Karakterboka, LSK-FCK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7053

    Karakterboka, LSK-FCK

    LSK-FCK 1-0 (1-0).
    Sjanser: 7-2
    Cornere: Telte ikke

    Dette var virkelig solide saker! Jeg siterer meg selv fra i går: "Har du lagt merke til hvor mye mer involvert hele laget er nå som Koren ikke er her lengre?". Strålende kamp av Kiko i går, blant mange, og med hans overblikk og pasningsfot mener jeg (hvertfall utfra hva vi så i går) at LSK kan bli helt langt mer spennende og uforutsigbart lag med ham i ankerrollen på midten.

    Otto 5: FCK hadde to i stanga; på den første går han ned litt vel tidlig. Ellers var han god og uten skraper. En fin redning i andre omgang, godt overblikk, god distribusjon. Andre kamp på rad uten Heinz - er Müller på vei ut?
    Anton 6: Uten sammenlikning hans beste kamp for LSK. Aner ikke hvorfor han ikke har spilt sånn i Tippeligaen. En graverende feil, da han ligger feil og etterlater seg rom som FCK kontrer i i førsteomgang. Ellers veldig bra!
    PSA 5: Stort sett bra, syntes jeg. En stor feilvurdering skaper en stuss som igjen fører til en livsfarlig FCK-overgang i andreomgang.
    Kippe 7: Fus i alt, feilfri uten å være ekstravagant, som vanlig. Ikke noe mer å si.
    Shane 7: Shane har virkelig vokst i år. Jeg er ikke bekymra for at han skal drite seg ut lengre - ankepunktet har vel vært at han ikke har kommet nok med offensivt. I går var han imidlertid det, og var håret unna assist etter et perfekt innlegg til Myklebust. Kjempebra kamp av Shane, og bedre distribusjon enn på veldig lenge.
    Riise 6: Veldig bra førsteomgang, falt litt av etterhvert. Gode initiativer og en kilde til adskillig hodebry med løpene sine før pause.
    BB Strand 7: For et comeback!! For en scoring! For en fyr! Vi må bare håpe at han kommer seg helskinnet gjennom vinteren, for hvilken ressurs denne mannen er når han er i form. Med Strand på laget er vi også blitt farlige på dødballer igjen. Datt av litt etterhvert, ikke overraskende. Førsteomgangen sto til en soleklar 8.
    Kiko 7: Endelig i rollen han ble kjøpt inn for å fylle. Fantastisk overblikk på Kiko, og crossballene hans gir oss en ekstra dimensjon og mye mer uforutsigbarhet. Jobber hardt i begge ender av banen og så virkelig ut til å trives i går. Må jeg velge mellom Kiko og Kasey er saken avgjort, for å si det sånn.
    Sundgot 5: Helt grei innsats, men virker litt tung i steget. Blei litt vel dyp i forhold til den delen av spillet han behersker best, dueller i boksen, men fornuftige valg med ballen hele veien.
    Myklebust 6: 4 før pause, 7 etter. Blei litt borte i førsteomgang, men våknet til for alvor da danske bein begynte å bli litt mer møre etter pause. Involvert i fire av våre sjanser. Mifsud kan råtne, Myklebust er mye viktigere for laget.
    Occean 5: Litt som Sundgot, i grunn; helt ålreit, glimret ikke. Vant mye på hodet, litt for ofte feilvendt. Men samarbeider godt med Myklebust og skaper luker for ham. La disse gutta spille sammen på topp!

    ->Husàr: For det meste defensiv jobbing på "serbern" i går, gjorde manns jobb.
    ->Søgård: Ditto.
    ->JPW: Ditto.

    Kanarifansen 9: Dagens kanarifugl!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #2
    Sungodt & KIKO

    Jeg synes at med sundgot som offensiv midtbane fikk vi den luftstyrken vi trengte i boksen når vi kom rundt på kanten... Det blir litt anderledes enn når koren er på den plassen... Men det spørs på om man spiller kontrinngsfotball eller høyt press... Occean & Sundgot i boksen & mykle på løp... Synes Occean var friskere i løpa sine enn på en stund også...

    Jeg synes derimot at KIKO var dagens mann... Han er utrolig god... vet ikke lenger om wehrmann bare blir stallfyll eller om han kommer til å spille sånn som KIKO spiller nå...

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Sterkt uenig i at Anton gjorde en bra match, tok meg selv i å kommentere han flere ganger i løpet av matchen for dårlige passninger, dårlige taklinger, dårlige headinger etc.

      min karakter: 3
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • dIsTurBeD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 668

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        Sterkt uenig i at Anton gjorde en bra match, tok meg selv i å kommentere han flere ganger i løpet av matchen for dårlige passninger, dårlige taklinger, dårlige headinger etc.

        min karakter: 3
        Enig med deg, iL. Jeg stod slik til i 2. omgang at jeg hadde forsvarslinja til LSK i rett linje foran meg omtrent hele tiden, og han var til stadighet i utakt med de tre andre. Han lå altfor dypt, feilberegnet ballbanen vel flere anledninger, hadde flere svake pasninger og bidro i liten grad offensivt.

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #5
          Ganske bra vurdert, men syns du gir både Otto og Påsan litt for god uttelling... Kiko var banens beste i mine øyne.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Andre kamp på rad uten Heinz - er Müller på vei ut?
            Det ble sagt før RL tok til at Otto og Heinz skulle stå annenhver kamp.

            Nå sto Otto både mot Hammarby og FCK, men jeg lurer på om kampen i går var en bursdagsgave. Og at Heinz står i Parken..

            Kommentar

            • okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

              #7
              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              ...Og at Heinz står i Parken..
              Heinz virket i alle fall helt lugn når han gikk ut av Åråsen igår. Vanligvis viser han misnøyen utenpå kroppen hvis han er misfornøyd. I går smilte han og lo..

              .. men det er kanskje fordi han får lov til å velge musikken i LSK-garderoben? ;-)

              -okb!
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

              Kommentar

              • Vicarious
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 391

                #8
                Helt enig med Disturbed og iL: Danton var faen ikke mye bra i går! Aldri, spør du meg. Vi må bare bli kvitt han.
                Å si at Danton spilte til 6 og PSA til 5 blir bare teit. Danton 3, PSA 7 spør du meg. Stopperne våre var jo reine Berlinmuren i går. Danton derimot, driter seg ut i ett kjør.

                Jeg ville gitt følgende karakterer:
                Otto: 6
                Danton: 3
                PSA: 7
                Kippe: 7
                Shane: 5
                Riise: 6
                Mouelhi: 5
                Sundgodt: 5
                Påsan: 5
                Myklebust: 6
                Occean: 2

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Anton 6: Uten sammenlikning hans beste kamp for LSK. Aner ikke hvorfor han ikke har spilt sånn i Tippeligaen. En graverende feil, da han ligger feil og etterlater seg rom som FCK kontrer i i førsteomgang. Ellers veldig bra!
                  Godt å høre at vi kan enes om denne karakteren. De gangene jeg stod vendt ut mot banen og faktisk så spillet, så merket jeg meg at Anton gjorde sine saker bra utpå der. Tacklet bra, brøyt foran motstanderen og hadde ro med kula. En god kamp av Anton.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    De gangene jeg stod vendt ut mot banen og faktisk så spillet, så merket jeg meg at Anton gjorde sine saker bra utpå der. Tacklet bra, brøyt foran motstanderen og hadde ro med kula. En god kamp av Anton.
                    Du sto med andre ord mye med ryggen mot banen, skjønner jeg...?

                    Men din innsats kvalifiserer i alle fall til 6.
                    Minst!

                    mvh
                    Gammer´n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Riise 6: Veldig bra førsteomgang, falt litt av etterhvert. Gode initiativer og en kilde til adskillig hodebry med løpene sine før pause.
                      Synes Riise la ned en såpass god arbeidsinnsats og vant såpass mange dueller at han hadde fortjent en 7'er denne kampen, jeg synes han var en av banens beste.

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      BB Strand 7: For et comeback!! For en scoring! For en fyr! Vi må bare håpe at han kommer seg helskinnet gjennom vinteren, for hvilken ressurs denne mannen er når han er i form. Med Strand på laget er vi også blitt farlige på dødballer igjen. Datt av litt etterhvert, ikke overraskende. Førsteomgangen sto til en soleklar 8.
                      Helt enig i at Strand gjorde et kjempecomeback, men banens beste var han ikke. Skal likevel ikke klage for mye på det, da jeg virkelig unner Pål Strand den tittelen etter en lang og vanskelig sesong.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        LSK-FCK 1-0 (1-0).
                        Sjanser: 7-2
                        Cornere: Telte ikke
                        ->Husàr: For det meste defensiv jobbing på "serbern" i går, gjorde manns jobb.
                        Kanarifansen 9: Dagens kanarifugl!
                        Ehh... Han er vel fra Slovakia...

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7053

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Serbern
                          Ehh... Han er vel fra Slovakia...
                          Nei nei nei. Han er fra nerri landa. Da er han serber.

                          Ang. Anton står jeg hardt på at han gjorde en meget habil kamp i går. Som vanlig er det endel innlegg i tråden som repeterer de gamle oppfatningene om dansken; de kan ikke ha sett særlig godt etter. Anton var god i går, han. Men det er litt teit dersom det er sånn at han må ha dansk motstand for å klare å motivere seg...!
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2315

                            #14
                            Synes Occean blir dissa unødig. Han spilte en bra kamp. Vant mange dueller på topp og spilte fri medspillere. Skulle hatt scoring i 1.omgang, men dommeren hadde bestemt seg før corneren gikk at her skulle det dømmer frispark. Noe som var greit da corneren var feil idømt.
                            Ellers var det også jevnt bra. La ikke spesilt merke til Danton. Det er ofte slik at hvis man har lagt en spiller for "elsk" eller "hat" så forsterker man de inntrykkene ved positive/negative enkeltsituasjoner og overser ditto. Riise er fremtidens mann. Full av guts. Vårt svar på Alex Valencia.
                            Husar synes jeg kanskje hadde et litt uheldig innhopp. Virker noe sikrere defensivt, men noe slurv og kløneri fremover. Ser ut som han er voldsomt anspent hver gang har ballen. Håper han klarer å senke skuldrene.
                            FCK skal vistnok stille enda mer redusert i Parken, måske tar vi 3 nye poeng.

                            Kommentar

                            • Vicarious
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 391

                              #15
                              "Gamle oppfatninger om dansken", du liksom. "Ikke ha sett særlig godt etter".
                              Jeg står fortsatt hardt på at Danton gjorde en meget dårlig kamp i går, og at jeg aldri har sett han prestere på et akseptabelt tippeliga-nivå. Og jeg står hardt på at jeg og de tre andre jeg så kampen med så veldig godt etter med rimelig edruelige øyne. Jeg hadde ikke noe i mot mannen fra starten av, han virker som en sympatisk fyr og alt det der. Men backspillet hans er bare pil råttent. Syns han gjør 10-15 amatørmessige feil i går, som hele tiden skaper muligheter for motstanderen. Dansk lag eller ei, denne mannen har ikke noe på laget å gjøre!

                              Kommentar

                              • Vegar Hjermundrud
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 423

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Synes Occean blir dissa unødig. Han spilte en bra kamp. Vant mange dueller på topp og spilte fri medspillere. Skulle hatt scoring i 1.omgang, men dommeren hadde bestemt seg før corneren gikk at her skulle det dømmer frispark. Noe som var greit da corneren var feil idømt.
                                Ellers var det også jevnt bra. La ikke spesilt merke til Danton. Det er ofte slik at hvis man har lagt en spiller for "elsk" eller "hat" så forsterker man de inntrykkene ved positive/negative enkeltsituasjoner og overser ditto. Riise er fremtidens mann. Full av guts. Vårt svar på Alex Valencia.
                                Husar synes jeg kanskje hadde et litt uheldig innhopp. Virker noe sikrere defensivt, men noe slurv og kløneri fremover. Ser ut som han er voldsomt anspent hver gang har ballen. Håper han klarer å senke skuldrene.
                                FCK skal vistnok stille enda mer redusert i Parken, måske tar vi 3 nye poeng.
                                Jeg kunne skrevet "enig" og lagt på, men da hadde vel advarselen kommet hurtig tenker jeg. Av ulike årsaker har jeg ikke sett de tre siste hjemmekampene (ikke bortekampene heller) så stemmebåndene var litt rustne i går. Det altså første gang på lenge jeg hadde muligheten til å vurdere spillerne og denne Occean som spilte i går må være den beste av tvillongbrødrene. I alle fall var han ti kilo lettere enn han som spilte tidligere i år.

                                Danton spilte vel helt greit med innlegg som på det jevne var 100 % bedre enn Winsnes (sorry, Benny).

                                Riise gjør mye bra ute på høyre side og er med sin løpskapasitet også en viktig brikke defensivt. Han har utviklet seg enormt i løpet av sesongen og det blir spennende å se hvor langt han tenker å ta det.

                                Myklebust må også være den ukjente tvillingbroren til han som var der tidligere i år. Når jeg hører han var enda mye bedre mot Bajen skjønner jeg at jeg har gått glipp av noe.

                                Kiko mangler Korens driv framover, men har andre kvaliteter som de presise tversoverpasningene som muliggjør innleggene fra siden og gjør gode kantspillere kanskje viktigere under Fjørtoft enn Røsler.

                                Strand synes jeg ikke var BB (Riise), men for all del god. Målet var utmerket og han var både dyktig og heldig med nedtaket hvor han snurrer bort motspilleren og gir seg selv skuddmulighet fra 20 meter. For oss som så Vif - LSK i -03 hvor han scorer på en dupper fra nesten samme avstand var det en bekreftelse på hans skuddstyrke. Ellers står jeg på det jeg har sagt tidligere - dersom Strand kommer tilbake til gamle høyder blir jeg overrakset og imponert (om noen vet hvor Strands scoring nevnt overfor ligger på internettet er jeg takknemlig for en link).
                                Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  #17
                                  Det verste med Danton er at han gjør svært mange elementere defensive feil.

                                  Når en spiller mangler nevneverdig fart er det svært viktig at han plasserer seg godt (les: Sundgot). Dette er noe Danton ikke evner. Legg til at han er svært treg med å kommer seg tilbake på plass etter å ha krysset midtlinjen.

                                  Så dette svært godt i 1.omg når danton spilte på vår side. Når ballen blir slått fra conten-siden mot oss må hele forsvaret side forflytte og da skal Danton være den hissigste siden ballen går mot hans mann. Ofte er han for treg til å side forflytte samt opp i press. Er pasningslegger god nok vil ballen dale ned over hodet til Danton å det er strake E6 mot mål.
                                  Kjære Danton:
                                  1) hurtig til siden og opp i press
                                  2) bremse ned å oppholde mannen til sikring er på plass
                                  3) tackle/vinne ball/ presse bakover eller ut over sidelinjen

                                  Disse defensiver feilene vil nok uheldigvis vi bli straffet for når vi møter et bedre og mer motivert lag enn det som gjestet åråsen igår.
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 964

                                    #18
                                    Fatter ikke hvordan Danton kan få 6 poeng. Burde få 4 poeng. Helt enig at han gjør mange feil og burde komme seg fortere tilbake i forsvar når han har vært høyt på banen.

                                    Synes Kippe og PSA spiller bra sammen. Trenger hurtigheten til PSA bak der.

                                    Mouheli var mye bedre enn sist og han er flink til og vri spillet. Har noen helt sinnsykt bra langpasninger og krossballer men blir noen ganger nølende når han ikke finner pasningsalternativer. Sentrer ofte farlige pasninger på tvers og gjør feil som kan gi motstanderen farlige sjanser. Håper han blir mer sikker etter hvert. Synes han går for lite på mål og prøver og komme til skuddsjanser. Virker jo som han har et bra skudd. Bra tyngde i skuddet ihvertfall. Koren var jo veldig bra til å gå på mål og skaffe målsjanser.

                                    Srand, Myklebust og Riise synes jeg var srålende. Tror Riise blir like god, og kanskje bedre enn broren. Synes han allrede er på høyde individuelt.

                                    Sundgot er jeg uenig med flere av dere. Synes absolut ikke han spiltesærlig bra. Kom seint oppi spilleren, ble løpende mye etter spillet i stedet for å være med i spillet. Generelt treig.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7053

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                      Dansk lag eller ei, denne mannen har ikke noe på laget å gjøre!
                                      Dèt er en annen diskusjon, og hvis vi tenker på det han har vist i høst samlet sett tror jeg vi lander på omtrent samme standpunkt. Ikke desto mindre bidro Anton vesentlig til vårt offensive spill i går, han hadde god kontroll på sin side og var altså bare involvert i den ene situasjonen (overgangen der FCK etterhvert skøyt i tverrliggeren i første omgang, da gjennomspillet kom på hans side og han lå 20 meter for høyt).
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Anton 6: Uten sammenlikning hans beste kamp for LSK. Aner ikke hvorfor han ikke har spilt sånn i Tippeligaen. En graverende feil, da han ligger feil og etterlater seg rom som FCK kontrer i i førsteomgang. Ellers veldig bra!
                                        Opprinnelig skrevet av general
                                        Det verste med Danton er at han gjør svært mange elementere defensive feil.
                                        Jeg river meg like mye i håret av alle hans elendige fremspill som bærer preg av "måke ballen fortest mulig av gårde"- enn "genial pasning til medspiller"-baller.

                                        Jeg klarer ikke, selv ved å legge godviljen til, å se at DAJ fortjener noe i nærheten av en sekser. Hvis dette er "hans beste kamp", da har LSK EN oppgaver: KJØP EN NY HØYREBACK!
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎