Trening lørdag 26. mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3192

    Trening lørdag 26. mai

    Siste trening før kampen mot Stabæk mandag gikk 10.00-12.30 på graset på stadion (ved siden av KGB). Alle 23 i A-stallen (medregna Lasse) trente for fullt, også Magnus, Pål og Viktor, som det har vært spørsmål om.

    Skadesituasjonen er derimot litt usikker etter treninga, idet Anders Rambekk fikk seg en trøkk i venstre foten (som ble iset og teipa) og bokstavelig talt krabba av banen helt på slutten. Jeg antar at det kommer mer info om dette f.eks. i RB i morra.

    Som vanlig under Nordlie er det mye formasjonstrening de siste treningene før kamp, noe mer enn med Rösler, og langt mer enn med Erlandsen. Nordlie bruker også Hooley-metoden, med å stoppe spillet for å spørre og forklare. Han er bl.a. opptatt av å skape og utnytte flere valgmuligheter, for å kunne variere spillet mer. Det gjelder for eksempel å prøve å komme enda mer til gjennombruddspasninger og gjennomløpninger, for å komme aleine med keeper, sammenlikna med å komme til innlegg, som vi alt gjør (velger) veldig ofte.

    Backrekka og keeper var hele treninga som venta, bortsett fra at det nå kan være et lite spørsmålstegn ved venstrefoten til Anders.

    På midtbanen gikk formasjonstreninga først med

    Bjørn Helge-Kasey-Kiko

    da med

    Karim/Magnus-Arild/Ollie-Pål/Simen

    som vekslende treer foran. Siden veksla han også på midtbanetreern, slik:

    Espen/Bjørni-Kasey/Kiko-Simen/Simen

    med disse foran

    Karim/Magnus-Arild-Ollie.

    Ut fra dette er det vanskelig (visstnok også for Nordlie) å velge 11'ern, men det er på sett og vis et luksusproblem. Mange, også utenom de som alt er nevnt, viser god innsats på treningene (JP, Lasse, Danton, Martin, Eirik). Det virker som lagledelsen og resten av laget har et godt fokus på å inkludere og oppmuntre også f.eks. Karim og Pål, som ikke har fått mye tillit i form av spilletid hittil.

    Ellers kan nevnes at storhallen vokser fram i raskt tempo: 4/10 av taket er på plass, 8 av de i alt 11 bærende buene, med veggene oppe for 6 av de 10 seksjonene.

    gilbert
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    På midtbanen gikk formasjonstreninga først med

    Bjørn Helge-Kasey-Kiko

    da med

    Karim/Magnus-Arild/Ollie-Pål/Simen

    som vekslende treer foran. Siden veksla han også på midtbanetreern, slik:

    Espen/Bjørni-Kasey/Kiko-Simen/Simen

    med disse foran

    Karim/Magnus-Arild-Ollie.
    Gull verdt Gilbert! Tusen takk for ekstremt viktig og fyldig oppdatering.

    Jeg gleder meg over at Påsan er tilsynelatende skadefri. Regner ikke med at han starter, men håper på innhopp.

    Nå er det selvsagt en rekke mulige kombinasjoner Nordlie kan teste på trening. Jeg holder imidlertid på at denne kombinasjonen, som Nordlie tydeligvis ikke testet i dag, er den beste gitt en skadefri stall (tar bare med de fremme):

    Riise - Kasey - Brenne
    Magnus - Sundgot/Occean - Påsan
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3192

      #3
      Mitt tips for hva Nordlie velger, ut fra dagens trening, er nesten helt likt:

      Riise - Kasey - Brenne
      Magnus - Sundgot - Occean(Påsan)

      for å holde meg til din navnebruk.

      gilbert

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #4
        Gilbert:
        Hva tror du skjer på høyreback om Anders ikke kan spille?
        Er danton klar? Pål Steffen høyre og Eirik inn som stopper kanskje?
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3192

          #5
          Danton var veldig aktiv og full av innsats i dag. Han hadde bl.a. et knallhardt volleyskudd fra relativt langt hold som gikk rett i kassa under five-a-side spillet mellom gult og svart lag som avsluttet treninga. Han er ganske sikkert helt klar for å ta (tilbake) høyrebacken hvis Anders må stå over (selv om jeg håper og regner med at Ramback er på plass på mandag). Danton tålte også godt en del godmodig mobbing i form av tilrop til "Bjarne Riis" når han fikk ballen.

          gilbert

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            gilbert: Slike treningsrapporter er utrolig bra stoff for Forumet. Det er unikt og noe som mange interesserer seg for.

            Ellers skjedde den en glipp ved at ikke skaderapporten på Rambekk blei videreformidla til nyhetstråden. Det skulle den, og den skulle også gått først dit. At gilbert glemte det, er en ting. Han brukte mye krefter på å skrive et flott referat.

            Men at ingen andre fanget opp at en meget viktig Fuglanyhet ikke var kommet fram til nyhetstråden, det skuffer meg.

            At førsteelleverspillere skader seg er noe som opptar alle!
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              du får fikse det du da vettu roy.. Veldig bra oppdatering..

              Lurte litt på formen til karim? Hvordan virker han? Kvikk i beina eller litt slapp.. han har ikke vært helt i form i det siste, men på den siste treninga før forrige match virka han pigg.. Håper han slår til etterhvert..

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #8
                Mange gode, og én dårlig nyhet altså. Synd med Rambekk, men forhåpentligvis ikke noe langvarig, og jeg har tiltro til Bjarne Riis (med eller uten EPO).

                Gledelig at Myklebust er tilbake, og at Påsan er i gang igjen. Jeg forventer å se Påsan på banen i løpet av kampen

                Slenger meg også med på ros og takk til gilbert for strålende info.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                  du får fikse det du da vettu roy
                  Jeg fiksa det jeg vettu.

                  Ulempen var da at det tok et par timer før nyheten nådde fram til alle. Ellers kan vi snart døpe om nyhetstråden til RSP-tråden. RSP har 70 av de siste 100 innlegga i tråden. Imponerende innsats, RSP!

                  Har RB noe fokus på Rambekks skade i dagens avis?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    Jeg fiksa det jeg vettu.

                    Ulempen var da at det tok et par timer før nyheten nådde fram til alle. Ellers kan vi snart døpe om nyhetstråden til RSP-tråden. RSP har 70 av de siste 100 innlegga i tråden. Imponerende innsats, RSP!

                    Har RB noe fokus på Rambekks skade i dagens avis?
                    Hvilken avis?

                    Kommentar

                    • forzakanaris
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2007
                      • 92

                      #11
                      Vil bare henge meg på med å takke for flotte treningsrapporter!!..gull verdt for oss som ikke har mulighet til å følge fugla så tett på trening som vi virkelig ønsker!
                      -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎