Terminliste 2005

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Terminliste 2005

    Begynner å glede meg til seriestart allerede. Noen som vet når fotballforbundet har terminliste for 2005 klar ?
  • hertz
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jan 2004
    • 57

    #2
    Den pleier å komme i midten av desember.

    Håper på Rosenborg på Lerkendal i seriestarten, da er vi ferdig med dem!

    Men takk gud for at det er lenge igjen
    HAT

    Kommentar

    • jove
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 476

      #3
      Det blir vel VIF på Ullevål 16.mai. Den er vel bankers.
      Ellers håper jeg på FFK og drillo i første kamp. Eller Start, så blir det en badetur til det blide sørlandet i returkampen.
      Forza LSK

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Opprinnelig skrevet av hertz
        Den pleier å komme i midten av desember.

        Håper på Rosenborg på Lerkendal i seriestarten, da er vi ferdig med dem!

        Men takk gud for at det er lenge igjen
        Takk for svar !

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Seriestart i 2005 blir søndag 10. apri. Terminlista kommer etter planen rundt 1. desember. Kanskje litt før.

          mvh
          gamle-perta
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Seriestart i 2005 blir søndag 10. apri. Terminlista kommer etter planen rundt 1. desember. Kanskje litt før.

            mvh
            gamle-perta
            Da er det bare å glede seg, takk for svar !

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Håper vi starter og avslutter hjemme. Hjemmekamp mot Rbk tidlig i sesongen har vel skjedd ganske ofte også, Hjemmekamp mot Odd i en av de siste rundene har det også vært mye av de siste årene... Håper vi spiller borte mot Viking samme helg som Rem spiller på Stavanger stadion hvertfall
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Guling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 484

                #8
                Jeg håper virkelig Rosenborg-kampen blir lagt til en dato det er mulig å få flydd oppover å se den og være litt i byen. Jeg er bare på 4-5 bortekamper i året, og å dra til Lerkendal har blitt en hyggelig tradisjon til tross for 1 poeng på de 3 kampene jeg har sett der (de 3 siste).

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #9
                  Rosenborg hjemme, hadde vært en god start... Men nå har vi jo fått hjemme-kamp de 5 siste åra (2004, 2003, 2002, 2001, 2000), så det er kanskje sannsynlig at det blir en bortekamp i år??

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                    Rosenborg hjemme, hadde vært en god start... Men nå har vi jo fått hjemme-kamp de 5 siste åra (2004, 2003, 2002, 2001, 2000), så det er kanskje sannsynlig at det blir en bortekamp i år??
                    Ligger kanskje litt i kortene ja, hvis det skjer så håper jeg at vi møter ett av lagene fra Østlandet hvertfall. Litt kjedelig å starte borte mot Tromsø...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Guling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 484

                      #11
                      Håper på en start mot ganske svake lag, så vi kommer i gang med poengsankinga tidlig...

                      Kommentar

                      • Mor_10
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2004
                        • 131

                        #12
                        Brann i Bergen hadde vært en 3 poengere....
                        --------------------------------------------
                        Mor10

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Guling
                          Håper på en start mot ganske svake lag, så vi kommer i gang med poengsankinga tidlig...
                          Egentlig litt uenig. I vinter kommer det til å være MYE hype rundt VIF, Brann og RBK og nå også Fredrikstad. Mens vi må stikke fingeren i jorda og innrømme at tre 7. plasser samt liten suksess på overgangsmarkedet ikke kommer til å bli rent ned av journalister fra akersgata. Og i grunnen er det kanskje litt fint. Vi har 0 fallhøyde mens både i Bergen og Oslo er den MEGET høy.... Når man tenker etter er vår sesong kun marginalt dårligere en Brann sin. Vi vant en kamp de siste 11 seriekampene mens Brann kom 5 usle poeng foran oss på tabellen og vant cupen, Vi kom til semien. Bergen snakker om at de har gjort den beste sesongen på minst 20 år..... Vi er ikke så forbanna langt unna som enn skulle tro.I bergen koker det, mens her er stemningen nesten lik begravelse. Det er ikke mye som skulle til for at denne sesongen skulle bli bra....

                          Jeg hadde håpet at vi skulle få en ny entusiasme etter trenerskifte, alla det landslaget fikk, men det har uteblitt. Uansett synes jeg vi skal bruke den labre interessen fra media til noe positivt. LSK har de siste årene vært best de sesongene de har hatt lave forventninger. I 1998 trodde de fleste vi skulle rykke ned, men det var vi aldri i nærheten av. I 1999 var vi tippet midt på tabellen men fikk til en bra åpning og hang med i medaljekampen lenge, helt til siste serierunde. 2000 begynte forventningen og komme men vi skuffet og endte på en 6.plass. Dette førte til at forventningene ikke var de helt store foran 2001 men her kjempet vi om gullet. Etter dette begynte forventningene atter en gang å stige men disse har vi ikke vært innfridd.

                          Iår fikk vi invstorer på banen og forventningene steg, kanskje noe urealistisk, med tanke på mange nye spillere. Denne sesongen var 3/4 av forsvarsrekka helt ny og måtte derfor trenge litt tid. Dette førte til noen bitre baklengsmål mot slutten av kampene i vår. Nå har disse blitt samspilt, samt at PSA har fått et år til på baken. I tillegg har vi fått inn Rambekk som hever oss på venstrebacken. Jeg har forventninger om en gjerrig forsvarsrekke neste år. Det eneste som bekymrer meg er hva har vi som Backup for Christoffer, PSA og Kippe? Jeg skjønner ikke hvem som skal erstatte disse når disse er ute med skade og suspensjoner. Hvis ikke Powell forsvinner vil jeg at han skal omskoleres til midtstopper. Mannen har trebein og siden vi har fått inn Myklebust og Mifsud (M&M) samt at vi skal ha en ny spiss så må dette være den beste løsningen. Midbanen har vi flere alternativer allrede, men jeg stusser litt på at vil skal ha en spiss og en midtbane når vi ikke har en fullgod erstatter på tre av plassene i forsvarsrekka.

                          Jeg har sporet helt av her men poenget er at vi må bruke den manglende fallhøyden til LSK til noe positivt. Etter rmin menign er det fort gjort for bergensere og vif-folk og tro at de er bedre enn det de er, etter alt det søkelyset de kommer til å få gjennom vinteren. En annen ting er at RBK slet jo voldsomt med å vinne seriemesterskapet de to siste årene Eggen var trener (2001 og 2002). Derfor ser jeg litt positivt på at Røssler får jobbe i fred og ro med spoillegruppen, jobbe knallhardt gjennom hele vinteren og jekke ned bergensere og de andre når serien starter. Derfor vil jeg ha borte mot enten RBK eller Brann så tidlig så mulig.

                          Opp med humøret kanaris. Ikke svartmal situasjonen helt. Husk at det er et lag som skal fungere og ikke bare ha gode spillere på papiret. Selv om overgangsmarkedet har gått fløyten hittil så kan laget fortsatt bli bra. Bare se på Bodø/Glimt som hadde de samme spillerne i år som ifjor. Delvis Stabæk også. Det er mye som kan gjøres med laget for å få det til å bli bedre. Brann, som har gjort en "kanonsesong" har spiller for spiller ikke noe bedre mannskap enn det LSK har. Martin Knudsen og Helge Haugen hadde ikke hevet fugla en meter.

                          Jeg håper at når terminlista ligger på bordet og vi kan begynne å planlegge ferier og lignende, så vil fansen og alle andre (kanskje til og med RB) få opp entusiasmen og legge bak oss all dritten i høst. Jeg håper som sagt at vi får noen "vriene" kamper på bortebane først slik at vi kan slå litt underifra og "overraske" andre "eksperter". La oss utnytte at fokuset i vinter ligger i Oslo. Bergen, Trondheim og Fredrikstad så vil vi få dobbelsidene i vg en gang ute i Mai! Sorry at innlegget ble litt lenger enn det jeg trodde. Skulle bare si at jeg håper på Brann eller RBK i den første bortekampen.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            klappp klappp klappp
                            Vel talt!

                            Erfaringsmessig er det vel best å få RBK i andre, tredje eller fjerde serierunde. Da har det tradisjonsmessig gått trått for bartelaget, og jeg tror ikke at Eggens inntreden (hjelpetrener, my ass..) hever RBK noe vesentlig.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • elsker78
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jan 2004
                              • 217

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av jove
                              Det blir vel VIF på Ullevål 16.mai. Den er vel bankers.
                              Ellers håper jeg på FFK og drillo i første kamp. Eller Start, så blir det en badetur til det blide sørlandet i returkampen.

                              Jeg har hørt at Fjøra og co prøver og få start til seriestarten,enten i Kristiansand el hos oss. sånn det ligger ann nå så har jo vi fått seristarten hos oss i de 5 siste åra,så jeg tror nok at det blir bordte tur på oss 10 april.
                              nr 7


                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Har ikke gitt opp håpet om kamp på Åråsen 10. april ! Selv om vi har startet hjemme flere sesonger på rad må vi huske at fotballforbunder har som policy å gi hjemmekamp i første runde til de lag som trekker flest tilskuere, og med snittet i 2004 er LSK blant de bedre der. Mitt tips: hjemmekamp 10. april mot en av nykommerne !

                                Kommentar

                                • elsker78
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jan 2004
                                  • 217

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av RSP
                                  Har ikke gitt opp håpet om kamp på Åråsen 10. april ! Selv om vi har startet hjemme flere sesonger på rad må vi huske at fotballforbunder har som policy å gi hjemmekamp i første runde til de lag som trekker flest tilskuere, og med snittet i 2004 er LSK blant de bedre der. Mitt tips: hjemmekamp 10. april mot en av nykommerne !
                                  En ting er klart og det er at NFF er mafia og en haug med idioter,de tenker bare penger og nå så er det Enga og rosenborg og brann. de får vel hjemmekamp mens vi andre som egentlig har like bra oppsluttning på publikumsiden som de overnevnte,må spille bordtekamp.
                                  så det håpet du har,RSP,må du bare legge fra deg......tror jeg.... hehehe
                                  nr 7


                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av elsker78
                                    Opprinnelig skrevet av RSP
                                    Har ikke gitt opp håpet om kamp på Åråsen 10. april ! Selv om vi har startet hjemme flere sesonger på rad må vi huske at fotballforbunder har som policy å gi hjemmekamp i første runde til de lag som trekker flest tilskuere, og med snittet i 2004 er LSK blant de bedre der. Mitt tips: hjemmekamp 10. april mot en av nykommerne !
                                    En ting er klart og det er at NFF er mafia og en haug med idioter,de tenker bare penger og nå så er det Enga og rosenborg og brann. de får vel hjemmekamp mens vi andre som egentlig har like bra oppsluttning på publikumsiden som de overnevnte,må spille bordtekamp.
                                    så det håpet du har,RSP,må du bare legge fra deg......tror jeg.... hehehe
                                    Er enig i dine betraktninger omkring NFF. Men umulig er det vel ikke at RBK, VIF, Brann - og LSK - får hjemmekamp først. Vi får vente å se...

                                    Kommentar

                                    • pal
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 422

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                      Rosenborg hjemme, hadde vært en god start... Men nå har vi jo fått hjemme-kamp de 5 siste åra (2004, 2003, 2002, 2001, 2000), så det er kanskje sannsynlig at det blir en bortekamp i år??
                                      Tja... dette er logikk på høyt plan! Vi har fått hjemmekamp hvert eneste år de siste fem årene, så derfor blir det trolig bortekamp i år... :wink:
                                      hilsen pål

                                      Kommentar

                                      • otho
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2004
                                        • 183

                                        #20
                                        Hvem som får hjemme og hvem som for borte er i hovedsak begrunnet i plassering fra forrige gående sesong. Det er som oftest de nye lagene og de på nedre halv del som får borte i
                                        Første runde, siste runde og 16.mai. Det er derfor det faktisk har betydning med 7 plassen også. I tillegg kan man komme med ønsker, som kludrer dette til. Eksempel på slike avtaler vil være avtalen mellom pENGA og LSK om å spill 16 mai kamper mot hverandre med hjemmekamp annen hver gang, så fremt de begge (les : pENGA) er i eliteserien.
                                        eLSKe i gode og onde dager....
                                        eLSKe til døden skiller oss av....
                                        å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎