Hva skjer med Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-jenta
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 656

    Hva skjer med Kanari-Fansen?

    Etter å ha hørt en uttalelse på God Morgen Norge på fredag, så begynte jeg å tenke litt over hva som har skjedd med Kanari-Fansen de siste årene.
    Eli Strand uttalte følgende: "Det er jo tre klubber i Norge som har ordentlige supportere. Og det er Vålerenga, Brann og Rosenborg."
    Hva er vi da? Er vi liksom supportere? Eller er vi kanskje supportere-på-lat?
    Er det noen andre som husker hvor varm omtale Kanari-Fansen fikk i riksdekkende media for bare få år siden? Hva har skjedd siden da?

    En ting som man helt klart kan se er at alle var mye mer inkluderende før enn det folk er nå. Før så var du "velkommen" så lenge du var fugl.
    Nå vil ikke de som er edru ha med de som er fulle, og de som er fulle vil ikke ha med de som er edru. Og om du ikke synger, men bare klapper så får du kjeft, og hvis du klapper til feil sang så får du kjeft.
    Og skulle du være så dum at du kommer med et sang-forslag som forsangerne ikke liker, så må du hvertfall regne med å bli ledd ut. osv.

    Syns at vi neste sesong skal stille opp på tribunen og godta at han som står ved siden av oss ikke vil synge eller faktisk ikke VET hvilke sanger han skal klappe på. Kanskje vi bør gi han et lite smil også, og hvem vet... Kanskje kommer han tilbake neste søndag?!

    Sammen blir vi STORE!
    Yvonne
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Re: Hva skjer med Kanari-Fansen?

    Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
    Etter å ha hørt en uttalelse på God Morgen Norge på fredag, så begynte jeg å tenke litt over hva som har skjedd med Kanari-Fansen de siste årene.
    Eli Strand uttalte følgende: "Det er jo tre klubber i Norge som har ordentlige supportere. Og det er Vålerenga, Brann og Rosenborg."
    Hva er vi da? Er vi liksom supportere? Eller er vi kanskje supportere-på-lat?
    Er det noen andre som husker hvor varm omtale Kanari-Fansen fikk i riksdekkende media for bare få år siden? Hva har skjedd siden da?

    En ting som man helt klart kan se er at alle var mye mer inkluderende før enn det folk er nå. Før så var du "velkommen" så lenge du var fugl.
    Nå vil ikke de som er edru ha med de som er fulle, og de som er fulle vil ikke ha med de som er edru. Og om du ikke synger, men bare klapper så får du kjeft, og hvis du klapper til feil sang så får du kjeft.
    Og skulle du være så dum at du kommer med et sang-forslag som forsangerne ikke liker, så må du hvertfall regne med å bli ledd ut. osv.

    Syns at vi neste sesong skal stille opp på tribunen og godta at han som står ved siden av oss ikke vil synge eller faktisk ikke VET hvilke sanger han skal klappe på. Kanskje vi bør gi han et lite smil også, og hvem vet... Kanskje kommer han tilbake neste søndag?!

    Sammen blir vi STORE!
    Hehehe, Eli Strand er vel norges supporter guru nr 1, så jeg skjønner godt hvorfor du bryr deg om dette her.
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      Dette var da alvorlig greier

      Tror ikke du skal ta det denne Eli Strand sier så veldig tungt, hvem er hun liksom og hva veit hu om supportere i norge da hun presterer å si noe sånt?. :roll:

      Er enig i at mijøet i kanari-fansen kunne vært bedre, men jeg tror ikke vi står noe dårligere samlet enn andre. Vi har hatt noen skuffende sesonger etter 2001, men jeg tror det kommer til å bli mye bedre neste år med ny trener, ny plassering og bedre organisering.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #4
        Det burde jo uansett ha blinket en liten lampe hos deg når ett av de lagene hun nevner med ordentlige supportere er Rosenborg...
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #5
          Spørs jo hvordan du ser på det da. Oppmøtet på bortebane har jo vært bra i år. Dårlig mot stabæk og Lyn ellers har det vært bra synes jeg.
          * 500 stk i Trondheim har ikke vært siden jubelåret 2001
          * 1000 mann i freksta og hamar er ikke å kimse av
          * 200-300 i Bergen hvor vi tider til tider sang ut Store Stå
          *
          Var faktisk en fin stemning i Stavanger også selv om vi ikke var mer enn kanskje 50 stk. Er det en stradion jeg vil anbefale folk og dra til er det den. Utrolig kule plasser i svingen under taket, hvor du lett kan synge ut siddisene med 100 mann.
          Neste år kommer jo Start opp sammen med Ålesund og det er to turer jeg skal på ihvertfall. Kristiansand lukter weekend tur lang vei. Kjempe fint sted og damer, for de som liker det :P

          Oppmøtet har jo vært bra, men stemninga så der. Synes både Fredrikstad og Trondheim var nedturer stemningsmessig i forhold til hvor mange vi var.
          Men det ervel på hjemmebane at vi har sviktet mest, det er ikke morsomt å bli sunget ut av BriskebyBanden, folk må være såpass ydmyke og si at vi ble det til tider.
          Veldig opp og ned, med kanonstemning mot trøndera i cupen og nedtur mot Molde kampen etter.
          Synes forbedringspotensiale ligger på sånne kamper som Molde, Bodø-Glimt osv...
          Er ikke en god unnskylding for å ikke dra på disse kampene også.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Hvem faen er Eli Strand??? Den vesle tullepølsa der står opp klokka 3 hver morgen for å være frokostvert. Da er det ikke så rart om man ikke sier fornuftige ting, og dette er jo faktisk utrolig dumt sagt. Lyn har kurrante supportere, den tidligere nevnte briskebybanden er slettes ikke verst i forhold til antall, og Viking har vel virkelig fått fart på folk etter at den nye stadioen kom. Og at hun nevner Rosenborg i stedet for oss, det er jo bare et flott prov på at hun er dum og kunnskapsløs.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Guling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 484

              #7
              Vel, vi har langt ifra løst ut potensialet vårt i år, og ikke gjorde vi det da det gikk så bra heller.

              En grei oppsummering av kanari-fansens sesong fra mitt ståsted er "bra oppmøte, dårlig synging". Dårlig er litt å ta i, men you know where I'm going with this.

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                #8
                Uannsett!Selvølgelig er ikke denne frokostvertinnen antakelig noen einstein når det gjelder fotball,men jeg personlig synes det er noen ihuga kanaris som ikke er spesiellt positivt representative som fans og kan virke temmelig latterlige har jeg erfart med tanke på borteturer. Dette fører ikke akkuratt til at førstereisfolk kanskje vil ta en tur til når noen av de de reiser med oppfører seg som drittunger.Personlig driter jeg i dem men det ekke bra! Og når det gjelder hu frokostdama så kan jeg si at jeg kan ikke mye om hockey men jeg vet hvem som har mest ihuga fans om dere som leser dette skjønner hva jeg mener.

                Mange her inne tåler jo ikke kritikk så det er vel heller best å aliere seg om å dra hjem og binde denna dama oh stappe hu ned i en mørk skjeller.. :? Synes det første innlegget var bra start for en saklig debatt men neida!
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av morten
                  Uannsett!Selvølgelig er ikke denne frokostvertinnen antakelig noen einstein når det gjelder fotball,men jeg personlig synes det er noen ihuga kanaris som ikke er spesiellt positivt representative som fans og kan virke temmelig latterlige har jeg erfart med tanke på borteturer. Dette fører ikke akkuratt til at førstereisfolk kanskje vil ta en tur til når noen av de de reiser med oppfører seg som drittunger.Personlig driter jeg i dem men det ekke bra! Og når det gjelder hu frokostdama så kan jeg si at jeg kan ikke mye om hockey men jeg vet hvem som har mest ihuga fans om dere som leser dette skjønner hva jeg mener.

                  Mange her inne tåler jo ikke kritikk så det er vel heller best å aliere seg om å dra hjem og binde denna dama oh stappe hu ned i en mørk skjeller.. :? Synes det første innlegget var bra start for en saklig debatt men neida!
                  Tror du skal lese det første innlegget en gang til.

                  Legg merke til at hun synes det er trist at folk ikke er så inkluderende som før, imens du klager over at enkelte omtrent skremmer andre vekk fordi de opppfører seg som drittunger eller er avstøtende på en eller annen måte.

                  Grei debatt men denne Eli Strand er ikke i position til å bedømme noe supporterliv i fotball-norge.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2128

                    #10
                    Re: Hva skjer med Kanari-Fansen?

                    Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                    Etter å ha hørt en uttalelse på God Morgen Norge på fredag, så begynte jeg å tenke litt over hva som har skjedd med Kanari-Fansen de siste årene.
                    Eli Strand uttalte følgende: "Det er jo tre klubber i Norge som har ordentlige supportere. Og det er Vålerenga, Brann og Rosenborg."
                    Hva er vi da? Er vi liksom supportere? Eller er vi kanskje supportere-på-lat?
                    Er det noen andre som husker hvor varm omtale Kanari-Fansen fikk i riksdekkende media for bare få år siden? Hva har skjedd siden da?

                    En ting som man helt klart kan se er at alle var mye mer inkluderende før enn det folk er nå. Før så var du "velkommen" så lenge du var fugl.
                    Nå vil ikke de som er edru ha med de som er fulle, og de som er fulle vil ikke ha med de som er edru. Og om du ikke synger, men bare klapper så får du kjeft, og hvis du klapper til feil sang så får du kjeft.
                    Og skulle du være så dum at du kommer med et sang-forslag som forsangerne ikke liker, så må du hvertfall regne med å bli ledd ut. osv.

                    Syns at vi neste sesong skal stille opp på tribunen og godta at han som står ved siden av oss ikke vil synge eller faktisk ikke VET hvilke sanger han skal klappe på. Kanskje vi bør gi han et lite smil også, og hvem vet... Kanskje kommer han tilbake neste søndag?!

                    Sammen blir vi STORE!


                    Må bare si meg stort sett enig !

                    Og det er alt for mange av oss i KFL,som ikke kan ta selvkritikk om at vi ikke har vært stemningsmessig gode nok de siste åra,sett bort fra kvarten i cupen mot RBK i år da.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Jeg vet ikke hvorvidt det er fortjent å ikke bli nevt i en slik sammenheng når supporterne til RBK blir det, men en ting vet jeg: her inne i forumet er det mange som går direkte i skyttergravene med en gang noe som minner om kritikk kommer frem i lyset.

                      Å kritisere Eli Strand blir litt i drøyeste laget. Tross alt er det antagelig et lag av researchere som har skrevet manuset.

                      Og uansett vil jeg tro at ikke alt rundt Kanafansen er så perfekt at ingen ting kan bli bedre.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #12
                        har ikke sett mange lag som klarer å stille opp med like mange fans på bortekamp her i Tromsø som det KFL har klart , og jeg synes vi er suverene :-) Kanarifansen er en flott gjeng , og vi er ikke værre enn noen andre når det gjelder miljøet tror jeg , det er bare det at det merkes bedre siden man er innenfor selv. selv er jeg ikke så heldig at jeg får reist så mye til Åråsen , det er dyrt å reise fra Tromsø , og jobben tillater ikke mye reising , vakt stort sett hver helg i året som har gått , men nå er det mulig jeg bytter jobb og DA kan jeg reise :-) . og det at man får kjeft og greier for ikke å synge eller klappe feil er vel mere en reaksjon i kampens hete , men jeg tenker også at en del ikke skjønner hvorfor man skal stå sammen med kanarifansen hvis man ikke synger? , for noen er det slik at skal du stå sammen med KFL så har du versågod å hjelpe til med lydnivået også, og jeg kan faktisk forstå at noen mener det.
                        At Kanarifansen ikke ble nevnt av hun frokostvært-tufsa skal man vel ikke ta så hardt , for alle vi VET at vi er i toppen på dette området, og det vet de fleste andre også , jeg tror KFL høster respekt fra de fleste andre supportergruppene .
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • K_P(Kjernen)
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Apr 2004
                          • 83

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Det burde jo uansett ha blinket en liten lampe hos deg når ett av de lagene hun nevner med ordentlige supportere er Rosenborg...
                          Ska vi sloss??

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Eli Strand uttalte følgende: "Det er jo tre klubber i Norge som har ordentlige supportere. Og det er Vålerenga, Brann og Rosenborg."

                            Hva er en ordentlig supporter? Har det noe med kvantitet å gjøre, siden det er det tre lagene som trekker flest folk som har "ordentlige supportere"? Er Eli Strand av den tro at "jo flere tilskuere - jo mer ordentlige supportere"? I såfall er dette et av de mest brukte argumenter hos de tre nevnte lags supportere. Her snakker vi om massesuggesjon, redselen for å like noe alle andre ikke liker, stå for noe andre ikke står for. Følge med strømmen - for dermed bli ordentlig supporter.

                            Har du vært på Chelsea-kamp, Eli? Den klubben er jo makeløs populær om dagen, og trekker masse folk til kampene. Ta deg en tur dit så vil du finne ut at kvalitet og kvantitet ikke nødvendigvis henger sammen.

                            Kan det være andre grunner til at du kaller VIF og Brann's supportere "ordentlige". Begge supportergrupperingene har en andel bråkmakere. Sjarmtroll som stormer pubber, slår ned familier i bil, gir høyreekstreme hilsener osv. Er det dette som er ordentlige supportere?

                            RBKs supportere varierer fra stort sett elendig til bra. De var blandt annet veldig bra da de hyllet Skammelsrud i hans siste kamp - rent bortsett fra det kan ikke jeg komme på noe mer. Men som sagt; jeg har MITT inntrykk av hva ordentlige supportere er - og det er ikke basert på publikumstall, hærverk, kriminalitet eller medieoppmersomhet eller respektive klubbs sportlige plassering.

                            Kommentar

                            • Flisby`n
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 312

                              #15
                              skal ikke hive meg på "Eli Strand-vurderingen", men det er seriøst latterlig å lese hva mange her inne svarer på det første innlegget. Greit, Eli Strand og alt det der, men mange av dere prøver faktisk å vri det til at vi er av de ypperste i landet........vi er nok ikke alltid det.

                              Personlig tror jeg slike vurderinger vil gå hånd i hånd med lagets prestasjoner, med enkelte unntak. Ligger lillestrøm høyt oppe, så får vi mer publisitet (i tillegg til at vi antakelig er flere også). Mulig denne Eli Strand har dannet seg et bilde gjennom hvem som har vært mest omtalt på "Go` morgen Norge" det siste året, og der har vel ikke fugla vært hett tema året gjennom. Uansett er det et eksempel på hva "menig mann" opplever.
                              En kjeeempescoring av tommy!!

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av K_P(Kjernen)
                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Det burde jo uansett ha blinket en liten lampe hos deg når ett av de lagene hun nevner med ordentlige supportere er Rosenborg...
                                Ska vi sloss??
                                Bare si ifra så skal jeg komme å ta deg :mrgreen:

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av K_P(Kjernen)
                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Det burde jo uansett ha blinket en liten lampe hos deg når ett av de lagene hun nevner med ordentlige supportere er Rosenborg...
                                  Ska vi sloss??
                                  Koffer har du ikkje bart?
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

                                    #18
                                    K_P, pass deg, ellers legger jeg ut både navn og mob nummer på deg... :lol: :lol:


                                    Nå holder vi oss til diskusjonen, og k_pkjernen: Er ikke vits å komme hit for å sloss. Spøk eller ei. Og til dere andre så fortsett med diskusjonen av "hva skjer framover med kfl"/ mod /v Tony

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av K_P(Kjernen)
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Det burde jo uansett ha blinket en liten lampe hos deg når ett av de lagene hun nevner med ordentlige supportere er Rosenborg...
                                      Ska vi sloss??
                                      Jeg gjømmer meg bak Cocajerry jeg. Ka du trur om det?
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Jeg tar gjerne kritikk jeg, men det spørs litt hvem det kommer fra, og hav den personen sier. Jeg har sagt flere ganger i år at stemningen har vært for dårlig i år, men å begynne å snakke om at Kjernen, briskebybanden og Plankehaugen har vært "bedre" enn oss, blir rett å slett for dumt
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎