Får Tore Andreas Gundersen mye spilletid i år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 873

    Får Tore Andreas Gundersen mye spilletid i år?

    Jeg så han kom inn mot godset i går.er det noen her som vet hvordan han gjør det på 2.laget og på treninger?er det en mulighet for at han kan få spillt en del i år?
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av sten
    Jeg så han kom inn mot godset i går.er det noen her som vet hvordan han gjør det på 2.laget og på treninger?er det en mulighet for at han kan få spillt en del i år?
    Han debuterte i Tippeligaen i går og scoret for LSK2 i dag.

    Kommentar

    • techern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 327

      #3
      har nok en kommende fast plass etterhvert på A laget om han
      får muligheten til å vise seg frem, og sjangsen til å utvikle seg
      sammen med gutta, virker lovende ihvertfall
      Shut up and focus on the good things

      Kommentar

      • Robban
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2006
        • 56

        #4
        Opprinnelig skrevet av sten
        Jeg så han kom inn mot godset i går.er det noen her som vet hvordan han gjør det på 2.laget og på treninger?
        Jeg så kampen i går og ble ikke voldsomt imponert av Gundersen. Han kom seg riktignok til en bråte med sjanser, men avslutningene var så som så. En del offsideavblåsninger trekker også noe ned.
        Robban


        Mr Owl ate my metal worm

        Kommentar

        • Ghostwriter
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 254

          #5
          Jeg tror det er viktig å la han få tid på seg jeg. Han har hatt en vinter uten kamptrening, og akkurat vært skadet. Tror han trenger minst et år på seg før han kan bidra på a-laget.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Jeg legger inn denne lenken her, og ikke i nyhetstråden, da reportasjoen fra Østlendingen ikke er så veldig LSK-relevant, men uansett gjør oss bedre kjent med Tore Andreas og hans familie:

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              #7
              Han banka akkurat inn 1-0 for Norge.

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                #8
                Sånn i utganskpunktet trur jeg ikke han er tiltenkt så mye spilletid. Han må vel basere seg på enkelte innhopp nå og da, og gjøre sitt beste de gangene han får sjansen. Men med skader og karantener kan han fort få sjansen fra start.


                KimFL

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3174

                  #9
                  Gundersen på U-21 på Åråsen i dag

                  U-21 laget starta i en 4-3-2-1 formasjon (mener nå jeg, samme om de skal ha spilt 4-2-3-1 i de siste kampene), med TAG som enslig spiss. Og ensom blei han der oppe, hans viktigste funksjon var at han til enhver tid bandt opp minst to mann og ofte tre. Om de hadde studert TAG spesielt eller bare norsk spillestil generelt og størrelsen hans er ikke godt å si, men han ble passa usedvanlig godt på og holdt "kjærlig" rundt også på alle cornere og frispark. Det vil derfor være langt fra sannheten å si at han imponerte. Men det gjorde heller ikke så mange av de øvrige norske, med langt mer spilletid i tippeligaen og 1. divisjon.

                  Den første halvtimen var vel Tyrkia knapt over midtstreken, uten at Norge kom til så mange sjanser. Derimot våkna Tyrkia det siste kvarteret og kom stadig i flere gode og farlige angrep. Etter at taktikken med TAG som enslig spiss ikke ga noe særlig prøvde Norge også i dette kvarteret med Tarik E på midten mot bakromspasninger og TAG på kanten, delvis også med oppgaven å mannsoppdekke Tyrkias høyreback, som hadde kommet på en del gode raid.

                  Andre omgang var knapt begynt før Gundersen fikk et innlegg fra høyre som praktisk talt var ferdigskåra: Han fikk stå på bortre stolpe og hadde bare å sette fram beinet for å slå ballen i nettet. Matchvinner uten å ha briljert i det hele tatt. TAG kan minne litt både om en ung Jan Åge Fjørtoft (men er ikke ego) og litt om Arild Sundgot. Han kan kanskje virke litt passiv og lite bevegelig (noe som selvsagt også skyldtes det norske spillet ellers), og jeg savner killer-instinktet, men samtidig viste han også at har har vilje, duellstyrke, brukbar teknikk og overblikk og kraft i skuddet. Jeg gir ham ett år i den gule trøya for å vise hva han virkelig duger til.

                  Etter skåringa ble annen omgang, med TAG tilbake som enslig sentral spiss, mer fartsfylt og spennende enn første, og praktisk talt hele det norske laget (men ikke TAG) ble bytta ut, to ved pause, og fem til i løpet av andre omgang (se avisenes referater, jeg er bare interessert i LSK-spillere...). Tyrkia kjørte på for utlikning, ga Norge dermed også mange sjanser den andre veien, men det endte med Gundersens ene mål.

                  gilbert

                  PS: Den som overraska meg mest positivt i denne kampen var for meg (relativt) ukjente Vadim Demidov fra Hønefoss på sentral midtbane. DS

                  PPS: I pausen fikk vi (naturligvis) høre "Diggili-Diggiloo", "Främling" og "Jag trodde änglarna fanns, bara i himmelen". DS

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    #10
                    Takk for nok et bra referat, gilbert. Ypperlig å lese referater der spillet og fotballen, og i dette tilfelle Gundersen, er i sentrum istedenfor de fleste aviser der det sjelden er så mye matnyttig å hente!

                    På samme måte som Arnasson, tror jeg Gundersen mangler litt fysikk og grunntrening fordi han kommer fra en svakere liga. Foreløpig ser han ikke ut til å bli noe annet enn en taktisk variasjonsmulighet. Fysikken til motstanderlaget på U21-nivå holder heller ikke er samme standard som i eliteserien og fremdeles har han vel noe å gå på rent fysisk, selv om han etter det jeg har iaktta virker rimelig rask og pasningssikker. Han er en ung fyr som må få tid og kan – akkurat som Arnasson – etter hvert utvikle seg i samme retning som Stabæks Veigar Páll: Ingen umiddelbar suksess i Norge, men etter mer grunntrening og innkjøring i formasjonen en profil i eliteserien. I forhold til årets spiller på Island, Arnasson, bør jo han nesten han ha bedre odds til å ta en "Gunnarson"...

                    Kommentar

                    • Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

                      #11
                      Artikkel på www.fotball.no (02.05.07) om at unggutta må få spilletid i Tippeligaen.



                      MATCHVINNER: Tore Andreas Gundersen sikret Norge seieren med en flott scoring i sin Åråsen-debut. FOTO: Terje Bendiksby/SCANPIX.




                      Norge vant generalprøven mot Tyrkia 1-0, og fikk dermed selvtillit foran EM-kvalifiseringen. Tore Andreas Gundersen ble matchvinner på Åråsen. Landslagstrener Øystein Gåre var fornøyd med resultatet.

                      (...)

                      Andre omgang startet perfekt for Norge; Elyounoussi kjempet seg forbi flere forsvarere, og sendte ballen ut til Morten Hæstad. Hæstad fant en umarkert Gundersen på bakre stolpe, og han banket ballen i nettet. Lillestrøm-spilleren fikk sin Åråsen-debut i kveld, og var godt fornøyd med å starte med scoring.


                      - Det var perfekt! Men det er synd at jeg ikke har spilt her for Lillestrøm ennå, sa Gundersen til NTB etter kampen.


                      (...)

                      Kommentar

                      • danny
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Sep 2006
                        • 17

                        #12
                        ...

                        gundersen er helt klart et stort talent, håpe han får noen innhopp..unge spillere kan vokse fort med litt tillit..til neste år blir han en hit i tippeligaen

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

                          #13
                          Han er ung og trenger tid.Ble ikke imponert under u21 kampen selv om han putta. Med trening i LSK vil han nok bli god..

                          Bare meg som synes stallen ser mer riktig trent ut enn i fjor?
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎