedikert tråd på salg av spillere, samt flere andre som omhandler samme tema. Imidlertid føler jeg behov for å snu tingene på hodet, og starte en tråd om hva vi trenger.

    Jeg er meget bekymret ettersom vi samtidig som tre nøkkelspillere forsvinner, har en del andre gapende hull i laget vårt. For å kjempe i toppen neste sesong mener jeg fire nye spillere på plass, men helst fem-seks. Dette er dyrt, urealistisk og vanskelig, men jeg frykter at alternativet er 5.-7.-plass.

    Jeg vil forsøke å strukturere dette i tre kategorier. Hva vi ha tak i, hva vi bør ha tak i, og hva vi kan kikke etter.

    For at dette ikke skal bli for mye spekulasjoner, velger jeg å anse at følgende premisser ligger til grunn for neste sesong:
    * Mifsud og Koren forsvinner som Bosmen
    * Rambekk selges
    * Uwe og Gunnar er trenere (dog med klare instrukser fra ledelse/eiere)

    Hva som skjer rundt ikke-EØS (Kiko og Kasey), Kali og Påsan tør jeg ikke spekulere i. De andre spillerne i troppen antar jeg blir.

    Under følger mine personlige vurderinger av hva vi trenger, og jeg vil også indikere i parentes min antatte sannsynlighet for at LSK går til anskaffelse av gitt spiller.

    Spillere vi må ha tak i:
    Ny førstekeeper. Alt ettersom hvilke kilder man benytter, så har Heinz vært blant TLs dårligste eller den dårligste (fxtv). LSK har som regel hatt gode keepere tidligere, og vi er avhengig av det. Heinz har ikke vært positivt avgjørende, men derimot gjort mye negativt. Også minus for elendige utspill. Som andre har påpekt slipper LSK til relativt få store sjanser, men det blir ofte scoring på de. Jeg anbefaler ny førstekeeper, Heinz ned som reserve. (anser sannsynligheten for dette som middels)

    Ny offensiv midtbane. Koren går, og ingen av dagens spillere kan fylle rollen. Det eneste alternativet, Kiko, forsvinner nok grunnet ikke-EØS (jeg tror Wehrman blir) og islendingen er karakterisert som stallfyll. (anser sannsynligheten som relativt stor for at vi får på plass en spiller her, men jeg er usikkert på kvaliteten)

    Ny spiss. Mifsud forsvinner, og vi trenger en erstatter for å ha to komplette par. Diomande holder jeg som joker grunnet ikke-EØS og alder. (anser sannsynligheten som relativt stor for at vi får på plass en spiller her, men jeg er usikkert på kvaliteten)

    Ny stopper (av typen spillende, ref Per Berg). Rambekk selges (jeg er usikker på hvorfor vi er så desperate etter å kvitte oss med han med en gang), og en erstatter må på plass. Per Berg sier en spillende stopper bør på plass. Jeg applauderer tiltaket, men tror jakten på den rette blir langvarig og dyr. (middels+ sannsynlighet)

    Spillere vi bør ha tak i:
    Høyreback. Anders kunne bekledd rollen, men selges. Danton holder ikke mål i TL, erstatter må på plass. Denne erstatteren kan være Kali, men jeg er usikker på om han er med videre. (middels- sannsynlighet)

    Venstrekant. Jeg gir meg ikke. Hvis Påsan legger opp/selges, må ny mann inn. Selv om Husar skulle slå til, trenger vi oppdekning av venstrebente spillere på back/kant. (lav sannsynlighet)

    Spillere vi kan forsterke med:
    Defensiv midtbane. Hvis vi ikke får tak i en spillende stopper, kan et alternativ være en god defensiv midtbane. Helst en som kan slå pasninger og dødballer med presisjon. (lav)
    Last edited by BennyLem; 12.11.2006, 21:24. Begrunnelse: Dårlig tittel
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

    #2
    Først og fremst: Meget bra tema!!!

    Støtter deg absolutt i de flest forslagene dine. Uten å spekulere i hvilke navn som evt måtte komme, mener jeg at vi minst må ha en ny spiss, en venstre kant, en sentral midtbanespiller og en midtstopper.

    En ny spiss må inn da Mifsud garantert forsvinner. Ser gjerne for meg at en evt ny spiss er av typen liten og kjapp, siden vi har to store sterke spisser i Sundgot og Occean.

    Koren drar vel også mest sannsynlig. Han må erstattes, men det spørs om vi finner en som innehar mange av de samme kvalitetene som Koren uten at det koster skjorta.

    Desverre er Pål veldig skadeutsatt, og det er kanskje på tide å se etter alternativer. Mulig Husar kan bli en bra erstatter, men jeg ønsker meg en lignende type som Riise. Fart, bra teknikk og ivrige etter å utfordre. Det har etter min mening vært litt for lett å se hvor vi skulle angripe i år, da nesten alle angrepene har kommet på høyresiden. En ny venstrekant vil gi oss større uforutsigbarhet i angrepsspillet.

    Og da det dessverre ser ut til at Anders blir solgt, må det inn en midtstopper også. Gjerne som Per Berg nevner av den spillende typen.

    Da jeg er litt usikker på hvor mye penger klubben har å rutte med til nye spillere mener jeg disse fire posisjonene bør ha førsteprioritet. Er forsåvidt enig i at vi kunne trengt en ny keeper og høyreback også. Men jeg tror at Heinz kan duge med litt intensiv trening på tilbakespill, og at Dan Anton muligens kan bli en grei høyreback når han får en lang vinter med drilling i posisjonering.

    En ting du ikke nevnte (muligens med vilje) var trenerapparatet. Personlig stiller jeg meg litt tvilende til Uwes trenerevner når det gjelder forsvarsspill. Det kan forhåpentligvis Erland Johnsen hjelpe til med dersom han blir ansatt. Men blir det ikke han bør klubben se seg om etter en med kunnskap om hvordan man organiserer en solid forsvarsmur.

    Kommentar

    • StovnerKanari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • May 2005
      • 102

      #3
      Keeper:
      Enig der. Ketchup er håpløs etter min mening. Usedvanlig god en mot en, men jeg blir nervevrak av mange de utrolige tingene han gjør. Mange merkelige opptredener fra den kanten. Det jeg har sett av Otto Fredrikson kvalifiserer hverken til tippeligaspill eller 2.lagsspill. Veldig subjektiv her, men jeg mener seriøst at jeg heller vil se Van Wijk vokte buret for reservefugla enn Otto. Trenger en ny førstekeeper. Tror det er usannsynlig, men stolte LSK burde ha en av TL's beste keepere. (Kanskje Thomas Myhre blir lei Charlton-benken?)

      Forsvarsspillere:
      Etter mitt syn har vi fortsatt gode nok stoppere selv om rambukk skulle forsvinne. Kippe og PSA er gode som bare det. Bertheussen kan være en god erstatter ved suspensjoner osv, men ved eventuelle langtidsskader (gud forby) ville det vært kjekt å ha noen bedre til å steppe inn. Dessuten veldig spennende med Lasse Bergan Foss. Utrolig moro hvis en local-lad kunne slå til for fugla i såpass ung alder.

      Midtbanespillere:
      Etter det jeg forsto når Cyril Kali blei henta er dette en speller som kan bekle flere roller. Nærmere bestemt back og kant på begge sider(!). Hvis dette stemmer i tillegg til at Martin Husár etter sigende er like god som back og kant på venstresida lover dette godt. Dessverre tror jeg Påsan har sett sine beste dager. Med Koren borte som offensiv står vel Khaled igjen som eneste alternativ. Unnskyld meg, men det svinger ikke akkurat av det. En allrounder på midtbanen (noe sånt som Sapara) med offensive og defensive kvaliteter hadde vært gull. Fint med en EU-speller.

      Spisser trengs ikke med Gilbert, Mykle, OO og Dio.

      Ellers veldig enig med trådstarter.
      Lever etter laga regler hipp som happ

      Kommentar

      • Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

        #4
        Opprinnelig skrevet av TorTor
        Mulig Husar kan bli en bra erstatter, men jeg ønsker meg en lignende type som Riise. Fart, bra teknikk og ivrige etter å utfordre. Det har etter min mening vært litt for lett å se hvor vi skulle angripe i år, da nesten alle angrepene har kommet på høyresiden. En ny venstrekant vil gi oss større uforutsigbarhet i angrepsspillet.
        En av grunnene til at husar ble kjøpt inn var vel fordi han lignet på riise og kunne gjøre samme jobben på venstre siden etter de utalelsene jeg husker...

        Trenger vi en ny spiller noe sted nå så er det vel Offensiv midtbane... Der ville jeg satset på djuric... Men en bedre Keeper hadde ikke vært dumt, eller så mener jeg vi er godt dekt på alle plasser.

        Det jeg skulle ønske skjedde var en endring i prioriteter... Førstevalg på posisjonen og andrevalg og håper at Rösler er litt offensiv nå i høst og satser på et fremtidg lag også i Royal League.

        Myhre

        Cyril PSA Kippe Shane

        Riise KIKO Husar

        Djuric

        Occean Myklebust/Diamanten

        Kommentar

        • Vicarious
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 391

          #5
          Hvem er Djuric? (Anyway, foreslår kallenavnet "Djuret" eller "Dyret").

          Ikke helt enig med Benny i at Heinz må byttes. Greit, han havner langt nede på spillerbørsene. Men de er jo yatzy.. Syns Heinz har hatt en bra sesong, pluss at han fortsatt er ung til keeper å være.

          Min førstepri er absolutt en ny høyreback. Selv ei blind høne kan vel se at Dantons glansdager er over, hvis de noengang eksisterte. Han har ingenting i tippeligaen å gjøre. Makan til treg, usikker forsvarspiller..
          Er også skeptisk til hobbit nr. 2, Shane, selv om han har hatt en grei sesong.
          Disse to bør i det minste få hard konkurranse på backene sine. Hvis vi selger Rambekk har vi uansett per i dag kun 4 "anstendige" fosvarsspillere i stallen. Hva skjer om vi får et par skader? Juniorspillere inn?

          Pri 2 blir ny stjernespiss, av typen score bøttevis med mål. De var har i stallen utenom Mifsud i dag er ikke i nærheten av 15+ på en sesong. Og det trenger vi garantert om vi skal kjempe om gull.

          Offensiv midtbane: Her kunne det selvsagt vært greit å erstatte Koren. Men jeg mener også både Kiko, Wehrmann og Sundgodt kan bekle den rollen, om enn litt annerledes enn Koren. Derfor er ikke dette den viktigste plassen å handle inn nye spillere på.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #6
            Bra tema.

            Keeper:
            Heinz holder mål. I motsetning til hva som sies over har han vært direkte avgjørende for oss i flere kamper: Rosenborg hjemme med et par suverene parader da Rosenborg dominerte som verst og forsvaret vårt var all over the place; Brann borte med matchvinnerredning mot Memelli; borte mot Stabæk hadde han to-tre kjemperedninger, før han som vi alle husker dreit på draget og blei utvist; hjemme mot Lyn hjalp han oss til seier med tre kanonredninger. Han er meget god i feltet, men sliter som flere har kommentert med tidvis dårlige klareringer og utspill. Jeg mener likevel han holder solid Tippeligastandard. Fxt.no-børsen kan ta seg ei bolle. Jeg har sett for mye rart fra den kanten i år til at de kan brukes som noe sannhetsvitne.

            Sidebacker:
            Kali forsvinner vel. Synd, jeg har virkelig trua på ham. Han var stor i Newcastle og kan umulig gjøre en dårligere jobb enn Anton i Tippeligaen, heller.
            Shanehar vært god i år. Må jobbe med innleggene sine. Defensivt holder han et jevnt godt nivå. Anton, imidlertid, holder ikke. Merkelig at LSK hentet ham i utgangspunktet. Må ut. Altså må vi ha en ny høyreback, og vi mangler backup på begge sidene.

            Midtstoppere:
            Kippe og PSA er et godt stopperpar, men Rambekk har vitterlig vært vår beste forsvarsspiller i år. Jeg velger å tro at LSK prøver å selge ham for å finansiere noe annet. Det er den eneste forklaringen jeg finner. Anders er en mann det er umulig å ikke like, det kan ikke gå på personkjemi. Uansett, går Anders må vi ha en ny stopper. Bertheussen kan ikke være eneste backup.

            Midtbane:
            Koren, Påsanog Kiko går vel. Regner ikke med at vi får noe særlig tilbake for Kiko. Da står vi igjen med
            Wehrman - god når han er skjerpa, men begrenset som spillertype og ikke all verdens aksjonsradius.
            Søgård - habil på det han kan, dvs. løping og takling. Wasted med ballen i beina.
            Riise - Tippeligaens beste høyreving.
            Husàr - fortsatt med alt å bevise, men jeg har trua på'n. Rask, god på huet, god med ballen, smart. Tror han blir en hit til neste år.

            Jeg mener vi må ha inn en offensiv, sentral kraft på midtbanen. Det koster penger. Hvis Berg ikke blar opp har vi et problem der. Vi må vel også ha en backup for Husàr.

            Angrep:
            Mifsud stikker jo, og må erstattes. Håper Myklebust tar steget neste år og etablerer seg i Tippeligaen, intet ville glede meg mer. Occean, Sundgot og Myklebust (med Diomande i bakhånd) er en sterk trio, forutsatt at OO slår til i 2007, noe jeg tror han gjør. Regner med at LSK er på utkikk etter en liten kjapp spiss. Hvem må gudene vite.

            For å oppsummere:
            *Ny høyreback
            *Backup på venstre og høyreback
            *Midtstopper i Tippeligaklasse
            *Offensiv, sentral midtbanespiller
            *Backup på venstre flanke
            *Backupspiss

            Såpass trenger vi dersom vi skal hevde oss og kjempe helt i toppen til neste år. Jeg tror 2007 kan komme til å bli en liten nedtur, dessverre. Signalene hittil er vel ikke til å hoppe i taket av.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #7
              Om fem dager begynner Royal League for oss, folkens...

              Hvis vi ser tilbake på fjorårets turnering kan enkelte av oss huske at vi gikk inn i turneringen med Shane som fram til da var en tragedie av en venstreback, og en Riise som ennå ikke hadde blomstret ordentlig i rollen sin. De fikk tid på seg i RL, og vokste på det.

              Det samme ser jeg for meg at kan skje med med Danton på høyrebacken og Husar på ventrevingen. Bare gi dem tid.

              Utenom det syns jeg ikke Heinz gjør seg bort i det hele tatt. Mange av målene i mot i år må kunne settes på forsvarets regning.

              Vi har en legende i klubben som like gjerne kan settes på offensiv midtbane. Han heter Arild Sundgot, har noen hørt om han? Arild spillte endel OM i våres, og kan noen huske en ting vi hadde i våres? Seiersrekke. Jeg trur faktisk helt ærlig at vi ikke blir så forbanna mye dårligere med Arild på den plassen enn Koren. Koren har blitt som Zidane var 2002 og Ronaldinho var i sommerens vm. Alle angrep må på død og liv gjennom han, og da blir vi forutsigbare og lettere å stoppe. Med Power-boy Sundgot som OM kan han komme med trøkk bakfra, mens spillet rulles opp langs kantene, der vi selvfølgelig neste sesong kan velge mellom to gode vinger, istedet for én som vi har hatt i år. Når spillet trenger variasjon kan Sundgot være oppspillspunkt, mens Occean og Mykle plukker ned andreballene.

              Mange vil sikkert påstå at jeg er riv ruskende gal når jeg skriver dette, men jeg er helt sikker på at dette kunne fungert.

              Heinz
              Danton - PSA - Kippe - Shane
              Riise - Søgård - Husar
              Sundgot
              Mykle - Occean

              ...det er faen meg laget sitt det...
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2310

                #8
                Ser ikke gærent ut. Holder nok til nok en 7.plass. Ikke for åp Syte&Klage(tm), men det er spillere som Koren og Mifsud som har bragt oss et par plasser opp på tabellen, enn det som var tilfellet under Arne. Hadde vi derimot fått inn to kreative spillere for Danton og Søgard(eller Sundgot) kunne vi ha kjempet blant de fire beste neste år også. Vi har dog et par jokere i Diomande, Cyril og Bjarki.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Og der tar du feil. Mifsud er IKKE en kreativ spiller. Han er en egoist med sans for det spektakulære, og that's it. Det fritte sier om Koren har han helt rett i, og jeg har sagt det i hele høst. Det hjelper ikke å være dritgod når den eneste du gjør god er deg selv, Koren gjør nemlig ikke laget bedre men bidrar med individuelle kvaliteter som holder høyt nivå, og har opparbeidet seg sin status gjennom det. Få inn endringene Fritte foreslår, og som jeg har foreslått lenge, og vips! så har vi et offensivt spillemønster, i rak motsetning til hva vi har nå.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7048

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Mange vil sikkert påstå at jeg er riv ruskende gal når jeg skriver dette, men jeg er helt sikker på at dette kunne fungert.

                    Heinz
                    Danton - PSA - Kippe - Shane
                    Riise - Søgård - Husar
                    Sundgot
                    Mykle - Occean

                    ...det er faen meg laget sitt det...

                    Mulig det er faen sitt lag, men det er overhodet ikke et gullag.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 293

                      #11
                      Ingen av sidebackene er synonymt med gull i alle fall.

                      Kommentar

                      • LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

                        #12
                        Nå mister vi våre beste spillere fra 2006 som gav en 4. plass.

                        Først på vi erstatte Robert Koren, Michael Mifsud og Anders Rambekk- våre mest profilerte spillere!

                        Skulle vi være så heldige å finne fullverdige erstattere for disse bør laget forsterkes ytterligere om vi skal ha ambisjoner om gullmedaljer.

                        Etter min mening trengd:

                        Ny keeper(for Müller)

                        Ny høyre back og venstreback(for Danton og Shane)

                        ny midtstopper(for Rambukk)

                        Ny offensiv og defensiv midtbane(for Koren og Søgård)

                        ny spiss(for Mifsud)

                        -Nytt lag nesten dette?

                        Ja, skal vi ha ambisjoner om å utkonkurrere rbk hjelper det ikke bare å erstatte tapte spillere, det må byttes ut spillere som ikke har prestert på et høyt nok nivå de siste sesongene.

                        Da dette dessverre er urealistisk mht. økonomi ville jeg ikke satt mange penger på seriegull i 2007.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                        Kommentar

                        • P0P_Corn
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2004
                          • 166

                          #13
                          om vi får nordli må det nok handles inn litt... ser ikke for meg en super kombinasjon i 4-3-3

                          Heinz

                          Danton/Kali - Rambekk/Andresen - Kippe - Shane
                          Kasey
                          Kiko/Espen - Koren/Husar/Strand
                          Riise/Mykle - Occean/Sundgot - Koren/Husar/Strand

                          Ble kanskje litt uoversiktlig?

                          Spent på hvem som tar over....

                          Kommentar

                          • Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 293

                            #14
                            Det sies at Thomas Myhre har hintet frampå med at han går til Viking hvis Nordlie blir trener der. Kanskje han blir mer aktuell for oss hvis Nordlie kommer hit

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              #15
                              Mange på vei ut nå.Vi kan vel stryke Mifsud,Koren og Rambekk fra årets stall.Kasey kan vel fort finne seg en ny klubb.Mouheli håper jeg finner seg en ny klubb.Kali stikker vel sikkert også.Dette betyr at vi har mye å erstatte.

                              Vi må erstatte Koren.Det er isåfall den viktigste spilleren å erstatte.Personlig ønsker jeg meg Simen Brenne i denne rollen.Da tror jeg ikke vi bli så vesentlig svekket neste år.

                              Mifsud bør erstattes men jeg mener vi kanskje allerede har gjort det.Diomande kan ta plass på benken og Myklebust kan få plassen til Mifsud.Ingen krise i dette.Kanskje bare bra for klubben.

                              Rambekk kan la seg erstatte av Pål Steffen men da må vi finne en erstatter til Pål Steffen.Jeg synes ikke Eirik og Foss er noe å sette vår lit til neste sesong ved skader og suspensjoner.Vi må nok hente en midtstopper føler jeg.Hadde vært morsomt å hentet Førsund fra Søpla.En spiller jeg tror kan bli veldig bra.

                              Kasey`s situasjon er vanskelig å si noe om.Han takket nei til Tromsø noe som kan bety at han har planer om å bli på Åråsen.Personlig håper jeg heller Mouheli forsvinner som jeg synes rett og slett har vært svak for LSK.Han er sikkert en bra fotballspiller men tror ikke Norge passer han.Kunne egentlig tenkt med å la begge disse gå og erstatte med Dusan Djuric fra Halmstad selvom det kanskje blir vanskelig.Jon Anders Bjørkøy er en annen spiller jeg kunne ha ønsket meg til Fugla.

                              Kali stikker,Rambekk stikker.Johan-Petter er ingen høyreback.Det betyr at i hovedsak kun er Danton på høyrebacken.PSA kan spille der men jeg ønsker at vi rendyrker PSA som midtstopper neste sesong.Vi må ha noe nytt her men vet ikke helt hva.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎