Karakterbok #8/07: LSK-vif, 17. juni

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok #8/07: LSK-vif, 17. juni

    Dagen hadde begynt så bra. Helt siden minstemann vekket meg 06.10 (det var min tur i dag) med krav om frokost og barne-tv hadde ting på sett og vis gått på skinner. En fornøyd treåring så diverse Disney-tegnefilmer, gumlet brødskive og spiste yoghurt. For min del hevdet jeg bestemt (helt frem til kl. 20.19 i kveld) at det var et godt omen at min tilsynelatende umulige kamp for å berge Hibernians, håpløst fortapt under streken med 11 poeng opp til trygg plass femten serierunder før slutt i den skotske toppserien så ut til å kunne gå etter at St. Mirren var slått 1-0 og klokka viste 09.45 (jeg snakker altså om Football Manager 2007 her).

    Jeg hadde sågar kaffe for hånden, noe som ikke hadde vært tilfelle dagen før, som dermed hadde begynt på langt mindre harmonisk vis - uetisk Friele-kaffe riktignok, men kaffe likefullt. Senere samme dag var jeg en tur på Teknisk Museum med frue og et jublende frydefullt barn som for første gang fikk se antikke flymaskiner og damptog på nært hold, og som attpåtil fikk pølse og is etterpå.

    Så viste klokka med ett 16.45, OKB hadde sendt meg en typisk OKB-SMS (innholdet kan oppsummeres: Jeg er nervøs og dermed sur, og det er masse motbydelige blånisser rundt meg). Dårlig timing, i grunn, ettersom jeg akkurat hadde spist middag og følte meg lett og fin i kroppen. Uansett, OKBs melding fikk meg med ett til å ta realitetene over hva som ventet, over meg. Resten av kvelden hadde jeg høy puls og de typiske, åpenbart usunne tegnene på hatoppgjør-dag: Flakkende blikk, svette håndflater og en usedvanlig kort lunte. Jeg rakk faktisk å både krangle og bli venn med en overrasket minstemann før jeg dro til Åråsen etter at OKBs melding tikket inn på mobiltelefonen min.

    På vei til Åråsen gjorde jeg som jeg pleier på kampdager, man analyserer frem til tilbake, for og mot. Tabellsituasjonen, formkurvene, suspensjonene av Kippe og Occean. Mest av alt grunnet jeg på en følelse jeg hadde gjort mitt ytterste for å bli kvitt disse siste dagene: At de siste ukene, for begge lag, hadde lagt grunnlaget for at nettopp denne kvelden kunne bli Den store snuoperasjonen for Vålerengas del. Ni slitsomme serieomganger hadde kulminert med at treneren hadde lagt eget hode på blokka og truet med å si opp om ikke ting snudde. Var det bare taktikk, Petter Myhre? For du hadde vel lest terminlista du også, og kommet frem til - som jeg motvillig gjorde - at derbykampen på Åråsen presenterte den perfekte omstendigheten for din gjeng med underpresterende, overbetalte undermålere å vise at klubben ennå ikke har sugd ut all ryggmarg av lagets kollektive skjelett?

    Et sted midt mellom Karihaugen og Olavsgaard dannet det seg en seig, ekkel, svart klump i magen min. Dens sure oppstøt fortalte om at det kom til å gå til helvete i kveld. Som den nevrotisk overtroiske personen jeg er klamret jeg meg imidlertid til de profetiske resultatene jeg hadde hatt med Hibernians på min egen PC noen timer tidligere, helt til det var for pinlig innlysende til å kunne ignoreres: Vi er ikke en gullkandidat.

    Karakterboka gir i kveld kommentarer til de som har fortjent det. Spillerne som her ikke får sin innsats nærmere kommentert trenger ikke fortvile: Når de begynner å gidde, begynner jeg å gidde også.

    BB Heinz Müller - 7 - Reddet oss fra tremålstap. Usikker på om han kunne gjort noe med målet. Lander på at det ene og alene var den feilplasserte Sundgots, og den på bærtur-plasserte Rambekk, sin feil.
    Dan Anton Johansen - 3 - Tatt ut ved pause. Han var ikke den verste der ute, på langt nær.
    Shane Stefanutto - 4 - Frisk og fint med offensivt i våre eneste gode ti minutter, helt i starten. Senere like elendig som alle andre. Bedritne dødballer.
    Anders Rambekk - 2 - Er dette samme mann som spilte som en gud i fjor?
    Pål Steffen Andresen - 5 -
    Bestemann i forsvaret med god margin.
    Kasey Wehrman - 2.
    Khaled Mouelhi - 2.
    Simen Brenne - 3 -
    Usynlig - og da mener jeg fullstendig umulig å få øye på - frem til det gjensto en halv time. Da var han lett involvert et par ganger, og han hadde også vår eneste noenlunde sjanse.
    Bjørn Helge Riise - 2.
    Magnus Myklebust - 5 - Fikk nesten ikke noe å jobbe med, ettersom åtte av ti oppspill gikk utover sidelinja eller rett til en vif-spiller. Freste til noen ganger og var en av ekstremt få som så ut til å ikke ha gitt opp på forhånd.
    Arild Sundgot - 3 - Prøver jo alltid, men gud bedre, så dårlig Arild var med ballen i beina i dag. Det var fælt å se på.

    -> Espen Søgård - 4 - Gjorde så godt han kunne. Tapte like mange dueller som han vant. Innsatsen var det hvertfall ikke noe å si på.
    ->Pål Strand - 3 - Nesten usynlig. Et par gode dødballer, blant annet en fin ball til Brennes sjanse midtveis i andre omgang.
    ->Tore Andreas Gundersen - Kunne like gjerne ha spilt fra start.

    Kanarifansen - 3 - Begynte friskt, fin førsteomgang. Døde ut utover i andre, og ga opp med et kvarter igjen. Unntak for felt C (såvidt jeg kunne høre), som gjorde sitt beste. Men jeg skjønner at folk ikke gidder å synge når innsatsen utpå banen knapt nok står til hvilepuls.

    Terje Hauge - 4 - Sitt vanlige petimeterske seg. Blåste 55-45 i favør Vif og tok aldri tak i Kjetil Wæhlers serievoldtekter av Arild Sundgot.

    PS: Jeg er ikke engang sint, fordi vi tapte så inn i granskauen fortjent i kveld. Vi ble ydmyket, latterliggjort. Pissa på.

    Jeg føler meg bare tom innvendig. Den seige, svarte klumpen i magen er det eneste som er igjen.

    Nå krever jeg seier på Lerkendal.
    Last edited by trigz; 18.06.2007, 00:06.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    #2
    Alt for snille karakterer på samtlige her vil jeg si... Jeg vil gi godkjent til Heinz, resten burde fått "straffe"-trening til imorgen tidlig.

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 322

      #3
      Enig med det meste her. Mouelhi synes jeg faktisk er i nærheten av stolpe på børsen.
      Det eneste jeg hadde rettet på er nok karakteren til Shane, som i alle fall bør ett hakk ned. Ser du på reprisen på VIF-scoringa, er det han som er i nærheten sammen med Sundgot. Og Shane dukker!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Opprinnelig skrevet av Svart og gul
        Ser du på reprisen på VIF-scoringa, er det han som er i nærheten sammen med Sundgot. Og Shane dukker!
        Det er ikke han som skal markere tosken som scorer. Sundgot og Rambekk er helt ute å kjøre plasseringsmessig, og også Heinz kan det stilles spørsmålstegn ved.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 322

          #5
          Ja, Sundgot er svak i duellen. Men at en spiller dukker i en duell er da hårreisende. Må være lov å kreve mer!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #6
            Har ikke sett reprisa og kan ikke gå god for hverken om han dukker eller ei. Uansett er det ikke en duell han i utgangspunktet skal være i. Samme det; Shane var dårlig, men viste vilje, initiativ og også endel farligheter fremover. I forhold til flertallet av lagkameratene har han ingenting å skamme seg over, selvom han objektivt sett hadde en dårlig kamp. Svak firer. Er vi enige da?

            ...merker at aggresjonen begynner å komme først nå, 3 timer etter kampslutt, og klarer ikke å sove. Dette kan bli en lang natt...
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 322

              #7
              Initiativet er jeg enig i, han viste i alle fall litt vilje - noe som var mangelfullt hos de fleste andre.
              Ingen god natts søvn i natt, nei.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Har ikke sett reprisa og kan ikke gå god for hverken om han dukker eller ei. Uansett er det ikke en duell han i utgangspunktet skal være i. Samme det; Shane var dårlig, men viste vilje, initiativ og også endel farligheter fremover. I forhold til flertallet av lagkameratene har han ingenting å skamme seg over, selvom han objektivt sett hadde en dårlig kamp. Svak firer. Er vi enige da?

                ...merker at aggresjonen begynner å komme først nå, 3 timer etter kampslutt, og klarer ikke å sove. Dette kan bli en lang natt...
                Sundgot står foran og Shane står bak Berre. Relativt godt gjort av Berre å komme seg opp der, men både Arild og Shane står håpløst plassert i forhold til å markere ut mann. Heinz hadde ingen ting der ute å gjøre forøvrig. Man kan likevel skyte de to som lot stussen komme inn i feltet, de gjorde en like slett jobb i markeringa.

                Mulig Shane viste vilje og intiativ, men fy faen så råtten med ball han var i dag. Skandaløst at en toppspiller er så upresis med ball i beina. Forøvrig synes jeg Kiko var like elendig med ball.

                Kanari-Fansen var like skuffende som gutta på banen, og er nærmere en 2'er. Jævla søppel fra start til slutt, sånt kan ikke skje mot Vålerenga.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #9
                  Sekser til Heinz er greit, ikke sju. Syns også Søgård gjør det bra (beck er ikke hans posisjon, men er langt bedre der enn Danton var) så firer er fortjent.

                  Resten er bare dritt. Stolper på hele skokken.

                  Forsvaret er middels defensivt og helt dritt dårlige på oppspill.

                  Midtbanen var .... hvor? Og når dem fikk ballen ved et enga-uhell, hva er %'en på pasninger som når frem? Sikkert smultring.

                  Vinga hjerneløse løpende høns, Arild så ut som han aldri har vært i nærheten av en ball før.

                  Har sett bedre spill på grusbana bak skedsmohallen utført av karer som ikke akkurat får betalt for å spille kula.

                  Flaut. Jæ... flaut! Rett og slett det dårligste jeg har sett og jeg har vært på Åråsen siden 75. All time low.
                  Det eneste positive er at det faen ikke kan bli værre.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Flaut. Jæ... flaut! Rett og slett det dårligste jeg har sett og jeg har vært på Åråsen siden 75. All time low.
                    Det eneste positive er at det faen ikke kan bli værre.
                    Du var med andre ord ikke på Åråsen en eneste gang mens Pellerud holdt på?
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      Du var med andre ord ikke på Åråsen en eneste gang mens Pellerud holdt på?
                      Jeg var det - dette var verre...
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        #12
                        Synes Riise burde fått bedre en 2'er men ellers enig i det meste her.
                        Helt utrolig av Shane å blåse det frisparket langt opp på tribunene.. Herregud mann...Ballen er død, du har all verdens tid, og vi vet vel alle sånn noenlunde hvor hardt man skal sparke på den ballen for at den skal havne i målområdet og ikke på bakerste rad...

                        Irriterer meg litt at det var en del som slang så mye dritt til han. Ikke akkurat det han trenger under kamp. Da skal man støtte. Han veit han spillte en dritt kamp og må heve seg betraktelig dersom han ikke skal miste plassen til Johnsen.

                        Men nok en gang, fy faen Shane så dårlig frisparket og innleggene dine var igår.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #13
                          Hvodan kan du gi backa våre greie karakterer idag? Shane er halvveis framover 4-5 ganger og roter bort ballen hver eneste gang, og smeller et par dype innlegg til innkast på andre siden. Danton satte garantert norgesrekord i feilpasninger sammen med Kiko og Brenne. 4 til Heinz, 3 til PSA, 3 til Sundgot, 2 på Riise, Myklebust, Kiko, Kasey, Rambekk og 1 til Brenne, Shane, Danton.

                          Søgård og Strand får hver sin 3+.

                          Man spiller bare ikke sånn som dette mot Enga, da fortjener man slakt. Vi veit alle at gutta kan om dem vil, og det er bare en emda bedre grunn til å la dem få vite det spør du meg.
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • fotball_marthe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1069

                            #14
                            PSA spilte ikke SÅ dårlig til en 3 ass.. Han var jo selvfølgelig under pari, men var den beste i forsvaret!
                            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                            Kommentar

                            • KristofferØ
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 587

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                              PSA spilte ikke SÅ dårlig til en 3 ass.. Han var jo selvfølgelig under pari, men var den beste i forsvaret!
                              Synes ikke 3-4 headinger rett i været og i en ny duell vitner om kjempebra spill. Han er best i forsvaret i de fleste anledninger, men står ikke fram som noen kjempe som han har pleid å gjøre mot enga. Jeg synes 3 er riktig, de som vil kan gjerne være uening. Allikevel; legg merke til at han er den jeg synes er nest best for fugla igår.

                              Eller; nest minst-dårlig. Poenget mitt er at 0-1 var til de grader en underdrivelse av hvor elendig matchen var fra vår side igår. Når enga spiller sin typiske fotball (henviser da til ræva) og vi ikke kommer til èn eneste stor sjanse, bare 3 halvsjanser og 4 innlegg som likegjerne kunne vært slått fra egen 5meter, så synes jeg gutta skal gå i seg sjæl og finne en måte å ta seg sammen på.

                              Positiv til Nordlies måte å takle det på; å la spellerne se video av de matcha som har vært veldig bra i år.
                              I år så tar vi ostepop
                              Vi elsker Lillestrøm
                              HEI!

                              Kommentar

                              • Tam
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2005
                                • 61

                                #16
                                Det å blø for drakta...... (men ikke igår)

                                BB Heinz Müller - 7
                                Takk Heinz ! , men durde være flinkere til å kaste ut ballen, så man får raskere overgangere... MEN når ingen løper, ja da er det ingen å kaste til...

                                Dan Anton Johansen
                                Virker som om han har gitt opp å komme inn på fast plass igjen.. skjer myre rart med danton på banen...
                                Shane Stefanutto
                                Syns han gjorde seg bra.. men da det overhode ikke var noen løp.. hvor skal han gjøre av ballen ???
                                Anders Rambekk
                                Når du 3 ganger kommer i samme situasjon, gjør det samme for tredje gangen.. lærer du aldrig da ?? nei.. fy for en dårlig kamp... men igjen.. ingen løp foran.....
                                Pål Steffen Andresen
                                god til å forvare, dårlig i oppspill, savner en som kan gjøre noe mer kreativt..
                                Kasey Wehrman
                                sååå god.. og så sinnsykt dårlig... treg med avleveringene
                                Khaled Mouelhi
                                Hva har skjedd med "gullfoten" ? før var allt presist, og hardt.. nå.. bare tull og unødvendige frispark !
                                Simen Brenne
                                Var han virkelig på banen ?? fullstendig borte, bare fjås.. og denne karen skal ta opp arven etter Koren...
                                Bjørn Helge Riise
                                Fikk ikke noe å jobbe med, gjemte seg bort.. ! det ble bare kaving..
                                Magnus Myklebust
                                Jobba på det han fikk .. dårlig beveglese
                                Arild Sundgot
                                Tenk.. igår savnet jeg OO... til en forandring

                                -> Espen Søgård
                                EN som faktisk ville noe.. burde ha starta
                                ->Pål Strand
                                tapte allt han løp etter.... desverre...
                                ->Tore Andreas Gundersen
                                litt seint å komme inn.. hadde ikke mulighet :-(

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3398

                                  #17
                                  Taktisk brøler av Tom å ikke la Søgård starte denne kampen, og når han slipper han innpå så er det som back. Burde ha byttet ut Brenne i stedet, og latt Søgård få krige ordentlig.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • fotball_marthe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1069

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                    Synes ikke 3-4 headinger rett i været og i en ny duell vitner om kjempebra spill. Han er best i forsvaret i de fleste anledninger, men står ikke fram som noen kjempe som han har pleid å gjøre mot enga. Jeg synes 3 er riktig, de som vil kan gjerne være uening. Allikevel; legg merke til at han er den jeg synes er nest best for fugla igår.

                                    Eller; nest minst-dårlig. Poenget mitt er at 0-1 var til de grader en underdrivelse av hvor elendig matchen var fra vår side igår. Når enga spiller sin typiske fotball (henviser da til ræva) og vi ikke kommer til èn eneste stor sjanse, bare 3 halvsjanser og 4 innlegg som likegjerne kunne vært slått fra egen 5meter, så synes jeg gutta skal gå i seg sjæl og finne en måte å ta seg sammen på.

                                    Positiv til Nordlies måte å takle det på; å la spellerne se video av de matcha som har vært veldig bra i år.
                                    Neivel, skjønner poenget ditt.
                                    Men jeg får være uenig i at han spilte til en 3'er. Minst en 4'er!
                                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                    Kommentar

                                    • Arind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2006
                                      • 459

                                      #19
                                      Enig med det meste her.....Pål Strand og Espen Søgård gjorde en bra innsats etter innhoppet og jeg syns Riise prøvde og Heinz var bra og han stod dessuten på som motivator.......ellers stod det meste til stryk.....jeg forventer et offensivt og knallsterkt LSK mot bartelaget :twisted:
                                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                      Kommentar

                                      • Arind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2006
                                        • 459

                                        #20
                                        Når skal det opp et lys om at Shane ikke bør ta dødballer....? Jeg kan ikke huske sist han traff på en corner eller et frispark.....og der går myten om at LSK er dødlige på dørballer...
                                        Men ser vi bort i fra kampen i går, som vi forøvrig nå bare skal legges død og begravet, så har han vært mye bra hittill i år
                                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎