Diomande får ikke arbeidstillatelse

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Interessen for ham forsvant vel med Halle og Rösler?

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      I prinsippet er det forstemmende. Men når vi vet hvor mye Tore Andreas Gundersen har fått prøve seg i år, tror jeg ikke NFF i praksis har gjort noe annet enn å spare oss for ett års lønn.
      Det er mye mulig. Men det er som du sier prinsippet det handler om. NFF kan ikke belønne løgn slik som de gjør her. Det er jo ren positiv forsterkning av uønskede handlinger, og sjansen for at klubber vil opptre uredeleg overfor NFF i fremtiden vil jo øke!
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Opprinnelig skrevet av hoyt
        Ja, på sporten nå kom det frem at mange av de utenlandske spillerne i tippeligaen sliter med å få fornyet arbeidstillatelsen. Dette er de samme spillerne som de forskjellige klubbene garanterte spilletid før sesongen, for å skaffe de arbeidstillatelse, noe LSK ikke kunne gjøre med Diomande. Nå som klubbene ikke overholdt regelen om antall spilte kamper for de utenlandske, ser NFF etter å endre regelverket slik at dette ikke skal bli noe problem allikevel.

        - LSK er ærlig, og mister Diomande.

        - De andre klubbene juger, og nå ser NFF etter muligheter til å endre regelverket, slik at de utenlandske spillerne til de andre klubbene får bli, etter at klubbene løy til NFF før sesongen.

        Heia NFF!
        Sånn går det når det er en juksekultur i veggene på åråsen.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Hvorfor kommer ikke denne saken opp i media nå, nå som de virkelig har begynt å bry seg om etikk og fair play. En ting er at en spiller drar fordel av å fortie en hands, noe værre er det vel at en hel klubb lyver til Forbundet for å vinne en oppholdstillatelse, for så å kalle det for kontraktsbrudd fra spillerens side nå han ikke får slippe til på banen, for å unngå å betale lønn ut kontraksperioden de har tilbudt han.

          Heia Norge-historie, dette... og et massivt overtramp av en arbeidsgiver.

          Jeg er forundret over at NFF bare dilter etter, uten handlekraft (som de riktignok viste da de sa nei til LSk's ærlige søknad omkring Diomande), og at media ikke har fokus når deres favorittklubber gjør noe galt.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Diomande-saken, og medias dekning av den og LSK generelt, viser bare at ukulturen i media går hånd i hånd med manglende kompetanse i NFF. NFF har i hele år og forsåvidt tidligere også vist at de ikke behersker selv enkel juss og forvaltning av regler. Dette skyldes nok at beslutningstagere i NFF ikke har nødvendig grunnutdannelse og relevant erfaring, samt at kulturen i forbundet kanskje er preget av for mange maktkamper og mediefrykt?

            Uansett viser NFF stadig at de tar opp, vurderer og dømmer saker på bakgrunn av mediedekning. Det blir åpenbart vurdert som mer korrekt å tilgodese medias forslag på aktuelle saker og løsninger enn å overholde eget reglement/basal rettspraksis. Dette har ført til en del pussige domsavsigelser hvor resultatet helt åpenbart er et naivt forsøk på å oppfylle kravene fra både media og eget reglement som f.eks. i Müller/Fevang. Slik sett både styres og bidrar NFF til den pågående tabloidiseringen av fotballen.

            Når det gjelder medias dekning er de i ferd med å drunke i sin egen møkk (fiskelo?). TV2 har gitt norsk fotball en meningsløst tabloid vinkling som jeg tror skyldes en blanding av manglende journalistisk dyktighet, integritet og kommersialisering. Andre medier har fulgt opp dekningen med egne tabloide innspill - dels fordi det er enklere å klippe og lime, dels fordi det ikke er god butikk å nedtone oppblåste nyheter. Hederlige unntak finnes, men også ærlige journalisters syn på tippeligaen formes av dekningen fra rettighetshaveren.

            Tabloidiseringen innebærer at nyhetssakene oftere er vinklet, dvs. de uttrykker en oppfatning eller vurdering av hendelser som ikke nødvendigvis er den hele og fulle sannhet. Kontrasterende eller utfyllende informasjon blir utelatt. Nyheten er personfokuserte og spiller på fordommer og antipatier.

            En slik tilnærming fungerer for sladderpressen. Kjendiser kommer og går, skapes over natten og forsvinner. Mange av disse er tildels avhengige økonomisk, sosialt eller psykologisk av at Se & Hør m fl. vier dem oppmerksomhet. Personfokus er et must, og personene godtar kanskje at de tillegges egenskaper, handlinger og mening de ikke har i det virkelige liv.

            I toppfotballen er det annerledes. Her er det vel bare de færreste av aktørene som ønsker/bifaller en tabloidisering. Når TV2 gang på gang vinkler reportasjer og innslag ala "Occeans albuer mot Opdahl" for å skape banditter og helter blir det hele urimelig fordi det ikke gjenspeiler virkeligheten. Vi vet faktisk at Occean ikke har for vane å albue ned folk.

            Ved å vinkle reportasjer på denne måten skaper de en presedens hvor de må fortsette å fremstille aktørene slik i fremtiden for ikke å femstå som usaklige eller løgnaktige. Occean er en albuebruker, og dette må fremheves. En slik tilnærming er greit for et organ som Se & Hør som lever av fabrikkerte skurker og helter, men ikke for et seriøst nyhetsmedie.

            I motsetning til se & hør kan ikke TV2 la være å rapportere nyheter selv om det ikke stemmer med det inntrykk de forsøker å skape. De kan velge å overse eller bagatellisere eller på annen måte tone ned innholdet, men de kan ikke komme unna objektive fakta. På denne måten er TV2 inne i en spiral, hvor nyheten må formes/dekkes på en måte som passer med det bildet de forsøker å skape av aktørene.

            En slik nyhetsdekning er umulig i det lange løp, og kan kun fungere over tid i totalitære regimer eller i andre situasjoner hvor nyhetsformidlingen er kontrollert. Jo verre forholdene ble i Sovjet, jo mer positiv og virkelighetsfjern ble Pravda. Jo mer jødene led i nazi-tyskland, jo mer fordømmende og hatsk ble pressen.

            Når TV2 har viklet seg inn i en situasjon hvor deres virkelighet i økende grad står i kontrast til den virkelighet alle andre aktører befinner seg i vil det før eller senere gå galt. Denne sesongen har det toppet seg med tåpelige oppslag og forvridde nyheter - flere og flere reagerer, flere og flere spørsmål stilles. Tv2s reaksjon er å vinkle, spissformulere og fordreie sine saker i enda større grad for å rettferdiggjøre sin tidligere dekning. På denne måten graver de sin egen grav. Det er bare et tidsspørsmål før de møter døra så hardt at de får bruk for den. Den dagen vil også NFF måtte ta et oppgjør med seg selv.

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1468

              Kjempe

              KJEMPE BRA skrevet
              Håper Fjøra & Co tar med seg ditt innlegg til det foreskrevne møte med TV2... Hvis TV2 denne gangen tør å møtes da..
              Davy Vatne spurte vår formann om LSK og selvkritikk... Vi kan jo drømme om at TV2 tar den..:???: men tror det ikke før jeg får se det..

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                Jeg prøver bare å rense hodet mitt for litt paranoia. Samtidig må man jo kunne forundres over det faktum at folk som elsker brann og hater lillestrøm påstår seg å være nøytrale i sin dekning.
                Last edited by reka; 16.10.2007, 15:07.

                Kommentar

                • AG-3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 1081

                  Noen som vet hvordan det går med Diomande og om han spiller for noen klubb?

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Jeg prøver bare å rense hodet mitt for litt paranoia. Samtidig må man jo kunne forundres over det faktum at folk som elsker brann og hater lillestrøm påstår seg å være nøytrale i sin dekning.
                    Her er du inne på noe vesentlig. Personlig har jeg ingenting imot at TV2 er BrannTV, det jeg derimot reagerer på er nettopp det at de påberoper seg å være nøytrale.

                    NFF derimot, er triste greier. Men de mottar jo såpass med gryn fra nettopp BrannTV at en kan begynne å lure...
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • harley
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Oct 2007
                      • 2

                      Følg opp våre egne talenter. Jeg er sikker på at de finnes.
                      Blør for LSK

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎