Kaptein 2007?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Kaptein 2007?

    Etter å ha lest artikelen på fxt.no om kapteiner i årets tippeliga blir det spennende å se hvem Nordlie velger som vår hærfører?

    Mitt forslag er Arild Sundgot (sett at han spiller nok)
    Grunner: spilt i Lsk lenge, stor lojalitet, han vet litt hva som kreves etter mange års erfaring i Lsk og tippeligaen.

    Hvem vil du ha, og hvorfor kunne han gjort en god jobb for Lsk?
    Seriegull 2016!!!
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Jeg ser gode argrumenter for forslaget ditt på Sundgot. Men mener nok likevel at kapteinsbindet bør bæres av en spiller som er rimelig sikker i første-elleveren i alle kamper. Og da faller nok mitt tips på Frode Kippe også i år. Et alternativ er selvsagt Anders Rambekk.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Må velge en annen kaptein enn inadvente og tilsynelatende beskjedne Kippe. Dessuten kan vi ikke ha en kaptein som har sagt følgende: "Jeg visste de kom til å score."

      Dessverre har vi ingen åpenbare kandidater for tiden. Men følgende tre er i alle fall typer som kunne passet inn i rollen dersom de var helt sikre på laget:

      - Espen Søgård. Går foran med en innsats av en annen verden. Tør å bruke kjeften. Dessverre mangler han nok den taktiske klokskapen en kaptein bør ha for å dirigere mannskapet sitt.

      - Arild Sundgot. Den kanskje beste kandidaten. Rutinert, taktisk klok, respekt i spillergruppa og tør å bruke kjeften.

      - Kasey Wehrman. Typen du sender utpå for å lede krigekamper som dem mot bydelsområdelaget. Dersom han var fast på laget hadde han vært en meget god kandidat slik jeg ser det.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #4
        Tror nok at kippe får ny tillhit som kaptein. Men ser klart at noen av kommentarene han har kommet er helt feil å si, han skal jo tross alt gå foran å lede laget når det gjelder og det har han vel tilgode å gjøre.

        Kommentar

        • Juven
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2006
          • 212

          #5
          Kunne vært Rambekk, han er rolig og god til å motivere de andre på laget.
          Eller som nevnt i et annet innlegg, Kasey det er kriger det :twisted: , bare litt synd at han mister hodet til tider.
          Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

          Kommentar

          • Smukken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 718

            #6
            Jeg leker litt med tanken på Riise - hva mener folket om det ?
            Mest fordi jeg tror han kan vokse voldsomt på det.

            Synes ikke Kasey er emne for captain....
            Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

            Kommentar

            • Flaamaldo
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Mar 2007
              • 27

              #7
              Først av alt bør det konstateres med konsensus at en kaptein for et norskt lag skal være fra Norge. (Håper ikke jeg var rasistisk nå)...
              Når det gjelder kandidatene i LSK er Kippe, Sundgot, Rambekk de heteste alternativene i følge meg. Med rånern og Riise som outsidere.
              En kaptein bør stå bakerst i rekka, for der har man best oversikt over hva som skjer ute på banen. Noe som kanskje også er tilfellet for en spiss, men han bør vel helst konsentrere seg om det han skal gjøre, nemlig score mål. Så jeg synes en i forsvarsrekka bør ha bindet.
              Da faller valget mellom enten Rambekk eller Kippe.begge to virker like beskjedne utad, er liksom ikke noe Roy Keane takter over de utad. På banen virker det som Kippe er den som har lettest for å si i fra ut i fra det jeg har sett de siste sesongene. Han har i tilegg erfaring fra jobben... Rambekk kunne vært visekaptein.

              Riise som kaptein, tja... kanskje om noen år, absolutt en mann for fremtiden, og som absolutt kunne vokst på oppgaven. Grindhem er jo også ung og har fått tilliten hos bydelslaget, så hvorfor kan ikke Riise få det samme vervet hos oss. I alle fall om noen sesonger...

              Men konklusjonen blir at Kippe skal ha vervet i år som i fjor, men han kan absolutt ta mer ansvar på banen, og har utviklingspotensiale i mot å bli en mer spillende stopper.

              Men Kippe LSK kaptein sesongen 2007!!

              Kommentar

              • Necrite
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2005
                • 164

                #8
                Riise kanskje på sikt, men tror ikke han er helt der hvor han kan dra med seg hele laget.

                Søgård, Kippe og Sundgot er alternativene slik jeg ser det.
                Og da er nok Kippe høyest da han etter all sannsynlighet kommer til å spille mest av de 3.

                Wehrman er en man sender først ute i krigen for å rydde unna, men ikke til å dirigere resten av troppene.
                Fugla er RÅ... Forza fugla

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
                  Når det gjelder kandidatene i LSK er Kippe, Sundgot, Rambekk de heteste alternativene i følge meg. Med rånern og Riise som outsidere.
                  Støtter den vurderingen, og vil bli sterkt overrasket hvis valget ikke faller på en av disse. Alt i alt: Kippe spiller som en kaptein, men mangler en del når det gjelder å motivere/drive/dirigere lagkameratene. Kanskje kan han under Nordlie jobbe med dette ? Kippe er nok min favoritt, med Sundgot og Rambekk som klareste utfordrere.
                  Last edited by RSP; 20.03.2007, 08:07.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    Kippe er lagets kaptein og sånn bør det fortsatt være. Greit nok at han har sine svakheter men jeg synes ikke han har gjort seg bort. Kippe er sjefen i forsvaret og lengre frem på banen har vi sett at Arild har vært flink til å dirigere og dette er en løsning jeg synes fungerer bra.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Har sansen for Kippe som kaptein, han skal være sjef i forsvaret og styre laget, og er dermed et naturlig valg. Men som flere peker på i tråden her, så har han også vist sine svakheter som kaptein.

                      Kanskje Espen Søgård som kaptein hadde vært med på å løfte både laget, og ikke minst Espen selv?
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #12
                        Kippe har nok vokst som kaptein, arvtageren om et par år håper jeg blir Pål Steffen..


                        Han blir god han, ja han blir god han!
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • Bekkis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 441

                          #13
                          Kippe funker godt som en kaptein. Han har god oversikt over hva som skjer på banen fra sin posisjon, og er helt klart en av de spillerne som går foran som ett godt eksempel, og legger 100% i alt han foretar seg...

                          At han sier etter en kamp "jeg visste de kom til å score" har ingenting å si på hvordan han er som en kamp... når en ting har skjedd mange nok ganger, så sier man det... etter kamp... tviler sterkt på at kippe noen gang har sagt at det ikke er noe vits i å kjempe, siden motstanderen kommer til å score uansett...
                          Jeg sier også at jeg visste at jeg kom til å tape når man ryker på rivern i poker...

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Må velge en annen kaptein enn inadvente og tilsynelatende beskjedne Kippe. Dessuten kan vi ikke ha en kaptein som har sagt følgende: "Jeg visste de kom til å score."
                            Nå er du blodig urettferdig mot Kippe. Han sier det alle på Åråsen tenkte og fryktet, det er menneskelig og intet tegn på svakhet. Og at han i tillegg er ærlig nok til å si det etter kampen, fremfor å snakke i floskler, tyder på at den følelsen lå tykt utpå laget på den tid.

                            Ellers støtter jeg dine kapteinsvalg. Den beste er Arild, som er taktisk meget klok, er en god spiller og har respekt fra de andre i spillergruppa. Faren er at han kan risikere å slite mye benk i år dersom Occean finner storformen.

                            Kasey er også en meget god kandidat og en jeg tror Tom har stor sans for.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #15
                              Tror det "kapteins snakket" som har vært i LSK har vært mer for å få Kippe til å ta tak i sine svakheter som kaptein.

                              Selv om Søgård og Wehrman egentlig er mer "min type" kaptein så har Kippe vært en god kaptein for oss i noen år nå og han er nok den som kommer til å spille flest kamper av dem også i år.

                              Jeg synes Kippe kvalifisterte seg til flere år med kapteinsbindet rundt armen den gangen han reiste seg opp og gikk av banen etter å ha fått tidenes styggeste albue i ansiktet.


                              Gleder meg til konfirmasjon til Hannes Sigurdsson

                              Kommentar

                              • siljelille
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2006
                                • 152

                                #16
                                jeg stemmer for kascy,kippe,rise, eller sørgård

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av siljelille
                                  jeg stemmer for kascy,kippe,rise, eller sørgård
                                  1 av 4, ikke verst.

                                  Kommentar

                                  • Speeder
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 951

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    1 av 4, ikke verst.
                                    Ikke ille det, stor bokstav kan vel ikke tas med i beregningen.


                                    Jeg tror Kippe fortsetter som vår kaptein også i 2007 sesongen.
                                    Tore Galgerud

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1818

                                      #19
                                      Kasey, Frode eller Espen.. Sundgot presterer ikke godt nok på banen synes jeg, og er ikke fast i troppen

                                      Kommentar

                                      • kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

                                        #20
                                        Kippe er min kandidat, Rønnern nevner Kasey som helt klart er et spennende alternativ syns jeg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎