desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #81
    Altaposten

    Herjet på LSK-trening

    Av: Arne Reginiussen

    På tross av to scoringer i internkamp for LSK ble det ikke kontrakt med gultrøyene for Andreas Granerud – i denne omgang.
    – Andreas gjorde det veldig bra her nede, og scoret blant annet to mål i en internkamp vi arrangerte, men han ligger litt i mellomsjiktet mellom rekrutt- og A-laget, så det ble ikke kontrakt i denne omgang. Jeg vil imidlertid følge han meget tett neste sesong, sier Tor Arne Solberg i LSK.

    Ull/Kisa neste?
    Han vil aller helst se Granerud i Ull/Kisa-drakt på nyåret.
    –Andreas vil få en forespørsel om å være med der. Ull/Kisa er en klubb vi samarbeider med, så mulighetene for å holde han under oppsikt er svært gode om han går dit, men så lenge han holder seg på Østlandet skal vi følge godt med, lover Solberg, som ikke legger skjul på at han var imponert over det midtbanekrigeren prestererte i LSK-drakten.
    – Han gjorde en svært fin figur, og styrket nok sitt kandidatur på lista vår. Andreas vil bli invitert tilbake for å trene med oss ved en senere anledning, sier han.

    Fornøyd
    Granerud var selv også meget godt fornøyd med treningsoppholdet.
    – Jeg synes det gikk veldig bra. Særlig i internkampen fikk jeg vist meg bra frem. Samtidig må man huske på at de fleste A-lagsspillerne ikke var tilstede, kommenterer Granerud, som ikke er veldig skuffet over at det ikke ble kontrakt.
    – I utgangspunktet hadde jeg ikke regnet med å få noen kontrakt i denne omgang, sier han.
    Nå skal han bruke jula på å vurdere alternativene sine før han bestemmer seg hvilken klubb som får nyte godt av hans tjenester neste sesong.
    – Jeg har stående tilbud fra flere 2. divisjonsklubber i Østlandsområdet. En endelig avgjørelse regner jeg med å ta på nyåret, opplyser 22-åringen.
    Skeid er ikke lenger særlig aktuelt.
    – Det virker ikke som om det blir noe der. Alta IF er heller ikke noe godt alternativ når jeg bor her nede, avslutter han.

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #82



      Arild og LSK enig om ny kontrakt
      Arild Sundgot har signert en ny avtale med LSK. Avtalen er fireårig og starter 1. 1. 2007.


      Arild og LSK enig om ny kontrakt

      Arild Sundgot har signert en ny avtale med LSK. Avtalen er fireårig og starter 1. 1. 2007.

      - Arild er en av våre viktigste kontinuitetsbærere. Han er en ypperlig ambassadør for LSK både på- og utenfor banen, sier LSK – manager Jan Åge Fjørtoft.

      - At vi sikrer oss lange kontrakter med spillere som Arild skaper en forutsigbarhet i arbeidet med å gjøre LSK til Norges beste klubb, igjen. Dette er en svært god nyhet for alle som er glad i LSK, avslutter Jan Åge
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #83
        Sundgots målløfte


        Dette får du se mer av på Åråsen de neste fire årene, får Arild Sundgot det som han vil.


        - Får jeg spille på topp, skal jeg score mange mål, lover Arild Sundgot, som nettopp har skrevet under en fireårskontrakt med LSK.


        Med sine 71 seriemål for Lillestrøm er Arild Sundgot tidens mestscorende Kanarifugl. Tirsdag skrev han under en ny kontrakt med Åråsen-klubben, og nå lover han flere mål i den gule trøya.

        - Jeg ser meg først og fremst som en spiller som skal spille der fremme.

        - Får jeg spissrollen, skal jeg score mange mål, lover sunnmøringen, strålende fornøyd med den nye kontrakten.

        - Kontinuitetsbærer
        Til Lillestrøms hjemmeside sier manager Jan Åge Fjørtoft han er strålende fornøyd med å få med Sundgot videre på laget.


        - Arild er en av våre viktigste kontinuitetsbærere. Han er en ypperlig ambassadør for LSK både på- og utenfor banen, understreker Fjøra, og har selvsagt rett i det. Med sine ti sesonger, 210 kamper og 71 mål, er anvendelige Sundgot den som har vært lengst på Åråsen.

        Dermed var heller ikke valget vanskelig.

        - Jeg har diskutert en ny kontrakt med Fjørtoft siden i sommer, og på tirsdag skrev jeg under.


        - Det var et enkelt valg, innrømmer storscoreren, som sier han ikke hadde lyst til å bli Bosman-spiller og eventuelt skulle gå gratis fra Lillestrøm etter neste sesong.

        - Det var aldri aktuelt, poengterer den gamle Hødd-spissen.


        Kun én spiss

        Sist sesong ble det kun 14 kamper fra start for Sundgot, og mange av dem var for sikkerhets skyld på midtbanen. Nå er Michael Mifsud borte, men med Tom Nordlies preferanse for 4-3-3 og kun én ren spiss, blir kampen vel så tøff på topp neste seong.


        Den kampen er Sundgot forberedt på å ta.

        - Det skal være tøff kamp om plassene, sier Sundgot, som ser på ¨seg selv som den ene spissen som skal spille i midten fremme.


        - Før hadde man bare 17 spillere i troppen, nå er det vanlig med 23/24 spillere. Sånn er utviklingen, og sånn må det være, mener Sundgot, som for tiden er på en forsinket bryllupsferie i Thailand.

        14.12.06 14:05, ny 14.12.06 14:17
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #84
          Åpningsinnlegg i en annen tråd:

          Opprinnelig skrevet av Torolf
          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2470414.ece

          Lørenskog og LSK med historisk samarbeid

          ÅRÅSEN:
          Thomas Bergersen kan smile igjen.



          Av: Morten Svesengen

          Lørenskog og LSK har i fellesskap laget en utviklingsplan som er skreddersydd for det 18-årige fotballtalentet.
          Thomas Bergersen har skrevet under en ny toårsavtale med Lørenskog. Samtidig har klubben hans blitt enig med LSK om et samarbeid hvor forsvarsspilleren får utvikle seg ytterligere gjennom trening med LSKs a-lag.
          – Et drømmeopplegg for meg. Klubbene har lagt forholdene til rette for meg. Nå er alt er opptil meg selv. Det var akkurat slik jeg ønsket det. Helt optimalt, sier en meget fornøyd Thomas Bergersen.


          LSK har opsjon

          For halvannen måned siden var det ikke like hyggelig for Lørenskog-gutten. RB-sporten skrev da om forhandlingene med LSK som hadde brutt sammen fordi Åråsen-klubben ikke kunne forholde seg til Bergersens agent Per A. Flod.
          Lørenskogs sportslige leder Vidar Gundersen sa den gangen at klubben ville forsøke å lage et opplegg til beste for spilleren Thomas Bergersen.
          I går kunne Lørenskog sammen med 18-åringen og LSK presentere avtalene de er blitt enige om:
          Bergersen fortsetter som Lørenskog-spiller i 2. divisjon.
          Samtidig får han muligheten til å trene med LSKs a-lag når det lar seg kombinere med skole og spill i Lørenskog. Planen er at han skal delta på treningsleirer og spille noen treningskamper.
          Målet for alle parter er at Bergersen med dette opplegget skal utvikle seg til å bli LSK-spiller. Åråsen-klubben har opsjon på kjøp av Bergersen, og alle formaliteter rundt en slik overgang er allerede ferdigforhandlet.


          Vil se ham i LSK

          Begge klubbene var meget fornøyd med at de kunne presentere denne avtalen i går.
          – Slik vi i Lørenskog ser det er dette et meget godt eksempel på hvordan man setter en enkeltspiller i fokus. Vi har blitt enige om det beste opplegget for at Thomas skal få utvikle seg til å bli toppspiller. Han får nå nyte godt av det beste tilbudet i begge klubbene. For oss i Lørenskog ville ingenting være hyggeligere enn om Thomas lykkes og blir LSK-spiller, sier sportslig leder Vidar Gundersen.
          At Bergersen fortsetter i Lørenskog inntil videre er helt uproblematisk for LSK og formann Per Mathisen.
          – Så lenge Lørenskog kan gi Thomas den beste kamparenaen skal han spille der. Men samtidig får vi være med å bidra til hans utvikling. Det er slik vi ønsker å jobbe med unge talenter. Vi har hatt en veldig fin dialog med Lørenskog, Thomas og hans foreldre, sier Mathisen som forhandlet fram avtalen siden manager Jan Åge Fjørtoft har vært opptatt med mange andre oppgaver den siste tiden.


          Samarbeid om talenter

          Det er en kjensgjerning at LSK og Lørenskog tidligere ikke har klart å samarbeide like godt. Slik sett markerer denne avtalen et viktig veiskille.
          – Det skulle bare mangle om ikke vi skulle samarbeide til det beste får våre talenter. Ingenting er mer naturlig enn at lokale talenter får sjansen til å spille for distriktets beste lag. Alle klubbene på Romrike må dra i samme retning, sier Gundersen.
          Dette er søt musikk i ørene til LSK-formannen.
          – Vi ønsker å ha et godt forhold til alle klubbene på Romerike, og vi ønsker å bidra til en god talentutvikling i området. Men det er også naturlig at vi samarbeider tettere med noen klubber enn andre. Nå har vi en samarbeidsavtale med Ull/Kisa, og vi håper også at dette betyr starten på et godt samarbeid med Lørenskog. I tillegg kan det hende vi ønsker samarbeide tett med et par klubber til, sier Mathisen.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            #85
            LSK.NO


            Karim Essediri klar for LSK
            LSK og Karim Essediri er blitt enige om en treårskontrakt.

            - Dette er en spiller som passer inn i det systemet Tom ønsker å spille. En spiller som etter flere år i Norge nesten er å betrakte som norsk, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

            - Vi har åpnet flere luker i julekalenderen denne uken, vi kan ikke love at vi åpner noen flere. Men i januar er det jo salg…, legger Fjørtoft til.
            Last edited by Torolf; 15.12.2006, 12:14.

            Kommentar

            • rEPPA
              *****istrator
              • Nov 2003
              • 3927

              #86
              http://www.siste.no/fotball/norsk/eliteserien/article2463963.ece

              Essediri aktuell for Lillestrøm

              Oslo (ANB):
              Karim Essediri kan være på vei til Lillestrøm. Åråsen-klubben har lagt inn et bud på Rosenborg-spilleren.
              Foto: Anders Mo Hanssen Karim Essediri kan være på vei til Lillestrøm. Åråsen-klubben har lagt inn et bud på Rosenborg-spilleren.





              Tunisieren har imidlertid ikke bestemt seg for hvor han skal spille fotball i 2007-sesongen.
              – Vi har hatt og har fortsatt kontakt. Jeg kan uansett ikke gjøre annet enn å forholde meg til kontrakten jeg har i to år til med Rosenborg. Vi får se hva som skjer etter at jeg har vært på juleferie i Paris, sier Essediri til Adresseavisen.
              Essediri, som har slitt med lite spilletid i Rosenborg i høst, var med i Tunisias VM-tropp i sommer. Han kom til Rosenborg fra Tromsø foran forrige sesong for drøyt to millioner kroner. (ANB)
              www.kfl.no/debatt

              Kommentar

              • lsk_fugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 864

                #87
                Essediri klar for Lillestrøm


                BLE BENKET I RBK: Karim Essediri kom til Rosenborg i vinter, men har fått lite spilletid denne sesongen. Nå er han klar for LSK.
                Foto: Scanpix

                FAKTA
                Karim Essediri
                Fødselsdato: 29. juli 1979
                Fødested: Meaux-Paris
                Høyde: 185 cm
                Tidligere klubber: Rosenborg (2006), TIL (2001-2005), Bodø/Glimt (2002).
                Kamper/mål i norsk fotball: 103/6



                (Dagbladet.no): LSK ser ut til å bli en av vinnerne på det norske overgangsmarkedet i vinter.

                I dag melder Lillestrøms hjemmeside at RBK-ving Karim Essediri (27) er klar for klubben. Han har skrevet under en treårskontrakt. Tidligere i uka sa tunisieren at klubben var interessant for ham.

                Tunisieren har tidligere spilt for TIL og Glimt, og er øremerket Tom Nordlies spillestil med to kantspillere i en 4-3-3-formasjon.

                - Dette er en spiller som passer inn i det systemet Tom ønsker å spille. En spiller som etter flere år i Norge nesten er å betrakte som norsk, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til nettstedet.

                Tirsdag sikret kanarifuglene seg FFKs midtbanestjerne Simen Brenne på en femårskontrakt.

                - Vi har åpnet flere luker i julekalenderen denne uken, vi kan ikke love at vi åpner noen flere. Men i januar er jo det salg, fleiper Fjørtoft.



                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #88
                  Aftenposten

                  Rambekk venter i spenning


                  KLAR: Anders Rambekk fikk eliteseriens fair play-pris. ( Foto: Digitalsport )


                  Anders Rambekk vil til Odd, men kan ikke selges før Lillestrøm har kjøpt en ny midtstopper.

                  - Jeg håper og tror det ordner seg. Lillestrøm har sagt at de må ha inn enerstatter før de kan selge meg, så får vi se når det eventuelt skjer, sier Rambekk til TA.

                  Lillestrøm prøvde å bytte Rambekk mot Jacob Sørensen eller Espen Ruud, men fikk kontant nei.
                  Den dagen LSK får inn en ny forsvarsspiller, selges trolig Rambekk til Odd for rundt tre millioner kroner.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #89
                    RB: Glad for forsterkningene

                    Glad for forsterkningene



                    LILLESTRØM:
                    – Å hente Karim Essediri til LSK fra Rosenborg kan ikke betegnes som annet enn et varp.

                    SMILER IGJEN: Karim Essediri smiler igjen. Etter en høst på reservebenken i Rosenborg, satser vingspilleren på en ny vår i LSK. FOTO: Scanpix

                    FORSTERKNINGER: En fornøyd Tom Nordlie.
                    Av: Per Kristian Torvik



                    Mannen som sier det er Otto Ulseth, mangeårig sportsredaktør i Adresseavisen og tidligere Tromsø-trener med Karim Essediri på laget.
                    – Karim er landets beste høyreving, som vil blomstre i rollen i det systemet Tom Nordlie ønsker laget skal spille. Han trenger tillit, og det regner jeg med at LSK vil gi ham.
                    Otto Ulseth synes det er ubegripelig at tunisieren har fått så liten tillit i Rosenborg i høst.
                    – Da han kom med igjen i Royal League, viste han hvilken god spiller han er.
                    Ute etter VM

                    Karim Essediri hadde en god vinter og vår på Lerkendal – så god at han ble tatt ut i den tunisiske VM-troppen. Etter at han kom hjem, ble det en høst på reservebenken.

                    – Han har vært fast i landslagstroppen siden 2004, da Tunisia ble afrikansk mester. Etter VM er han en av 11 som har beholdt plassen på landslaget, sier Otto Ulseth.
                    Essediri selv skjønner heller ikke noe av vrakingen.
                    – Jeg har ennå ikke forstått hvorfor. Jeg hadde en god vårsesong, scoret mål og spilte godt. Etter VM var det slutt. En skulle ikke tro jeg ble dårligere av å spille et verdensmesterskap, sier han.
                    – Du kan revansjere deg i LSK?
                    – Det satser jeg på. LSK er en fin utfordring for meg nå, med ny trener og et system som vil passe meg godt. Jeg gleder meg veldig.
                    – Du kan spille både på høyre og venstresiden?
                    – Det er ingen problem, sier Essediri, som har fransk pass og ikke vil telle på utenlandskvoten på tre spillere utenfor EU.
                    Superlativer

                    Trener Tom Nordlie er ikke sen om å hente farm superlativer når han skal beskrive en av spilleren han hadde høyest på ønskelisten.
                    – Karim Essediri er rask, kondisjonssterk, en god dribler – og som også har en god innleggsfot.
                    Nordlie fulgte ham tett som Start-trener, da laget var på La Manga samtidig med Rosenborg.
                    – Jeg likte ham også da han spilte for Tromsø. Jeg skjønner at han, som alle andre, er avhengig av tillit. Det vil han få. men han må også prestere på det høye nivået vi vil kreve av alle våre neste år.
                    Nordlie ser på mange måter Karim Essediri likt det han opplevde med Alex Valencia da han kom til Start.
                    – Alex var oppgitt av alle, og folk lurte på hvorfor jeg valgte ham. Han viste raskt at han var en kvalitetsspiller.
                    Var det mulig å gå inn i hjernen på Tom Nordlie nå, ville en funnet ut at hodet er fullt av muligheter LSK kan spille til våren.
                    – Vi begynner å få den spillerstallen jeg gjerne vil ha. Offensivt har vi dobbel dekning. Vi manglet litt til at vi skal være fornøyd i forsvarsrekka, men vi jobber med saken.
                    – Du mangler den spillende midtstoppen du har brukt i andre klubber du har trent?
                    – Når Bård Borgersen ble spillende stopper i Start, er jeg brennsikker på at Frode Kippe og Pål Steffen Andresen kan bli det i LSK, sier Tom Nordlie.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #90
                      RB

                      På tide å vinne !

                      Av: KOMMENTAR Per Kristian Torvik sportsjournalist

                      ÅRÅSEN:

                      Med signeringen av Simen Brenne og Karim Essediri blomstrer optimismen hos LSK-supporterne igjen.

                      Nå tror de på gull, som de gjorde i fjor, og året før det.
                      At Simen Brenne valgte LSK framfor å fortsette i Fredrikstad, var en fjær i hatten for klubben – og for manager Jan Åge Fjørtoft.
                      "Han ville vel være med å vinne noe", sa en LSK-supporter.
                      Da var det en måned siden Brenne hadde vunnet cupfinalen med Fredrikstad.
                      "Jeg går til LSK fordi jeg har lyst til å vinne noe", svarte Simen Brenne etter at han hadde skrevet under.
                      Fortsatt var det bare vel en måned siden han hadde vært med på å heve kongepokalen på Ullevaal.

                      Sist LSK vant noe i norsk fotball var i 1989.
                      Rosenborg har hatt abonnement på seriegullet siden 1990, bortsett fra 1991 og 2005, da Viking og Vålerenga vant.
                      I samme periode har Strømsgodset, Bodø/Glimt, Molde (to ganger), Tromsø, Vålerenga (to ganger), Stabæk, Odd, Viking, Brann og Fredrikstad pluss Rosenborg (fem ganger) vunnet cupen.
                      Bare Aalesund, Lyn og Start er ved siden av LSK de eneste av dagens toppklubber som ikke har vunnet noe som helst.

                      På tide
                      Utsagnene og den nære historien sier litt om LSKs rykte i det øvrige fotball-Norge, tross mangel på triumfer. Svært mange tror klubben i framtida vil være en av de tre-fire som vil være i stand til å utfordre Rosenborg om seriegullet.
                      Den sier også en god del om optimismen rundt LSK. Den er i stor grad skapt i klubblokalene på Åråsen, der en aldri har hatt nedre halvdel på tabellen som mål.
                      Men det forteller også en del om urealistiske forventninger. LSK har de siste 17 sesongene kun vært et nesten-lag. De var i cupfinalen i 1992 og 2005. De spilte finale i Royal League i 2006. De var ett poeng fra å knipe seriegullet fra Rosenborg i 2001.
                      Seier er det ikke blitt siden David Hay førte LSK til seriegull i 1989 – med blant andre Jan Åge Fjørtoft og Frode Grodås på laget.
                      Derfor er det i høy grad på tide at det skjer igjen. I den forbindelse er det all grunn til å etterlyse litt edruelighet:
                      Simen Brenne var kanskje landets nest beste midtbanespiller denne sesongen, i konkurranse med Martin Andresen i Brann. Men den beste, Robert Koren, har forlatt Åråsen.
                      Karim Essediri er en langt bedre spiller enn han fikk vist i Rosenborg i år. Han er en ving som kan brukes på begge sider. Han er dermed ikke en ren erstatter for Michael Mifsud. Det som er usikkert, er om LSK kan få fram en spiller som binder opp motstandere i samme grad som malteseren. Men med Magnus Myklebust i utvikling og Essediri på plass, kan LSK ha fått flere strenger å spille på offensivt.

                      Dobbel dekning
                      Når det er sagt, er det ingen tvil om at det er fantastisk at to så gode spillere som Brenne og Essediri er klare for LSK. Tom Nordlie kan bruke jula til å sette opp en stall med dobbel dekning på alle plasser fra midtbanen og fram.
                      Problemet er at LSK har mangler i forsvaret. Shane Stefanutto har hatt en grei sesong. At han har spilt flest kamper av alle, sier mest om manglende konkurranse. På motsatt side har Dan Anton Johansen mye å gå på for å bli en fullverdig høyre back.
                      Det råder usikkerhet rundt Anders Rambekk og hans situasjon. Blir han, vil Nordlie utvilsomt benytte ham som back. Da kan han også være fornøyd med en forsterkning av en allroundspiller i bakre ledd.
                      Skal LSK virkelig utfordre om seriegullet i 2007, må forsvaret styrkes. Kanskje også keeperplassen, der verken Heinz Müller eller Otto Fredrikson har vært pålitelige nok.
                      At manager Fjørtoft vet at landslagskeeper Thomas Myhre jakter på ny klubb, er hevet over enhver tvil.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        RB

                        [Publisert 15.12.2006 - 23:01]

                        To for 10 mill.

                        Av: Per Kristian Torvik

                        ÅRÅSEN:

                        Med Karim Essediri på plass har LSK fått to spillere i løpet av noen dager for rundt 10 millioner kroner.

                        – Vi blankpusser profilen i forhold til det spillesystem Tom Nordlie ønsker å innføre hos oss. Simen Brenne og Karim Essediri oppfyller kravene 100 prosent, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                        Han var enig med Rune Bratseth om prisen for overgangen fra Rosenborg for et par uker siden. Den er etter det RB-sporten erfarer litt høyere enn det Bjørn Helge Riise ble kjøpt for, men ikke så mye som tre millioner kroner.
                        – Kan du lene deg tilbake og ta juleferie med god samvittighet?
                        – Jeg synes dette har vært fine julegaver til supporterne og kan ikke love at det skjer noe før julaften. Men det er ingen hemmelighet at vi gjerne vil ha en ny spiller i hvert ledd. Får vi tilgang til en god forsvarsspiller, kan det skje raskt.
                        – Har du tilgang til det?
                        – Det kan jeg ikke kommentere.
                        – Situasjonen rundt Anders Rambekk er uavklart. Har du signaler fra Per Berg om å selge ham for å finansiere de nye?
                        – Intet press om å selge noen. Rambekk er hos oss, og kan bli her.
                        – Om han blir, er det likevel aktuelt å hente nok en forsterkning?
                        – Som sagt, har vi tilgang til en god allround forsvarsspiller, utelukker jeg ingenting, sier Jan Åge Fjørtoft.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #92
                          Telemarksavisa

                          [Publisert 15.12.2006 - 22:05]

                          Essediri er ingen Rambekk-erstatter

                          Av: Bent Bergsli

                          SKIEN:
                          Karim Essediri ble fredag klar for Lillestrøm, men høyrekanten fra Rosenborg er ingen Rambekk-erstatter. Det bekrefter Frank Grønlund i LSK overfor TA.

                          - Jeg må nok svare nei på det. Vi har ikke tenkt på ham i noen backrolle, sier Grønlund.
                          Anders Rambekk og Odd venter på at LSK skal kapre erstatteren som ifølge klubben må være på plass før det blir aktuelt å slippe Rambekk.
                          - Regner du med at Anders Rambekk forsvinner?
                          - Jeg vil verken svare ja eller nei på det. Men vi jobber med saken. Det er Jan Åge (Fjørtoft red. anm.) som tar disse sakene, nå som han har sluttet som trener, sier Lillestrøms daglige leder.

                          FLERE LUKER
                          Men ifølge Fjørtoft skjer det trolig ikke noe før utpå nyåret. På LSKs hjemmeside fabulerer manageren på følgende måte:
                          - Vi har åpnet flere luker i julekalenderen denne uken, vi kan ikke love at vi åpner noen flere. Men i januar er jo det salg!
                          Hva slags salg han tenker på kan sikkert være så ymse, men også Rambekk tror på salg:
                          - Jeg håper og tror det ordner seg, sier Rambekk som i likhet med en rekke andre norske fotballspillere er på ferie i disse dager.
                          Også Odd-sjef Tore Andersen har ved flere anledninger gitt uttrykk for at han tror Rambekk havner i Odd.

                          TRE ÅR
                          Karim Essediri har skrevet treårskontrakt med Lillestrøm, som tidligere denne uken også sikret seg Fredrikstads Simen Brenne. Men dersom Rambekk går, skal Nordlie åpenbart ha inn minimum en forsvarsspiller til før han er fornøyd.
                          Essediri kom til Rosenborg fra Tromsø, men har i tillegg vært innom Bodø/Glimt på lån. Han har vært i Norge siden 2001.
                          - Dette er en spiller som passer inn i det systemet Tom Nordlie ønsker å spille. En spiller som etter flere år i Norge nesten er å betrakte som norsk, sier Fjørtoft til Lillestrøms nettside.

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #93
                            Essediri refser RBK

                            Siden han nå er LSK spiller, så legger jeg ut denne saken her:

                            Føler seg urettferdig behandlet av RBK-trener Knut Tørum.

                            Karim Essediri er ikke fornøyd med den behandlingen han fikk i RBK etter VM.


                            Karim Essediri er strålende fornøyd med overgangen til Lillestrøm, hvor han har stor tro på at han vil blomstre opp under trener Tom Nordlie. Tunisieren med det franske passet sier han føler seg sterkt ønsket av Romerike-laget - noe han så langt fra følte seg i Rosenborg denne høsten.
                            - Jeg skjønner ikke hva som skjedde, sier Essediri på telefon fra Paris.

                            -Før sommeren var jeg fast på laget. Så dro jeg ned til VM, hvor jeg spilte for et lag som var ranket som nummer 21 i verden av FIFA før turneringen. Og så får jeg bare spille én kamp når jeg kommer tilbake, konstaterer den tunisiske flankespilleren forundret.

                            Tørums beslutning
                            Essediri innrømmer han har store problemer å akseptere det som skjedde på Lerkendal i høst, og mener at det er trener Knut Tørum som har det meste av skylda.
                            - Ja, det var Knuts beslutning. Den eneste kampen jeg startet for Rosenborg etter VM, var bortekampen mot Start. Det var Per-Mathias siste kamp, så tok Knut Tørum over, forteller Essediri til Nettavisen.
                            - Jeg føler jeg spilte bra, men likevel fikk jeg ikke spille mer.
                            Essediri uttrykker på nytt sin forbauselse over beslutningen om å droppe ham fra RBKs førsteellevere.
                            - Jeg har virkelig ikke peiling på hva som har skjedd, men jeg ble i alle fall ikke en dårligere spiller av å spille i VM, sier den nysignerte Lillestrøm-treneren.
                            - Det er ingen tvil om at jeg fortjente mer spilletid i Rosenborg, sier en oppgitt Essediri.


                            Aksepterte ikke Tørums forklaring
                            Og ikke ble han klokere da Knut Tørum skulle forklare ham hvorfor han ikke fikk spille.
                            - Jeg fikk en forklaring, men ingen god forklaring. Jeg kunne ikke akseptere den begrunnelsen jeg fikk fra Knut, sier høyrevingen.
                            Essediri ønsker ikke å fortelle hvilken begrunnelse han fikk for vrakingen, I stedet understreker han at han kun ser frem til én ting – nye utfordinger i en ny klubb.
                            - Det er godt å komme bort nå, godt å komme til ny klubb.
                            - Jeg trenger en klubb som vil satse på meg, understreker den ferskeste Lillestrøm-spilleren.
                            Det lyktes ikke Nettavisen å få noen kommentar fra Knut Tørum på fredag.


                            Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle836580.ece
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              #94
                              FotballMagasinet.no

                              - Lillestrøm mister en kapasitet
                              Per Steinar Markussen - 14/12 13:40



                              Cyril Kali ble hentet til Lillestrøm for å erstatte Christoffer Andersson som dro til Hannover. Det ble intet heldig valg, og nå er han ferdig på Åråsen, forteller daglig leder Frank Grønlund til Fotballmagasinet.no.

                              - Vi bestemte oss søndag for at vi ikke ville gi han ny kontrakt. Han har ikke svart tilde forventningene vi hadde, sier Grønlund til Fotballmagasinet.no.

                              Han er klar over at det er skader som har gjort at det ikke har gått franskmannens vei i Lillestrøm.

                              - Han har vært så mye skadet at vi ikke har klart å danne oss et bilde av han. Han gjorde en god kamp i UEFA-cupen mot Newcastle og det var meningen at han skulle få Royal League til å vise seg fram, men

                              Det er Mikkel Beck som er franskmannens agent. Han er informert om beslutningen fra Åråsen.

                              - Cyril har vært meget uheldig i sin tid i Lillestrøm, men jeg kan si at de mister en kapasitet når de sier nei til å forlenge kontrakten hans.

                              - Forstår du Lillestrøm?

                              - Det er klart jeg gjør det. Som agent kan jeg bare si hvordan jeg kjenner en spiller, og Cyril Kali er en spiller som har gått en god skole i både Auxerre og Lille, så jeg er sikker på at vi kommer til å høre mye til han framover, sier Beck.

                              Nå jobber forsvareren med å komme tilbake etter skader, men hva fremtiden vil bringe vet ikke hans agent.

                              - Nei, nå må han førs komme tilbake etter den siste skaden så får vi se. Vi skal snakke sammen i slutten av måneden så får vi se. Men det er klubber som allerede kan være interesserte i å sikre seg Cyril.

                              - Noen norske klubber?

                              - Det kan jeg ikke kommentere.

                              - Kan du avkrefte det?

                              - Ingen kommentar, sier Beck til Fotballmagasinet.no.

                              Kommentar

                              • Fritz
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 1033

                                #95

                                Lillestrøm snakker med Eriksen

                                Av Sturla Johannessen
                                18.12.06 14:47
                                Lillestrøm har kontaktet Lyn for å diskutere en eventuell overgang med stortalentet Lars Kristian Eriksen.

                                Lillestrøm fortsetter å styrke stallen med uforminsket styrke.
                                Simen Brenne er hentet fra Fredrikstad og Karim Essidiri fra Rosenborg.

                                LSK kontaktet Lyn
                                Nå kan Lyns forsvarstalent Lars Kristian Eriksen være på vei til Åråsen.
                                - Lillestrøm har kontaktet Lyn og spurt om tillatelse til å snakke med meg. Lillestrøm er en spennende klubb, men akkurat nå er jeg inne i en prosess med Lyn med tanke på en ny kontrakt, forteller Eriksen til Nettavisen.
                                - Jeg har heller ikke snakket med Lillestrøm foreløpig, siden interessen der i fra er såpass ny, fortsetter venstrebacken.
                                Han har allerede takket nei til et nytt kontraktsforslag med Lyn, men er tilbudt en ny toårsavtale på Åråsen. Eriksens nåværende kontrakt med Lyn går ut etter 2007-sesongen.
                                - Jeg vet at Lyn vil satse på meg og at jeg er i fremtidsplanene deres. Hadde det ikke vært for Lyn hadde jeg aldri vært der jeg er i dag, skryter 23-åringen.

                                Tilbake for fullt i januar
                                Eriksen pådro seg et brudd i foten i begynnelsen av oktober og har ikke spilt siden. Men han forsikrer om at han snart er tilbake i spill.
                                - Akkurat nå er ikke formen så bra. Men jeg regner med å spille igjen i januar og februar. Foreløpig trener jeg kun styrke og løper, opplyser Eriksen.
                                Han har store ambisjoner på fotballbanen.
                                - Jeg har ambisjoner om å komme på landslaget og å prøve meg i utlandet. Drømmeklubben er AC Milan, sier Eriksen.
                                Den talentfulle forsvarsspilleren er også ønsket av gamleklubben Aalesund.

                                - Ikke snakket med Aalesund
                                - Når det gjelder interessen fra Aalesund så har jeg ikke diskutert en overgang med dem. Akkurat nå er jeg mest lysten på å spille videre i Lyn, fastslår Eriksen.
                                Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft vil si minst mulig om interessen for Eriksen.
                                - Jeg ønsker kun å kommentere spillere som er i Lillestrøm for øyeblikket, ikke spillere som kan være aktuelle, sier Lillestrøms vanligvis så frittalende manager til Nettavisen.

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #96
                                  - Størst sjanse for Lyn


                                  Ettertraktet: LSK og Aafk vil ha Lyns back-talent. ( Foto: Digitalsport )



                                  Også Lillestrøm har kastet seg inn jakten på Lars Kristian Eriksen.



                                  Av: Erli Berg Daneshmand

                                  Den 23 år gamle backens kontrakt løper ut etter neste sesong, og senest denne uken ga han Lyn et foreløpig nei i forhandlingene om en ny avtale.
                                  Det har alarmert Lillestrøm, som har fått tillatelse til å snakke med spilleren.
                                  - Jeg ønsker ikke å kommentere det. Er i forhandlinger med Lyn om en ny kontrakt, og forholder meg til det, sier Eriksen til Aftenposten.no.

                                  - Jeg sa nei forrige gang, men venter på et nytt forslag etter nyttår, legger han til.

                                  Til Nettavisen sier Eriksen at han ser på Lillestrøm som en spennende klubb. Han vet ennå ikke hva de har å tilby:
                                  - Det er ikke avtalt når jeg skal snakke med dem.

                                  Hvor spiller du neste sesong?
                                  - Det er størst sjanse for at jeg blir i Lyn. Det ser sånn ut, sier Eriksen til Aftenposten.no.

                                  Også Aalesund skal være interessert i Eriksen.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #97
                                    Aftenposten

                                    Essediri ut mot Tørum


                                    Karim Essediri tar et oppgjør med RBK-trener Knut Tørum når han nå forlater klubben. ( Foto: Digitalsport )

                                    TRONDHEIM: To dager etter at Per-Mathias Høgmo ble sykemeldt, fikk Karim Essediri nærmest avskjed på grått papir av Knut Tørum.

                                    Av: Roy Tommy Bråten
                                    Publisert: 19.12.2006 kl. 08:31
                                    Endret: 19.12.2006 kl. 08:32

                                    - Jeg fikk beskjed om at jeg ikke startet mot Vålerenga, og Tørum kom med en forklaring jeg ikke kunne akseptere. Jeg spilte fast fra januar til mai, så reiste jeg til VM i Tyskland. Da jeg kom hjem, ble det bråstopp, sier Essediri til Adresseavisen.
                                    Tunisieren ble fredag Lillestrøm-spiller, og etter en høst i frustrasjon føler han det nå er på tide å lette på sløret om hvordan han oppfattet siste del av RBK-karrieren. Men han er forsiktig med å konkret forklare hva Tørum sa etter Vålerenga-vrakingen.
                                    -Hva slags forklaring fikk du?
                                    - Det vil jeg ikke si, forteller han.

                                    Rant over før Brann-kampen
                                    Det 27-åringen imidlertid vil si, er at vrakingen fra troppen til seriefinalen mot Brann var det som fikk begeret til å renne over.
                                    - Da lurte jeg virkelig på hva som skjedde, og måtte vurdere hva jeg skulle gjøre, sier Karim, som ikke valgte å konfrontere Knut Tørum og Trond Henriksen med situasjonen.
                                    - Jeg så ikke noe poeng i det. De vet jo hva jeg står for. Derfor har jeg hatt fokus på å trene og la beina prate. Men det har tydeligvis ikke hjulpet, sier han.
                                    - Burde du ha pratet mer med dem?
                                    - Kanskje, men jeg mener det er beina som bestemmer. Det trodde jeg i hvert fall.
                                    - Trenerduoen har hele tiden bedyret at de som presterer best på trening over tid, fortjener å spille kamper. Hva har du å si til det?
                                    - Hvis det er sportslige grunner til at jeg ikke spilte mer, skjønner jeg ingenting. Jeg sto på hver dag, og mener selv jeg var blant de aller beste flere ganger.

                                    Ikke i tvil
                                    - Er du bitter på RBK?
                                    - Det var ikke klubben selv som var problemet. Jeg trivdes veldig godt i RBK og Trondheim, forklarer Essediri.
                                    Essediri forteller videre at han fikk inntrykk av RBK at han burde vurdere sin egen framtid også etter Royal League-kampene i høst. Da Lillestrøm så kom på banen, ble valget enkelt for høyrevingen.

                                    Kunne blitt annerledes
                                    - Jeg har godt inntrykk av trener Tom Nordlie, og føler meg velkommen til klubben. Det viktigste for meg er å spille a-lagsfotball, mener han.
                                    - Hva synes du om Knut Tørum nå?
                                    - Jeg har ingenting i mot ham som person.
                                    - Ville det vært annerledes om Per-Mathias Høgmo hadde fortsatt?
                                    - Han hentet meg. Det kunne blitt annerledes, konkluderer Essediri, som fikk åtte seriekamper i RBK-trøya.

                                    NB! RBK kjøpte Essediri for to millioner kroner, og skulle betale 500.000 ekstra ved 20, 40 og 60 kamper. Med serie, cup og Royal League endte tunisieren på 17.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #98
                                      Aftenposten

                                      (Legges inn som Nyhet under litt tvil, med da det dreier seg om en LSK-spiller synes jeg den hører hjemme her)

                                      - Karim ikke god nok

                                      TRONDHEIM: Assistenttrener Trond Henriksen tar kritikken fra Karim Essediri med ro.

                                      Av: Ole K. Sagbakken
                                      Publisert: 19.12.2006 kl. 08:35
                                      Endret: 19.12.2006 kl. 08:36

                                      - At en spiller ikke er fornøyd med å bli vraket, er slik det skal være i en konkurransesituasjon. Vi vurderte Karim nøye hele veien, og han var ikke god nok for vår ellever, sier Henriksen til Adresseavisen.
                                      Han har ikke kjennskap til hva Knut Tørum skal ha sagt til Essediri foran Vålerenga-kampen, men mener tunisieren hele veien er blitt behandlet på lik linje med de andre i RBKs spillerstall.
                                      - Han er verken blitt forfordelt eller oversett, sier assistenttreneren, som nå ønsker Essediri lykke til i Lillestrøm.
                                      - Han drar jo for å få mer spilletid. Jeg håper han lykkes med det, konkluderer Henriksen.
                                      Knut Tørum er for tiden på ferie, og var ikke tilgjengelig for kommentar i går.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #99
                                        Telemarksavisa

                                        [Publisert 19.12.2006 - 11:21]

                                        Rambekk-erstatter på vei

                                        Av: Martin K. Andersen

                                        SKIEN: Lillestrøm har tatt kontakt med Lyn om mannen som kan bli Anders Rambekks erstatter. Odd-leder Tore Andersen hopper likevel ikke i taket ennå.
                                        - Vi er i en situasjon der vi bare må avvente hva Lillestrøm gjør, sier Tore Andersen.

                                        Den lovende backen Lars-Kristian Eriksen bekrefter ifølge Nettavisen at LSK har spurt Lyn om å få snakke med ham.
                                        23-åringen kan dermed være med på å fylle opp forsvarsrekken til Tom Nordlies lag. I Frode Kippe og Pål Steffen Andresen har klubben allerede et midtstopperpar med bra eliteserieerfaring.

                                        På Falkum tar de LSKs interesse for Eriksen med stor ro.
                                        - Lillestrøm henvender seg vel til oss når de føler de har fått nok erstattere, sier Andersen.
                                        - Ting tyder på at Rambekk feirer jul som Lillestrøm-spiller?
                                        - Ja, nå er det kort tid igjen til jul. Samtidig skjer ting fort når de først skjer, fastslår Tore Andersen.

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          Erland viser vei til toppen

                                          ÅRÅSEN:
                                          Erland Johnsen har kommet til Åråsen for å utvikle lokale toppspillere. Den tidligere utenlandsproffen har satt seg høye mål i jobben som toppspillerutvikler i LSK.




                                          Av: Morten Svesengen

                                          – Målet må være at vi skal klare å utvikle to-tre spillere som skal være aktuelle for LSK-stallen hvert år, sier LSKs og Romerikes nye toppspillerutvikler, Erland Johnsen.
                                          Ansettelsen av Johnsen er et av flere tiltak for å få flere lokale spillere til å spille i gult og svart på Åråsen.
                                          – Klubben har et ønske om å få fram flere lokale talenter. Det er en spennende jobb som jeg gleder meg til. Jeg har fortsatt trenerambisjoner, men jeg tror det er sunt å gjøre noe annet en periode. Spillerutvikling er noe jeg ikke har hatt så mye tid til i jobben som hovedtrener, og derfor tror jeg det er mulig å lære mye, sier Erland Johnsen som foreløpig er ansatt i tre år.
                                          – LSK et springbrett

                                          Johnsens jobb som toppspillerutvikler er todelt. Han jobber både for LSK og Norges Fotballforbund. Det betyr at han har ansvaret for talentene på hele Romerike – ikke bare på Åråsen.
                                          – Hele Romerike som mitt ansvarsområde. Jeg skal kartlegge talenter og følge dem opp. Det blir viktig å ha en god dialog med både spillerne og klubbene deres, sier Johnsen.
                                          Uansett legger ikke 39-åringen skjul på hva han ønsker på lang sikt.
                                          – LSK er toppklubben i området, og det naturlige målet for en spiller på Romerike må være å bli god nok til å spille på Åråsen. I en årrekke har LSK også vist seg som et av de beste springbrettene ut til større klubber i Europa. Det håper jeg vi fortsatt vil være, sier han.
                                          Samarbeid med lokale klubber

                                          Det siste året har LSK inngått samarbeidsavtaler med både Skedsmo FK og Ull/Kisa. I tillegg ble LSK og Lørenskog nylig enig om en avtale til beste for talentet Thomas Bergersen.
                                          Dette er samarbeid som Johnsen liker, siden hans arbeidsområde er hele Romerike.
                                          – Vårt felles mål må være å utvikle gode fotballspillere i hele området, og da er det viktig at LSK og de andre lokale klubbene jobber godt sammen. Det vil alle nyte godt av. Nå i starten støtter jeg meg til mye av det arbeidet som Joar Hoff og Roy Kenneth Torkildsen allerede har gjort som talentspeidere. Jeg kommer også til å jobbe tett sammen med dem framover, sier Johnsen.
                                          I motsetning til sin forgjenger Tor Oddvar Torve, skal Erland Johnsen ikke ha hovedansvar for noe lag i LSK.
                                          – Min jobb er følge enkeltspillerne, sier den tidligere midtstopperkjempen som har spilt for både Bayern München og Chelsea.
                                          Holdninger i sentrum

                                          I sitt talentarbeid vil Johnsen fokusere mye på holdninger.
                                          – Vi er ute etter de spillerne som vil legge ned en jobb for å nå toppen. Holdninger er veldig viktig for å kunne bli toppspiller. At du kommer til en klubb som LSK betyr ikke at jobben er gjort. Vi krever hardt arbeid hele veien, sier Johnsen.
                                          Tirsdag ble LSKs rekruttstall for 2007 plukket ut. De 19 unge talentene som fikk en plass der, er de som per i dag ligger nærmest en plass i LSKs a-lagsstall. Foruten å spille på klubbens lag i 2. og 3. divisjon, vil noen av dem få sjansen til å trene med Tom Nordlies gutter.
                                          – Om LSK ikke har vært best på talentutvikling til nå, så må målet være å bli det. Uansett er det viktigst at hver enkelt spiller får sjansen til å utvikle seg på det nivået han hører hjemme, sier Johnsen.




                                          Kilde:http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2481336.ece
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎