Storsalg av den nye CD-en

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ØBS
    Medlem
    Møteplager
    • Oct 2005
    • 87

    Storsalg av den nye CD-en

    Kjære Fugla-venner...

    Det er hyggelig å registrere at det er stor oppmerksomhet rundt, og store forventninger til den nye CD-plata som kommer om to uker fra i dag.

    I over et halvt år har Egil og jeg jobbet med den, og vi er utrolig godt fornøyde med resultatet. Men vi har ikke jobbet alene. I tillegg til oss selv er det flere bidragsytere, og vi har fått massiv hjelp til instrumentering og annet rundt selve produksjonen.

    Det eneste jeg kan fortelle om plata, er at den kommer til å bestå av 17 låter. Ingen av de er tidligere utgitt i sin nåværende form. Tre er nyinnspillinger dere kanskje har hørt før. Resten er nye.

    Booklet'en vil være på 20 sider, og inneholde tekster, bilder, og annen artig info. Vi har lagt mye arbeid ned i denne for å gi kjøperne et personlig og nært forhold til produktet, samt å gjøre den mindre attraktiv å kopiere. Vi er avhengige av at den selger ettersom vi har gravd dypt i egen lomme for å få laget den.

    Etter å ha spilt for Kanari-Fansen i 14 år, og har nærmere 30 Fugla-låter på samvittigheten, har vi valgt den mest naturlige tittelen av alle.

    "Vi synger fortsatt..."

    Slippfesten vil bli på Martin's lørdag 28. april.

    Arrangementet starter kl. 1800 på Martin's, og billettene vil koste 50,-. Disse vil være tilgjengelige gjennom Kanari-Fansens selgere, LSK-shopen, og på Martin's fra mandag 16. april. Se ellers etter plakater for andre utsalgssteder. Eventuelle restbilletter selges i døra på Martin's lørdag 28. april. Er noe uklart rundt dette, kontakt Arild Myklebust i Kanari-Fansen.

    Det er viktig å merke seg at arrangementet blir gjennomført i dugnadsånd. De fleste av oss stiller opp gratis, men noen tekniske kostnader vil allikevel tvinge seg frem. Martin's har uansett generøst tilbudt seg å dekke mesteparten av dette.

    Overskuddet går i sin helhet til Kanari-Fansen. Derfor der det ytterst viktig at flest mulig støtter opp om dette.

    Det vil bli vist en, til nå godt bevart hemmelighet, film fra release-partyet fra gamle Martin's i 1996. Den er på ca. 35-40 min. Mange vil nok kjenne igjen både seg selv og andre, til tross for andre frisyrer og "moteplagg".

    Videre vil det bli konsert med The Barmates (Øyvind & Egil), men denne gangen med fullt band. Mange av de nye låtene vil bli spilt, men også noen fra de to forrige Fugla-platene våre. Flere av disse har aldri vært fremført tidligere, fordi de nettopp krever fullt band. Og så blir det selvfølgelig kanskje helt sikkert muligens plass til et par vi har spilt ihjæl for dere fra før. Men nå får vi som sagt hjelp til det...

    Vi kommer nærmere tilbake til et mer fyldig og konkret program.

    Den nye CD-plata vil være til salgs denne dagen, men kun på Martin's og kun for de med innløst billett. De øvrige må vente til mandag 30. april, før hjemmekampen mot Lyn. Dette er første offisielle salgsdag, og plata vil da være tilgjengelig på Martin's, LSK-shopen, på Åråsen, og andre seriøse Fugla- eller CD-sjapper.

    Målsetningen er å lage tidenes feteste LSK/KFL-fest på Martin's lørdag 28. april, og de som var på cupfinalefesten i 2005 vet således hvor vi har lagt lista. Selv de som ikke var der skal etterpå gå og snakke om den...

    Vi vil igjen oppfordre alle til å støtte opp om dette og kjøpe billetter. Ta gjerne med 100 av deres nærmeste venner. Kanari-Fansen både trenger og fortjener det.

    Vi gleder oss...

    Mvh
    The Barmates (Øyvind & Egil)

    og
    Last edited by RoyVaadal; 01.05.2007, 12:10. Begrunnelse: Uthevet hvor plata selges.
    FUGLA-hilsen
    Øyvind
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

    #2
    Hørtes bra ut!

    Men blir det 18 eller 20 årsgrense på dette?
    www.ultrasfeltc.net

    Kommentar

    • ØBS
      Medlem
      Møteplager
      • Oct 2005
      • 87

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.sandass
      Hørtes bra ut!

      Men blir det 18 eller 20 årsgrense på dette?
      Det er 18 årsgrense denne kvelden...
      FUGLA-hilsen
      Øyvind

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #4
        Jeg gleder meg enormt til en ny CD med godsanger!
        Vidar Evje

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Hvor mange slipper inn på dette arrangementet?
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

            #6
            Jeg kan ikke huske sist jeg på Martin's en lørdagskveld, men den 28. blir jeg nok å finne der igjen. Øyvind og Egil, The Barmates, CD-Gutta osv har en lang karriere bak seg som bidragsytere for Fugla og de fleste i KFL har et relativt nært forhold til gutta og musikken deres. Når de nå kommer med noe nytt (for første gang på leeenge) og skal spille med fullt band (for første gang ever?) er det stort nok for meg!
            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

            Kommentar

            • ØBS
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2005
              • 87

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Hvor mange slipper inn på dette arrangementet?
              Det er lagt ut 300 billetter til forsalg. Jeg vet derimot ikke hvor mange de har plass til ut over det, men det er tatt hensyn til at det skal være mulig å få kjøpt billetter i døra.

              På grunnlag av dette ligger mitt anslag på 400.

              Og takk Vegard, du kan historien din...

              Kanskje du ser deg igjen på filmen som blir vist...
              FUGLA-hilsen
              Øyvind

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                tror ikke Martins selger mer enn 300 billetter til konserter pga plassen der inne.
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • koppen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 456

                  #9
                  hvor blir det forhåndsolgt billetter?
                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    #10
                    På Martin's og på LSK shopen (Sportshuset ved stasjonen) i tillegg til salgskanalene til KFL
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Slippfest for ny LSK-CD!

                      Slippfest for ny LSK-CD!

                      Lørdag 28/4 er det slippfest for den nye LSK-CDen "VI SYNGER FORTSATT" på Martins. Opplegget er følgende:

                      Skrevet av kfl.no



                      - Dørene åpner kl. 17.00 på Martins.
                      - Aldersgrense: 18 ÅR.
                      - Inngangspris: kr. 50,-.
                      - Fra kl. 18.00 - 21.00 blir det vorspiel i puben med bl.a. visning av filmen fra slippfesten for CDen i 1996. Mye bra gamle minner der!
                      Ellers blir det godmusikk og diverse lydfiler før gutta entrer scenen.
                      - KFL har stand med salg av medlemskap etc.
                      - Bøsseinnsamling til Fugla Tifo.
                      - Billig drikke mellom 17 og 23. Husk medlemskortet i KFL.

                      Kveldens høydepunkt kl. 21.00:
                      BARMATES (Øivind B. Skaare og Egil Hjortset) m/diverse gjester presenterer CDen fra A til Å. De stiller selvfølgelig med fullt band.

                      Etter kl. 23.00 er det vanlig Martinskveld.

                      Hvor får man kjøpt billetter til slippfesten?
                      - Martins
                      - LSK-shopen
                      - Gjennom nettverk i KFL. Ring Arild Myklebust på tlf. 97 53 19 31 for mer info.

                      Hvor får man kjøpt CDen "Vi synger fortsatt"?
                      - Martins
                      - LSK-Shopen
                      - Div. steder

                      HUSK! Lørdag 28/4 selges CDen kun til de som er på slippfesten på Martins. Fra og med mandag 30/4 er den i salg andre steder

                      Vi gleder oss voldsomt til denne kvelden. Nå er det virkelig på tide med en ny Fugla-CD igjen. 17 låter, god variasjon og rykter om en knallbra CD gjør at vi bare gleder oss enda mer. Ta med alle du kjenner og lag en godlørdag av de sjeldne 28. april.

                      HOLD AV LØRDAG 28/4 TIL STORFEST PÅ MARTINS!
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • 007

                        #12
                        Som mange andre gleder jeg meg stort til dette.
                        Var selvfølgelig på releasen i 1996 også, ser helt sikkert megselv eller andre kjente på videoen derfra.
                        Gleder meg spesielt til Øyvind og Egil (mine helter) med FULLT band!!

                        Håper og tror at det ikke bare kommer "fjortiser" (les; atten til noen og tjue...), men mange av den litt
                        "eldre garde" også.
                        Ser at Vegar H. skal våge seg på Martin's denne lørdagen, håper mange flere følger hans eksempel.

                        Regner vel også med at en av våre (og mine) nyere sanghelter, "Mr. Earthbake", synger en låt eller flere...

                        Min billett er for lengst innkjøpt, så jeg er klar, er du?????????????

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          lørdag er oldis dagen på martins, så regn med en del av oss
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Fugla- patriot83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2005
                            • 1241

                            #14
                            I går så ble jeg så enormt frustrert av kampen (Var ikke i Drammen, forresten...) at jeg måtte ta meg en kjøretur. Kjørte da nordover Romerike i solnedgang, mens jeg dundra den nye plata som slippes lørdag. Og det gjorde faktisk godt. Rakk å høre de tolv første sporene før jeg var hjemme igjen. Tok da en pils og la meg litt mer fornøyd. He he he...

                            Øyvind & Egil kan lage fugla- sanger! Gled dere, patrioter!

                            (Er enormt klar for Lyn-kampen nå!)
                            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              #15
                              Bilde..

                              Gleder meg sjukt selv. Fem-mannsband og 17 spennende framføringer.. ja flere òg, med de gamle klassikerne i tillegg.

                              Jeg føler meg også svært så beæret over å ha fått gleden av å kunne presentere coveret til CDen, på http://raholtkanaris.no. Øvyind sendte meg det tidligere i dag, samtidig som han kunne melde at CDen er på vei fra Østerrike nå...
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • Franken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1036

                                #16
                                Legges platen ut på iTunes Store?
                                Fra Baillsund

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Franken
                                  Legges platen ut på iTunes Store?
                                  Det hadde vært genialt : )
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • LSK-jenta
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 656

                                    #18
                                    Er det noen som vet hvordan interessen for denne festen er?
                                    Det virker sånn på de jeg har snakket med osv at interessen er ganske laber??
                                    Håper virkelig ikke det!
                                    JEG GLEDER MEG
                                    Yvonne

                                    Kommentar

                                    • ØBS
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2005
                                      • 87

                                      #19
                                      Det var mange spørsmål...
                                      Jeg skal prøve å ta dem kronologisk.

                                      Men først vil jeg fortelle at plata kom akkurat inn døra nå. Det er en enorm lettelse at det viktigste er på plass, for vi visste ikke i morres om vi kom til å rekke det til lørdag.

                                      Plata kommer ikke til å bli lagt ut på iTunes. I første omgang. Vi kommer også til å hevde full copyright og vil forby fildeling. Vi har gravd dypt i egen lomme for å få laget denne platen, og vil selvfølgelig begrense et evt. tap så godt som mulig.

                                      Og hvem er det som sier at det er laber interesse for slippfesten? Er det tilfelle bør KFL melde seg kollektivt inn i IOGT med en gang. I skrivende stund er det solgt massse billetter, og folk bør virkelig kjenne sin besøkelsestid og gi sin støtte til KFL. Husk at alle inntektene går til dem.

                                      Men, men... Folk får selvfølgelig gjøre som de vil. Det eneste vi kan er å gjøre vårt beste for å gi de som velger å komme en følelse av at det definitivt er verd det...
                                      FUGLA-hilsen
                                      Øyvind

                                      Kommentar

                                      • Kølla Riisa
                                        Seniormedlem
                                        • Jun 2004
                                        • 1021

                                        #20
                                        Må desverre jobbe på lørdag, men ellers hadde jeg vært godt parkert på Martins med noe kaldt i hånda. Lett!

                                        Håper mange tar turen, det har gutta fortjent etter og ha stått på et halvt år med cden.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎