mars 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #21
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168714

    Nordlie vist bort i Royal League-drama

    (OB - Lillestrøm 2-2 e.e.o, 4-1 på straffer) Tom Nordlie ble sendt fra trenerbenken og Lillestrøm sendt ut av Royal League etter en dramatisk kvartfinale i Odense søndag.





    LSK tapte 1-4 på straffer etter å ha ledet oppgjøret to ganger.

    Nordlie fikk sin første offisielle kamp som LSK-trener amputert da han ble vist på tribunen på tampen av 1. ekstraomgang etter en verbal batalje med flere av hjemmelagets spillere og trenere.

    - Ble angrepet

    Nordlie reagerte etter at Espen Søgård for andre gang ble taklet stygt bakfra og deretter fikk sparket ballen i hodet.

    - Treneren til motstanderen angriper meg. Jeg tar igjen, og så er det jeg som blir utvist. Det er latterlig, forklarte en oppgitt Nordlie til TVNorge.

    Lillestrøm startet oppgjøret sterkt og tok en fortjent ledelse da Magnus Waade Myklebust dundrer ballen i mål etter 11 minutter.

    - Mer krig enn spill

    Norske Morten Fevang utlignet for danskene fire minutter senere, og etter sidebytte måtte LSK stå i mot et sterkt OB-press før Søgård satte inn 2-1 i 1. ekstraomgang.

    Jonas Borring sørget for 2-2 i det 109. minutt etter svakt feltarbeid av en ellers glimrende Heinz Müller. Nyervervelsen Simen Brenne skjøt i stolpen like etter, og stillingen holdt seg frem til straffesparkkonkurransen. Der bommet Brenne og Arild Sundgot for LSK, mens OB scoret på alle sine fire forsøk.

    - Det var mer krig enn spill i dag. Vi leder 2-1, og da bør vi unngå straffer. Straffespark er bingo, oppsummerte Nordlie.

    Med Lillestrøms nederlag er alle de norske lagene slått ut av Royal League før semifinalespillet. Tidligere har Rosenborg (gruppespillet), Vålerenga og Brann (i kvartfinale) røket ut.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Rambekk melder forfall til samlingen i England, melder VG Nett.
      Men Riise, Brenne og Kippe reiser. Dersom ikke Fjøra får en ny plan i natt, da

      Bunken med forfallene til landslagssamlingen i Manchester blir større og større.


      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #23
        RB

        Bare nesten igjen

        Med tap i straffesparkkonkurransen gikk LSK glipp av en semifinale på Åråsen - og med det kanskje en ny finale i Royal League

        En får bare håpe at dette ikke er begynnelsen på en ny periode med nesten-laget LSK. I et oppgjør som kunne vippet begge veier både i ordinær tid og etter ekstraomgangene, er det tilfeldig hvem som vinner straffene. Eller kanskje det ikke er det? Uansett må LSK under Tom Nordlies ledelse bevise at laget er i stand til å vinne noe igjen - etter 18 år uten et eneste trofé.

        God halvtime
        LSK åpnet forrykende i går. Kampen var ti minutter gammel før Odense var oppe ved målet til Heinz Müller. Magnus Myklebust scoret ledermålet - og alt syntes å gå gjestenes vei. Men så glapp det i markeringene på en dødball imot igjen, som det gjorde så ofte i fjor. Målscorer Morten Fevang sa selv etterpå at han ikke anså det som noen sjanse. Ballen bare datt ned foran beina hans.

        Mot slutten av omgangen tok vertene over. Og begynnelsen av 2.omgang dominerte de. Det var den svakeste delen for LSKs del.

        At laget kom tilbake, tok ledelsen igjen og overtok mye av spillet de siste minuttene på stillingen 2-2, betyr at laget har kondisjon til å stå løpet ut.

        Men mye forandringer i spillestil, som Nordlie er opptatt av, var det ikke å se i går. Denne utgaven av LSK var faktisk ganske lik den vi har sett de siste årene.

        Laget snart klart
        Vi har sett konturene av et serielag lenge, slik Tom Nordlie prioriterer spillerne. Simen Brenne som venstreving var en nødløsning. Han fungerte mye bedre da han kom inn som indreløper i 2.omgang. Det blir også plassen hans.

        Interessant er også Khaled Mouelhis utvikling. Han kommer sannsynligvis til å bli en nøkkelmann i løpet av et par måneder, enten som indreløper eller sentral midtbanespiller. Det betyr også at Bjørn Helge Riise må belage seg på en plass på høyrevingen.

        Olivier Occean er i siget og fortsatte sin formstigning fra Vålerenga-kampen på La Manga. Når han spiller som i går, er han vanskelig å få tak på. Stopperne han møtte i går var meget gode.

        I forsvaret er det fortsatt grunn til å etterlyse større konkurranse på backplassene. Både Dan Anton Johansen og Shane Stefanutto blir til tider for veike i de aller tøffeste duellene.

        Om fem uker må alt være på plass. Da er det seriestart.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #24
          RB

          Dramaet seerne gikk glipp av

          Av: Per Kristian Torvik

          ODENSE:
          (Odense – LSK 2-2, 4-1 på straffekonkurranse).

          Etter 90 minutter gikk TV Norges Royal League-sending i svart. Da begynte dramaet tv-seerne gikk glipp av på direkten.

          – En del skyld må arrangøren av Royal League ta. Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at de hadde lagt inn ekstraomganger i sluttspillet, uten å informere oss. Vi hadde fått beskjed om at kampene skulle gå direkte til straffekonkurranse etter 90 minutter. Å informere oss om regelendringer var det ingen som hadde tenkt på, sa TV Norges Glenn Due Sørensen.

          I ekstraomgangene gikk det slag i slag:
          Dan Anton Johansens pasning dypt inn i hjemmelagets straffefelt ble fanget opp av Simen Brenne, som hælsparket til Espen Søgård. Han tok med seg ballen og skjøt i motsatt hjørne.
          – Det er i slike situasjoner jeg skal prøve å komme oftere i år. Jeg har også vært der mange flere ganger i treningskampene enn tidligere. Synd at det ikke ble seiersmålet. Det trodde jeg litt på da det skjedde, sa Søgård.

          Men slutt var det så definitivt ikke:
          Idet den første ekstraomgangen var over, ble LSK-trener Tom Nordlie sendt på tribunen for krangel med Odenses assistenttrener, og dommeren, etter en nedsparking av Espen Søgård som burde gitt rødt kort.
          – At Khaled Mouelhi og Ulrik Laursen fikk samme kortfarge for sine forseelser er nesten ubegripelig, mente LSKs manager, Jan Åge Fjørtoft, som tok over snakkingen. Tom Nordlie var allerede på vei til Kastrup for å rekke siste fly til Kristiansand da dommeren blåste for full tid.

          På vei til flyplassen sa Nordlie følgende på telefon:
          – Jeg sa fra da Espen Søgård lå nede og Morten Fevang skjøt ballen rett forbi hodet på ham, at det måtte han slutte med. Det tålte ikke Odenses assistent. At dommeren viste meg ut, føyer seg inn i rekken av dårlige erfaringer med svenske dommere.

          Skudd i stanga
          LSK ga ikke opp og jaget et seiersmål. Et godt oppbygd angrep endte ute hos Karim Essediri på høyrekanten. Han forserte inn i feltet og ga 45 grader tilbake til Simen Brenne. Simen, som vil inn i straffefeltet så ofte som mulig, vendte bort en motspiller – og skjøt i stanga.

          Det var det nærmeste LSK kom avansement til semifinalen.
          – Synd at den ikke gikk i mål. Jeg syntes vi bet godt fra oss og trodde det ville holde helt inn. At vi tapte på straffer er sånt som skjer, mente Simen, som selv tok det første – og bommet.
          Da heller ikke den vanligvis sikre straffeskytter Arild Sundgot fikk ballen i mål, var løpet kjørt. Nå kan resten av Royal Leauge bli et rent dansk oppgjør.

          Tok skylden
          Heinz Müller spilte praktfullt gjennom hele 2.omgang – og til det 108. minutt. Da kom han for seint ut på et innlegg og tapte duellen med Jonas Borring, som headet inn 2-2 – på et tidspunkt Odense begynte å ligne et taperlag.
          – Jeg var meget godt fornøyd med egen prestasjon helt fram til da. Dessverre feilberegnet jeg situasjonen, sa Heinz.
          – Slik kampen ble, var det ikke mye snakk om spillestil etter hvert. Men jeg syntes vi leverte en bra bortekamp, som det var surt å tape. Vi scoret to fine mål og hadde sjanser nok til å vinne, mente Tom Nordlie.

          Han skulle gjerne hatt to kamper til mot meget god skandinavisk motstand før serien starter opp i april.
          – Aggressiviteten var god hele veien. Det var mye å lære av en vanskelig bortekamp, sa Tom Nordlie.

          Nå blir det norsk motstand før seriepremieren mot Fredrikstad 9. april.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            RB

            Børsen: Odense-LSK

            KVARTFINALE ROYAL LEAGUE

            Odense – LSK 2-2 (1-1)
            Odense vant 4-1 på straffekonkurranse.
            • Khaled Mouelhi scoret for LSK, Simen Brenne og Arild Sundgot bommet.
            Fiona Park.
            4.436 tilskuere.

            Mål: 0-1 Magnus Myklebust (12.), 1-1 Morten Fevang (16.), 1-2 Espen Søgård (95.), 2-2 Jonas Borring (108.).

            Gult kort: Martin Borre, Jonas Troest, Ulrik Laursen, Odense. Shane Stefanutto, Khaled Mouelhi, Frode Kippe, LSK.

            Dommer: Stefan Johannesson, Sverige.

            LSKs lag (4-3-3):

            Heinz Mülller 5
            Dan Anton Johansen 5
            Anders Rambekk 5
            Frode Kippe 6
            Shane Stefanutto 4
            Espen Søgård 5
            (Pål Strand i 1 min.)
            Kasey Wehrman 4
            (Arild Sundgot i 15 min. + ekstraomg.) 4
            Khaled Mouelhi 6
            Simen Brenne 5
            Olivier Occean 6
            Magnus Myklebust 5
            (Karim Essediri i 30 min. + ekstraomg.) 4

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #26
              lsk.no

              Myklebust ut etter albue i ansiktet

              (Fionia Park). Magnus Myklebust sto for LSKs 1-0-mål i kvartfinalen, men måtte i løpet av den andre omgangen forlate banen på grunn av at et albueslag i ansiktet. Udramatisk i ettertid ifølge Myklebust, selv om han måtte sy flere sting.

              Av: Ole Kristian Bakkene

              - Det virket nok ganske alvorlig da det skjedde. Jeg gikk ikke ned for telling med en gang, men ble litt redd når jeg så jeg hadde begynt å blø. Da var det bare å innse at jeg ikke kunne spille mer, sier Magnus Myklebust kort tid etter kampslutt på Fionia Park.
              - Det var nok ikke meningen at OB-spilleren skulle treffe meg i ansiktet, men det gjorde jo vondt likevel.

              Fire-fem sting
              Myklebust ble tatt av banen, og fikk raskt behandling av OBs lege.
              - Jeg mått ha sy noen sting, men er faktisk litt usikker på om det ble fire eller fem. Det ble i alle fall gjort ganske raskt.
              - Det gir jo et bra signal, og kanskje jeg blir oppfattet som en kriger, spøker 21-åringen som i tillegg til stingene fikk en stor blåvveis. Det er likevel ingen fare for at Myklebust blir satt på skadelisten.
              - Til tross fra kulen og stingene er det ingen grunn til at jeg ikke skal kunne spille igjen neste kamp. Jeg stiller på første trening igjen med samme innsats som alltid.

              I tillegg til blåveisen ble det også scoring på unggutten i det 12. minutt av kampen. LSK hadde presset på hardt, og fikk lønn for strevet da Myklebust sendte av et skudd fra 16 meter.
              - Jeg var veldig usikker på om jeg skulle skyte på direkten etter pasningen fra Olivier Occean, men jeg vurderte det slik at jeg fikk tid til å dempe den først. Dermed kunne jeg skyte med høyre, og det gikk jo greit, sier Myklebust beskjedent.
              - Det var utrolig deilig å se den gå inn. Det er det forresten hver gang.

              Fornøyd
              Selv er Myklebust meget fornøyd med sesongoppkjøringen til nå.
              - Jeg har kommet godt i gang og fått spille mye. Det betyr selvsagt en del, men jeg føler at jeg har litt å gå på når det gjelder innleggene fortsatt. Det blir jo noen av de i løpet av en kamp også.
              Mot OB i kvartfinalen syntes han LSK gjorde en god figur.
              - Jeg synes vi gjorde en bra kamp, men straffekonkurransen er jo uansett 50-50, og denne gangen var det vi som var uheldige.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                LSK.NO: - Fantastiske supportere



                (Fiona Park). Dan Anton Johansen og LSKs a-stall takker for støtten de fikk på Fionia Park søndag. Opp mot 70 supportere hadde tatt veien fra Romerike for å støtte LSK fram til seier. Det ble likevel bare med forsøket.
                Av: Ole Kristian Bakkene

                I marginenes kamp fikk LSK-supporterne ikke den opplevelsen de hadde håpet seg. Likevel ønsker Dan Anton og de andre LSK-spillerne at de kan gi noe tilbake videre i sesongen.
                - Vi har fantastiske supportere. Jeg er utrolig imponerte, og må si at jeg aldri har opplevd bedre. De prater fortsatt om Kanari-Fansen i FC København og Brøndby. Vi har all grunn til å være stolte av vår 12. spiller, sier Dan Anton Johansen som med sin fortid i danske Brøndby har god oversikt over nivået i Danmark.
                - Jeg er selvsagt veldig glad i Brøndby Support, men de er ikke i nærheten av det Kanari-Fansen gjør. Jeg er utrolig imponert over at de synger hele kampen gjennom, og alltid møter opp samme hvor vi spiller.
                Etter søndagens kvartfinale var LSK-spillerne nødt til å komme seg raskt i garderoben for å komme seg til Kastrup og flyet hjem til Romerike i en fei. Dermed var få av spillerne borte hos feltet til supporterne for å takke for innsatsen. Assistenttrener Svein Cato Bakkemo synes det er synd.
                - Vi hadde dessverre veldig dårlig tid, og det er synd at det skal gå på bekostning av det å takke supporterne. Vi er veldig glade i dem, og de fortjener stor honnør for at de reiste den lange veien helt ned til Odense på så kort varsel. Det setter vi utrolig pris på, sier Bakkemo som får støtte fra Magnus Myklebust.
                - Vi får alltid bra støtte fra Kanari-Fansen, og vi hørte de også i Fionia Park selv om hjemmepublikummet var sterke.
                Last edited by Rønnern; 05.03.2007, 18:49.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #28
                  lsk.no

                  Marginenes kamp

                  (Fionia Park). Assistenttrener i LSK, Svein Cato Bakkemo, oppsummerer søndagens kvartfinale som kampen der marginene ikke var på LSKs side. Stangskuddet som Simen Brenne fyrte av ni minutter før andre ekstraomgang var ferdig, beviser nettopp dette mener Bakkemo.

                  Av: Ole Kristian Bakkene

                  LSK gikk ut og presset OB høyt fra start, og allerede i det tredje minutt fikk Shane Stefanutto skutt innenfor femmeteren, men ballen gikk utenfor. LSK beholdt presset og i det 12. minutt fikk Magnus Myklebust ballen fra Olivier Occean. Myklebust dempet før han skøyt ballen i mål fra 16 meter.
                  - Vi hadde bestemt på spillermøtet på forhånd for å gå ut og gi alt fra første sekund. At alle skulle ofre seg, og at vi skulle gi OB et stort press helt fra start. Det lyktes vi veldig godt med, og Myklebusts scoring kommer nettopp gjennom slikt hardt arbeid, sier Svein Cato Bakkemo som også roser Myklebusts prestasjon.
                  - Det var et flott mål av Magnus. Han skal være stolt av det.

                  Kort glede
                  Fire minutter seinere utlignet Morten Fevang etter rot foran mål.
                  - OB fikk en dødball som de utnyttet godt ved at Morgen Fevang i liggende stilling fikk pirket inn utligningen. Vi var for sløve, og maktet ikke å klarere ballen ut.

                  OB hadde i tillegg to store sjanser til i den første omgangen. Først i det 31. minutt da en OB-spiller headet rett utenfor. Så i det 38. da Srdjan Radonjic skøyt direkte fra 18 meter. Heinz Müller måtte fiste ut til corner for OB.
                  Den andre omgangen ble målløs, men OB trykket på og var nær ved flere anledninger. Seks minutter ut i omgangen headet Radonjic rett på Heinz Müller. Minuttet seinere skøyt Oliveira fra 20 meter. Müller måtte fiste ut til corner for OB igjen. Ved full tid sto det fortsatt 1-1.

                  Nydelig angrep
                  Fem minutter ut i første ekstraomgang fikk Espen Søgård muligheten til å skyte. Fetsund-gutten gjorde det bra, og sendte LSK i ledelsen 2-1.
                  - 2-1-scoringen kom etter et nydelig angrep. Simen Brenne sendte ballen til Søgård med hælen, og Søgård skøyt i mål fra 10 meter.

                  Dessverre utlignet OB i andre ekstraomgang ved Jonas Borring.
                  - Vi hadde to klareringer i forkant som var for korte. I tillegg havnet Karim Essediri i knestående etter en duell med en OB-spiller. Dermed måtte Søgård følge oppover, men var for langt unna når innlegget kom. De slapp til for enkelt, forklarer Bakkemo.
                  - Heinz Müller kunne gjøre to ting. Han kunne enten stå på strek eller gå ut for å prøve å ta ballen når innlegget kom. Han gjorde det siste, men var litt for seint ute. Vurderingen kom kanskje litt for seint, og spørsmålet er vel om han heller burde ha blitt stående på streken.

                  Nesten av Brenne
                  Og dermed ble det straffesparkkonkurranse. Riktignok hadde Simen Brenne muligheten til å sende LSK i føringen ni minutter før straffesparkkonkurransen var et faktum, men skuddet med venstrebeinet gikk stolpen og ut, i stedet for stolpe og inn.
                  - Simens mulighet sier noe om hvor nære vi var, og at dette var marginenes kamp. Hadde den gått noen centimeter til høyre er jeg sikker på at vi hadde ungått straffer og vært videre.

                  Men slik gikk det ikke, og OB satt sine tre første straffer. Khaled Mouelhi scoret, men Simen Brenne og Arild Sundgot bommet, og dermed avgjorde Morten Fevang med en nettsuser til slutt. OB videre til semifinalen i Royal League.

                  - Det blir alltid kron og mynt på straffene om hvem som går videre. Vi hadde selvsagt alle muligheter, og OB skal ha ære for kvalitet på sine straffer. Likevel blir det litt sånn at tilfeldighetene rår.

                  Bakkemo er likevel fornøyd med kampen.
                  - Vi liker selvsagt ikke å tape, men i den læringsfasen vi er i nå synes jeg vi har fått en del bekreftelser. Det er mye positivt å ta med seg videre. Vi møtte tross alt et lag som er veldig gode. De spilte Brann dårlige i siste kamp i gruppespillet, og er et av Danmarks beste lag, sier Bakkemo som deretter legger til at LSK nå ikke sikter seg inn mot en formtopp.
                  - I LSK skal vi ikke ha formtopper. Vi skal være i form hele sesongen. Hele året, avslutter assistenttreneren.

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #29
                    www.lsk.no

                    - Vi hadde gått videre på Åråsen
                    (Fionia Park). LSK mistet semifinalebilletten på straffesparkkonkurranse, og Anders Rambekk var ikke i tvil etter kvartfinaletapet. - Vi hadde gått videre hvis vi hadde spilt denne kampen hjemme på Åråsen.
                    - Jeg synes vi gjorde en bra match, og vi var absolutt på høyde med OB. Vi kan ta med mye fra denne kampen videre, sier Anders Rambekk til LSK.no etter kampen.
                    - Jeg er helt sikker på at vi hadde gått videre hvis vi hadde spilt denne kampen hjemme på Åråsen. Der hadde vi hatt den lille fordelen som OB fikk nå.
                    Rambekk er likevel fattet etter exiten i den skandinaviske turneringen.
                    - Vi har kun tapt en kamp i Royal League, og det var i finalen i Parken i fjor. Vi kan ikke være noe annet enn stolte av oss selv.
                    Simen Brenne var som Rambekk skuffet etter den siste straffen var tatt.
                    - Det er klart man blir skuffet. Jeg synes det var gøy å spille Royal League helt til det 121. minutt, sier han med tappert smil.
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #30
                      www.lsk.no


                      Simen stortrives på landslaget

                      I slutten av forrige måned ble Simen Brenne tatt ut til treningssamlingen landslaget har i Manchester denne uka. Sammen med Frode Kippe og Bjørn Helge Riise dro LSKs nyervervelse til fotballøya, og han stortrives blant fotballkollegaene.

                      Av: Ole Kristian Bakkene

                      Åge Hareide og landslaget forbereder seg foran EM-kvalifiseringskampen mot Bosnia-Herzegovina med å arrangere en treningssamling på Manchester Uniteds treningsfelt i England. Blant de uttatte er Simen Brenne, Frode Kippe og Bjørn Helge Riise. Anders Rambekk skulle opprinnelig vært med, men meldte forfall etter LSKs kamp mot OB i Royal League på søndag.

                      - Stortrives

                      Simen Brenne derimot er med for fullt.
                      - Jeg stortrives på landslagssamlingen, og gleder meg veldig over å ha reist, sier Simen Brenne.
                      - Forholdene her borte er fantastiske, og det er veldig spesielt å få trene på Manchester Uniteds treningsanlegg. Her er det knallbra, fortsetter han.
                      Brenne har tidligere spilt et stort antall aldersbestemte landskamper, men har aldri vært innom seniorlandslaget.
                      - Det er klart det er spennende å få spille sammen med de beste fotballspillerne i eliteserien, og mange av de har jeg spilt sammen med på aldersbestemte landslag tidligere. Jeg har truffet mange gamle kjente. Vi er en fin gjeng, og har bra treninger, sier Brenne som fyller 26 år om elleve dager. Dermed står nok en plass i troppen som skal møte Bosnia-Herzegovina 24. mars øverst på ønskelisten.

                      - Jeg håper selvsagt å få bli med videre, og nå har jeg en kjempemulighet til å vise meg fram for Åge (Hareide) og de andre som bestemmer. Av de som er her nå så blir mange med videre i troppen mot Bosnia-Herzegovina.

                      - Endelig

                      26-åringen har vært akutell for landslaget tidligere.
                      - Jeg har vært nære ved et par ganger, og endelig fikk jeg sjansen, sier han før han får spørsmål om han tror overgangen til LSK har gjort at han har kommet nærmere.
                      - Det kan godt hende, men de har fulgt meg en stund. Det har uansett ikke minsket sjansene mine.
                      Nå skal Brenne og de andre trene onsdag og torsdag. Deretter flyr de tilbake til Norge, og landslagskanariene er tilbake på Åråsen på fredag.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #31
                        www.lsk.no

                        Rambekk ble hjemme
                        (Åråsen stadion). Anders Rambekk valgte å stå over landslagssamlingen i England. 30-åringen ønsker heller å konsentrere seg om å bli helt frisk etter skaden han pådro seg mot Vålerenga på La Manga.
                        Av: Ole Kristian Bakkene
                        - Det er alltid gøy å være med landslaget, men jeg ønsket heller å konsentrere meg om å bli 100% frisk. Jeg har ikke vært helt bra i det ene kneet siden jeg fikk en smell i kampen mot Vålerenga, sier Rambekk.
                        - Jeg fikk en vridning i kneet, og var veldig usikker på om jeg skulle bli klar til Royal League-kampen mot Odense. Det ble jeg, men fikk store smerter utover i kampen, og følte derfor at jeg måtte si i fra til Åge Hareide om at jeg heller ble hjemme. Det er bedre for meg å trene meg opp ordentlig igjen, og så komme tilbake 100%. Vise seg fram i England med en skade er i alle fall ikke optimalt.
                        - LSK viktigst
                        Selv om han sier nei til en landslagssamling er Rambekk ikke redd for å bli utelukket i troppen mot Bosnia-Herzegovina 24. mars.
                        - Jeg tror sjansene mine øker ved at jeg tar denne tiden hjemme i stedet. Likevel er det viktigst for meg å gjøre det bra for LSK. Det er der fokuset mitt er. Gjør jeg det bra i min egen klubb så vil jeg også være mer aktuell for en landslagsplass, konstaterer Rambekk.
                        Han er nå lei av å gå halvskadet.
                        - Jeg er lei av å ha en eller annen skade hele tiden, og er ikke fornøyd med bare å gjennomføre kamper. Nå har jeg lyst til å bli i god form, og da selvsagt også skadefri. Jeg føler jeg er god på vei, og mageproblemet som jeg har hatt i et halvt år er nå endelig borte.
                        - Kneskaden vil vare fra en uke til 14 dager. Jeg er på god vei til å bli frisk.
                        Som tidligere nevnt her på LSK.no ble Rambekk far i januar. Derfor var det også kjærkomment med noen dager hjemme etter et 14-dagers La Manga-opphold, og tur til Odense i Royal League i helgen.
                        - Det er klart det er godt å se familien igjen, og kunne ta meg av de som er hjemme. Det har jeg ikke fått gjort så mye i det siste. Vi er jo to om å få barn, sier den stolte faren.
                        - Flere aktuelle
                        Simen Brenne får i disse dager sin første landslagssamling på seniornivå i troppen som Rambekk opprinnelige også skulle være med i. Selv tror 30-åringen at Brenne ikke er siste tilskudd vi får se til landslaget av dagens LSK-spillere.
                        - Vi har en såpass bra stall at også flere burde vært aktuelle for landslaget enn vi fire som ble kalt inn denne gangen, og jeg tror vi får se andre ansikter også i tiden framover fra LSK.
                        At Brenne ble tatt ut til samlingen var ingen overraskelse for Rambekk.
                        - Simen er veldig god fotballspiller, og det er gøy for han å få vise seg fram for landslagsledelsen. Jeg har stor tro på at han har blitt tatt med nå fordi mulighetene hans er såpass store til å bli med videre.
                        - At han nå er inne i landslagsvarmen vil inspirere han til å jobbe knallhardt videre. Det er positivt for både han selv og for LSK. For med flere bra spillere på LSK vil man også få bedre resultater, avslutter Rambekk.
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          RB

                          Gleder seg til Old Trafford-debut

                          MANCHESTER: Simen Brenne har bestandig vært Manchester United-supporter. Onsdag får han endelig sin debut på Old Trafford – som tilskuer.

                          Av Svein Tofteng

                          Lillestrøm-spiller Simen Brenne er med det norske fotballandslaget på treningsleir i Manchester. Han benytter blant annet tiden til å debutere på Old Trafford. Onsdag kveld tar landslagssjef Åge Hareide med seg alle spillerne for å se Manchester United mot Lille i mesterligaen.

                          – Det gleder jeg meg veldig til, sier Simen Brenne til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).

                          – Vi er to brødre som er United-supportere, mens faren min og en tredje bror holder med Liverpool. Det har ført til noen saftige diskusjoner i familien, forsikrer 25-åringen.
                          – Men jeg har aldri vært på kamp her tidligere, sier han.
                          Tirsdag fikk han også møte Ole Gunnar Solskjær som stakk innom treningsfeltet på Carrington, Manchester Uniteds flotte anlegg i utkanten av byen.
                          – Han virket jo som en veldig hyggelig og sympatisk person, mener østfoldingen.

                          Fordel med Lillestrøm
                          Simen Brenne håper å bruke treningsleiren denne uka til å vise at han har noe på et norsk landslag å gjøre. Han tror det kan være lettere å markere seg når han spiller på et lag som Lillestrøm, som har gode tradisjoner med å få fram landslagsspillere.
                          – Jeg har jo kommet til en bedre klubb, og da er det sikkert lettere å bli lagt merke til. Nivået i Lillestrøm er høyere enn jeg er vant til, og jeg merker allerede at jeg har blitt bedre selv, uttaler Simen Brenne.
                          Han regner med å bli bedre kjent med spillere og landslagsledelse i løpet av uka i Manchester.
                          – Jeg regner med å lære mer om hvordan landslaget spiller. Målet mitt både på kort og lang sikt er helt klart å etablere meg i troppen, forsikrer Brenne som er glad for at det ikke ble noe av den varslede LSK-boikotten.
                          – Det hadde vært litt leit, sier midtbanespilleren om den saken. Men han håper naturlig nok at Lillestrøms anke blir tatt til følge og at han kan spille for klubben i serieåpningen.

                          Best offensivt
                          Landslagstrener Åge Hareide er nysgjerrig på hva Simen Brenne kan bidra med på Manchester-samlingen.
                          – Vi er jo bra forspent med midtbanespillere, men Simen er en målscorer og flink til å komme på løp inn i boksen. Slike spillere vil vi bestandig trenge, vurderer Hareide.
                          – Han er god til å beregne løpene sine og er helt klart best offensivt. I en kamp med mange innlegg i boksen vil Simen være en verdifull spiller, uttaler landslagssjef Hareide om Lillestrøm-spilleren. (ANB)

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #33


                            Tilbudt til konkurrenter

                            Bergens Tidende skriver i dag at Strømsgodset, Lillestrøm og Brann har fått tilbud om å kjøpe Solli. For toppklubbene LSK og Brann skal pristilbudet ha vært rundt 10 millioner kroner, mens det var noe lavere for «Godset», som ikke sees på som en reell konkurrent for RBK.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #34
                              Fotballmagasinet

                              Verst for søsteren

                              Manchester (ANB-NTB): Bjørn Helge Riise har sluttet å lese aviser. - Jeg har fokus på fotballen, og det som står er ikke lenger noe forstyrrende element, sier Lillestrøm-spilleren.

                              Det ble mye ståhei rundt Riise etter angivelig bråk på La Manga. Heller ikke storebror John Arne har sluppet unna «krigstyper» i avisene.
                              – Jeg har sluttet å lese aviser. De skriver ting verre enn det er, og da blir en bare irritert. Jeg kan ikke gå rundt og bry meg om hva folk tenker eller tror. Det er bare å styre unna, sier lillebror Riise til NTB.
                              Til tross for oppmerksomheten den siste tiden, ser Bjørn Helge ut til å stortrives under landslagets treningsleir i Manchester. Lysluggen sprudler og viser hvorfor LSK har gitt ham ærverdige draktnummer 10.
                              Som storebror John Arne vil han vise seg fram på fotballgresset.

                              Skryter av Nordlie
                              – Jeg har pratet en del med John Arne, og det er egentlig verre for søsteren vår som går på skolen. De unge tror jo ofte på det som står i avisene, sier Riise alvorlig.
                              Selv takler han oppmerksomheten, men han liker ikke at familien også må leve med negativ medieomtale.
                              LSK satser tungt og er blant gullfavorittene i eliteserien. Ikke siden 1989 har «Kanarifuglene» avsluttet sesongen på gullplass.
                              – Vi har ny trener og nytt system. Det sitter mer og mer. Tom Nordlie er en veldig bra trener som kan utrolig mye fotball. Han gjør ting enkelt, og vi gutta tar det lett til oss. Tom er klar og tydelig. Da slipper vi spillere å stille spørsmål, sier Riise optimistisk.

                              Må takle presset
                              I fjor ble det fjerdeplass. Denne sesongen skal LSK opp i medaljekampen.
                              – Topp tre er målet. Det er fire lag som vil kjempe om gullet. Rosenborg, Brann, Vålerenga og vi. Det så lenge bra ut i fjor, men vi taklet ikke helt presset. Og takler du ikke press, har du ikke noe i fotballen å gjøre, sier den tidligere Belgia-proffen.
                              – Det er stort å få tiertrøyen i så ung alder. Jeg gir alltid 110 prosent, sier Riise.
                              Spørsmålet er om han kan gå i Tom Lunds fotspor. Med «Tommy» på laget, vant LSK alt. På Åråsen er man overbevist om at lillebror Riise kan føre arven videre. (ANB-NTB)

                              Kommentar

                              • Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

                                #35
                                www.sa.no

                                Simen legger lista høyt

                                Manchester (ANB-NTB):
                                Simen Brenne hadde en stor høst og spilte Fredrikstad til cupfinaleseier og ny eliteseriekontrakt. Nå venter større oppgaver i Lillestrøm og kanskje også på landslaget.

                                Foto: Digitalsport Simen Brenne har høye ambisjoner i Lillestrøm.



                                – Jeg ønsker å være med i landslagsdiskusjonen. Det er et signal at jeg får være med på denne turen til Manchester, sier Brenne til NTB.
                                Onsdag var han i samtaler med landslagssjef Åge Hareide og assistenttrener Ola By Rise. Duoen vet at Brenne er en spiller som kan tilføre landslaget nye kvaliteter, spesielt dersom LSK-spilleren blir bedre i «boksen».

                                Litt tøffere

                                – Målet for denne sesongen er å utvikle meg som spiller slik at jeg kommer mer inn i boksen og kommer til flere avslutninger. Samtidig må jeg bli bedre som førsteforsvarer. Det er noe Tom (Nordlie) og jeg jobber med sammen, sier Brenne.
                                Han kjenner Nordlies 4-3-3-formasjon godt. Knut Torbjørn Eggen brukte samme formasjon i FFK, og Brenne har kjapt tilpasset seg LSK-modellen.
                                – Jeg håper klubbskiftet kan gi meg et nytt løft. Tom stiller tøffe krav. Det merker jeg, men det er også noe jeg begynner å bli vant til. Det er litt tøffere enn det var i FFK. Tom er tydelig, men grei å forholde seg til. Han legger listen veldig høyt, og det kan være uvant. Samtidig har jeg jo spilt 4-3-3 lenge, sier Brenne.

                                Fra gult til rødt

                                Godt spill i Lillestrøm har ofte gitt spillere sjansen på landslaget. Veien fra storspill i gult til storspill i rødt er gjerne kort. En rekke landslagssjefer har speidet til Åråsen.
                                – Jeg må vise meg fram og prestere. Det har gått greit å komme inn i landslagsgruppen. Jeg utvikler meg som spiller og får se hvordan de jobber. Jeg føler at jeg er litt innafor nå, sier 25-åringen til NTB.
                                – Jeg tror LSK vil være med å kjempe helt der oppe. Det har vært bra framgang den siste måneden. Vi må ha flyt og en målscorer som putter jevnt og trutt, sier den offensive midtbanespilleren. (ANB-NTB)
                                Håkon Henriksen
                                -
                                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                -
                                ALT FOR FUGLA

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #36
                                  Stoffe er sparket av Hannover

                                  Så vet alle hva jeg mener om saken...:



                                  [Moderarorhatt]
                                  Legg ut hele artikkelen når det er viktige nyheter
                                  mvh. Håkon Henriksen
                                  [/Moderarorhatt]

                                  LSK-eksport sparket
                                  Christoffer Andersson, her fra tiden på Åråsen.Foto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)Christoffer Andersson forlater Hannover. Viking og Helsingborg kjemper om signaturen.

                                  Av Tore Rørtveit TOPPSAKER NETTAVISEN Tok tabletter - leste jus Maradona i ny skandale - Hydro borte om få år
                                  TIPPELIGAEN
                                  Lag K + - P
                                  1 Rosenborg 26 47 24 53
                                  2 Brann 26 39 36 46
                                  3 Vålerenga 26 43 28 44
                                  Se hele tabellen
                                  Svenske Helsingborg er en av klubbene som har meldt sin interesse for den svenske backen Christoffer Andersson, som ifølge Expressen er sparket fra sin nåværende arbeidsgiver Hannover.

                                  Dødballeksperten spilte halve fjorårssesongen for Lillestrøm og Uwe Rösler, før han byttet ut Åråsen til fordel for tyskerne.

                                  Nå har svensken imidlertid fått beskjed om å finne seg en ny klubb. Backen har fått sparsomt med spilletid i den tyske klubben. Kun tre kamper fra start er fasit så langt.

                                  Dermed er det duket for et snarlig klubbskifte - velsignet av sin nåværende arbeidsgiver.

                                  - Andersson er en bra spiller. Selvsagt er vi interessert, sier trener i Helsingborg, Bosse Nilsson, til Expressen.

                                  Det er han imidlertid ikke alene om.

                                  Også Anderssons tidligere sjef, Vikings Uwe Rösler, jakter backen, ifølge avisen.

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #37
                                    fotball.aftenposten.no / LSK Jakter også på Bendiksen

                                    Nilsen jakter Harstad-talent



                                    Skarphallen: Den økte satsingen på nordnorske talenter kan hjelpe TIL i kampen om å kapre stortalentet Thomas Kind Bendiksen (17).



                                    Av: Anders Horne
                                    Publisert: 07.03.2007 kl. 08:55
                                    Endret: 07.03.2007 kl. 08:58
                                    U18-landslagsspilleren prøver seg denne uken på trening med TIL. Og Steinar Nilsen er allerede overbevist.
                                    Sterkt ønsket

                                    – Vi ønsker oss Thomas. Vi har fulgt ham veldig lenge og synes han er en veldig god spiller, slår Steinar Nilsen fast.
                                    Uten å ville fastslå når klubben ønsker å sette i gang en overgangsprosess. «Problemet» er at Lillestrøm også har oppdaget talentet. Et bud på 400.000 kroner fra LSK skal allerede være avvist i Harstad for klubbens midtbanejuvel. Selv har han ikke bestemt seg for noe. Men han har så langt stortrivdes i Tromsø.
                                    – Jeg har fått en skikkelig omvisning på Alfheim i dag og jeg synes fasilitetene er bra. Det som også lokker med Tromsø er at klubben denne vinteren har satset langt hardere på ungdommen enn tidligere år.
                                    - Trygghet viktig

                                    – Det er mange unge gode her, og er du god nok får du sjansen. Det teller absolutt positivt, sier HIL-spilleren.
                                    Også det faktum at TIL nå har rekruttlaget sitt i 2. divisjon er positivt.
                                    – Jeg har spilt i andredivisjon i flere år nå, og det er på generell basis en veldig fin arena, sier G18-spilleren.
                                    Morten Kræmer, TILs sportslige leder, forsøker først og fremst å friste med trygghet.
                                    – Det er ikke langt til Harstad herfra, og trygghet er viktig for en ung fotballspiller. Det er kort med hurtigbåten. Vi mener også at vi har fasiliteter og et opplegg som ikke står tilbake for noen. Og vi er en klubb som ønsker å satse på nordnorske talenter, sier han.
                                    Last edited by RoyVaadal; 07.03.2007, 22:33. Begrunnelse: For å tydeliggjøre LSK-relevansen.
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

                                      #38
                                      www.lsk.no



                                      - Klar til seriestart

                                      (Åråsen stadion).

                                      Serieoppkjøringen ble ikke helt som Pål Steffen Andresen ønsket. I slutten av desember måtte han operere den ene akillesen, men nå lover han å være tilbake til seriestart.

                                      Av: Ole Kristian Bakkene

                                      - Det går sakte, men sikkert framover. Legene sa det ville ta seks til åtte uker før jeg var tilbake, og nå har det gått seks uker. Det går riktig vei, forteller Andresen.
                                      - Jeg har begynt å spille med fotball igjen, og er med på øvelsene rundt pasningsspill og annet, men jeg må stå over selve kamptreningene.
                                      Andresen vil ikke starte for hardt.
                                      - Det er viktig at jeg ikke overvurderer skadesituasjonen. Det er viktigere å komme tilbake fullt resitutert enn at jeg skal slite med ettervirkninger etter inngrepet.

                                      Kastet krykkene

                                      Det ble en jul med krykker og gips på Andresen, men etter to uker kastet han krykkene.
                                      - Det er klart at jeg ble satt tilbake, og kunne ikke få vært med på treninger som jeg ønsket. Jeg var likevel til stede for å se på hvordan den nye spillerstilen drilles inn. Det har vært tunge perioder, men nå føler jeg at det begynner å løsne. Jeg regner med å være klar til seriestart selv om jeg ligger litt etter de andre som har vært sakdefrie, forteller han.

                                      Selv er Andresen glad for støtten han har fått av lagkamerater og trenere gjennom perioden på skadelista.
                                      - Jeg har blitt fulgt opp på en fin måte hele tiden, og alle har hjulpet meg så godt de har kunnet.
                                      Til tross for at han har ønsket å være med på treninger sammen med de andre lagkameratene har han tatt tiden til hjelp.

                                      - Fotball er en tøff idrett, og man må regne med å være skadet til tider. Da er det viktig å gjøre alt på rett måte, slik at man kommer tilbake så raskt som mulig. Jeg har ambisjoner om å være med igjen, og vil bidra best mulig i den kommende sesongen.

                                      På sidelinjen

                                      Som nevnt har Andresen vært tilskuer en liten stund, og fra sidelinjen har han fått med seg at de nye trenerne Tom Nordlie og Svein Cato Bakkemo har jobbet hardt rundt laget.

                                      - Jeg synes det begynner å se veldig bra ut, og føler at vi er på rett vei. Kampen mot Moss i Vallhall i begynnelsen av februar var noe av det dårligste jeg har sett. Likevel har det snudd, og jeg tror den kampen ga oss innsikt i at vi ikke kan ta noe for gitt. Her må det knallhard jobbing til hvis vi skal få de resultatene vi ønsker.
                                      Andresen er ikke i tvil om at LSK står foran en positiv sesong.

                                      - Det blir helt klart en morsom sesong. Det er såpass mye som skjer, og vi har jobbet hardt for å komme dit vi er i dag. Det var synd at vi røyk ut av Royal League, men på sett og vis kunne vi ikke kommet nærmere.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #39


                                        FORGJEVES? Stig Torbjørnsen (t.v.) hentet Diomande Alassane til LSK. Hvis NFF står på sitt, kan det vise seg å være forgjeves. U21-landslagsspilleren fra Elfenbeinskysten kan risikere å bli kastet ut av landet. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                                        Arbeidstillatelsen kan ryke


                                        ÅRÅSEN:
                                        Diomande Alassane har ennå ikke fått arbeidstillatelse i Norge.
                                        Av Per Kristian Torvik

                                        Publisert 07.03.2007 - 23:00 Oppdatert 08.03.2007 - 10:15



                                        U21-spilleren for Elfenbeinskysten, som LSK har skrevet kontrakt med, er en av mange unge spillere utenfor EU-området, som kan få problemer med å spille fotball i Norge. Rosenborgs Traoré er en annen som kan risikere å bli kastet ut av landet.

                                        – Skal en spiller få arbeidstillatelse i Norge, må klubben dokumentere at han vil gå rett inn og forsterke førsteelleveren. Jeg kan ikke love en 18-åring uten landskamper eller andre meritter en slik tillatelse, sier spesialkonsulent i NFF, Svein Pedersen til Adresseavisen om Traoré.
                                        Norske toppklubber er helt uenig i at NFF skal ta avgjørelsen om hvem som er gode nok for å spille på et lag.

                                        – Det er feil at forbundet kan gjøre en slik vurdering ut fra noe som står på et papir. Denne type vurderinger gjør klubbene best selv. Vi henter ikke inn spillere i RBK bare for å fylle opp stallen, sier Rosenborg-direktør Rune Bratseth.

                                        LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har nylig avsluttet en fight med Norges Fotballforbund om karantenen Simen Brenne i utgangspunktet ble idømt etter en felling av Marek Sapara på La Manga. Der kalte han NFF-ansatte for byråkrater, som sitter i de mørke rom og gjør vedtak for å straffe klubbene, og ikke opptrer som et serviceorgan.
                                        Denne gangen vil han si minst mulig.

                                        – Folk skjønner kanskje poenget med det jeg sa, når de hører hva som skjer i disse sakene med utenlandske spillere. Det er jo litt merkelig at en 29-åring med en landskamp for Mali kan få spille i norske klubber, men ikke en U20-landslagsspiller fra Brasil. Ut over det har jeg ikke lyst til å kommentere dette, sier Jan Åge.

                                        Et annet problem for Diomande, er at han ikke har den store tilliten hos trener Tom Nordlie. Så langt har han ikke vært i planene for en plass i førsteelleveren, slik Svein Pedersen i NFF sier en spiller må være.

                                        Resultatet kan bli at Diomande Alassane ikke får komme til Norge og spille for LSK.

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          #40
                                          http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/08/494361.html

                                          Vil ha flere mål fra sentral midtbane


                                          VIL BIDRA FRAMOVER: Simen Brenne liker å komme seg inn i boksen og avslutte. Åge Hareide innrømmer at han vil ha flere mål fra gutta på sentral midtbane.
                                          Foto: STIAN HARALDSEN


                                          VEIEN TIL NETTET: Åge Hareide setter her kula sikkert i nettet. Nå vil han at også de som spiller på den sentrale midtbanen til Norge skal gjøre det samme.
                                          Foto: STIAN HARALDSEN



                                          Derfor er Brenne aktuell for Hareide.

                                          STIAN HARALDSEN
                                          shar@dagbladet.no
                                          Torsdag 08.03.2007, 12:26
                                          oppdatert 12:46

                                          MANCHESTER (Dagbladet.no): Det er ikke ofte de sentrale midtbanespillerne på landslaget har notert seg i scoringsprotokollen. De siste to åra er det stort sett fire spillere som har fylt midtbanerollene på landslaget, og de har ikke mange mål på landslaget.
                                          • Martin Andresen har to mål på 28 kamper.
                                          • Kristofer Hæstad har ikke scoret på sine 15 kamper.
                                          • Christian Grindheim har heller ikke puttet, og han har spilt 11 kamper.
                                          • Heller ikke Tommy Svindal Larsen har fått nettkjenning på 24 kamper.

                                          - Gutta har potensiale
                                          Landslagssjef Åge Hareide utelukker ikke å sette inn en midtbanespiller som er hissigere på mål, og den mannen kan være Lillestrøms Simen Brenne.
                                          - Simen er aktuell. Han er et bra alternativ på midten, en spiller som scorer mål. Han er flink til å komme seg inn i boksen, sier Hareide til Dagbladet.no.
                                          Han er klar over statistikken til de sentrale midtbanegutta, og vil selvfølgelig gjerne ha flere mål fra dem.
                                          - Christian har jo potensiale til å score flere mål, det samme har Martin. Men akkurat nå har vi kanskje litt like typer på de plassene der.

                                          Ikke bekymret for Doffen
                                          Selv om Hareide ønsker seg en scoringssulten midtbanespiller, er nok ikke veien inn på laget så kort som det kan høres ut som.
                                          Hareide har den siste tida valgt Andresen og Hæstad sentralt, når de har vært tilgjengelig. Andresen er måtte melde forfall til samlingen her i Manchester, men er klar til kampene om tre uker. Doffen spiller ikke kamper for Wigan for tida, men det er ikke Hareide så bekymret over.
                                          - Han spilte kamp for reservelaget på tirsdag, og det er vel så god matching som å spille treningskamper for norske lag, mener han.

                                          Kjøres hardt av Nordlie
                                          Simen Brenne selv har veldig lyst til å være med videre. Han innser også at han kanskje har en liten vei å gå før han får en plass på laget, men han vil veldig gjerne være med i troppen.
                                          - Jeg føler jeg har kvaliteter å bidra med. Jeg mener selv jeg har en offensiv kraft fra midtbaneposisjonen min, sier Brenne til Dagbladet.no.
                                          Han er fersk i Lillestrøm, og er godt fornøyd med den første tida på Åråsen.
                                          - Det er mye nytt, ikke minst har det vært et skikkelig hardkjør på treningene. Vi trener aldri under to timer, men det er bare bra. Vi merket i Royal League-kampen (LSK tapte mot OB etter straffekonk) at vi hadde krefter i ekstraomgangene, så da er det vel verdt det.
                                          - Er det noen spesielle ting du og Tom Nordlie jobber med?
                                          - Jeg vil jo gjerne være med inn i boksen, men må samtidig være med tilbake. Derfor legger vi mye vekt på å øke løpsstyrken. Dessuten trener vi på førsteforsvarerjobbingen min, sier Brenne.
                                          Da gjenstår det bare å se om Hareide ønsker disse tingene til kvalikkampene mot Bosnia og Tyrkia.
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎