Kan vi få målproblemer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    Kan vi få målproblemer?

    Etter hva jeg ser av året utgave av Lillestrøm så har vi nesten ingen som putter mål. Jo greit, OO har putta bra, Magnus kan også putte noen, Riise er ikke kjent som en typisk målscorer, men noen mål kan det vel bli.

    Men det jeg ser på som et lite problem er at vi spiller med 3 stk på midten (mot godset) som ingen egentlig klarer å score mål. De kan sikkert hvis de får ballen på 3m, men ellers virker det veldig tungt for dem.
    Vi hadde Koren som putta en del mål fra midten, vi hadde også Gylfi som putta en del mål, iår har vi ingen som putter de 10 måla. (håper jeg kan bli overraska av de som er der)

    Brenne er jo en som putta en del mål for FFK, men jeg synes det blir litt for tungt at det er fire stykker som skal putta alt av mål. (OO, Waade, Arild og Brenne) Det er seff sikkert noen andre som kommer til å putte et mål her og der, men det blir litt for tynt.

    Men nå som Khaled Mouelhi har driti seg så sinnsykt som han gjorde med det røde kortet mot Godset så ser jeg ikke noen grunn til at han skal ta over igjen plassen til Wherman når Brenne er tilbake. Jeg synes Wherman var en av de beste sist kamp.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    LSK-FFK 3-0 mål: Occean, Sundgot, Riise
    ODD-LSK 0-1 mål: Occean
    SIF-LSK 1-1 mål: Oceean

    Har vi problemer med å score mål?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Rathsmeister
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 561

      #3
      Er vel ikke antall mål han sikter til, men antall målscorere....
      I en lang sesong er det viktig å ha mange som kan putte mål, og det er jeg enig med trådstarter i at vi ikke har...
      Tittelen på tråden indikerer jo også dette...
      Mvh
      Martin Raths

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        LSK-FFK 3-0 mål: Occean, Sundgot, Riise
        ODD-LSK 0-1 mål: Occean
        SIF-LSK 1-1 mål: Oceean

        Har vi problemer med å score mål?
        AMEN!

        Vi har 5-1 i målforskjell etter 3 kamper, 2 av de er vanskelige bortekamper. Kan ikke helt si at jeg ser problemet.

        PS, hyggelig å hilse på deg i går forresten Jordbakke.
        Last edited by xeR; 24.04.2007, 17:25. Begrunnelse: slenge inn en hilsen også.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #5
          Det er nok tilfelle at vi har noe mindre målfarlige vinger(i Myklebust, Riise, Strand og Essediri) enn hva vi har sett i andre gode 4-3-3 lag opp gjennom årene, og da tenker jeg spesielt på RBK.

          Vi hadde trengt en spiller som f.eks........ Trond Olsen?

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
            Er vel ikke antall mål han sikter til, men antall målscorere....
            I en lang sesong er det viktig å ha mange som kan putte mål, og det er jeg enig med trådstarter i at vi ikke har...
            Tittelen på tråden indikerer jo også dette...
            5 mål og 3 målscorere er ikken oe å klage over synes jeg. Jeg skjønner problemstillinga, men jeg er ikke enig. Tror Søgård setter scoringsrekord i år itilleg til at Kasey, Kiko og Brenne kommer til å putte inn en del.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              5 mål og 3 målscorere er ikken oe å klage over synes jeg. Jeg skjønner problemstillinga, men jeg er ikke enig. Tror Søgård setter scoringsrekord i år itilleg til at Kasey, Kiko og Brenne kommer til å putte inn en del.
              Har vel heller aldri klagd på 5 mål av 3 spillere. Men er redd for at det ved eventuelle skader/karantener på Occean m.fl. kan bli litt tynt...

              Ikke et forsøk fra meg på å krisemaksimere situasjonen, ser ikke på problemet som stort i det hele tatt per dags dato....
              Mvh
              Martin Raths

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av xeR
                5 mål og 3 målscorere er ikken oe å klage over synes jeg. Jeg skjønner problemstillinga, men jeg er ikke enig. Tror Søgård setter scoringsrekord i år itilleg til at Kasey, Kiko og Brenne kommer til å putte inn en del.
                Og hva skulle tilsi at Søgård, Kasey og Kiko plutselig blir målmaskiner? I går klarte de vel knapt treffe medspiller med pasninger en gang (Kasey var minst dårlig). De tre vi hadde på midtbanen i går må være eliteseriens minst målfarlige midtbanetrio.

                Trådstarter har helt rett i at vi trenger flere målscorere. Riise og Occean scorer nok mer enn i fjor, men det er fortsatt et stort hull etter Mifsud og Koren. Brenne kan nok ta noe, men vi trenger andre bidragsytere.

                Jeg kunne tenke meg en målfarlig stopper (ala Bjarmann), samt en skikkelig god midtbanespiller, som også kunne fylle rollen som leder (ala Solbakken). Savnet etter en skikkelig ledertype var nok en gang enormt i går.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                  Har vel heller aldri klagd på 5 mål av 3 spillere. Men er redd for at det ved eventuelle skader/karantener på Occean m.fl. kan bli litt tynt...

                  Ikke et forsøk fra meg på å krisemaksimere situasjonen, ser ikke på problemet som stort i det hele tatt per dags dato....
                  Om OO blir skada så har vi Arild som kan ta over, Påsan og Gundersen er også potensielle målscorere.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • rulfi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 982

                    #10
                    Hittil har det sett bra ut med mål. Jeg lurer litt på hva som skjer om OO får måltørke som i fjor, scorer i de fem første kampene og ikke før i siste kamp omtrent. Jeg tror ikke dette vil skje.
                    Hadde det ikke vært for han i starten her hadde vi hatt et målproblem, men nå både håper jeg og tror OO fortsetter. Så våkner brenne og waade, pluss noen mål av andre innimellom. Da kan jeg ikke se at det vil bli problem med å score mål, når en vet Sundgot alltid scorer noen mål.

                    Ellers ser jeg ikke noe problemer hvis Müller fortsetter som nå. Slipper han inn så få mål videre(ett pr 270min i snitt hittil), så trenger vi score bare et mål per kamp nesten.

                    Tror nok dette løser seg jeg

                    Kommentar

                    • Matti
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 895

                      #11
                      Occean blir veldig spennende å følge videre. Synes jeg ser samme tendensene som i fjord, virker usikker og slurvete med ballen i beina. Myklebust blir derimot veldig morsom å følge videre, virker svært god, selv om han ble mer eller mindre usynelig ut i 2. omgang.

                      Kommentar

                      • Fjeller'n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 905

                        #12
                        Nå vet jeg ikke hvilken fjord du befinner deg i, men ser du virkelig ikke forskjell på Occean i år og i fjor? Usikker?!?! Mannen demonstrerte jo en enorm selvtillit mot Fredrikstad da han ikke lot seg prege av noen brente sjanser, men fortsatte å male på inne i boksen. En usikker Occean, som vi så i fjor, jager alle andre steder enn der han skal. Dessuten virker han ca.16,3 kilo lettere i kroppen i år.


                        Stian
                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #13
                          Når 4-3-3 begynner å funke offensivt vil indreløperne (Riise, Søgård, Kiko, Brenne etc) komme til langt bedre sjanser enn med 4-4-2 tidligere. Antar disse spillerne da putter oftere enn før.Det er kun spilleren i midten av midtbane treeren som stort sett vil måtte ty til avsluttninger fra lengre hold (og denne spilleren skal vel helst ikke avslutte angrep).Iallefall, vi har spilt 3 kamper med et nytt system og scora 5. La oss nå ikke bli hysteriske og ta sorgene på forskudd...
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Matti
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 895

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                            Nå vet jeg ikke hvilken fjord du befinner deg i, men ser du virkelig ikke forskjell på Occean i år og i fjor? Usikker?!?! Mannen demonstrerte jo en enorm selvtillit mot Fredrikstad da han ikke lot seg prege av noen brente sjanser, men fortsatte å male på inne i boksen.
                            Hvilken fjord befant du deg i forrige seriestart? Synes så absolutt Occean lot seg prege når han somlet bort den ene ballen etter den andre, og ble mer og mer usikker på seg selv. Dette er NØYAKTIG det han gjorde i fjor, så tror nok du bør tenke litt på fjorårets fjord-plass også.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #15
                              Ser ikke helt problemstillingen. Occean scorer jevnt og trutt med mål, Myklebust og Riise er potensielle målscorere og Simen Brenne har ennå ikke fått sjansen til å vise seg fram skikkelig. Om han åpner scoringskontoen har vi 4 spillere som vi kan forvente en god del mål av i år, i tillegg har vi Kippe og Rambekk som burde kunne være trusler på offensive dødballer, dersom vi forbedrer innleggskvaliteten vår. At ikke Kiko, Kasey eller Espen er noen store målscorere bekymrer ikke meg. Svært få lag som har 6-7 spillere som scorer over 5 mål pr. sesong i Norge.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Deler ikke helt trådstarters bekymring her. OO har åpnet bra, puttet 3 mål på 3 kamper - og med økt selvtillit regner jeg med mange mål til fra OO i år. Med Arild på benken har vi en tilnærmet fullgod erstatning i fall skader/karantene på OO. Arild har også andre viktige egenskaper. Waade har åpnet bra, og har et kjempepotensiale. Det samme gjelder Gundersen. Simon Brenne har vært uheldig med karantene og skader i de første kampene - han vil komme og putte en del mål á la Koren.

                                Uansett - jeg er ikke så bekymret for at én av spillerne står for de fleste av målene. Tvert om: ofte trengs en en skikkelig goalgetter for å ta gullet, se bare på Iversen i RBK fjor høst (og i bydelslaget for et par år siden). Kan OO bli det for oss i år ?

                                Kommentar

                                • Fjeller'n
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 905

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Matti
                                  Hvilken fjord befant du deg i forrige seriestart? Synes så absolutt Occean lot seg prege når han somlet bort den ene ballen etter den andre, og ble mer og mer usikker på seg selv. Dette er NØYAKTIG det han gjorde i fjor, så tror nok du bør tenke litt på fjorårets fjord-plass også.
                                  Ja, alle er vel enige om hva som skjedde i fjor, men du skriver at du ser samme tendenser i år. Der er jeg virkelig ikke enig. Occean i år jager mål inne i boksen, selv om han har brent noen sjanser. Occean i fjor mistet selvtilliten og begynte å virre rundt etter ballen på alle andre steder enn der han skulle. Dette er, i min verden, ikke samme tendens.


                                  Stian
                                  "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                  Kommentar

                                  • woody
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 374

                                    #18
                                    Kippe kommer til å score sine vanlige 4-5 på heading etter corner og frispark; Rambekk lurer sikkert inn et par; kanskje Danton fikser et langskudd eller to, Sundgot putter 7-8 selv om det blir lite spilletid - er ikke sikker på hvem som tar straffene, men det blir vel et par av de også. Brenne må vel også få til 7-8.

                                    OO må ha 14, og Myklebust 7. Så får resten av midtbanen og benken fixe resten.
                                    woody

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2886

                                      #19
                                      brenne er en målscorer! vent til han kommer i form, da kommer også målene. han er vel også en god tilrettelegger
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • Sem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2005
                                        • 1626

                                        #20
                                        Dette er jeg ikke bekymra for i det hele tatt. Vi får helt sikkert surra inn nok mål i år. Hvem som scorer dem er for meg totalt likegyldig!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎