Karakterbok #4/07: Strømsgodset-LSK (23. april)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    #21
    Opprinnelig skrevet av gj
    Du tar skammelig feil på straffa. Det er Kovacs som river og sliter i Rambekk.

    Kovacs holder først i Rambekk, så hopper han opp, lander på ryggen til Rambekk og detter ned bak ham. Rambekk har forøvrig begge hendene foran seg når Kovacs hopper.

    Det skal dog innrømmes Sandmoen, at det fra hans vinkel ser litt annerledes ut. Beskrivelsen av situasjonen kommer fra kameraet bak mål.

    Tviler nå likevel på at det var bevisst filming fra Kovacs. Han ser umiddelbart på mål, og ikke på dommeren, etter at han har falt. Du ser også Rambekk blir overrasket over at det blir dømt straffe.

    Det betyr vel at Sandmoen dømte så godt han kunne, og det må jeg bare akseptere. Men det betyr likevel ikke at det var en situasjon der Kovacs skulle hatt straffe.
    Bilder fra rb.no (antar at det er straffesituasjonen):


    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

    Kommentar

    • Vicarious
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 391

      #22
      Enig med karakterboka, bortsett fra:
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Dan Anton Johansen - 4 - Ble rundlurt to ganger før ti minutter var passert. Et fint skuddforsøk som gikk i tverrliggeren. Habil bakover, men ute av posisjon forut for innlegget som medførte Godset-straffa.
      Khaled Mouelhi - 4 - Man kan bare kutte ut pratet om Mouelhi som en "leder". Ledere mister ikke hodet på den måten. Uprofesjonelt. Idiotisk. Trist. Hodeløst. Skam deg!
      Bjørn Helge Riise - 3 - Tendenser i førsteomgang. Borte vekk og vel så det i andre omgang. Kan bedre og må heve seg.
      Magnus Myklebust - 6 - Er arkitekten bak Ohrs utvisning, 1-0-målet, og to av våre andre sjanser. En stor førsteomgang, ble borte etter pause.
      Kanarifansen - 3
      Dommeren - 8
      Danton - Er så treig og veik at det er en liten lidelse å se på han. Ikke bidrar han offensivt heller. Fortjener kun 3 i denne kampen.
      Mouelhi - Du snakker kun om utvisningssituasjonen, men vi må ikke glemme at han var dårlig resten av kampen heller. Taper dueller, mister ballen, feilpasninger og slår helt på trynet elendige dødballer. At han topper det hele med å bli utvist er nesten bare positivt, spør du meg. Så slipper vi å se han på banen på ei stund (2 kamper antagelig vel..). Karakter: 2.
      Riise - På grunn av bra jobbing fram til andre halvdel av andre omgang, og at han er den eneste på laget som viser tegn til å kunne drible av motspillere, fortjener han en 4'er.
      Myklebust - Såpass veik i andre omgang at 6'er er for snilt. 5'er.
      Kanarifansen - Fra der jeg satt, dvs Drammens Tidende tribunen helt mot bortetribunen, hørtes kanarifansen veldig godt. Ihvertfall fram til Godset putta. Vil trekke dem opp på en 5'er.
      Dommeren - Feil idømt straffe, TV-bildene levner ingen tvil. 5'er.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Hvorfor er det ingen som diskuterer det røde til Mouelhi all den tid det var en helt håpløs avgjørelse? Det går da ikke an å være enig i at det er rødt, han gjør jo ikke annet enn å reise seg! Jeg har sagt det tidligere, dette er ikke basketball. Det er aldri rødt kort å sette brystkassa i en som nettopp har forsøkt å avslutte karriera di. ALDRI. Vi må lære av England, ikke av Sepp Blatter. Fotball skal være tøft, og den slags hører med. For den saks skyld var Kippes røde også feil. Er det ikke slag, spark eller panne er det ikke rødt kort. Enkelt og greit.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #24
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Hvorfor er det ingen som diskuterer det røde til Mouelhi all den tid det var en helt håpløs avgjørelse? Det går da ikke an å være enig i at det er rødt, han gjør jo ikke annet enn å reise seg! Jeg har sagt det tidligere, dette er ikke basketball. Det er aldri rødt kort å sette brystkassa i en som nettopp har forsøkt å avslutte karriera di. ALDRI. Vi må lære av England, ikke av Sepp Blatter. Fotball skal være tøft, og den slags hører med. For den saks skyld var Kippes røde også feil. Er det ikke slag, spark eller panne er det ikke rødt kort. Enkelt og greit.
          Selv om det ikke er basketball så er det heller ikke bryting. Selv om noen har taklet degt stygt betyr det ikke at du skal reagere fysisk på det i etterkant. Dommerne har tidligere gir rødt på det, og kommer til å fortsette med det. Helt riktig avgjørelse spør du meg, soleklart rødt kort.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7029

            #25
            Moelhis røde er for voldelig oppførsel. Helt udiskutabel, på samme måte som Kippe.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #26
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Er det ikke slag, spark eller panne er det ikke rødt kort. Enkelt og greit.
              Feil. Derfor har LSK fått utvist en spiller på overtid i to kamper på rad.

              Og det er klubben som vil lide hvis spillerne er enige med Grusom B og ikke bryr seg om hvor dommerne har lagt lista.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #27
                Oooog det er poenget med kommentaren "lære av england, ikke av blatter". Problemet er jo selvsagt linja dommerene har lagt seg på. For et par år sida ville aldri det der blitt rødt kort, og det er ennå ingen som helst grunn til at det skal bli det. Den eneste som skal ha rødt i den situasjonen er Huskoo eller hva faen han heter(tettsittende øyer, svart hår og bleik hud...veit ikke om dere kan biologien deres, men jeg begynner å lure på hva dem driver med i familieselskap i Finland), som begår en grisetackling, for så å slenge seg i bakken som om Custer og blåjakkene nettopp hadde stormridd over ham i full trompet. Ingen i verdenshistoria har noensinne blitt slått ned av en brystkasse, kanskje med unntak av dem som kødder med libanonpappaen i Jalla Jalla. Og det var på film. Mouelhi markerer at han er forbanna over tacklinga, noe han har all mulig rett til, og huskokusko kaster seg i bakken. Dette har ingenting med objektvitet, subjektivitet eller noe annet å gjøre, det har med hva som er rett eller riktig. Med mindre det er Steffen Iversen, Vidar Riseth eller hvem som helst i Hafslundreklame er ikke det rødt kort.

                Hva tror du hadde skjedd om du hadde kommet på politistasjonen for å anmelde at noen hadde kjørt brystkassa si i brystkassa di? La meg stave det: I-N-G-E-N-T-I-N-G. Hvorfor? Fordi det ikke er ulovlig. Vi har tydeligvis her NOK et klassisk tilfelle av "Grusom B har rett, alle andre tar feil".
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  #28
                  Dommerne dømmer på sånt i Norge og lang praksis tilsier at spillere legger seg ned, hvertfall i såpass heite oppgjør som kampen i går var. Derfor var det en idiotisk reaksjon fra Mouelhi, og derfor ble han korrekt utvist. Han ville blitt utvist på det der i andre land også. "Violent conduct" heter det på engelsk.

                  Dårlig innlegg, Grusom, skuffa over deg nå.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #29
                    Da får vi enes om å være uenige, tipper jeg. Jeg mener at den slags ikke er rødt kort, og er kraftig bekymra over hvordan skuespill har klart å få fotfeste i dagens fotball på tross av alle reaksjonene det tross alt vekker. I fjor hadde vi en situasjon der enten Rambekk eller Kippe(husker ikke hvem) fikk seg en panne, men ble stående. Det ble for så vidt jeg kan huske ikke rødt kort, nettopp fordi vedkommende sto rett opp og ned i stedet for å dra berre/huskotrikset. Det beviser bare at dommerene ikke vet hvordan de skal forholde seg til slike situasjoner, og gårsdagen, og forrige uke for den saks skyld(som absolutt kan forsvares mer enn gårsdagens ut i fra et en dommers vinkel) , er bare toppen av kransekaka. Dommerene er ikke konsekvente på dette feltet, og belønner idioter som legger seg ned for ingenting(jamfør i går). Det lønner seg jo ikke å være fysisk i spillestilen lenger!! Jeg er også veldig bekymra over at dommere ikke virker å ha fått med seg at skulder mot skulder fortsatt er lov. I går fikk vi blant annet et viktig frispark tilkjent da Riise tapte så det sang i en slik duell. Og dette gjentar seg gang. på gang. på gang. på gang. Det er hysterisk frustrerende, rett og slett, nesten uansett hvem det rammer. Ta VM i fjor, som ble fullstendig ødelagt av pipeblåserenes nye retningslinjer. Vi kan bare ikke ha det slik, det ødelegger fotballen. Vi har sett hundrevis av slike situasjoner de siste årene, og sjelden eller aldri har det medført rødt kort. Selvsagt skal man ikke gjøre slikt, det er ikke det jeg prøver å si(selv om mange sikkert synes det er kjempegøy å tolke det sånn), men det er ikke mer enn et gult kort. Det er et klart gult kort, men det er ikke mer. Enkelt og greit. Skal du ha rødt kort er det bare å ta en titt på Erlend Holms nedslakting av Elyonoussi.

                    Hvorfor kan ikke alt bare være som det var i Italia i 1990? Da var det gøy da!

                    PS! Det der ville aldri blitt kalt violent conduct i England. Der ville dem hatt lookalike-konkuranser i The Guardian og folk ville sendt inn bilder av Husko i damebluse. Arjen Robben noen? Halve norge holder jo med Liverpool, så dere veit nok hva jeg sikter til. Kan ikke se at dette var særlig annerledes.
                    Last edited by Grusom B; 24.04.2007, 12:38.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #30
                      Jeg ser også Rambekk "innrømmer" det i avisene, så så bombastisk burde jeg kanskje ikke vært . Men det er likevel besnærende at tv-bildene ikke viser dette. Fra to vinkler.

                      edit:
                      Og der ser jeg Lillestrøm Kirke har lagt ut bilder. Hvor er de omtalte armene til Rambekk?!?

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Det var vel Viking-keeperen som stanget Kippe i Åråsen-kampen om jeg ikke husker feil. Basso eller noe sånt...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Jeg mener at den slags ikke er rødt kort, og er kraftig bekymra over hvordan skuespill har klart å få fotfeste i dagens fotball på tross av alle reaksjonene det tross alt vekker.
                          Helt enig, reaksjonen til Kiko er langt fra rødt kort. Dårlig dømming og feige skuespillerkunster.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #33
                            Jeg vil mye heller ha spillere som står opp og "gir tilbake" (dersom man i det hele tatt kan kalle det det) etter å ha fått motspillerens knotter kjørt inn i seg både her og der, enn spillere som først kjører knottene inn i motspiller for så å kaste seg i bakken som om de var alvorlig såret når motspilleren så tar dem fatt.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7029

                              #34
                              Vel, i så fall vil jeg aller helst ha spillere som gir tilbake så det gjør skikkelig vondt, uten at dommeren får det med seg, for å være helt ærlig. Helt enig i at Strømsgodset spilte grisete fotball, det er det ingen tvil om. Men når Mouelhi lot seg provosere på den måten oppnådde de akkurat det de ville. Mye bedre å vente på første og beste dødball og gjøre jobben skikkelig.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 267

                                #35
                                Veldig enig med dem som skriver at Kiko var svak, han var utrolig dårlig i går.
                                At banen var elendig er en liten unnskyldning for ham, men likevel er det utilgivelig å rote vekk så mange overganger som han gjorde. Var rett og slett forferdelig med ballen i går.

                                Kanari-Fansen fortjener ikke mer enn en treer. Jeg sto i begge ender av banen, og KFL ble rett og slett knust av unionen. Skyld gjerne på forholdene, men det bør gå an å vise seg sterkere fram - det hørtes ut som det var fem kvinnfolk som var på shoppingtur. Tror ikke jeg hørte en eneste gang det trøkket skikkelig.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #36
                                  Som tidligere nevnt i tråden av Fridtjof så fikk forsvaret vårt en lettere jobb etter at Ohr ble utvist. Mot et godt angrepslag som for eksempel Brann ville vi hatt mange mål i ræva i går, for Pål Steffen og Rambekk var med mange annledninger på utrygg is. Var virkelig jeg den eneste som reagerte på at Rambekk og PSA kronisk løp med ryggen til ballen på lange baller mot Kovac?

                                  KFL var ikke så dårlige som mange skal ha det til, men det er vanskelig å skape godt trykk på området vi hadde. Folk tok veldig mye i og fikk veldig lite ut av stemmen sin, noe som gjør at man blir slitne fort. Vi var flinke til å holde sangene i gang, men det var til tider veldig få som sang på dem. Ingen tvil om at vi hadde fler sanger enn Godset som trøkka, men Godset var uten tvil høyere i volum på topp, noe som kan forklares med at de hadde tak. Vi hadde riktignok en ledelse, noe som gjorde at GU var litt resignerte i perioder. KFL våknet igjen etter utligningen, og var faktisk veldig bra på slutten av kampen. Det var også GU.

                                  Dommern var piss, og etter en hard avgjørelse mot det ene laget dømte han konsekvent for det andre i ettertid. Etter det røde kortet til Ohr fikk Godset veldig mye billig, og vi ble snytt for frispark/straffe i en situasjon på det påfølgende frisparket etter utvisningen av Ohr da Kovac handser med armene rett ut fra kroppen, noe dommeren utvilsomt skal se. Vi fikk veldig mange billige etter straffa til Godset, noe som gjør at dommern var dritt begge veier. Fortjener ingen 8'er.

                                  Bildene som ligger i tråden ang. straffesituasjonen ser ut til å være tatt etter selve situasjonen, da Kovac allerede ser ut til å være i ubalanse. Tror nok Rambekk holdt mer enn det bildene viser, ellers ville han nektet sin skyld senere i stedet for å innrømme holdning. Mener likevel begge var like gode, og med Nyan som brenner en feitere sjanse enn en straffe mener jeg Godset fikk ekstremt godt betalt.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2291

                                    #37
                                    Jeg satt på hovedtribunen, og fra mitt ståsted var KFL veldig bra, forholdene tatt i betrakning. En liten morsom greie var at en pappa måtte hysje-på/roe-ned sine to små barn med Godset-effekter da de begynte å gynge og danse etter KFL-sang. Morsomt!

                                    I mine øyne får de fleste midt-på-treet karakter. Laget falt i andre, men Occean skal ha honør for første og Shane for viljen i andre. Riise hadde en dårlig dag på jobben. Virket sliten og lei. Rambekk virker usedvanlig usikker/nervøs, og tripper febrilsk hver gang han får ballen. Jeg blir ganske urolig selv når han er bakerste mann. At Heinz ikke husker å henge av seg juggelet og at Khaled mister hodet er utilgivelig!

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Dommerne dømmer på sånt i Norge og lang praksis tilsier at spillere legger seg ned, hvertfall i såpass heite oppgjør som kampen i går var. Derfor var det en idiotisk reaksjon fra Mouelhi, og derfor ble han korrekt utvist. Han ville blitt utvist på det der i andre land også. "Violent conduct" heter det på engelsk.
                                      Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sett Martin Andresen dytte ned en motspiller uten å bli møtt av andre reaksjoner enn skuldertrekk fra dommeren.

                                      Kommentar

                                      • Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2732

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sett Martin Andresen dytte ned en motspiller uten å bli møtt av andre reaksjoner enn skuldertrekk fra dommeren.
                                        Disse reglene gjelder selvsagt ikke for Martin Andresen og Vidar Riseth. Skjerpings.
                                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #40
                                          Vi får be spillerne å ta en "blod-pupp" på motstander istedet, for det er jo lov...
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎