Er det bra for balansen med både Riise og Brenne?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2121

    Er det bra for balansen med både Riise og Brenne?

    Det er ikke akkurat riktig dag å kaste stein i glasshus på, og spesielt ikke etter førsteomgangen i Bergen i går, men jeg fortsetter å stille meg skeptisk til balansen i laget med begge våre stjerner på banen. Jeg mener at Riise og Brenne ikke kan spille indreløpere samtidig. Balansen i laget blir ikke god nok med en så offensiv midtbane. Riktignok kan dette fungere i kamper på hjemmebane der vi skal styre spillet, men i vanskelige bortekamper har vi mer å tjene på en mer balansert midtbane. Alternativet til å benke Brenne eller Riise, er å stille med Riise på høyrekanten og Brenne som indreløper, som slik jeg ser det, er den mest fornuftige lagoppstillingen; gitt at begge spillerne har klippekort og vi ikke kan spille 4-4-2.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • Geirfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 561

    #2
    Helt uenig. Hvsi vi har en god defensiv stabilisator, som Kasey på sitt beste og kanskje vår nye østerriker (?), er Brenne og Riise knallbra som indreløpere. Og Riise har også vist at han duger defensivt.

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      Opprinnelig skrevet av heidar
      Det er ikke akkurat riktig dag å kaste stein i glasshus på, og spesielt ikke etter førsteomgangen i Bergen i går, men jeg fortsetter å stille meg skeptisk til balansen i laget med begge våre stjerner på banen. Jeg mener at Riise og Brenne ikke kan spille indreløpere samtidig. Balansen i laget blir ikke god nok med en så offensiv midtbane. Riktignok kan dette fungere i kamper på hjemmebane der vi skal styre spillet, men i vanskelige bortekamper har vi mer å tjene på en mer balansert midtbane. Alternativet til å benke Brenne eller Riise, er å stille med Riise på høyrekanten og Brenne som indreløper, som slik jeg ser det, er den mest fornuftige lagoppstillingen; gitt at begge spillerne har klippekort og vi ikke kan spille 4-4-2.
      Jeg tror egentlig jeg er enig med deg. Riise har gjort sine saker bra på indreløper'n, men jeg synes det er enda mer spennende med Riise på høyrevingen. Så kan Strand og Myklebust knive om venstre og Occean/Sundgot knive om sentral.

      Jeg er motstander av at vi skal "brenne alt kruttet" fra start, siden alle våre offensive spillere starter.(Brenne, Occean, Sundgot, Myklebust og Riise) Dette fører jo til at vi ikke har noe å sette inn for å jage hvis vi blir nødt til det.

      Men som en annen påpeker. Sentral midtbane -plassen er så sinnsykt viktig i denne formasjonen. Krysser alle fingre for at nye mannen er god nok.

      Kommentar

      • Dal-kanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2005
        • 136

        #4
        Jeg er veldig skeptisk til å flytte Riise opp, i og med at Myklebust og Bjørn Helge fungerer veldig bra sammen på høyresiden. I tillegg synes jeg Riise gjør en god defensiv jobb.
        Lucky nr. 11

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Begge duger defensivt. Riise har jo av Nordlie blitt beskrevet som nesten like god som Hæstad i det defensive arbeidet. Semb mente at LSK hadde to fryktinngytende indreløpere som er løpsterke, ballsikre, målfarlige og kreative. Herregud, hva mer kan man be om?

          Kommentar

          • aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

            #6
            Opprinnelig skrevet av KFL41
            [...] hva mer kan man be om?
            Et midtbaneanker av samme kaliber som Brenne/Riise?

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1365

              #7
              Kunne det ikke vært en idè å bruke søgård som anker? spesielt i kamper som den i går hadde espen vært gull verdt. Kiko gutser ikke nok, og jeg er usikker på om han får vist sitt beste i 4-3-3. etter min mening er han verken anker eller indreløper. Bruker man søgård i stedet mister man mye av muligheten til å skape noe offensivt, men man får igjen desto mer guts og balanse bakover.

              Kommentar

              • P0P_Corn
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2004
                • 168

                #8
                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                Kunne det ikke vært en idè å bruke søgård som anker?

                Espen har guts, men mangler overblikket og teknikken til å spille i den rollen. Om motstanderne setter hardt press på Espen, vil vi få mange uheldige brudd i midtbane leddet. Espen er nok indreløper materiale i 4-3-3.

                Kommentar

                • danny
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Sep 2006
                  • 17

                  #9
                  espen

                  espen burde spille fra start, synes brenne har vært en skandale til no i år..lillestrøm har faktisk ikke tapt i år med espen fra start i serien..han har ik startet de 3 siste, 1 poeng..sier seg selv at d er skandale at han sitter på benken..mot enga må espen inn for brenne, få opp øynene nordli

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av danny
                    espen burde spille fra start, synes brenne har vært en skandale til no i år..lillestrøm har faktisk ikke tapt i år med espen fra start i serien..han har ik startet de 3 siste, 1 poeng..sier seg selv at d er skandale at han sitter på benken..mot enga må espen inn for brenne, få opp øynene nordli
                    Nordlie har sagt at Brenne skal spilles i form og det støtter jeg han i. Grunnen til at Espen sitter på benken er vel at Risse har spillt så bra som høyre indreløper og har ett knallgodt samarbeid med Mykle.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • danny
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Sep 2006
                      • 17

                      #11
                      ..

                      dumt å bytte lage, når laget fungerte så bra me sørgård på banen da...1 poeng på 3 kamper sier seg selv, brenne ut av laget..espen inn
                      espen er kanskje ik dn beste spilleren, mn viktig for laget..må se på helheten her, laget har ik fungert så bra me brenne på banen..
                      mot enga skal espen inn før å løpe å takle dem i senk..
                      blir en skikkelig krigekamp, tru mg..

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av danny
                        dumt å bytte lage, når laget fungerte så bra me sørgård på banen da...1 poeng på 3 kamper sier seg selv, brenne ut av laget..espen inn
                        espen er kanskje ik dn beste spilleren, mn viktig for laget..må se på helheten her, laget har ik fungert så bra me brenne på banen..
                        mot enga skal espen inn før å løpe å takle dem i senk..
                        blir en skikkelig krigekamp, tru mg..
                        Jeg tilhører vel den gruppa som er mest Søgårdvennlig her på forumet, men jeg klarer ikke å bli enig i det du sier. At laget hadde gode resultater med han på banen er tilfeldig tror jeg.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • danny
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Sep 2006
                          • 17

                          #13
                          hmmm!

                          på sitt beste er brenne en bedre spiller...
                          mn dumt å la en spiller som ik har spilt en bra kamp i år, fortsette å mislykkes i en viktig kamp som denne...
                          enga er kampen for espen, d burde alle vite..

                          Kommentar

                          • Gjertsen_KANARIS
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2006
                            • 196

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av danny
                            på sitt beste er brenne en bedre spiller...
                            mn dumt å la en spiller som ik har spilt en bra kamp i år, fortsette å mislykkes i en viktig kamp som denne...
                            enga er kampen for espen, d burde alle vite..


                            Tenk om Brenne scorer 1 eller 2 mål? alle hyller han. Vet Espen fortjener denne kampen, men han kan være den som kommer inn å sikrer 5-0 seiern over enga!

                            Har troa på Simen Brenne!
                            VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av danny
                              på sitt beste er brenne en bedre spiller...
                              mn dumt å la en spiller som ik har spilt en bra kamp i år, fortsette å mislykkes i en viktig kamp som denne...
                              enga er kampen for espen, d burde alle vite..
                              Har han spilt så ræva da? han har jo scora 1 1/2 mål i år. Jeg støtter fullt ut planen om å spille han i form.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • danny
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Sep 2006
                                • 17

                                #16
                                blir ikke skje

                                hallo!! få opp øynene...kan ik la en spiller få såååå mye mer tillitt en andre forde om han kostet oss 8 mill..i dn formen brenne er i, så har vi mer bruk for espen sin duellstyrke, og def jobbing..enga blir krig!!!! brenne er ik dn krigern vi trenger på midten

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av danny
                                  hallo!! få opp øynene...kan ik la en spiller få såååå mye mer tillitt en andre forde om han kostet oss 8 mill..i dn formen brenne er i, så har vi mer bruk for espen sin duellstyrke, og def jobbing..enga blir krig!!!! brenne er ik dn krigern vi trenger på midten
                                  Kasey blir krigeren på midten mot enga. Vi skal kjøre over enga på Åråsen og da trenger vi BRenne sine offensive kvaliteter. Så får heller Espen komme inn etter 60-70 min for å rive istykker slitene klansaper..
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    #18
                                    Søgård igjen

                                    Med all respekt for personen Espen Søgård, så vil jeg foretrekke Simen Brenne på banen 9 av 10 ganger. Det er korrekt at vi vant en del kamper med Espen på laget, men motstanden var da heller ikke all verden. Vi skulle hatt med oss 1 poeng fra Tromsø da Simen fikk et feilaktig annulert mål, han reddet poenget for oss hjemme mot Stabæk, og han var tildels meget bra i førsteomgang mot Brann. Hva gjorde så Espen da han fikk sjansen mot Brann? Først taklet han ballen rett til Martin Endresen i forkant av 3-0, og så presterte han å sentre ballen inn til Branns keeper fra en meget god avslutningsposisjon. Espen er en flott kar og et arbeidsjern av de få, men dessverre ikke bra nok til å spille fast for et lag som vil vinne serien. Som indreløper er han en glitrende squad-player, men som sentral midtbanemann i 4-3-3 er han ikke i nærheten av å være god nok med ball.

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #19
                                      I mine øyne er Brenne og Riise er førstevalg.
                                      Som indreløpere er de begge glimrende både offensivt og defensivt. Riktignok mangler Brenne litt på toppformen i øyeblikket, men den kommer ikke dersom han sitter på benken.

                                      Søgård et bra tredjevalg, blir god å ha når Brenne/Riise blir slitne/skada.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #20
                                        Jeg er enig i at det finnes bedre spillemessige alternativer i stallen enn Søgård, MEN det finnes INGEN med sterkere motivasjon for å denge enga enn råner'n.

                                        Hvem som bør spille? aner ikke...
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        Working...