Spilletid for LSKs unge talenter - ute og hjemme

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3192

    Spilletid for LSKs unge talenter - ute og hjemme

    LSK har som kjent tatt opp sju lokale talenter i løpet av 2003-2004: Andreassen, Hejazi, Thorud, Hauge, Thorbjørnsen, Jansen og Grubisic.
    Med en stall på 27 (medregna Rösler), samt gledelig og uvanlig få skader rundt sesongstart var det opplagt at de yngste ville få lite med spilletid selv på LSK 2.

    Andreassen, Hejazi og Hauge ble derfor utlånt til Skjetten, Ull/Kisa og Hønefoss. Der får de brynt seg fast på godt 2. divisjons eller 1. divisjonsnivå (Hauge), og har gjort det godt så langt: Mac skåra to av Ull/Kisas mål da de vant 5-2 over Drøbak/Frogn (og har før det skåra jevnt og trutt i treningskampene). Andreassen var åpenbart banens beste (selv med vond rygg) med ett mål og to målgivende da Skjetten slo Oslo Øst 3-1. Harald Hauge spilte ikke åpningskampen for Hønefoss, men har spilt back (sammen med Olav Zanetti) de to siste kampene, og fått 3 (som resten av laget) og deretter 5 på VGs børs. Slik HBK ligger an nå (sist av alle, med null poeng på tre kamper), vil han få kjørt seg skikkelig, noe som er bra både for Harald og LSK, sett i noe lengre tidsperspektiv.

    De gjenværende unggutta har fått prøvd seg en del i treningskampene i vinter, men lite i de to seriekampene. Tredjekeeper Jansen må i utgangspunktet regne med minst spilletid. Thorbjørnsen vil kunne få enkelte korte innhopp i løpet av sesongen, men bør regne med å få kamptrening primært på LSK 2.

    De to som kan håpe på mer tillit er Thorud, som jeg venter meg mye av, og Mato, som ennå er blodfersk i troppen, men som også har et stort potensiale. At begge to ble tatt med til Tromsø, er klar tillit, selv om skader på kantspillere som Påsan, Stian og Tom ikke gjorde valget av Thorud så vanskelig, etter ni målgivende, mest som innbytter, i treningskampene.

    Et par minutter for Mato, i sin første kamp, er som en må regne med. De fleste unge som har debutert for Fugla sier at bare å komme innpå (ikke minst på bortebane) er stort nok første gangen. Mato vil få lengre innhopp etter hvert som han putter jevnt og trutt på annetlaget.

    Thorud har før denne vinteren nesten aldri spilt kant, der de fleste entusiastene (og jeg) gjerne vil prøve ham. Selv i vinter er det blitt mest innhopp, og også i de minuttene har han dels vært litt "borte" og feilplassert. Gradvis matching er nok klokt, selv om jeg gleder meg til at innhoppene blir lengre og lengre.

    En må huske på at laget alt har en viss risikofaktor sammenlikna med tidligere år, ikke minst på det defensive, med Andersson, Stefanutto og Koren, alle med litt annen spillestil i ryggmargsrefleksene. Forsvarsspillet mot Tromsø ser ut til å ha vist framgang og mer stabilitet her enn jeg avogtil har frykta, men for mange "nye" på en gang er og blir en risiko.

    Ser vi på de tidligere lokale talentene, har Søgård og Andresen etablert seg godt og solid. Aftenpostens spillerbørs (OK, etter bare to runder for Fugla) har f.eks. følgende liste for Tippeligaen:

    1. Frode Kippe 6.5 poeng
    3. Espen Søgård 6.0 poeng
    15. Pål Steffen Andresen og Arild Sundgot (og en del andre TL-spillere) 5.5 poeng


    gilbert
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3192

    #2
    I dagens 2. divisjonskamper spilte Kenneth Andreassen hele kampen da Skjetten noe overraskende slo Follo hele 3-0 borte. Ull/Kisa slo Elverum hjemme med 1-0. Målskårer og matchvinner: Mahmod Hejazi.

    gilbert

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Bra av Mac, han trenger virkelig noe suksess for å få tilbake selvtilliten (som han hevder at han aldri har mistet, men det var lett å se at han ikke akkurat vasset i selvtillit). Dog får han et annet problem når han får suksess, nemlig at det blir vanskelig å holde beina på jorda.

      I følge RBs livedekning markerte ikke Kenneth seg like bra i denne kampen som i de to første kampene, men han har allerede bevist at LSKs sportslige ledelse tok feil da de hevdet at han ikke er god nok for LSK2 i 2. divisjon.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Christer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 388

        #4
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        I følge RBs livedekning markerte ikke Kenneth seg like bra i denne kampen som i de to første kampene, men han har allerede bevist at LSKs sportslige ledelse tok feil da de hevdet at han ikke er god nok for LSK2 i 2. divisjon.
        jeg så kampen mot Oslo øst og da var kenneth en klasse for seg selv.. med et mål og to målgivende i en kamp som ender 3-1 da sier det seg selv at han var ganske avgjørende.

        Kommentar

        • A.Bilet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2005
          • 808

          #5
          Frode KIPPE! klappp \/
          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

          Twitter-bruker

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Jeg tror jeg har alle med meg når jeg sier: eh?
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #7
              klappp
              ..................

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Kippe??? Hvor kom han inn i bildet som ung..... :roll:

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                  Jeg tror jeg har alle med meg når jeg sier: eh?
                  du kan godt få stemmebåndet mitt =)

                  Kasey Wehrman :-({|= <-- musikk for mine ører! (Noen flere som vil skrive noen spillernavn?)
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3192

                    #10
                    For å få denne gamle tråden tilbake på rett spor:



                    Mato skårer Kisas eneste mål (på frispark) i sin første kamp som utleid fra Fugla.

                    gilbert

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎