Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • elsker78
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jan 2004
    • 217

    Arne Erlandsen

    For å dømme AE må vi se litt på historien, under de årene han har ledet
    LSK.

    Han kom til et lag ribbet til skinnet. LSK var dømt nord og ned i 1998.
    Pellerud hadde ødelagt laget. Vi hadde en gjeng med unge lovende
    spillere uten erfaring.

    Jeg glemmer aldri den innsatsen laget hadde denne sesongen, og hvor mye
    AE klarte å hente ut av en urutinert stall. Der og da reddet han og
    spillerne LSK.

    I hele perioden har vi hatt anstrengt økonomi. AE har ikke kunnet hente
    spillere fra øverste hylle. I 2001 hadde vi et superlag, som endte opp
    med 56 poeng. Rekord i antall mål. Men kun 2 plass i serien. Både flaks
    og dyktighet gjorde at spillere blomstret på Åråsen. Tenk om vi hadde
    hatt så mange poeng i år...

    Foran 2004 sesongen fikk vi inn midler i klubben, og noen nye fjes. Det
    tar tid å sette et nytt lag. Men jeg er også skuffet over prestasjonene
    i år.
    Burde fått mer ut av laget. Eller hadde vi alle for store forhåpninger?

    Arne har etter min mening gjort en god jobb i LSK, og han har hjertet i
    klubben. Dette bør vi gi han all kreditt for, og ta en verdig avskjed
    med en stor personlighet, som både som spiller og trener har betydd mye
    for klubben.
    nr 7


  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Godt innlegg, alt i alt er jeg enig med deg. Trass i skuffelser i år synes jeg vi skal gi AE et skikkelig og verdig farvel neste søndag på Åråsen !

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4377

      #3
      Syns han har gjort en god jobb totalt sett i lsk, men det ble litt for mye "nesten" for AE. Hadde vi vunnet i 2001 og kommet til hvertfall 1 cupfinale så hadde han vel nesten fått heltestatus.

      I år derimot syns jeg han burde fått mer ut av laget, og det er uakseptabelt at et lag som kjemper om gull i midten av sesongen skal kollapse fullstendig mot slutten, og faktisk være veldig nærme nedrykksplass. For 3 år siden var det enormt mye snakk om FOKUS. I år har jeg ikke hørt det ordet en eneste gang, har han mistet litt av motivasjonen? Når han i tillegg går ut som sine egne supportere midt i en svak periode, så er løpet kjørt. Utrolig klønete å gå ut i media med den uttalelsen.

      Men kanskje hadde vi for høye forventninger før denne sesongen? Man skal huske på at etter at så mange nye spillere går inn i første 11'eren, så vil det naturligvis ta litt tid før samspillet, rytmen, løpene og pasningsspillet skal fungere optimalt. Allikevel hadde jeg, som de fleste andre, trodd og håpet vi endelig skulle ta steget opp og ta gullet, og man kan ikke være annet enn skuffet etter denne sesongen.

      Nok er nok Arne. Du har gjort en fin jobb for lsk, og du var nære, men det holdt aldri. Det er på tide med utskiftninger og jeg føler meg trygg på at Uwe er rett mann for Lsk. Jeg tror aldri vi ville vunnet et eneste trofè med Arne som trener, for det virker ikke som han klarer å takle de viktige kampene. LSK's "varemerke" i de siste sesongene er at vi gang på gang taper de viktige kampene (mot VIF, RBK, Semifinaler, og andre viktige kamper).

      Kanskje er Uwe en mann for de store anledninger? Vi får håpe! jeg personlig tror han er det.

      Takk for alt Arne, og lykke til Uwe Rösler. Måtte du føre oss til topps!
      ..................

      Kommentar

      • Anders_Bakken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 542

        #4
        Personlig syntes jeg Arne har gjort en grei jobb...han har liksom aldri fått ressursene til å få bygge et storlag..men i 2001 var det nære på :cry:
        Nå som han har vært her såpass lenge og ikke hatt noen supersuksess syntes jeg det er på tide med utskiftninger. Litt leit det som han spytta ut i media...men men..jeg driter i det...det var vel egentlig en grunn for det...hadde han følt at han hadde lykkes med jobben sin så hadde den dritten der aldri vært prata om. Arne har vel heller aldri vært noen kløpper til å bytte spillere under en kamp eller omrokkere på førsteellever'n...sta som han er :x
        Lykke til Arne..takk for dine år i sportsklubben!

        Kommentar

        • Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

          #5
          Alt i alt, synes jeg Arne har gjort en fin jobb... Dessverre har de 3 siste sesongne alle endt i skuffelse, og det er derfor helt på sin plass med en utskiftning...

          1998 sesongen var et steg i riktig retning etter Pellerud, og Arne fikk vist at han dugde som trener

          1999 var en knall-bra sesong! LSK var dømt nedover på tabellen, men overasket alle, og bare synd det ikke endte i medalje.

          2000 var en liten skuffelse etter 1999... men vi var da ikke fryktelig langt bak medalje-plass

          2001 trenger jeg vel ikke si så mye om...Arne ble beskrevet som en mann som gjorde gull av gråstein...en miraklelmann

          2002, kjempeskuffele, men en knall-bra høst, reddet sesongen

          2003, også en skuffelse

          2004 nok en skuffelse


          Mange har klaget mye på Arne, og han har nok også fortjent litt kritikk her og der...Det jeg synes folk ofte har glemt, er hvor glad Arne er i LSK, og hvor mye han ofrer for klubben, som feks da han sammen med Bjarmann valgte å ikke få utbetalt lønn for en måned i 2003...

          Jeg håper vi får tatt et skikkelig farvell med Arne, og at sangen hans runger på Åråsen mot Brann... den sangen har jo ikke blitt sunget så mye i år...

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Joda, Arne E var rett mann til rett tid da han ble ansatt, spesielt med tanke på økonomien klubben hadde på den tiden. Og økonomien har vel også vært medvirkende til at han har vært her så lenge som han har.

            Han var nær ved å lykkes i 2001, men når man ser på hvordan det har gått før og etter den ene sesongen, så er det fristende å spørre om ikke assistent-treneren skal ha mye av æren for akkurat den sesongen.

            Erlandsen har sutret mye om mangel på ressurser. Tidvis så mye at det har virket som om han har gitt opp før sesongen har startet. Resultatet har blitt en respektabel samling av syvende-plasser...

            Før denne sesongen var det endelig stilt ressurser til disposisjon, og resultatet ser nok en gang ut til å kunne bli en imponerende syvende-plass. Gang på gang har resultatene fra de øvrige kampene vært slik at LSK kunne ha klatret kraftig på tabellen. Istedet har lagene tatt kraftig innpå bakfra.

            Uten å påberope meg noen dyptgående psykologi-utdanning, så tror jeg at å være trener på oppsigelse har vært urettferdig mot Erlandsen og mot klubben. Treneren har antagelig tenkt en del på hva han skal gjøre fra 1. november, selv om han selvfølgelig sier noe annet utad. Og det er vel ikke umulig at han innerst inne føler en del bitterhet over å bli behandlet sånn. Som det er skrevet her før, så bør vi ikke glemme hvilken tilstand klubben var i etter Pellerud og hvor viktig Erlandsens inntreden var dengang.
            For oss som elsker LSK over det meste annet på jord er det en skuffelse fordi resultatene denne sesongen ikke har samsvart med de håp vi har hatt etter den nye satsingen som ble annonsert i fjor høst.

            Så det blir på en måte noe urettferdig om Erlandsen bare skal bli husket for de skuffelser vi føler, men allikevel: jeg hadde ventet/ønsket mer ut av denne sesongen. Og spesielt skuffende er det at det stort sett har vært laget sjøl som har ødelagt mulighetene. Resultatene ellers viser jo at LSK har fått all mulig hjelp fra andre klubber, og absolutt burde ha vært høyere på tabellen.
            Når et lag så til de grader mister formen samtidig, er det veldig utfordrende å finne noen annen å peke på enn treneren.
            (Bortsett fra Johnny Ditlefsen da, den kronidioten!!!)
            Knurr...

            Kommentar

            • Perern
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Jun 2004
              • 19

              #7
              Er noen her klar over at ARNE ERLANDSEN er norges best betalte trener??? feks. Høgmo, Rekdal har 900.000 i året mot Arne Erlandsen sine 1,5 millioner + bonus, og dette har han hatt siden han kom til klubben.. Når Arne sitter med norges høyeste trenerlønn burde ikke da egentlig han vært norges beste trener? Spillestilen til Arne vitner om svært lite fotball-forståelse
              Lillestrøm

              Kommentar

              • Trofast kanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 355

                #8
                Arne E har ikke 1,5+bonus, hvor tar du det fra?

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  #9
                  Kjære vene, vi er da ikke onde (ikke jeg i hvert fall).

                  I motsetning til det amerikanske byråkratiet som ikke bare tier om Fidel Castros fall. Men som til og med sier at de IKKE ønsker ham god bedring, ønsker jeg da Arne Erlandsen lykke til videre.

                  Han reddet fugla da han tok over, men 2001 tror jeg ikke er Arnes "fenomenale" trenerferdigheters skyld.

                  Jeg synes Arne burde gått før. Ny trener foran eller i løpet av 2003-sesongen hadde vært best.
                  Men stae Arne ville vel ikke gå uten å få de to millionene.

                  Jeg er ikke en av dem som gråter neste lørdag, da Uwe-tidsalderen starter på Åråsen.

                  Kommentar

                  • trond
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Oct 2004
                    • 1

                    #10
                    Arne signerer til uken..

                    http://www.nordlys.no/sporten/article1298618.ece :?:
                    trond

                    Kommentar

                    • Joppe
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Dec 2003
                      • 173

                      #11
                      Uansett.
                      JEG FORVENTER AT ÅRÅSEN OG KFL TAR ET SKIKKELIG FARVEL MED ARNE PÅ LØRDAG klappp klappp klappp
                      Jeg er enig i det som er skrevet i tråden her, Arne har gjort veldig mye bra for klubben, som spiller og trener. Nå er det tid for nye koster på Åråsen og jeg ser frem i mot Uwe i 2005!

                      Kommentar

                      • fugla_4_ever
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 467

                        #12
                        Arne er virkelig en dyktig og inspirerende trener! Når tre spillere sier at de gjerne vil følge han videre til neste klubb er det klart at mannen har fått til noe! Jeg tror han er et godt forbildet og en kilde til inspirasjon for alle og enhver. NEsten litt trist at han blir tvunget til å forlate Åråsen!

                        Sjekk linken:

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #13
                          arne E har gjort mye godt for klubben å mye dumt mot oss

                          men mannen har gjort så godt han kunne med de spillerene han fikk. Han har vært her i mange år å fortjener et takk, med 2001 sesongen som høydepunkt. Vi var jo alle glade for at vi blei kvitt pellerud

                          Håper vi kan være såpass storsinna at vi kan si ordentlig hade til arne under kampen å på martins. Nå er har vi til dels fått vilja vår å fått han ut så la oss vise oss frem fra en god side på lørdag
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                            Arne er virkelig en dyktig og inspirerende trener! Når tre spillere sier at de gjerne vil følge han videre til neste klubb er det klart at mannen har fått til noe! Jeg tror han er et godt forbildet og en kilde til inspirasjon for alle og enhver. NEsten litt trist at han blir tvunget til å forlate Åråsen!

                            Sjekk linken:
                            http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...icle898179.ece
                            Nå er det vel faktisk bare Powell som sier at han gjerne vil følge Arne E videre. De to andre er det Erlandsen som sier han gjerne vil ha med videre. Og bare det sier vel litt om treneren...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • HanseFrank
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 221

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                              Nå er det vel faktisk bare Powell som sier at han gjerne vil følge Arne E videre. De to andre er det Erlandsen som sier han gjerne vil ha med videre.
                              Jeg er glad det finnes andre her på siden som er i stand til å moderere de mest hjerneløse innleggene noe. Når det gjelder Powell, så har han såpass mange begrensninger som spiller, at jeg tipper han synes det er trygt å følge Arne, en mann som har vist blind tillit til ham. Det er definitivt ikke fordi han er så utrolig glad i Arne i hvert fall - og det er her snakk om førstehåndsinformasjon.
                              HanseFrank
                              - på den andre siden...

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Mye bra som sies her. Arne har gjort en god jobb for LSK - med 2001 som et topp-punkt. Ingen av oss er enige i alt han har gjort, men la oss være storsinnede nok til å ta skikkelig avskjed i siste kamp. Og så gleder vi oss til 2005-sesongen med Uwe !

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av RSP
                                  Mye bra som sies her. Arne har gjort en god jobb for LSK - med 2001 som et topp-punkt. Ingen av oss er enige i alt han har gjort, men la oss være storsinnede nok til å ta skikkelig avskjed i siste kamp. Og så gleder vi oss til 2005-sesongen med Uwe !
                                  kunne ikke vært mer enig...kortfattet og greit
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #18
                                    Selvsagt må Arne få en ordentlig avskjed på Åråsen. Vi skal ikke glemme at han redda klubben fra å gå i oppløsning i 1998 og 1999, og for de som synes at 2004 har vært ræva må jeg bare appellere til fjernminnet. 1998 var et helvete uten like, nemlig.

                                    MEN: PETER WERNI må også få en kraftig hyllest fra tribuna. Jeg forventer bannere, synging og en rørt Peter Werni med Eldar Vågan-knær som tusler rundt på indre bane og kjemper med tårene etter kampen. Kom igjen!
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • kanari76
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jan 2004
                                      • 90

                                      #19
                                      jeg for min del vil altid huske Arne der han hever cup-pokalen i været etter en kjempe seier over vif!

                                      han skal ha takk for alt han har ofret for LSK!.
                                      I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
                                      -Bill Hicks

                                      Kommentar

                                      • Soo
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Apr 2004
                                        • 80

                                        #20
                                        Eller kanskje han skal til Sverige?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎