mars 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB

    FLAKS LIKEVEL: Fysioterapeut Jørn Karlsen konstaterer at det alle trodde hadde skjedd, ikke skjedde. Både Occean selv og hele LSK-leiren trodde at beinet var brukket.

    Sesongen kunne endt her

    ...men i stedet ser Occean ut som en vinner av spissduellen

    ESTEPONA:
    (Racing Portuense – Lillestrøm 2-2).

    Olivier Occeans sesong kunne vært over i går kveld.

    Av Espen Solbakken
    Publisert 28.03.2007 - 22:00 Oppdatert 29.03.2007 - 07:42








    Midt i 1. omgang holdt hele LSK-leiren pusten da Occean først ble klippet ned bakfra, for deretter å skli inn i en møtende målvakt som kom med beina først.
    Occean ble liggende urørlig, men kom seg etter hvert på beina.
    – Jeg ble livredd for beinet til Ollie. Han kom i stor fart, og jeg har sett lignende situasjoner før ende med alvorlige skader, sa assistenttrener Cato Bakkemo.
    – Det så ikke bra ut, og i rett i etterkant hadde jeg null følelse i beinet. Måtte liksom gå det av meg, og akkurat nå er det ikke så verst tross alt, sa hovedpersonen selv etter kampen.

    Scoret igjen
    Mellom den alvorlige situasjonen og da han ble byttet ut etter 63 minutter, hadde han rukket å score nok et mål for Lillestrøm.
    – Har du vunnet spissduellen mot Arild Sundgot nå?
    – Begge spiller bra for øyeblikket, så kanskje begge to får spille også. Jeg føler meg i hvert fall i bra form, og jeg tror det kan ha med å gjøre at jeg har gått ned tre kilo. Jeg føler meg lettere i kroppen, raskere og kvikkere enn i fjor, sier Olivier Occean.
    Konkurrent Arild Sundgot vil ikke være med på at han er utenfor laget som serieåpner mot Fredrikstad på Åråsen 2. påskedag.
    – Nei da, Ollie har ikke vunnet ennå, men det virker som om Tom mener han er noen prosent foran meg nå. Jeg føler meg i bra slag, og vet jeg er god nok for laget. Får jeg spille, vil jeg også score mål, lover Arild.
    Det er lite som tyder på at Tom Nordlie vil starte med begge to, men duoen kan bli et våpen sammen utover i kampene om Lillestrøm trenger to sterke menn på topp.
    – Begge to var bra i dag, oppsummerte Nordlie onsdag kveld.

    Blandet kost
    Det er vanskelig å si hvilket nivå gårsdagens spanske motstander holdt, men trolig var det i nærheten av meget godt Adeccoliga-nivå. Spurten deres var det i hvert fall ingen ting i veien med, selv om de fikk utligningsmålet i gave av dommeren (meget klar offside).
    – Vi sluttet å spille på slutten, og dømmingen var helt latterlig. Men det var også positive tendenser i denne kampen. Mange angrep var slik jeg ønsker å se dem, sa Tom Nordlie.
    Spesielt midt i 2. omgang burde LSK ha punktert kampen fullstendig. De ledet 2-0 etter scoringer av Occean og Bjørn Helge Riise – og hadde bud på både 3-0 og 4-0 uten at ballen ville inn flere ganger.
    I stedet måtte andremålvakt Otto Fredrikson slippe inn sine to første baklengsmål i løpet av oppkjøringskampene (førstekeeper Heinz Müller har stått på alle baklengs inntil i går kveld). Det første kom på et spektakulært frispark i krysset fra 16-meteren, det andre da Racing-spissen sto i klar offside.
    Da var det verken tid eller evner igjen i LSK til å score vinnermålet. Generalprøven mot Lyn spilles i Marbella førstkommende mandag – nøyaktig en uke før seriestarten på Åråsen.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Udi Nei

      UDI-nei til Diomande

      ÅRÅSEN:
      Diomande Alassane får ikke arbeidstillatelse i Norge.
      Av Per Kristian Torvik
      Publisert 29.03.2007 - 12:38
      Tips en venn om denne saken
      Skriv ut denne siden



      Dermed ser 14 måneders arbeid med å inkludere en av Elfenbeinskystens mest lovende fotballspillere i LSK ut til å være forgjeves.
      – Vi uttaler oss ikke om enkeltsaker, men vi har foretatt en vurdering ut fra det som er kommet fra Norges Fotballforbund, sier Kari Anne Kvarving i UDI.
      – Kan vi få oversendt brevet dere har fått fra NFF?
      – Dessverre. Det kan vi bare gi til dem som har innsynsrett, sier Kvarving.
      NFF har gitt anbefalinger til flere spillere utenfor EU-området som er andre klubber. Men fordi LSK ikke kunne si at Diomande Alassane var klar til å spille i seriepremieren, har NFF vendt tommelen ned. I LSK mener en at hvis klubben hadde løyet til NFF om saken, ville spilleren vært klar.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Lsk.no



        2-2 mot Racing

        (Estepona). LSK spilte onsdag kveld 2-2 mot Racing Portuense på treningsfeltet i Estepona. Kun slurv defensivt gjorde at det spanske laget utlignet til 2-2 rett før kampslutt. - Vi er likevel godt fornøyde. Vi har fått en del svar på våre spørsmål, sier assistentrener Cato Bakkemo til LSK.no.

        Av: Ole Kristian Bakkene

        - Vi får hele tiden nye spørsmål i forhold til laget vi ønsker å starte mot Fredrikstad. Mot Racing fikk vi noen nye svar. Mange spillere begynner å komme i kanonform, sier Cato Bakkemo.

        - Slurvet mot slutten
        Det spanske laget ga LSK overraskende god motstand, men rett før pause kunne Olivier Occean banke ballen inn 1-0 til LSK. Deretter la Bjørn Helge Riise på til 2-0 midtveis i andre omgang, før Racing
        reduserte LSKs ledelse til 2-1 på frispark. Tre minutter før slutt utlignet det spanske laget på noe som kunne minne om en offside. Dommeren godkjente imidlertid scoringen til store protester fra d.
        - Jeg er ikke fornøyd med det dommeren gjorde, men det er ikke derfor vi taper. Vi har skylden selv, og slurvet mot slutten av kampen. Det ønsker jeg ikke å se når vi starter serien mot Fredrikstad, Tom Nordlie etter kampen.
        - Vi burde ha vunnet 4-0, og må derfor ta med oss positiviteten fra denne kampen. Legg til at vi får tilbake tre sentrale spillere fra landslagsopphold nå. Det blir bra.
        - Nå blir det viktig for å finne ut hvem som er gode sammen med hvem. Det avgjør hvem som starter kampen 9. april.
        Fra start fikk Johan Petter Winsnes prøve seg etter flere innhopp i vinter. Trønderen gjorde det veldig bra mener Bakkemo.
        - Jeg synes Johan Petter gjorde en veldig god kamp på høyresiden. Han er sikkerheten selv, og som vanlig gir han oss det vi ønsker. Det er gøy å se at han begynner å komme i form.
        - Pål Strand gjorde også et veldig godt innhopp, og var veldig positiv på venstrebacken når han fikk komme inn.

        Aktuell for alle tre plassene
        Strand var også fornøyd selv.
        - Jeg synes det gikk veldig bra mot Racing. Jeg kom til innlegg, og fikk utfordret framover som venstreback, forteller Strand som ikke har fått så mye spilletid som han ønsker i løpet av vinteren.
        - Jeg har vært skadefri, og skulle ønske at jeg fikk mer spilletid. Nå gleder jeg meg over at jeg gjorde det bra på venstreback, men ser meg aktuell for alle de tre plassene på venstresiden. Gi meg en sjanse, og jeg vil prestere, sier han selvsikkert.
        Khaled Mouelhi fikk også skryt av Bakkemo.
        - Forflytningsevnen til Kiko er helt enorm, og noe av det råeste jeg har sett noengang. I det ene øyeblikket er han i angrep, for så å vinne ballen tilbake innenfor egen sekstenmeter. Fortsetter Kiko på denne måten kan han bli stor, mener assistenttreneren.
        - Olivier Occean var også stor. Bra for han at han også fikk inn ballen i nettmaskene.
        Alt i alt en grei gjennomkjøring for LSK. Torsdag kommer Frode Kippe, Simen Brenne og Anders Rambekk tilbake fra landslagsopphold. Dermed vil hele stallen være samlet for den siste oppkjøringen mot årets første seriekamp mot Fredrikstad 9. april.

        LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson, Johan Petter Winsnes, Eirik Bertheussen, Dan Anton Johansen, Shane Stefanutto, Karim Essediri, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust, Olivier Occean.

        Benken: Heinz Müller, Martin Husár, Viktor Bjari Arnarsson, Pål Strand, Kasey Wehrman, Tore Andreas Gundersen, Arild Sundgot.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850



          Intervju med Simen Brenne etter Tyrkia-kampen.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/arti...8/1009/AKTUELT#

            Et 4-minutter langt intervju med Brenne, der han snakker om kampen mot Tyrkia, livet i Lillestrøm, og hvor bittert det er å måtte stå over seriestarten.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2685338.ece

              Stjernen har landet

              ESTEPONA:
              I går ankom en fornøyd Simen Brenne LSKs treningsleir i Spania.
              Av Espen Solbakken i Spania
              Publisert 30.03.2007 - 06:30 Oppdatert 30.03.2007 - 06:37
              Tips en venn om denne saken
              Skriv ut denne siden



              Da var han proppfull av landslagsinntrykk. Norge-kollega Anders Rambekk tror han kan bli fuglas nye Koren.
              - Det var ikke overraskende for meg at han gjorde det så bra mot Tyrkia. Måten han kom inn i boksen på ved scoringen, lover bra for LSK også. Han kan gjøre det samme for oss som Robbie Koren gjorde i fjor, mener Rambekk.
              Selv hadde Brenne problemer med å fordøye den spesielle landslagsopplevelsen onsdag kveld.
              - Det var mye rart som skjedde; jeg både scoret, fikk gult kort og ble byttet ut. I tillegg var det tomme tribuner og så kom det ergerlige baklengsmålet mot slutten. En veldig merkelig fotballopplevelse totalt sett, mente Brenne.
              Klare

              - Hva var tilbakemeldingene fra landslagsledelsen?
              - De virket fornøyd. Mål betyr alltid mye, og selv om vi ikke hadde så mye ball så føler jeg at jeg fikk vist meg fram. Det har gått fort, men det kan gå like fort ned igjen, advarer Brenne.
              - Hvordan ser du på å slutte deg til LSK-gjengen igjen?
              - Det blir fint å komme ned hit, nå håper jeg bare forholdene er fine så gutta blir klar til seriestart.
              Selv må han nemlig stå over mot Fredrikstad 2. påskedag, og må dermed stole på at Kippe, Rambekk og kompani tar ansvaret for tre poeng i hjemmepremieren.
              Kjørt ekstra

              Midtstopperparet i Lillestrøm ble sittende på benken i 2 x 90 minutter på landslaget, men tror ikke det skal by på problemer i forhold til kampformen.
              - Det har ikke vært noen vanlig treningsleir vi har vært på, så det hadde vært fint med litt spilletid. Jeg føler at jeg ikke har spilt meg ut av landslaget, sier Rambekk om benkeslitingen.
              Frode Kippe fikk også sagflis i stumpen, men kompenserte med å kjøre litt ekstra trening etter kampene.
              - Jeg skulle gjerne ha spilt litt, innrømmer han.
              PS! Det er ikke blitt utpekt en LSK-kaptein ennå, men etter det RB-sporten erfarer vil Kippe bli gjenvalgt av Tom Nordlie. Visekapteiner blir trolig Espen Søgård og stopperkollega Rambekk.
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2685348.ece

                Slik styrer de nye LSK

                ESTEPONA:
                Spillerne mener regimeskiftet i LSK medført en friere hverdag.
                Av Espen Solbakken i Spania
                Publisert 30.03.2007 - 06:37
                Tips en venn om denne saken
                Skriv ut denne siden



                Selv om antall personer i støtteapparatet er flere og mer kompetente enn noensinne.
                Og spillerne ønsker den nye tida velkommen. Riktignok er øktene på feltet rekordlange og krevende, men på mange andre områder er friheten større. Der mange opplevde Uwe Rösler som detaljstyrende og kontrollerende - delvis også utenfor kamp- eller treningsarenaen - er snippen løsere nå.
                En sier det slik:
                - Vi er nærmere Arne enn Uwe nå, både på og utenfor banen. Uwe var tysker med stor T. Han lærte oss masse som vi tar med oss videre, men alt var ikke like viktig for hvordan prestasjonene ble ute på banen.
                Den viktige lærdommen fra Uwe Rösler tar spillerne likevel med seg, men noen sosiale goder ønskes også velkommen tilbake. RB-sporten kan i dag bringe endringene som den nye ledelsen har innført.
                Morgenene:

                Spillerne møter nå opp til felles frokost klokka halv ni tre ganger i uka før den første av dagens økter. Generelt er arbeidsdagene blitt lenger med Nordlie som sjef. Man kommer inn til Åråsen tidligere og er senere hjemme om ettermiddagen.
                Treningene:

                Øktene strekker seg lenger ut i tid. Det er ikke uvanlig at treningene var opptil to og en halv time. Mens man under Rösler sjelden var ute lenger enn 1 time og 45 minutter. Hver eneste økt inneholder formasjonstrening, under Rösler var det stort sett kun før kamp.
                I garderoben:

                Nøyere gjennomgang av treningens innhold før man går ut, og etterpå er det mer åpent for pressen enn det Rösler tillot. Boller, kjeks og brus er også tilbake. Cola er ikke lenger bannlyst etter en tøff økt. Rösler var mer opptatt av kosthold enn Nordlie.
                Kampforberedelse:

                Ikke vist fram i serien ennå, men både data og projektor er allerede tatt i bruk i garderoben for å vise spillerne ønskede spillemønstre. Cato Bakkemo er ofte mannen bak powerpoint-presentasjonene som kan omhandle bl.a. dødballsituasjoner.
                Under kamp:

                Nordlie har vært ekstremt rolig til nå. Ofte har han sittet rolig på benken og observert og analysert, selv når spillet ikke har vært bra. Men det er ingen grunn til å tro at Nordlie blir noe roligere i coachingen enn Erlandsen og Rösler når alvoret starter.
                Dialog:

                Nordlie har lyst til å diskutere med sine spillere, og disse føler seg mer involvert i prosessen. Rösler var også en som nøt stor respekt i gruppen, men ble oppfattet mer autoritær i lederstilen enn Nordlie, som bruker humor og metaforer for å nå fram.
                Disiplin:

                Løsere snipp nå enn under Rösler. Spillerne har aldri hatt flere rundt seg enn nå, men reglene er færre. Miljøet har ikke forandret seg i gruppen, men inntrykket av å ha noe nytt og friskt på toppen preger fremdeles LSK etter tre måneder under Nordlie.
                Håndplukket

                Støtteapparatet i LSK teller nå nesten en hel ellever. Tom Nordlie er sjefen, men er ifølge arbeidstakerne flink til å la sine trenerkolleger realisere seg selv ute på feltet.
                Selv har Nordlie håndplukket noen av sine nærmeste medarbeidere, mens noen var inne i systemet allerede før han tok over.
                Og det er et sterkt fotballag på papiret. Du har medforfatter på hans egen D-treneroppgave, sindige Cato Bakkemo, som assistent samt eksproffene Erland Johnsen og Frode Grodås som henholdsvis spillerutvikler og keepertrener. Videre har du allsidige Erlend Slokvik med ansvaret for det fysiske.
                Massør Ronny Olsen ble hentet fra Vålerenga og fysioterapeut Jørn Karlsen ble med videre fra i fjor. Per Svendsen er fremdeles materialforvalter når han ikke er med landslaget, mens Tor Arne Solberg er både vikar og lagleder i en og samme person.
                Ta med Frank Grønlund og Jan Åge Fjørtoft som sjefer på kontoret, så skjønner alle at LSK har rustet opp organisasjonen kraftig.
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  RB

                  Foto Kallestad, Gorm

                  En løgn fra eliteserien

                  ÅRÅSEN:
                  Hadde Frank Grønlund sittet på Norges Fotballforbunds kontor og løyet, ville Diomande Alassane vært spilleklar for LSK i dag.

                  Av Per Kristian Torvik - KOMMENTAR
                  Publisert 30.03.2007 - 07:34 Oppdatert 30.03.2007 - 07:39

                  Dette er saken:

                  Alasane Diomande
                  • LSK hentet Diomande Alassane til klubben fra Elfenbeinskysten i februar 2006, da han ble med på treningsleir på La Manga. Siden har han vært i Norge på turistvisum, trent og spilt enkelte treningskamper for LSK - og samtidig blitt undervist i engelsk og norsk. Diomande har spilt på aldersbestemte landslag i sitt hjemland. 18-åringen også vært innkalt på U23-landslaget. LSK ønsker å utviklle ham til en toppspiller, men Norges Fotballfrobund sier nei til å anbefale UDI å gi ham arbeidstillatelse, fordi LSK ikke kan garantere ham plass på a-laget i sesongstarten.
                  Men det gjorde ikke klubbens daglige leder. Derfor har Utlendingsdirektoratet på NFFs anbefaling sagt nei til en av Elfenbeinskystens mest lovende spillere. 18-åringen er landslagsspiller på U21-landslaget – og har vært på samling med U23.

                  Det er ikke nok for NFF, fordi de ikke anser at Diomande er nødvendig for virksomheten. Men de har ingen problemer med å anbefale to avdankede 34-åringer fra Argentina til Lyn, som ikke har spilt toppfotball på 18 måneder, men spilte en gang i silurtiden for det argentinske landslaget. Det er all grunn til å glede seg til gjensynet. Kanskje NFFs administrasjon kan sikre seg autografen.

                  Innlært lekse
                  «Du tror det ikke selv om du har sett det», skrev VG treffende på sin førsteside om tabben til Thomas Myhre da Tyrkia utlignet til 2-2 i EM-kvalifiseringen.
                  «Du tror det ikke selv om du har hørt det», kan en si om uttalelser fra NFF i Diomande-saken. Det kunne vært hvem som helst av dem som snakker, der de står og messer en innlært lekse.
                  Mannen som tidligere LSK-trener Uwe Rösler har karakterisert som en juvel er ikke god nok for LSK, slik NFF tolker reglene. Eller rettere sagt: han er ikke nødvendig for virksomheten.
                  Deres kompetanse er bedre enn den de sitter på i LSK. Det holder ikke at Frank Grønlund sier at han er sikker på at LSK har funnet en unggutt som dem er overbevist om kommer til å bli eliteseriespiller.
                  I denne forbindelse er det viktig å bemerke at RB-sporten har fått opplyst fra UDI, at de retter seg etter NFFs anbefalinger i slike saker, fordi de selv ikke har kompetanse på området. Så når forbundet påstår at det er UDI som bestemmer, er det ikke riktig.

                  Overdommer
                  NFF er blitt en overdommer med hensyn til hvilke spillere utenfor EU-området som skal få adgang til riket.
                  Et grunnleggende spørsmål begynner å bli om NFF lenger er nødvendig for virksomheten norsk toppfotball:
                  De siste årene er de drevet fra skanse til skanse. Organisasjonen Norsk Toppfotball truet med rettssak da NFF fortsatt mente de hadde forhandlingsretten til tv-rettighetene. Forbundet måtte gi seg før det kom så langt.
                  I år har de gitt etter for kravet om at det ikke er lov å tegne kontrakt med 15-åringer.
                  I fjor måtte de gi opp regelen om at det kun var lov med to utenlandske spillere på banen som kom utenfor EU-området.
                  Når NFF og Norsk Toppfotball har røkt fredspipe og blitt enige om å samarbeide i framtida, er det mye viktigere for NFF enn omvendt.
                  Om kort tid vil NFF måtte overlate til klubbene å avgjøre hvilke spillere som er nødvendig for virksomheten.
                  Så profesjonell organisasjon som Norsk Toppfotball begynner å bli, er de snart helt uavhengig av hva Norges Fotballforbund finner på.
                  For Diomande Alassanes del kan en bare håpe at LSKs anke i saken blir tatt til følge.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB

                    RYDD OPP: LSK-leder Per Mathisen forlanger opprydding i NFF og krever at klubbene skal avgjøre hvilke spillere som er berettiget arbeidstillatelse og får følge av AS-eier Per Berg. [Høyre] FOTO: GEIR EGIL SKOG

                    Krever opprydning

                    ÅRÅSEN:
                    LSK-leder Per Mathisen har oppdaget at det lønner seg å juge overfor Norges Fotballforbund. Han er rystet over hvordan forbundet opptrer og krever forandringer.

                    Av Per Kristian Torvik
                    Publisert 30.03.2007 - 07:39

                    – Vi har vært ærlige og sagt at vi trenger litt mer tid med Diomande Alassane. Jeg skjønner ikke tankegangen til NFF, og heller ikke UDI. Slik jeg tolker brevet vi har fått om avslaget, må du være en uunnværlig spesialist på ett eller annet område for å få adgang til riket. Dette er jo verre enn forholdene i Albania, sier Per Mathisen, som lover anke på avslaget på Diomande Alassanes arbeidstillatelse.
                    LSK har satt inn store ressurser for å få unggutten fra Elfenbeinskysten til å tilpasse seg norske forhold, lært ham norsk og engelsk og gjort det de kan for at han skal finne seg til rette i Norge.
                    – Vi sier vi trenger litt ekstra tid, spesielt fordi han ikke har fått være i landet i vinter. NFF og UDI mener han ikke kan komme fordi han ikke er ferdig utdannet spesialist på området fotball.

                    Må rydde opp
                    – LSK er ganske klare på at dere ville fått innvilget arbeidstillatelsen hvis dere hadde sittet på NFFs kontor og løyet?
                    – Ja, det er vi ikke i tvil om. Vi ønsker å være ærlige. Vi har hentet et stort talent som har vist høy moral med sin ambisjon om å bli en god spiller. Jeg er forbannet over at vi har et forbund som sier ja til avdankede spillere for å tømme bankkontoen til klubber og ikke har store ambisjoner utover det.
                    – Bortsett fra å anke avgjørelsen, hva vil LSK foreta seg?
                    – Vi vil ta saken til Norsk Toppfotball. Klubbene er nødt til å ta et initiativ for å rydde opp. Slik kan vi ikke ha det i framtida. Vi må få en avgjørelse der det går klart fram hvem som er kompetente for å vurdere hvilke spillere som er gode nok. Alle toppklubbene er enige om at det er de som har kompetansen.

                    Betenkt
                    – NFF er stadig ute for å gjøre seg lekre overfor toppklubbene og vil ha tett samarbeid. Men er forbundet egentlig lenger nødvendig for virksomheten norsk toppfotball?
                    – Slik denne saken har artet seg kan en være fristet til å si nei. Men jeg skal være forsiktig med å være for brå. Toppklubbene trenger et samspill med den øvrige fotballen i Norge. Det får vi gjennom NFF. Men jeg er meget betenkt over måten forbundet er inne og styrer saker som dette på. Det er helt unødvendig, sier Per Mathisen.

                    Kommentar

                    • Hexaphim
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 2756

                      http://www.fxt.no/tippeligaen/article948871.ece


                      Eldst og yngst i Tippeligaen

                      Av Stig Nygård
                      Med sine 37 år, er Ronny Johnsen Tippeligaens eldste spiller. Vålerenga-veteranen er i år den eneste spilleren som er født på 1960-tallet. I løpet av sesongen runder han 38 år.


                      Fem over 34 i RBK
                      Også Roar Strand har rukket å bli 37 år, men Rosenborg-kapteinen kom til verden såvidt inn i 1970. De regjerende seriemesterne mønstrer hele fem mann som er 34 år eller eldre.
                      Men det er ikke trønderne som har flest spillere over 30 i troppen. Lyn, Start, Viking og Vålerenga har alle sju mann som nærmer seg pensjonsalderen. Færrest har Lillestrøm og Odd Grenland, som bare har tre «voksne» gutter.
                      LSK er også den eneste klubben som ikke har noen spillere under 30 år. På den statistikken er Fredrikstad i særklasse med sju tenåringer.

                      [klippet bort paragrafer om uinteressante klubber]

                      Eldst og yngst i samtlige klubber:
                      [...]
                      LILLESTRØM:
                      Eldst: Johan Petter Winsnes (32)
                      Yngst: Tore Andreas Gundersen (21)

                      Egen kommentar: Imponerende av LSK å bare ha tre voksne gutter, men ingen under 30 (regner med at det skal stå 20)...
                      "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        Fotballbøter..


                        Lillestrøm:
                        LSK-kaptein Frode Kippe forteller at laget ennå ikke har fått i gang en bøteordning denne sesongen.
                        - Vi har ikke startet i år, men må helt klart gjøre det. Vi kunne ha fått inn mye penger, men det har vært litt sløvt.
                        Kippe vil ikke gå inn på nøyaktig hvilke bøteregler spillerne har innført, men bekrefter at det dreier seg om «de vanlige» reglene andre lag også praktiserer.
                        - I fjor fikk vi også inn en del for tunnel på trening. Da bidro også Uwe Rösler (daværende trener), sier midtstopperen glisende.
                        - Hva med tissing, er det er problem?
                        - For å si det sånn. Vi fikk inn penger på tissing i dusjen i fjor. Men det er viktig å påpeke at det er lov til å tisse i dusjen rett før kamp. Ellers blir dokøen alt for lang. Det er også blitt observert spillere som har tisset i dusjen i år, men de har da altså sluppet unna. Enda en grunn til at vi må stramme inn, sier han.
                        LSK-spillerne bruker pengene på et sosialt arrangement etter hver sesong
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2687644.ece

                          ROYAL STRAIGHT FLUSH: Heinz Müller er en luring ved pokerbordet. I år skal han vinne over Tippeligaspissene på banen.
                          Heinz har de beste hendene

                          ESTEPONA:
                          Som hobbypokerspiller vet Heinz Müller viktigheten av å ha gode hender. LSK-keeperen satser på å vinne gullpotten denne sesongen.

                          Av Espen Solbakken og Roar Grønstad (foto)
                          Publisert 31.03.2007 - 06:30



                          – Jeg mener ingen keeper er bedre enn meg i Norge når jeg er i form, sier tyskeren.
                          Selvtilliten er enda større innen fotballen enn ved pokerbordet. Og Müller var en ivrig kortspiller med Texas Hold'em mange år før farsotten nådde Norge.
                          – Jeg lærte det på et kasino i Miami for 7-8 år siden. Jeg har alltid vært interessert i kortspill, men som i fotball er du nødt til å være topp konsentrert for å vinne. Du må kontrollere deg selv og være tålmodig, akkurat som du må som keeper. Ikke prøv på noe dumt, da taper du. Forskjellen er at du kan tenke i 20 sekunder i poker online, mens du ute på banen må ta avgjørelsen på en brøkdel av et sekund, sier den kalkulerte gambleren.
                          – Men jeg er i pluss, forsikrer pokerspilleren...
                          Tøff konkurranse

                          Han er blitt presset hardt av Otto Fredrikson i vinter, men er ikke i tvil om at plassen mellom stengene er hans når LSK møter Fredrikstad 2. påskedag. Før treningskampen mot Racing Portuense (2-2) onsdag, hadde ikke Fredrikson sluppet inn et eneste mål i vinter.
                          – Det gjør at jeg ikke kan bli lat, det er alltid bra med konkurranse.
                          – Du frykter ikke for plassen din?
                          – Nei.
                          Slik snakker en fotballspiller med selvtillit. Müller mener konkurransen mellom han og Fredrikson ikke er unik. Tyskeren mener det er minst like stor konkurranse om plassene ute på banen i LSK nå.
                          Hyller Grodås

                          I sine to første sesonger i LSK hadde Heinz Müller Kjell Lier som keepertrener. I år har Frode Grodås overtatt – det liker Heinz.
                          – Frode er så veltrent at han fremdeles kunne stått i mål. Han har spilt i Tyskland, Spania og England, og han har øye for detaljer – ting som ingen andre kan oppdage. Det er slike små ting som gjør at du kan utvikle deg som keeper, sier Müller, som er Bosman-spiller etter denne sesongen.
                          I samtaler

                          – Vil du fortsette i LSK?
                          – Det er to uker siden Jan Åge Fjørtoft kom til meg for å diskutere framtida. Jeg tar det som et første signal om at de vil signere meg videre. Jeg vil aldri si som Michael Mifsud at jeg vil bort. Akkurat nå er jeg komfortabel med situasjonen. Jeg liker trenerne, klubben og spillerne.
                          – Men....?
                          – Nei, det er ikke noe men. Samtidig skjer ting raskt i fotball. Se på Anthony Basso. Han var ingen stor keeper for Viking, men spilte plutselig fem gode kamper på rad og ble plukket opp av Auxerre. For meg var det overraskende da jeg fikk høre at LSK var interessert i Thomas Myhre tidligere i vinter. På en måte var det normalt, ettersom han kan spille for alle klubber i Norge. Men det var litt skuffende at jeg ikke fikk høre noe om at de ville ha en ny keeper.
                          Nordlies mann?

                          Nå skal Heinz Müller ta en prat med trener Tom Nordlie, før han eventuelt setter signaturen på papiret som vil knytte ham til Lillestrøm i flere år enn bare 2007.
                          – Jeg trenger å høre at jeg er hans mann. At det er meg de vil satse på i mål de kommende sesongene. Og hvorfor ikke? Jeg liker meg her, og i form mener jeg at ingen andre er bedre enn meg i Norge, sier Müller.
                          Selvtilliten er en pokermester verdig.
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            www.lsk.no


                            - Sinnsyk opplevelse
                            (Estepona). LSKs landslapsspillere kom torsdag til Spanias sydkyst for å bli med i de siste forberedelsene til sesongstart mot Fredrikstad på Åråsen 9. april. Blant de tre var Simen Brenne som scoret sitt første landslagsmål mot Tyrkia onsdag kveld.


                            Av: Ole Kristian Bakkene

                            Simen Brenne ble som nevnt tidligere på LSK.no tatt ut i startelleveren til landskampen mot Tyrkia, og den nye kanarifuglen gjorde det veldig bra. Da halvtimen var spilt fikk Brenne ballen fra Fredrik Strømstad, og deretter sendte han et skudd lavt avgårde som den tyrkiske keeperen ikke nådde. Ballen endte i nettmaskene, og Brenne kunne strekke armene jublende i været.
                            - Det var en sinnsyk opplevelse, og ble veldig spesiell siden det var tomme tribuner i Frankfurt. Jeg hørte aldri noe brøl, sier Simen Brenne med et stort glis.
                            - Men det var uansett utrolig artig for det om det føltes litt som en treningskamp. Vi visste jo alle betydningen av kampen.

                            Kjeft fra fjerdedommeren

                            På benken satt Frode Kippe og Anders Rambekk. De måtte beherske seg.
                            - Vi fikk faktisk tilsnakk fra fjerdedommeren etter Simen hadde scoret. Vi hoppet rett i været og løp rett ut på matta, sier Anders Rambekk.
                            - Vi var med en gang høyt oppe. Utrolig morsomt for Simen å få ballen i mål. Vi visste han kunne få det til. Han var nære mot Bosnia-Herzegovina, legger Frode Kippe til.

                            Dermed fikk Brenne en drømmeåpning på sin landslagskarriere. Først innhopp mot Bosnia-Herzegovina på lørdag, og deretter fikk han muligheten fra start mot Tyrkia. Brenne er imidlertid ikke i tvil om hvilken kamp som betyr mest.
                            - Det var selvsagt veldig gøy å få tid mot Bosnia-Herzegovina foran Ullevaal-publikummet, men det er noe spesielt å få lov til å starte en så viktig kamp. Synd at det ble uavgjort.

                            Fulltallige i Estepona

                            Dermed er LSKs a-stall fulltallige på treningsleiren i Estepona på Spanias sydkyst. Fredag trente laget to økter. Begge gikk på samme gressmatte som tidligere, og spillerne regelrett badet i sol. Stemningen var høy, og de nyankomne gledet seg over treningsfasilitetene.
                            - Dette er et av de beste stedene man kan gjøre seg klar for serien, og vi gleder oss over at vi skal få muligheten til å trene her en uke, sier Kippe.
                            Landslagskanariene har vært på treningsleir med landslaget i over en uke, og satt pris på gjensynet med lagkameratene.
                            - Det er jo i LSK vi skal gjøre det bra, og derfor var det veldig fint å få kommet seg ned hit, sier Anders Rambekk som også på landslaget deler rom med midstopperkollega Kippe.

                            - Det blir mye Frode Kippe for meg, og det er virkelig på godt og vondt, sier han med et lurt smil uten at Kippe bryr seg nevneverdig.
                            Dagens første treningsøkt ble brukt til å trene inn forskjellige spillesystem. Olivier Occean måtte ise ned akillesen, men mente at man ikke skulle overdramatisere situasjonen. Når LSK.nos utsendte nærmet seg ble han med ett veldig seriøs.

                            - Du trenger ikke å overdramatisere dette. Jeg er klar igjen seinere idag, sa Occean seriøst før han dro til med et stort glis.
                            En av de andre som tok tid på sidelinjen var Magnus Myklebust som fikk seg en god gammeldags lårhøne.
                            - Det gjør litt vondt nå, men jeg får iset det ned, og så er jeg klar igjen til treningsøkt nummer to. Det vil nok bli litt stivt og vondt, men det klarer jeg.

                            Individuelle samtaler

                            LSK er nå snart ferdig med sin tredje måned under hovedtrener Tom Nordlie og assistenttrener Cato Bakkemo. Dermed er det på tide med spillersamtaler over for den enkelte av gutta i a-lagsstallen.
                            - Vi er snart ferdige med mars, og har da en månedsrapportering overfor hvordan spillerne har gjort det i mars. Nå er vi snart ferdige med halve troppen. Hva den enkelte bør jobbe med, og litt feedback til oss trenerne.
                            - Vi ligger godt an i forohold til planen. Jeg føler vi har gjort alle oppgavene i oppgaveheftet riktig, sier Bakkemo beskrivende.
                            10 dager er igjen til seriestart. Bakkemo føler at alt er i ute.
                            - Alle i LSK er nå klare for seriestart. Nå skal vi bare finpusse den siste uken, og så skal vi knuse Fredrikstad på Åråsen.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              RB: Grodås tredjekeeper

                              RB skriver i dag at Frode Grodås blir den nye Reitmaier. LSK har ikke fått papirene i orden, men vil søke dispensasjon for å bruke Grodås hvis Müller og Fredrikson blir skadet.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎