Karakterbok 6/07: LSK-Viking, 13.5.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 6/07: LSK-Viking, 13.5.07

    [FONT=&quot]LSK-Viking 4-1 (1-1)
    Sjanser: ca 8-1
    Cornere: Tja

    Peter Ijeh bidro sterkt til at det ble en solid seier i går – før hans snakket på seg rødt kort syntes jeg Viking hadde vært vel så gode som, om ikke hakket hvassere enn oss. Men den siste halvtimen til LSK var stor, og jeg konkluderer at laget blir bedre og bedre for hver kamp. Fortsetter det sånn så hvem vet – kanskje vi til og med kan ta poeng på verdens ondeste bortebane på onsdag!

    Lykkerus-karakterboka prøver å holde beina på bakken i dag og ser slik ut (med forbehold om at jeg denne gang sto vekselvis bak begge mål og tok bilder, slik at jeg ikke har fått et optimalt bilde av kampen; skal se kampen på video i kveld, tenkte jeg, kanskje det blir litt justeringer da):

    Heinz Müller – 4 – Slapt å gi returen til Ijehs 0-1. Lite å gjøre ellers, men gode klareringer og utspill.
    Anders Rambekk – 5 – Ble ikke all verden å ta tak i defensivt for Anders etterhvert. Med fremover og doblet på kant ved et par anledninger, men har ikke stjerneteknikk. Høvelig og solid innsats likevel.
    Frode Kippe – 6 – Sterkest i alt som vanlig. Så frem til en brunstkamp mellom Frode og Hannes Sigurdsson da islendingen kom på, men sistnevnte var sjanseløs (og fikk sant å si ikke ballen så mye heller).
    Pål Steffen Andresen – 6 – Flott makkerjobb med Kippe. Ikke noe annet å si. Men mener å ha sett at han var nærmest Ijeh ved 0-1.
    Shane Stefanutto – 7 – Virker som om Shane kommer til å ta en Gylfi i sitt siste kontraktsår. Innleggene hans blir bedre for hver kamp og han angriper med mer selvtillit og pondus enn før. Glimrende til linja og inn foran mål ved et par anledninger i går, og avdriblingen og oppspillet foran 2-1 var en fryd for øyet. God førsteomgang – stor andreomgang.
    Kasey Wehrman – 5 – Kom i likhet med resten av laget tregt i gang. Men serverte en superball til Myklebusts 1-1. Sto godt i Makelele-rollen inntil han ble byttet ut drøyt midtveis i andre omgang.
    Simen Brenne – 4 – Understreker nok en gang at overblikket mitt fra bak mål ikke var all verden, men det syntes på meg som om det ble mye nesten på Simen i går. Stupheading utenfor i førsteomgang, og virket å mangle litt på gladtouchen. Ingen farlige løp innover i boksen som jeg la merke til. Men det er fortsatt tidlig for Simen: Godt å ha ham i gang.
    Bjørn Helge Riise – 7 – En fryd å se på BHR i går. Trekker seg inn og ut i banen som et trekkspill og har et medtak det er en glede å se på. Fantastisk scoring på et briljant løp. Nå er’n skikkelig i gang!
    Olivier Occean – 5 – Jobbekamp på Occean i går, kronet med en knallscoring som bringer ham opp på fire for sesongen. Flankeposisjonen betydde mye defensiv jobbing for OO i går kveld. Gode valg med ballen, og et meget godt alternativ på flanken.
    Arild Sundgot – 6 – Se på assisten til 3-1-scoringa: Sundgot ser løpet til Myklebust i øyekroken og stusser den perfekt på lissa til småen. Ingen andre spisser i Norge ville klart det samme. Bortsett fra det god på hodet som vanlig og et skudd i stolpen.
    BB Magnus Myklebust – 8 – Regner med at Rösler har tatt poenget nå, Myklebust...en stor kamp. Enorm. To vakre og teknisk ekstremt krevende scoringer. Intelligente løp. Suveren teknikk, og hvilket rykk! Jeg er rørt og har nesten ikke ord. Myklebust er blitt en toppspiller. Om dette er nivået han har tenkt å ligge på utover er han på landslaget før sommerferien. I går var han den store, store forskjellen og har noen løpsvalg som grenser mot det geniale. En sterk åtter og dagens soleklare BB.

    -> Mouelhi: Tok førsteforsvarerjobben blodig alvorlig. God jobb, bra med ballen, et aktivum.
    -> Søgård: Kom inn og fikk være med på målfesten.
    -> Essediri: Heisan, Karim.

    Kanarifansen – 8 – En meget god dag på jobben.
    [/FONT]
    Last edited by trigz; 14.05.2007, 10:59.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Syns Rambekk og Brenne får litt dårlig betalt, mens 7 til Shane var litt i overkant. Ellers ikke noe å si på resten, ut fra mitt ståsted om ikke annet.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      synes ikke man skal arrestere forsvaret for goalen i mot - røde peter var offside da skuddet gikk.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        #4
        Jeg synes Occean fortjener en 6'er. Enige i dine betraktninger rundt OO, men perlemålet alene bør gi en karakter opp.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          ER stort sett enig i alt her. PSA fortjener ikke bedre enn Frode, men heller ikke dårligere. Målet er nok Heinz sitt, men den er ikke på noen måte så grov som mange later til å tro. Ballen skrur ekkelt innover de siste par meterene, noe som lurer heinz såpass at han slenger seg halvmeteren for langt til å holde. Et godt skudd, men for all del. Shane synes jeg var enorm i går, med letthet den beste kampen jeg har sett av ham i år. Litt streng med Kasey kanskje, men dødballene hans er virkelig elendige, så det trekker ned. Også skuffa over Brenne, men så burde han heller ikke ha spilt fra start. Ikke veldig begeistra over det valget av Tomtom, menmen. Synes det er veldig rart at vi ikke gjør bytter tidligere her, måtte jo være en perfekt kamp å la 2. string få litt kamptrening. Alt i alt, grom kamp som vi hadde vunnet uansett. Viking gikk altfor hardt og intenst ut og var tomme allerede da vi utligna. Ser at mange Vikinger sutrer enda mer hardt og intenst, men dem har ingenting som helst å klage på all den tid det ikke var noe å klage på dommeren over(Ijeh får en bitteliten puff, men dette er ikke basketball. tål såpass og ikke sleng deg ned som en bederva kjøttbit på slakteriet), i alle fall ikke sett i forhold til en viss kamp for et par år siden.

          PS! Er Mongohanne den styggeste mannen siden John Merrick? Jeg tror det.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            #6
            Ser at Dagbladet er rause, og belønner Shane med en 4`er på børsen i dag.

            Jeg sier som Gerd-Liv, "æ spyr!"

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Syns Rambekk og Brenne får litt dårlig betalt, mens 7 til Shane var litt i overkant. Ellers ikke noe å si på resten, ut fra mitt ståsted om ikke annet.
              Synes ikke Brenne får for dårlig betalt her. Han var noe rusten, og det var en feil av han som startet angrepet som sørget for målet til Viking. Han bomma stygt i et tacklingsforsøk og Viking satte fart i angrep.
              Men han hadde også noen veldig fine gjenvinninger senere i kampen.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                En grei karakterbok, men jeg er fortsatt langt fra fornøyd med Pål Steffen, og synes han gjorde en svak kamp igår også. Han er skammelig dårlig til å komme opp i rygg slik at spillerne til Viking får dempe ballen og snu seg med den før han skjønner at han må gjøre noe. Da er han feilvendt og Vikings spiller rettvendt, og dermed har han skapt et jævla svært problem for seg selv som egentlig er helt unødvendig. De gangene han skal klarere ut fra eget forsvar går ballene som regel rett opp eller bakover, og de gangene han mottar den i angrep demper han den på låret og klinker utenfor. Det er 4 gang av 4 mulige jeg har telt på Pål Steffen i år. Synes han er alt for dårlig for nivået pr. dags dato.

                Ettersom Rambekk har gjort det meget bra på back de siste kampene er det dumt å flytte han inn i midten igjen, og Biffen virker fortsatt til å være litt for heit i toppen. Håper å se Danton inn igjen til neste kamp, men jeg er ikke særlig optimist i forhold til det.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Ser at Dagbladet er rause, og belønner Shane med en 4`er på børsen i dag.

                  Jeg sier som Gerd-Liv, "æ spyr!"
                  Pressen holder jo aldri samme linje og bruker ikke børskalaen riktig i det hele tatt. Ofte er det jo sånn at karaktersettingen blir mye bedre på vinnerlaget og gjennspeiler mer om det ble seier eller tap enn de individuelle prestasjonene. Shanes karakter var sånn sett veldig merksnodig. Noe så useriøst fjas som spillerbørser skal man uansett lete lenge etter. At en klar overvekt av alle spillere hver gang får under middels underbygger hvor platt opplegget er. Ingen har sjans - samtidig i fullt arbeid med å klekke ut treffende overskrifter og utenomsportslige vinklinger osv. - til å vurdere 22 spillere pluss innbyttere samtidig. Slike børser er verdt overhodet ingenting.

                  Derimot takk til trigz som nok en gang kommer med bra vurderinger! Karakterboka er alltid god lesning på en trettende mandag.

                  Kommentar

                  • krisruds
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 839

                    #10
                    Brenne var nok den svakeste sammen med Hornyboy.
                    Rambekk sliter også litt med riktig "tutch", sliter litt.
                    Myklebust var en sterk 8, mens Shane var en svak 8 eller en høy 7.
                    Shane var fantastisk igår, men han har fortsatt litt igjen på innlegga.
                    Ellers synes jeg Wherman var en av dem som tok tak i det i første omgang, men slå litt for mange dårlige passninger.
                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Jeg hører og leser at Shane hadde en fantastisk kamp. Hadde han virkelig det? I mine øyne hadde han flere snodige/dårlige mottak som ofte resulterte i at ballen gikk over sidelinja. Han reddet seg dog mesterlig inn i en situasjon rett før 2-1 scoringen.

                      4-er i DB er alt for lavt, men 7-er synes jeg likevel er i meste laget. Jeg heller mot en svak 6-er.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Syns Rambekk og Brenne får litt dårlig betalt, mens 7 til Shane var litt i overkant. Ellers ikke noe å si på resten, ut fra mitt ståsted om ikke annet.
                        Helt uenig, er det noe som skulle blitt gjort om på karakteren til shane så måtte det blitt en 8'er.. Han er hele tiden med på angrepene og han hadde ikke et dårlig innlegg. Alt som skjedde på venstre siden ble satt igang av Shane, han jobber også bra bakover og sørger for trygghet i laget. Shane var STOOR i går.

                        Kommentar

                        • Bæng
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2005
                          • 146

                          #13
                          synes 8 til kfl er alt for mye.. greit vi var gode når vi leda men med en gang vi hadde litt motgang sank vi ned på ett latterlig lavt nivå..
                          Fetsund Kanris...

                          Ufc www.ultrasfeltc.com

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Bæng
                            synes 8 til kfl er alt for mye.. greit vi var gode når vi leda men med en gang vi hadde litt motgang sank vi ned på ett latterlig lavt nivå..
                            Her er jeg helt uenig.
                            Det er vel første gangen i år at vi har ligget under, og jeg var spent på om motgangssyngingen fungerte som før.
                            Det synes jeg den gjorde.
                            Da målet i mot kom, startet forsangerne ny sang før Viking hadde tatt avspark, og etterhvert som det kom noen kontroversielle avgjørelser ("Linjemannen er ræva!") ble det mer trøkk og aggresivitet.
                            Der jeg personlig synes det fungerte dårligst, var i den litt døde perioden i begynnelsen av annen omgang. Det er alltid vanskelige syngeperioder, når spillet er kjedelig og det ikke skjer noe annet som engasjerer, men at vi sank ned på et latterlig lavt nivå i motgang synes jeg det er latterlig å si.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Jeg hører og leser at Shane hadde en fantastisk kamp. Hadde han virkelig det? I mine øyne hadde han flere snodige/dårlige mottak som ofte resulterte i at ballen gikk over sidelinja. Han reddet seg dog mesterlig inn i en situasjon rett før 2-1 scoringen.

                              4-er i DB er alt for lavt, men 7-er synes jeg likevel er i meste laget. Jeg heller mot en svak 6-er.
                              Det ser ut som om du og jeg aå den samme kampen. Han spelte bra, men det er et par detaljer før han er tippeligaens desidert beste venstreback. Det er de tekninske feilene og hardere innlegg. Igår hadde han ikke noen innlegg som gikk bak mål, men de kunne vært farligere dersom de ble gitt med litt mer fart. Defensivt har han stålkontroll for tida. Det er tross alt primæroppgaven hans og dette har han virkelig utviklet seg fra i fjor. Det er bare det siste lille før han lukter på 8 på børsen.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎