Hvilke spillere passer inn i Tom Nordlies 4-3-3

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Hvilke spillere passer inn i Tom Nordlies 4-3-3

    Personlig er jeg overbevist om at Keiko kommer til å signere for sportsklubben. Hvilke spillere/spillertyper har vi som passer inn i en 4-3-3 formasjon. Vi får vel se Myklebust på kanten kan jeg tenke meg. Syns det er litt synd at Trond Olsen ikke er her. Tror han hadde passet fint inn.

    Hva slags spillertyper liker Keiko på midten? Hvordan vil dette slå ut mellom Kasey, Espen og Kiko? Er det teknikkeren, eller grovsliteren som foretrekkes?

    Har stor tro på at han vil satse på Rambekk, og at han derfor blir i klubben. Men hva med Danton, hva slags typer liker han på backen? Hvis noen har oversikt eller synspunkter er det bare å dele.
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #2
    spillere med fart, stor mangelvare hos oss :P

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #3
      ------------------Heinz---------------
      Danton---PSA---Kippe---Stefanutto
      ----------------Wherman------------
      ------Søgård-----------Sundgot/Kiko--
      Riise---------------------------------------Husar
      --------------------Occean-------------------

      Jeg tror dette laget kunne gjort det bra i 4-3-3, men skulle gjerne sett Myklebust i laget også. Men tror desverre han faller ut litt som spiss, og blir kanskje ett alternativ på kanten.

      Jeg har heller ikke regnet med Mifsud/Koren og Rambekk som kan være på vei bort.

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #4
        Veldig bra tema!

        Kasey, Espen, Kiko og evt Arnarsson/Sundgodt/Husar/Rambekk på midten høres interessant ut. Jeg tror ihvertfall midtbanespillerne får mer ut av potensialet siit i 4-3-3 enn per i dag med 4-4-2.

        På topp kan det vel i utgangspunktet se ut som Riise-Occean/Sundgodt-Husar. Der sliter vi litt mer med at Riise og Husar har ålreite defensive ferdigheter også, som "går til spille" om de brukes på ving. Tror heller ikke Myklebust passer veldig bra som ving, har ikke sett noe særlig til innleggsfot fra han. Så vi mangler selvskrevne kandidater på vingene.

        I forsvar vil vel backene få mindre mulighet til offensive løp enn i 4-4-2, hvis jeg ikke tar helt feil. Isåfall mister både Shane og Danton den eneste positive siden jeg kan se ved dem. Håper uansett det første en ny trener har vett til å se, er at Danton ikke holder eliteserienivå. Beholder vi Rambekk bør han omskoleres til høyreback.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          I et spillesystem som 4-3-3 tror jeg både Sundgot og Occean kommer til sin rett. Spill i bakrom og inlegg fra kanten er nok en suksess faktor.

          Myklebust høyt i banen med sin hurtighet og litt vinklet ut på kanten kan slå heldig ut....

          Kommentar

          • MagnetMagne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 446

            #6
            Sånn jeg har forstått det (desverre uten å kunne legge ved link), så har Åge Hareide et ønske om å bruke Bjørn Helge Riise på backen. Tror faktisk lillebror kunne gjort en god figur i denne posisjonen i en 4-3-3 formasjon. Da vil vi i tilfelle få plass til Myklebust også..
            Snart neste hælj.....

            Always Hardcore
            TS05

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
              Sånn jeg har forstått det (desverre uten å kunne legge ved link), så har Åge Hareide et ønske om å bruke Bjørn Helge Riise på backen. Tror faktisk lillebror kunne gjort en god figur i denne posisjonen i en 4-3-3 formasjon. Da vil vi i tilfelle få plass til Myklebust også..
              Har selv vært inne på tanken, men synes helgi gjør det så bra på høyrekanten at vi neppe finner noen bedre på den plassen.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

                #8
                Følgende formasjon:

                ---------------Müller-----------------

                Danton---PSA----Kippe----Shane


                -------------Wehrman---------------
                ----Arnarsson------Husar----------

                Riise----------------------------Mykle
                ----Occean\Gilbert\Diomande-----

                Fordelen her er at Myklebust får spilletid + utnyttet farten sin. Trenger en målfarlig kanspiller og Magnus har vist at han er flink til å score mål. Husar kan fylle på som kant når myklebust trekker inn i boksen. Myklebust kan ikke fungere som spiss i 4-3-3. Derfor er fet også greit at vi kvitter oss med Mifsud. Når det gjelder midtbanen, er det vanskelig å si noe uten å ha sett islendingen live, men inntrykket mitt er at han er en kriger som i tillegg kan slå en pasning. Litt usikker på Husar også pga kommunikasjonsproblemene, men Strand har ikke overbevist på svært lenge, så det skal nok litt til får han er tilbake på 1 laget.

                Kommentar

                • GulMann
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2006
                  • 43

                  #9
                  Mulig et 4-3-3 system kan fungere bra. husker Brøndby-LSK Royal League
                  da stilte vi med 4-3-3 samme i cup mot Stabek som vi vant 3-1 hjemme men da var også Stabek i 1 divisjon.

                  Men jeg føler også at vi kan trenge variasjoner, slik som mot såkalte bunnlag,
                  hvor vi mulig kan kjøre en 3-4-3 formasjon, med en Australsk kriger som deffensiv mittbane strateg.

                  Håper at vinter og treningskamper kan gi noen alternativer

                  Kommentar

                  • christoffer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 326

                    #10
                    ********Myhre*****
                    Rambekk****PSA****Kippe*****Shane

                    Espen*******Kasey******Koren

                    Riise*******Occean******Strand

                    Kommentar

                    • Diamanten
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2006
                      • 67

                      #11
                      tja, har ikke selv sett Bjørn Helge i den posisjonen men spennende er det absolutt. i så tilfellet vil vi få en back som har store forutsetninger for å utfordre og har fart

                      og håper uansett det blir plass til magnus

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Vicarious
                        I forsvar vil vel backene få mindre mulighet til offensive løp enn i 4-4-2, hvis jeg ikke tar helt feil. Isåfall mister både Shane og Danton den eneste positive siden jeg kan se ved dem. Håper uansett det første en ny trener har vett til å se, er at Danton ikke holder eliteserienivå. Beholder vi Rambekk bør han omskoleres til høyreback.
                        I forhold til måten NA Eggen ville spille 4-3-3, er faktisk dobling på kantene en av de viktigste forutsetningene på å lykkes. Så jeg tror ikke vi vil se mindre offensive løp fra backene. I tillegg ønsker man jo en midtstopper som kan drive ballen forbi det første leddet til motstanderen. Spørsmålet er vel om vi har en stopper som er god nok der? Kippe bare slår unna, Rambekk spiller på det sikre og PSA er jeg usikker på om besitter de ferdighetene.

                        Kommentar

                        • Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          I forhold til måten NA Eggen ville spille 4-3-3, er faktisk dobling på kantene en av de viktigste forutsetningene på å lykkes. Så jeg tror ikke vi vil se mindre offensive løp fra backene. I tillegg ønsker man jo en midtstopper som kan drive ballen forbi det første leddet til motstanderen. Spørsmålet er vel om vi har en stopper som er god nok der? Kippe bare slår unna, Rambekk spiller på det sikre og PSA er jeg usikker på om besitter de ferdighetene.
                          Men blir det ikke mer snakk om 3-dobling da isåfall, siden indreløperne på midtbanen også kan trekke mot siden?
                          Midtstopper som kan drive ballen forbi første leddet til motstanderen, det høres da ut som Rambekk! Har jo sett rene "Rune Bratseth"-taktene over Rambekk til tider i år.. Skulle jo tro at PSA også har potensialet, med tanke på hans hurtighet.

                          Det jeg ihvertfall tviholder på, både i 4-4-2 og 4-3-3, er at Rambekk, Kippe og PSA alle vil gjøre en tusen ganger bedre jobb på back enn Danton og Shane. Samme hvilken back det er snakk om, her er det åpenbar defensiv klasseforskjell. Og det forventer jeg at Nordlie, eller hvilkensomhelst ny trener vi får inn, ser mye klarere enn Røsler.

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2120

                            #14
                            Ser vel ikke for meg mer enn en klassisk tanksenter i 4-3-3, det betyr vel at Sundgot blir den neste mannen som forsvinner ut døra.... Jeg regner med at Occean blir...
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • boss
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jan 2006
                              • 6

                              #15
                              Nå må vi ha spillere med fart. Ut med Sørgård, Shane, Dan Anton, Kasey og Sundgodt. Bygg nytt lag på dagens stamme og la ny trener komplettere.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av boss
                                Nå må vi ha spillere med fart. Ut med Sørgård, Shane, Dan Anton, Kasey og Sundgodt. Bygg nytt lag på dagens stamme og la ny trener komplettere.
                                Ja, la oss kaste ut det vi har av spillere som vet hva LSK betyr for folk rundt klubben. Drit i kontiniuteteten og bygg opp et lag med lykkejegere som har hjertet sitt i lønningsposen.

                                btw. Søgård, ikke Sørgård. Sundgot, ikke Sundgodt.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Shane er da hurtig...

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Ser vel ikke for meg mer enn en klassisk tanksenter i 4-3-3, det betyr vel at Sundgot blir den neste mannen som forsvinner ut døra.... Jeg regner med at Occean blir...
                                    Uansett en fordel med dobbeldekning? Sundgot kan bekle rollen som midtspiss og sentral midtbane i en 4-3-3
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av boss
                                      Nå må vi ha spillere med fart. Ut med Sørgård, Shane, Dan Anton, Kasey og Sundgodt. Bygg nytt lag på dagens stamme og la ny trener komplettere.
                                      Kasey blir et flott anker i 433. Søgård har løpskapasiteten som trengs som indreløper. Tror begge de passer bra inn i 433 og under nordlie. Shane er ikek treig og passer vel fortsatt som back, selv om backene kanskje blir mindre offensive nå, noe som er shanes styrke. Dan anton er like dårlig nå som han hadde vært med Üwe. Sundgot kan jeg ikke se at passer inn andre steder enn som midtspiss i 433, der har vi Occean og forhåpentligvis diomade.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Uansett en fordel med dobbeldekning? Sundgot kan bekle rollen som midtspiss og sentral midtbane i en 4-3-3
                                        Helt enig. Sundgot kan fint spille på midten i denne formasjonen. Det gjorde Frode Johnsen med hell i Rosenborg, og jeg mener Sundgot er vel så god med ballen i beina som Johnsen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎