Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • volla
    Medlem
    Bøffel
    • Mar 2005
    • 31

    Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)

    • Vi vet alle at det ikke ser bra med reklame i alle retninger på drakta
    • Vi vet alle at det er fett at LSK, som eneste tippeligalag har egen ball med logoen sin på.
    • Vi vet alle at lsk.no sitt layout ikke er bra, men der vet vi det skjer noe.
    Hva er det vi ikke vet? Hva er det vi vil vite? Hva er det vi ønsker av LSKs markedsavdeling?
    -volla
    Bydel med sjel

    Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!
  • Gyras
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2003
    • 62

    #2
    Hva er det du mener?

    Kommentar

    • volla
      Medlem
      Bøffel
      • Mar 2005
      • 31

      #3
      Hva jeg mener?

      Hvordan styrke LSK sin profil.

      Det er vel det jeg mener, i alt fra småpirk til de store tingene.

      Jeg ser feks at Puyol i Barca spiller med et herlig kapteinsbind i de spanske farger, og jeg har alltid vært tilhenger av brede kapteinsbind. LSK har vel fått et sort og bredt kapteinsbind etter Diadoras inntreden, og det er bra.

      Jeg ser også helst at nå som vi er en av de såkalte 4 store at markedsavdelingen slutter med å selge seg som noen horer, drakta til LSK er verdt mere enn de gyselige fargene som preger den nå. Før var det et argument at vi bare hadde 7. plasser, og ikke kunne forlange mere av sponsorene. I Hvilken situasjon er klubben nå?
      -volla
      Bydel med sjel

      Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

      Kommentar

      • Øyvind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 292

        #4
        Du kan ikke argumentere med at vi før fikk sjuendeplasser. Nå har vi to fjerdeplasser på rad. Mye har skjedd de siste åra, både økonomisk og sportslig. For å ta det med draktsponsorer; per dags dato er det vel kun VIF som har èn logo på drakta. Enig i at dette ser mye bedre ut, men det ligger nok noen økonomiske argumenter bak. Skulle LSK kun hatt Nordea måtte nordea betalt det de gjør i dag, pluss summen av de andre draktsponsorene. Som vi vet inngikk Nordea og LSK tidenes samarbeidsavtale i høst, så noen endring der med det første er nok ikke aktuell. Men, er enig i at man på sikt bør sondere mulighetene til å gjøre drakta mer stilren.

        Ball og kapteinsbind er gode poenger. Er enig i at slike små detaljer er med på å styrke merkenavnet LSK.

        Når det gjelder profilbygging ble jeg imponert over RBK og Lerkendal i fjor sommer. Deres egne tv-sendinger før kamp og i pausen var gode. Slikt opplegg gjør fotballkampene til et underholdningstilbud utvoer kun 2x45. Dette er også Brann gode på. Dette skulle vi kunne klare når den nye storskjermen er på plass. Så slipper vi kanskje mer Elkjøp-tuppen....

        I tillegg vil jeg si at profilbyggingen kommer i første rekke gjennom sportslige prestasjoner. Vinner LSK serien vil det du etterlyser være mye lettere å oppnå. I forhold til dette kan man jo ta en høna eller egget diskusjon.

        De endinger som har skjedd i LSK det siste året. Profilerete trenere, spillere, søtteapparat og eiere tror jeg i sum vi heve merkenavnet LSK på sikt. Men dette er endinger som tar til. Rom ble ikke bygget på en dag, og alt det der..

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av volla

          Jeg ser feks at Puyol i Barca spiller med et herlig kapteinsbind i de spanske farger, og jeg har alltid vært tilhenger av brede kapteinsbind.
          Er forresten ikke de spanske fargene, det er det katalanske flagget..


          Til det med sponsorer, i norge er det omtrent umulig å haråd til å si nei til sponsorer. Rosenborg som kanskje har det beste produktet å selge spiller med drøssevis av sponsorer. Hva er det som skulle tilsi at vi har økonomi til å takke nei til penger når ikke rosenborg klarer det?
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Opprinnelig skrevet av Øyvind
            Skulle LSK kun hatt Nordea måtte nordea betalt det de gjør i dag, pluss summen av de andre draktsponsorene.
            Hva med en mellomting. Nordeas synlighet blir uten tvil bedre hvis de står aleine på drakta, i stedet for å drukne i en reklamejungel. Samtidig har det en verdi for oss at vi har en drakt med større "sexappeal". Så hvis Nordea betaler en del mer, og vi gir fra oss litt av reklameinntektene. Totalt sett sitter vi igjen med litt mindre penger, men med bedre mediaprofilering av vår egen klubb.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

              #7
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Hva med en mellomting. Nordeas synlighet blir uten tvil bedre hvis de står aleine på drakta, i stedet for å drukne i en reklamejungel. Samtidig har det en verdi for oss at vi har en drakt med større "sexappeal". Så hvis Nordea betaler en del mer, og vi gir fra oss litt av reklameinntektene. Totalt sett sitter vi igjen med litt mindre penger, men med bedre mediaprofilering av vår egen klubb.
              Aboslutt en mulighet det, og liker tanken. Selv ville jeg kun hatt Nordea jeg, da med svarte bokstaver. Å få Nordea med på dette (svart) er jo bare å glemme..

              Problemet med å gjøre det på den måten er jo at det er ekstremt vanskelig å estimere verdien av ei "sexy" drakt. Da med tanke på ekstra salg, generell profilheving etc. For å banne i kirka så innrømmer jeg at jeg er misunnelig på VIF på dette punktet (kun hafslund). Når det er sagt tror jeg vi kan få det til på sikt. Men tror markedsavdelingen er avhengig av en ting før de tør å ta sjansen; seriegull.

              Samtidig kan vil jeg trekke frem den presentasjonen på strømmen forrige helg som noe bra innenfor profilbygging av merkenavnet LSK.

              Kommentar

              • gj
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3359

                #8
                Et "problem" med å ha kun en eksponert sponsor, er at det hviler på mer og mer nøyaktig forarbeid av LSK. I dag har de flere avtaler med ulike avtalelengder på reklamene. Med én draktsponsor er LSK nødt til å kunne foreta en verdivurdering og sette en pris på dette som er riktig i markedet.

                Jeg tror også det handler litt om grådighet. Med bare én draktsponsor er det en psykologisk faktor som sier at "vi kunne fått mer". Poenget er å vri tankegangen fra dette, til å tro på egne ferdigheter til å sette en riktig pris på drakta. Og slå til om noen er villige til å betale denne prisen.

                Egentlig burde vel prisen på enerett være høyere enn summen av alle draktsponsorene..?

                Kommentar

                • TheSilentMajorit
                  I karantene
                  Møteplager
                  • Oct 2012
                  • 99

                  #9
                  Tippervat det blir c.3000 til stede i dag uansett om det blir annonsert nærmere 5000.

                  Klubben er fremdeles ltfor dårlig til å markedsføre seg, særlig i området jeg bor. (Kløfta/Ask/Jessheim)

                  Kommentar

                  • jeykey
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2012
                    • 452

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                    Tippervat det blir c.3000 til stede i dag uansett om det blir annonsert nærmere 5000.

                    Klubben er fremdeles ltfor dårlig til å markedsføre seg, særlig i området jeg bor. (Kløfta/Ask/Jessheim)
                    Hvilke tiltak anbefaler du?
                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                    - Sitat Grusom B

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av jeykey
                      Hvilke tiltak anbefaler du?
                      Fortsette å vinne kamper.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                        Tippervat det blir c.3000 til stede i dag uansett om det blir annonsert nærmere 5000.

                        Klubben er fremdeles ltfor dårlig til å markedsføre seg, særlig i området jeg bor. (Kløfta/Ask/Jessheim)
                        Dra frem en 5 år gammel tråd for å skrive dette ? Innlegget er vel nesten ikke relevant til trådtittel engang.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9413

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Fortsette å vinne kamper.
                          Eneste som hjelper. Faktafaen.

                          Kommentar

                          • TheSilentMajorit
                            I karantene
                            Møteplager
                            • Oct 2012
                            • 99

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kay
                            Dra frem en 5 år gammel tråd for å skrive dette ? Innlegget er vel nesten ikke relevant til trådtittel engang.
                            Har LSK blitt noe bedre i å markedsføre seg?

                            Jeg kjører mye i Øvre Romeriket, og klubben er ikke synlig en gang.

                            Nesten halvparten av befolkningen holder med Søpla for faen....

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                              Tippervat det blir c.3000 til stede i dag uansett om det blir annonsert nærmere 5000.

                              Klubben er fremdeles ltfor dårlig til å markedsføre seg, særlig i området jeg bor. (Kløfta/Ask/Jessheim)
                              Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                              Har LSK blitt noe bedre i å markedsføre seg?

                              Jeg kjører mye i Øvre Romeriket, og klubben er ikke synlig en gang.

                              Nesten halvparten av befolkningen holder med Søpla for faen....
                              LSK er håpløse når det kommer til markedsføring. Vi i UFC gjorde en del jobber gratis for LSK i våres hvor vi dro ut onsdagene og torsdagene midt på natta for å henge opp plakater og bannere med reklame for kampen som kom. Riktig ble mye tatt ned men vi fikk hengt opp en god del utover hele Romerike. Dette fikk vi desverre ikke lov til å gjøre mer etter ett par serierunder. Når LSK takker nei til GRATIS reklame hjelp bare fordi vi er UFC kan de takke seg selv for at det kommer maks 3000 på kamper. Tviler sterkt på at det kryr av folk som vil kjøre rundt på Romerike midt på natta for å henge opp plakater til ett middels dårlig TL lag. Skal de få folk må de ta mye mer tak i de som vil bidra. Enten det er oss fra UFC som vil gjøre litt mer "dirty work" eller om det er trenere fra yngre lag som vil ha med lag fra sitt området på kamper. LSK må bli mye mer inkluderende og ta mye mer vare på folk som vil bidra for å hjelpe til. Det finnes faktisk ganske mange som ønsker å gjøre en innsats.
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #16
                                Er det ikke her Rånern skal inn å spre sitt glade ansikt?
                                Ingen passer bedre i rollen enn å stikke frem trynet og "tvinge" folk på kamp...

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                                  Har LSK blitt noe bedre i å markedsføre seg?

                                  Jeg kjører mye i Øvre Romeriket, og klubben er ikke synlig en gang.

                                  Nesten halvparten av befolkningen holder med Søpla for faen....
                                  trådtittel heter "Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)"

                                  Dine innlegg kommer med ingen bidrag i den rettning, så hvorfor da ta opp en tråd som har ligget død i over 5 år istede for å starte en ny ?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    LSK er håpløse når det kommer til markedsføring. Vi i UFC gjorde en del jobber gratis for LSK i våres hvor vi dro ut onsdagene og torsdagene midt på natta for å henge opp plakater og bannere med reklame for kampen som kom. Riktig ble mye tatt ned men vi fikk hengt opp en god del utover hele Romerike. Dette fikk vi desverre ikke lov til å gjøre mer etter ett par serierunder. Når LSK takker nei til GRATIS reklame hjelp bare fordi vi er UFC kan de takke seg selv for at det kommer maks 3000 på kamper. Tviler sterkt på at det kryr av folk som vil kjøre rundt på Romerike midt på natta for å henge opp plakater til ett middels dårlig TL lag. Skal de få folk må de ta mye mer tak i de som vil bidra. Enten det er oss fra UFC som vil gjøre litt mer "dirty work" eller om det er trenere fra yngre lag som vil ha med lag fra sitt området på kamper. LSK må bli mye mer inkluderende og ta mye mer vare på folk som vil bidra for å hjelpe til. Det finnes faktisk ganske mange som ønsker å gjøre en innsats.
                                    Med fare for å bli beskyldt for å være negativ, tar du her opp et vesentlig punkt!

                                    Markedsavdelingen til LSK er sjokkerende svak, noe jeg vil hevde den har vært de ti siste årene! De glade amatører, spør du meg!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Trondeo
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3062

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                                      Er det ikke her Rånern skal inn å spre sitt glade ansikt?
                                      Ingen passer bedre i rollen enn å stikke frem trynet og "tvinge" folk på kamp...
                                      Stemmer vel det. I alle fall en stilling innenfor marked fra og med januar.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #20
                                        Nå spiser jeg aldri på mcdonalds men jeg syns det er feil av en idrettsklubb å samarbeide med et så ufyselig selskap som ødelegger helsa til utallige mennesker og ikke eier moral.

                                        Jeg vet det kommer en del penger inn vie denne LSK-menyen (som er jævlig stor har jeg hørt uten at jeg har sett den) men jeg syns heller vi bør se etter andre samarbeidspartnere som sikkert også gjøres.

                                        I hvert fall legge opp til å kunne velge salat i stedet for pommes frites og gjøre den så lite livsfarlig som mulig. Blir jeg nesten som å kjøpe 20 LSK light.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        Working...