Storsalg av den nye CD-en

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #21
    Opprinnelig skrevet av ØBS
    Vi kommer også til å hevde full copyright og vil forby fildeling.
    Dette vil også bli håndhevet strengt her på forumet.

    Å legge ut sanger, linker til nettsteder med sanger, "uskyldige" spørsmål etter konkrete sanger eller lignende vil være sanksjonsgrunn (karantene, ip-sperre, kort og/eller andre muligheter) på forumet.

    Det vil bli godt informert om hvor plata er å kjøpe.

    Kommentar

    • Franken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1036

      #22
      Spent på hvilken platesjappe i Kristiansund som kommer til å selge platen jeg
      Fra Baillsund

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #23
        En supporter-cd har et svært lite nedslagsfelt i seg selv. Fildeling vil i så henseende være svært ødeleggende for eventuelle senere cd-utgivelser.

        Så en oppfordring: Vær med og støtt dette cd-prosjektet. Ditt bidrag er gull verdt med tanke på at det skal lages nye LSK-sanger også i fremtiden!
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #24
          Opprinnelig skrevet av Franken
          Spent på hvilken platesjappe i Kristiansund som kommer til å selge platen jeg
          Antakelig ingen. Men ta kontakt med ØBS på PM, så lar det seg sikkert løse å få en tilsendt!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #25
            Hva vil den lande på prismessig?
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #26
              150 kr.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Latterlig billig spør du meg, press opp prisen til 200,- Det er garantert verdt det uansett!
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • ØBS
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2005
                  • 87

                  #28
                  Tror ikke vi skal tyne "goodwill'en" her...

                  Folk skal få det de har rett til. Prismessig tenkte vi i utgangspunktet det ville ligge litt i overkant, men våre kalkulasjoner forteller oss at det er riktig, samt at vi selvfølgelig må tenke litt inntjeningsmessig. Plata må jo bære seg...

                  1995-CD'n ligger vi ca 12.000,- bak fortsatt. 1996-CD'n ble finansiert av Kanari-Fansen og således ikke et inntjeningsprosjekt for oss.

                  Denne, derimot, er det. Men uansett hvordan salget går, vil sannsynlig ikke prisen økes. Men når alt kommer til alt, tynnes ting ut. Flere ex går til promo enn vi hadde regnet med, folk fortjener å "få" en CD etc. Regnestykket går aldri opp, uansett. Og så har vi fildelings-problematikken. Men det er vårt problem....

                  Dessuten sitter vi i samme bås, for vi er jo alle Kanari-Fans... Eller???

                  Kom akkurat hjem fra generalprøve. Jeg tror dette skal gå bra på lørdag, og at de som har betalt 50,- for billetten vil føle at de synes det var en bra investering.

                  Gleder meg som en onge, og vil takke alle involverte for deres innsats, spesielt Martin's som har lagt alle forhold tl rette for at KFL skal hente inn sårt tiltrengte midler.

                  Vi sees på Martin's på lørdag, med godt mot...

                  Vel møtt...

                  Mvh
                  FUGLA-hilsen
                  Øyvind

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    #29
                    Den nye CD-plata dobbelt så bra som den forrige i følge RB!

                    Rune Westengen i Romerikes Blad er en musikkanmelder med integritet, og han gir vanligvis ikke "gratis terningkast" for lokale intitiativ. 1995-plata som inneholdt sanger som bl.a Konger av Åråsen, Gulere enn sola, For en dag og Lillestrøm Kanaris fikk terningkast to da den ble gitt ut. Dette sier kanskje noe om hvor han legger lista...

                    Den nye plata er anmeldt av samme Westengen og han avslutter anmeldelsen med at plata er "uvanlig forseggjort, et langt skritt frem" og gir den terningkast fire! Dette er vi meget fornøyd med, og vi føler selv vi har tatt et langt skritt frem i forhold til de to tidligere utgivelsene våre fra 1995 og 1996.

                    Anders Rambekk ga forøvrig terningkast fem på TV Romerike i går kveld, (du kan se innslaget på web tv på Tv Romerike sine hjemmesider, eller i reprise på TV Norge sin frekvens gjennom helgen). Her får du også en kort smakebit fra plata, samt en reportasje om The Barmates.

                    Ellers er det en fyldig reportasje om plateutgivelsen I RB i dag, Lørdag 28 april.

                    I selve anmeldelsen fremgår det at vi også fremfører låtar av Halvor Jordbakke, Frank Aanerud og Terje Mårstad, men det stemmer ikke for de fremfører sine egne låter utmerket selv!

                    Jeg håper at flest mulig kjenner sin besøkelsetid om møter opp på Martins i kveld lørdag 28.april fra klokka seks, hvor vi fremfører låtene for aller første gang med fullt band, kordame og gjesteartister kl 21.. Plata legges også ut for salg i kveld på Martin's. Alle andre må vente helt til mandag! Alt overskudd av billettsalget går forøvrig til KFL.

                    Håper moderatorene lar denne tråden ligge på hovedforumet ihvertfall til konserten har startet..... Slik at overskuddet til KFL blir størst mulig
                    Last edited by egil; 09.10.2012, 14:13.
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • Lillestrøm Kirke
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 1470

                      #30
                      Fra annen tråd:
                      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                      Hele anmeldelsen fra papir-rb:

                      Mest fuglesanger

                      Fotballplater er noe helt annet. De lever i en egen verden.

                      Øyvind Skaar og Egil Hjorteset - The Barmates - er mennene bak denne utgivelsen. De har laget de aller fleste sangene, men framfører også låter av Halvor Thoresen Jordbakke, Frank Aanerud ("Lager er LSK"), Øyvind Forset Ranung, Arne Aaraas Pedersen og Terje Mårstad.

                      En CD full av fotballsanger, altså. Og som fotballsanger flest går de på det enkle, fengende, allsangvennlige. Men her er mer. The Barmates har laget en slags hyllest til de delene av Lillestrøm som omgir Åråsen også. Til tider låter det bra, og Egil Hjortesets "Stedet som ble til en by" har utvilsom potensial til å bli selve bysangen, med fin melodi og velskrevet tekst. "1966" og "Aldri aleine til Åråsen" skiller seg også positivt ut, med musikk som har lånt en del fra irsk tradisjon, og med tekster som sikkert vil varme alle kanarihjerter.

                      Det er nok først og fremst folk som har sitt hjerte på Åråsen som vil finne mye å glede seg over på denne plata, som også presenterer "Vi er fugla" til Leonard Cohens "Hallelujah".

                      Først og femst ei fotballplate, men uvanlig forseggjort. Et lang skritt fram.

                      Rune Westengen
                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #31
                        RB har anmeldt plata, og gitt den et terningkast 4, som også kommer frem i annen tråd.

                        Kommentar

                        • Jaren-kanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 185

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          RB har anmeldt plata, og gitt den et terningkast 4, som også kommer frem i annen tråd.
                          Åååååhhhh.... får bare ikke sagt hvor flott jeg syns det er at dere gutta har mekket ei ny plate til oss alle. Kan forsikre at den skal kjøpes inn så fort jeg får mulighet. Håper det blir lagt mange eks. på Åråsen mandag, slik at det blir dobbel glede for meg denne dagen, - seier til fugla over Lyn, samt nye toner i bilen hjem fra Åråsen til Hadeland, etter matchen....

                          Herlig gutta, jeg gleder meg !!!!
                          Jaren-kanari
                          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            #33
                            Øyvind og jeg setter veldig pris på om noen filmer konserten i kveld. Er det noen som har et videokamera så ta det for guds skyld med!! Vi vil vise filmen fra releasepartyet 1996 i kveld, og det hadde vært artig å vise en film fra kveldens fest i 2018 for å si det sånn...
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #34
                              Mange gode sanger! I morra skal jeg sette meg i go'stolen å høre gjennom sangene en gang til. Fikk litt vondt i øra av å stå ved høyttaleren hele tiden, så hørte til slutt intet

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #35
                                Takk for en bra konsert, selv om det var noen som kanskje hadde tatt en pils eller 2 for mye

                                Har "på vei til Åråsen" på hjernen nå, og det er jo ett godt tegn.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • otho
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2004
                                  • 183

                                  #36
                                  Bra jobba

                                  Takker for en topp CD (Nok en gang),
                                  og en meget bra konsert.

                                  Håper å høre mer LIVE fra dere i tiden fremover.

                                  ROCK ON!

                                  Så alle som ikke har CD - Løp å kjøp...
                                  eLSKe i gode og onde dager....
                                  eLSKe til døden skiller oss av....
                                  å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

                                  Kommentar

                                  • LasseN
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1610

                                    #37
                                    En liten ting bare - Fugla CDer _KJØPER_ man, ikke laster ned gratis, hvis noen skulle bli fristet.
                                    LasseN

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #38
                                      Sitter og hører på CDn nå, noen som vet hvordan man endrer album tittel i WMP?
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • LSK-jenta
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 656

                                        #39
                                        Som ekte Lillestrømlig med stor kjærlighet både til klubben og byen kan jeg ikke si annet enn: TUSEN TAKK FOR EN FANTASTISK CD!!!!
                                        Den traff hvertfall meg midt i hjertet!

                                        Til alle dere som ikke gadd å stille opp i går, dere burde angre dere
                                        Yvonne

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av iL
                                          Sitter og hører på CDn nå, noen som vet hvordan man endrer album tittel i WMP?
                                          Sorry mac.

                                          Noen som vet hvordan man endrer sangene fra WMA til MP3?
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...