Jeg ønsker meg ny midtstopper!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Jeg ønsker meg ny midtstopper!

    Jeg har ymtet frampå før, og fått kjeft.
    Kjeft får jeg sikkert nå også, for jeg mener LSK trenger en ny midtstopper.

    Jeg savner en som er SJEF, en som kan SLÅ GODE PASNINGER, og en som kan ta med seg ballen framover å gjøre noe KONSTRUKTIVT med den.

    Altfor ofte mæler Kippe & Co ballen rett opp til motstanderne eller opp på tribunen. På en måte spiller vi "gammeldags" forsvarsspill hvor det kan virke som at det er viktigste å få ballen unna.

    Denne "taktikken" fører til at vi gir bort ballen til motstanderen helt umotivert og altfor tidlig.

    Ser at jeg heller ikke er helt alene om å mene dette lenger. Vedlagt et sitat fra Robert Veikår Johansens kommentar i papirutgaven av Aftenposten i dag:

    "Forsvarsrekken kan i perioder framstå som Lillestrøms problem. Alle fire er raske, de er gode defensivt, men deres offensive kvaliteter er diskutable. Nordlie hadde trengt èn skikkelig stabil og presis fot i det leddet".


    PSA kan kanskje læres opp til å bli en mer moderne midtstopper, men det kan ta tid. For Kippe og Rambukk har nok toget gått....

    Derfor ønsker jeg meg en ny sjef "bak der", som kan oppfylle de kravene som stilles til en moderne midtstopper.


    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Jeg har ymtet frampå før, og fått kjeft.
    Kjeft får jeg sikkert nå også, for jeg mener LSK trenger en ny midtstopper.
    ..

    Ser at jeg heller ikke er helt alene om å mene dette lenger. Vedlagt et sitat fra Robert Veikår Johansens kommentar i papirutgaven av Aftenposten i dag:

    "Forsvarsrekken kan i perioder framstå som Lillestrøms problem. Alle fire er raske, de er gode defensivt, men deres offensive kvaliteter er diskutable. Nordlie hadde trengt èn skikkelig stabil og presis fot i det leddet".
    Jeg synes nå at Stefanuttos offensive kvaliteter var svært gode i går.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      PSA kan kanskje læres opp til å bli en mer moderne midtstopper, men det kan ta tid. For Kippe og Rambukk har nok toget gått....

      Mvh
      Gammer`n
      Både Kippe og Rambekk var skremmende primitive i går. Særlig Rambekk hadde store problemer med å slå enkle pasninger.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Både Kippe og Rambekk var skremmende primitive i går. Særlig Rambekk hadde store problemer med å slå enkle pasninger.
        Ekstra skremmende blir det med tanke på at Viking hadde en mann mindre å presse med. Når man har så god tid som i går, da skal man kunne være mer konstruktiv.

        Jeg er også blant de som setter en spillende stopper på toppen av ønskelista, tett fulgt av en skikkelig god ballsentral.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av RSP
          Jeg synes nå at Stefanuttos offensive kvaliteter var svært gode i går.

          Jo, da - men han er vel ikke midtstopper...
          Uansett mener jeg det jeg mener på generelt grunnlag, ikke bare på bakgrunn av kampen i går.


          Mvh
          Gammer`n - som også så krempasningen PSA sendte Ollie på det fjerde målet.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #6
            Hadde Kippe hatt kontroll på den venstrefoten sin hadde han vært i Liverpool i dag. Jeg kunne forstått frustrasjonen din om han var en ordinær stopper. Men ting endres jo: I går så jeg kippe ved en anledning ta med seg ballen nærmere Vikings 16 meter enn midtstreken - etterpå ventet jeg bare på at øvrebø skulle få hår igjen eller at en ufo skulle lande midt på gressmatta og ta med seg tom

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              #7
              Tom Tom sa jo før sesongen at de så seg om etter en midtstopper, og han amerikaneren glapp jo. Jeg tror laget forsterkes til sommeren uansett

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Jo, da - men han er vel ikke midtstopper...
                Hehe, neida - men i Aftenposten i dag stod det om manglende offensive kvaliteter i forsvarsrekka - og derfor nevnte jeg Shane.

                Ellers: Ingen her inne ville vel si nei til en sterk spillende midtstoppper?

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5092

                  #9
                  Etter min mening, så har Kippe en meget presis venstrefot, når han får god tid til å slå ballen.

                  Det er når han kommer under press og må slå hurtig, at grunteknikken ikke strekker til og det hele blir upresist og ser litt keitete ut.

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    #10
                    Rio ferdinand da eller? Det er ikke lett å få tak i en spillende midtstopper, disse er veldig ettertraktet også ute i europa.. Men Per Nilsson er nok det beste alternativet i norge.. Men han blir for dyr, så jeg tror vi må lete lenge og godt for å finne en.. Men håper han finnes..

                    Har vi ingen på gang i junior rekka da?

                    Kommentar

                    • Kjetil
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Mar 2006
                      • 48

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Både Kippe og Rambekk var skremmende primitive i går. Særlig Rambekk hadde store problemer med å slå enkle pasninger.
                      Jeg er ikke enig i at Rambekk hadde problemer i går. Jeg synes han spilte meget bra. Han hadde minst ti gode gjennombruddsspasninger langs bakken, og var en av de beste i går.
                      Det eneste kjipe med at vi nå skal hente en ny stopper er at vi må stille oss i køen bak RBK. De har uttalt at de skal ha to nye forsvarsspillere (jfr. Sapara). Men vi kan jo kjøpe Koppinen av dem..
                      Er det noen som vet hvor "Dansken" var i går? Jeg så han ikke på benken.
                      Diego for fugla!

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #12
                        Mye av den offensive oppbygginga skjer ved forsvaret og synes også at en spillende midtstopper er tiltrengt som en motvekt til Andresen og Kippe som ikke akkurat utfyller hvernadre. Vi trenger rett og slett en playmaker i forsvar - en "skapende" stopper med ro og presisjon i pasningene som utfyller sluggeren Kippe. Rambekk fungerer til tider bra til det, selv om det gir avkall på høyrebackplassen. Danton kan spille høyreback i kamper laget må føre kamper som helhet, og PSA steppe inn på backplass i bortekamper når det kreves mer kynisme og høyde i backrekka.

                        På slutten av matchen i går var Kippe langt mer spillende enn før og kan fort utvikle seg som en mer "playmaker-stopper", på samme måte som Borgersen i Start da Nordlie tok over. Vi har like mye å hente på å gjøre våre stoppere bedre, som å lete viden rundt alternativer. Allikevel håper jeg vi har øynene oppe etter alternativer og et godt prinsipp sier at det er i medgang man skal forsterke laget.

                        Kommentar

                        • medlem34
                          Medlem
                          Bøffel
                          • May 2005
                          • 32

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kjetil
                          ..
                          Er det noen som vet hvor "Dansken" var i går? Jeg så han ikke på benken.
                          Ifölge kilder reiste han visstnok til Danmark tidligere i uken, men veit ikke hvorfor..
                          Cupen skal hjem til Lillestrøm!

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Jeg er også av den oppfatningen om at vi trenger en ny forsvarspiller. Det har vært nevnt en spillende stopper og jeg ser poenget.
                            En ung type alla Atle Roar Håland hadde vært bra men det bunner vel litt i pris og.

                            Men jeg mener at vi også trenger sårt en høyreback som kan konkurere med danskepølsa da jeg mener Rambekk har vist store svakheter. En god back skal også kunne slå gode innlegg noe som var sårt i går fra vår høyre side.

                            Skal ikke skrike for mye om nye spillere men jeg ønsker Anderson velkommen "hjem"

                            Kommentar

                            • e.d
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 688

                              #15
                              Jeg mener vi klarer oss fint med de midtstopperne vi har. Jeg ville ikke byttet bort Kippe, pål Steffen og Rambekk med noen i Norge. Pål Steffen med sin fart og klokhet forhindrer utrolig mange potensielle scoringsmuligheter for det andre laget. Han har et vinner innstingt og er veldig god i avgjørende situasjoner. Han har en del feilpasninger som blir veldige "synlige". Men det er av underordnet betydning. Tror ikke det er mange midtstoppere i Norge som har bedre statistikk når det gjelder innslepte mål i serie, cup og Royal league imot de siste par årene.
                              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #16
                                Jeg kan se poenget med med en 'perfekt' midtstopper, men vi er da ikke Real Madrid heller. Så lenge vi har midtstoppere som er sterke og sikre bak der er jeg fornøyd.

                                En kan jo heller fokusere på VB/HB med bra langpassningsføtter, dette gir midtstoppera 3 ulike alternativer for kortpassninger (inkludert ankeret på midten), så får heller noen av disse alternativene løpe seg fri for å motta ballen (og evt. slå en lang en deretter).
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Sem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2005
                                  • 1626

                                  #17
                                  Klart det hadde vært topp med en spillende midtstopper med lederegenskaper og gode defensive kvaliteter. Men det er nok ikke bare, bare å finne en sånn type.

                                  Jeg synes absolutt de gutta vi har der nå er gode nok, men det kan selvsagt alltid bedres.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3173

                                    #18
                                    Forsvarsrekkas og midtstoppernes første prioritet er å holde tett bakover. Hittil i år har vi sluppet inn en tvilsom straffe, en stygg tabbe på midtbanen (som ikke bare var Kaseys skyld) og to mulige offside-mål (selv om søndagens også inneholdt tre feil: manglende press på ballfører Søren Berg, svakt av keeper å gi retur rett ut igjen, og uoppmerksomt at ingen gikk raskt nok for å snappe en mulig retur). Og det på seks kamper, fra lag som faktisk skårer en del mål mot andre lag, samme hvor de var tippa eller nå ligger på tabellen. Det er en betydelig framgang fra de to siste år (der forsvarsarbeidet under Rösler kanskje var litt lavt prioritert ?).

                                    Verken Kippe eller Bertheussen har hittil utmerka seg som utprega spillende midtstoppere. Både Rambekk og kanskje spesielt Andresen har langt større potensiale her, blant annet ut fra alder (og mer tid til å utvikle seg). Enda yngre, og med stort potensiale, er Lasse Bergan-Foss.

                                    Nordlie prøver, med små steg, å oppmuntre mer spill bakfra. Jeg har sett både Kippe, Rambekk (som nå vel blir mest Ramback), Andresen og Bertheussen (på første- og andrelaget) ta med seg ballen framover langt oftere enn under både Erlandsen og Rösler. Et annet trekk Nordlie bevisst øver inn, er at langpasningene bakfra skal være mer "mellomlange" (og dermed lettere å få presise), enten ved at de går som crosspasninger til indreløpere i rom (eller motsatt back på løp), eller at de sendes fra et stykke lenger fram på banen, mot angrepsrekka.

                                    Jeg ser derfor positive tendenser og et potensiale for mer spillende midtstoppere (og bedre innlegg og pasninger fra backene) også med dagens stall, slik Nordlie nå legger opp spillet. Det betyr ikke at jeg ikke ville ta i mot en 'supermidtstopper' med stor begeistring, men inntil videre gleder jeg meg over de utviklingstendensene jeg faktisk ser, små, men viktige som de er.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Etter min mening, så har Kippe en meget presis venstrefot, når han får god tid til å slå ballen.
                                      Dette er jo nettopp poenget!!!!! Som gammel støl 4 div stopper har jeg også en presis pasningsffot OM JEG FÅR NOK TID! Hele problemet er jo at Frode Betong ikke er stødig nok i pasningsfoten til Tippeligatempo...
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Jeg har også lyst på ny midtstopper! Synes ikke Kippe og PSA går godt sammen. Så det tydelig mot Strømsgodset hvor jeg synes PSA sleit fælt, men kan forsvares med at han ikke hadde formen inne etter skade. Men også i dag synes jeg han til tider er dårlig.
                                        Skal vi ha inn en spiller i sommer som blir hentet inn for å styrke laget, mener jeg at god midstopper ville hevet laget mest.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎