Storsalg av den nye CD-en

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av gulost
    Godt å høre!
    Skulle nok tru at en frokost er best, ja. Det vil sikkert blinke seg ut en passende kampdag etterhvert, og det skal det bli innmari moro hvis vi får det til!

    Forza Barmates
    Da skal du fort se at det kommer noen ihuga martins kanaris!
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Helt enig. Den høres ut som Hellbillies på sitt beste.
      Jeg hadde faktisk planer om å kontake Aslag Haugen (som jeg kjenner såvidt) for å høre om han kunne synge sangen... Låta til Øyvind ligger rimelig i Hellbillies land, og er således ganske vanskelig å synge, den klart vanskeligste på plata. Den forandrer toneleie flere ganger i samme ord, nesten som i stevsynging.

      Sånn som jeg kjenner Aslag Haugen regnet jeg allikevel med at han ville takket nei, og derfor spurte jeg aldri (han støter nok noen fra seg ved å synge en fotballsang, tenk hvis han f.eks hadde sunget inn en engasang.....Måtte gud forby).

      Men at låta har Hellbilliestakter over seg er nok en veldig riktig observasjon!
      KFL - medlem nr 23

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Kjøpte CDen etter kampen i går, og etter et par gjennomhøringer er det bare en ting å si: Kjempebra! Flotte tekster, god musikk.

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          i går ble "du går aldri aleine til åråsen" sunget av KFL for første gang. Den begynte virkelig å ta av, men så blåste dommeren av kampen. Tror den kan bli en hit på tribunen etterhvert!
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            Opprinnelig skrevet av iL
            i går ble "du går aldri aleine til åråsen" sunget av KFL for første gang. Den begynte virkelig å ta av, men så blåste dommeren av kampen. Tror den kan bli en hit på tribunen etterhvert!
            Enig, så nå må alle bruke sommerferien på å lære seg tekst og melodi så kommer den til å sitte som ei kula utover høsten!!

            Kommentar

            • RuneK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 861

              Opprinnelig skrevet av egil
              .........

              Men at låta har Hellbilliestakter over seg er nok en veldig riktig observasjon!
              Dette er ikke ment som kritikk, kanskje også litt positivt om mann snur på det.
              Jeg satt i bilen og spilte den nye CD`n da det smalt fra samboeren at musikken minnet henne om sånn Kaptein Sabeltann musikk, hehe og akkurat da runget nr 09 Flisbyen`s kvinner og menn. Denne mener jeg faktisk har noe likt med en låt de har. (Jeg har barn for dem som begynner å lure på meg nå
              )
              Jaja, dette er jo gladmusikk dette også, men handler om fotball og ikke sjørøvere fra Sjuttavika. Foretrekker å drikke øl til The Barmates fremfor Sabeltann hehe.

              Uansett så CD`n outstanding.
              Støtt FuglaTifo
              Kontonr: 6201 05 41919

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                Dette er ikke ment som kritikk, kanskje også litt positivt om mann snur på det.
                Jeg satt i bilen og spilte den nye CD`n da det smalt fra samboeren at musikken minnet henne om sånn Kaptein Sabeltann musikk, hehe og akkurat da runget nr 09 Flisbyen`s kvinner og menn. Denne mener jeg faktisk har noe likt med en låt de har. (Jeg har barn for dem som begynner å lure på meg nå
                )
                Jaja, dette er jo gladmusikk dette også, men handler om fotball og ikke sjørøvere fra Sjuttavika. Foretrekker å drikke øl til The Barmates fremfor Sabeltann hehe.

                Uansett så CD`n outstanding.

                Takk for god tilbakemelding, og det er jo mange bra låter i regi av kaptein Sabeltann, selv om jeg vel bare har hørt den første CD plata . Dattera mi er snart myndig....

                "Flisbyens kvinner og menn" er vel den mest typiske fotballsanglåta på utgivelsen, da den har ganske høy "snørr og tåre"-faktor (Ihvertfall av de låtene som jeg og Øyvind har laget).

                Hvis noen sier den er på grensen til "utspekulert", så er den jo akkurat det, og er ment å være det.

                Det er selvsagt en fare at den lett kan ligne litt på andre låter, da segmentet melodiøs iørefallende pop er ganske oppbrukt. (Starten på refrenget, har f.eks ganske mange like toner som i "I am sailing", selv om den neppe er en plagiat av denne).

                Jeg ble allikevel litt nysgjerrig på hvilken Sabeltannlåt den ligner på. Vet du hva låta heter?
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  Jeg har litt sans for "Sånn kan det gå".
                  Hva er inspirasjonen til den? Jokke?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • RuneK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 861

                    Opprinnelig skrevet av egil
                    ....
                    Jeg ble allikevel litt nysgjerrig på hvilken Sabeltannlåt den ligner på. Vet du hva låta heter?
                    Hehe ble litt morsomt og interessant dette. Jeg letet frem en CD med Sabeltann, en som jeg mener er av de siste som ble utgitt. Her måtte jeg lytte igjennom før vi fant den som kanskje ligner mest i slik som du beskrev den, tåredryppende og søt. Låta heter `Hver gang en stjerne faller`av Terje Formo, Sunnivas version.
                    Andre likheter er også sjangeren dere bruker med skotsk folkemusikk, noe som også brukes mye i sammenheng med sjørøver musikk. Eks`Å for et liv`med fler hehe.

                    Legger til at jeg ikke har peiling på annen musikk enn den som er bra, som feks The Barmates

                    Sabeltann musikk på fullt i stua, med pilsen i hånda :???:
                    Støtt FuglaTifo
                    Kontonr: 6201 05 41919

                    Kommentar

                    • egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

                      Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                      Hehe ble litt morsomt og interessant dette. Jeg letet frem en CD med Sabeltann, en som jeg mener er av de siste som ble utgitt. Her måtte jeg lytte igjennom før vi fant den som kanskje ligner mest i slik som du beskrev den, tåredryppende og søt. Låta heter `Hver gang en stjerne faller`av Terje Formo, Sunnivas version.
                      Andre likheter er også sjangeren dere bruker med skotsk folkemusikk, noe som også brukes mye i sammenheng med sjørøver musikk. Eks`Å for et liv`med fler hehe.

                      Legger til at jeg ikke har peiling på annen musikk enn den som er bra, som feks The Barmates

                      Sabeltann musikk på fullt i stua, med pilsen i hånda :???:
                      Da får jeg sjekke ut den låta, med pilsen i hånda... Ellers er vi nok mer inspirert av irsk folkemusikk, enn skotsk folkemusikk. Men, i den sammenhengen er det ingen som slår fugla-patriot 83....
                      KFL - medlem nr 23

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                        Jeg har litt sans for "Sånn kan det gå".
                        Hva er inspirasjonen til den? Jokke?
                        Der får du spørre ut Øyvind, men Jokke er et godt forslag
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • RuneK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 861

                          Dæm dæm, blitt hektet på `Sånn kan det gå`faan meg så bra låt dette her.
                          Støtt FuglaTifo
                          Kontonr: 6201 05 41919

                          Kommentar

                          • rælingen kanaris
                            Kaptein Reketråler
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 1445

                            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                            Enig, så nå må alle bruke sommerferien på å lære seg tekst og melodi så kommer den til å sitte som ei kula utover høsten!!
                            så kan vi gjøre den til ny hymne
                            Custodes
                            I med og motgang

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎