Har LSK blitt et kjøpelag ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #21
    Mange gode poenger som kommer frem her, men husk en liten ting i forhold til LSK som en "kjøp og salg" klubb.

    Det har vi vært siden vi rykket opp, og vi kommer utvilsomt til å være det videre. Det at vi den siste tiden har brukt store summer på nye spillere betyr ikke at vi har sluttet å selge: Dette går i rykk og napp - forvinner OO og Svimen ut av landet for en hyggelig sum er vi plutselig en "k/s" klubb igjen.

    Det er vel lett å se for seg at gutter som Lillebror, MWM og Brenne har ambisjoner om spill ute?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • svare1
      Medlem
      Bøffel
      • Dec 2006
      • 32

      #22
      En anne ting vi må tenke på, og som jeg regner med ledelsen har tenkt på er, at disse spillerne må tilpasse seg både sosialt og ikke minst spillesystem. Jeg mener at for mange nye spillere inn under sesongen som "må" spilles inn, kan slå negativt ut, resultatmessig, men på sikt er bare positivt. Finnes mange eksempler på lag som har forandret på sin første 11, med nyinnkjøp, hvor det tar noe tid før disse er innspilt, og det har vi desverre ike tid til, hvis vi ser denne sesongen isolert sett. Jeg er selvfølgelig positiv til nye spillere, missfortå meg rett, men vekt balansen kan forskyve seg, og det som Nordlie og dagens spillergruppe har bygd opp kan forflytte seg negativt, og som vil påvirke den samhandling og innkjøring som er blitt terpet på i sensong oppkjøringen og så langt i sesongen. Håper selvsagt at alt skal gå smertefritt og de blir en suksess fra første spark, men......

      Kommentar

      • KristofferØ
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 587

        #23
        Jeg mener det finnes tre typer klubber:

        #1 - Talentfabrikken (som utvikler spillere og selger dem for å få regnskapet til å gå rundt og som kanskje(!!!) rykker lenger og lenger ned grunnet "den moderne fotballen"): Skeid, Lyn (som egentlig henter en del spillere også, men som har tradisjoner for å utvikle selv) dels Tromsø etc.

        #2 - Den vanlige klubben (som handler spillere fra talentfabrikker eller kjøper spillere fra andre klubber i samme sjanger og utvikler noen talenter selv): Her befinner vi oss.

        #3 - Fullstendig ubrukelige klubber.

        (#4 - Superduperfantastiske lag i europeisk og internasjonal toppklasse som gjør det som måtte passe dem best ang spillere)

        Slik det er blitt mener jeg vi er en rimelig normal klubb. (Med en stoltere historie enn de fleste vel og merke Å ønske noe annet enn å være en vanlig klubb blir for meg helt surrealistisk fordi hvis man har et ønske om å henge med så må man det. Dessuten; hvor mange tenkte "Ånei enda et spillerkjøp, skal vi ikke snart utvikle noen selv?" når Johnsen skreiv under?
        Last edited by KristofferØ; 19.06.2007, 13:33. Begrunnelse: Typ'o thjehe
        I år så tar vi ostepop
        Vi elsker Lillestrøm
        HEI!

        Kommentar

        • KristofferØ
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 587

          #24
          Opprinnelig skrevet av svare1
          En anne ting vi må tenke på, og som jeg regner med ledelsen har tenkt på er, at disse spillerne må tilpasse seg både sosialt og ikke minst spillesystem. Jeg mener at for mange nye spillere inn under sesongen som "må" spilles inn, kan slå negativt ut, resultatmessig, men på sikt er bare positivt. Finnes mange eksempler på lag som har forandret på sin første 11, med nyinnkjøp, hvor det tar noe tid før disse er innspilt, og det har vi desverre ike tid til, hvis vi ser denne sesongen isolert sett. Jeg er selvfølgelig positiv til nye spillere, missfortå meg rett, men vekt balansen kan forskyve seg, og det som Nordlie og dagens spillergruppe har bygd opp kan forflytte seg negativt, og som vil påvirke den samhandling og innkjøring som er blitt terpet på i sensong oppkjøringen og så langt i sesongen. Håper selvsagt at alt skal gå smertefritt og de blir en suksess fra første spark, men......
          Nå kan Marius Johnsen 4-3-3'n til nordlie bedre enn Shane Stefanutto da, så jeg ville ikke vært særlig urolig når det gjelder det der. Jeg er imidlertid rimelig kritisk til Kiesenebner i forhold til å kaste han utpå "asap". Wien spiller såvidt meg bekjent 4-4-2, så tror han trenger litt tid før han takler midten alene..
          I år så tar vi ostepop
          Vi elsker Lillestrøm
          HEI!

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            #25
            Det som er positivt er at lillestrøm har blitt en klubb som gjør de rette kjøpene. unge spillere som ønsker å komme videre ut i europeiske storklubber og kjempe for landslagsplasser er selvfølgelig positivt. det er også en motivasjonsfaktor for de yngre spillerne som er i klubben. lillestrøm har også flere samarbeidsprosjekter med klubber, hvor talente dems får være med på treninger for å se hvordan de ligger an, få erfaring og motivasjon til videre satsing. synes det er positivt å se at økonomien til lsk kan fremme norske talenter.

            Kommentar

            • Harald_88
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 550

              #26
              Tror du har blitt påvirka av en viss vålerenga-sang jeg.
              Alt For Fugla

              Gå Av Grønlund

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #27
                Som mange andre har sagt: Alle lag som ønsker å kjempe i toppen må kjøpe spillere. Som følge av bedret økonomi har Sportsklubben brukt atskillig mer penger på spillerkjøp de siste par årene enn i de magre årene fra 98-04 (the Arne Era), men vi er langt fra de verste i klassen. Både Brann, Rosenborg, Vålerengen og ikke minst Viking må ha brukt mer, og til dels betydelig mer, enn oss. Godset kan heller ikke være langt bak de siste 18 månedene, og Fredrikstad sparer ikke akkurat til ny trådbil, de heller. Vi har kjøpt bedre enn de fleste av de nevnte klubbene, men ikke mer. På den måten fortjener ikke Sportsklubben betegnelsen kjøpelag mer enn de nevnte.

                Det som derimot bekymrer meg er at kjøp alltid virker å være løsningen på Åråsen. Vi slipper nær sagt aldri til noen av de rimelige talentene (Magnus Myklebust er kanskje et unntak, men det tok jaggu lang nok tid for ham også). Jeg skjønner simpelthen ikke hva vi skulle med Tore Andreas Gundersen når han ikke fikk komme inn før på overtid selv nå på søndag - med Occean ute med karantene og Sundgot så naken som bare han kan være. Tilsvarende med Biffen: Når skal han få prøve seg når han ikke engang får sjansen mot Morten Berre i en omgang Lillestrøm MÅ presse, i en kamp der Kippe er ute og danton var helt hinsides? Hva er det Tom Nordlie egentlig sier til Biffen når han ikke flytter Rambekk ut på backen igjen og Biffen inn i midten, men i stedet kjører Søgård som back?

                Jeg mener å iaktta et Lillestrøm helt uten vilje til å bruke de unge og lovende. Trenger vi forsterkninger, er det alltid snakk om å hente noen nye og aldri snakk om å prøve rekruttene vi allerede har. Det lukter det kjøpelag av. Alle topplag i andre land kjøper en haug med spillere, og de kjøper dyrt, men de går ikke av veien for å bruke 17-åringer allikevel. Real Madrid hadde da for faen en 17-åring som førstekeeper for ikke lenge siden. Da virker det underlig at man helst må være godt opp i tjueåra for å få en fair sjanse på Åråsen.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3404

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                  Nå kan Marius Johnsen 4-3-3'n til nordlie bedre enn Shane Stefanutto da, så jeg ville ikke vært særlig urolig når det gjelder det der. Jeg er imidlertid rimelig kritisk til Kiesenebner i forhold til å kaste han utpå "asap". Wien spiller såvidt meg bekjent 4-4-2, så tror han trenger litt tid før han takler midten alene..
                  Tror nok ikke Kiesenebner vil føle seg alene med Riise og Søgård/Brenne flygende rundt beina sine
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Ranakanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 487

                    #29
                    Vi for trøste oss med att det i allefall blir kjøpt dyrt norsk fotballkjøtt :-)

                    Kommentar

                    • FluffyBunny
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Mar 2006
                      • 87

                      #30
                      Og nå sitter Tom Nordli og kikker på kamp på Nadderud (mener jeg så ham på tv2-sending iallefall). Aner jeg ny overgang?

                      Kommentar

                      • Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av FluffyBunny
                        Og nå sitter Tom Nordli og kikker på kamp på Nadderud (mener jeg så ham på tv2-sending iallefall). Aner jeg ny overgang?
                        Det tror jeg ikke...men man skal selvsagt aldri si aldri...men nå må vi ikke glemme at Stabæk er det desiderte formlaget i tippeligaen og aldri taper kamper lenger, kanskje han er der for å lære! For å bli bedre må man lære av de beste i klassen, og per dags dato er Stabæk det desidert beste (angreps)laget i klassen vår. Tom Nordlie = meget fornuftig mann!

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av FluffyBunny
                          Og nå sitter Tom Nordli og kikker på kamp på Nadderud (mener jeg så ham på tv2-sending iallefall). Aner jeg ny overgang?
                          Jeg kan på generellt grunnlag garantere deg at det er viktigere grunner enn å scoute nye spillere for en topptrener å se andre lag i samme liga.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • FluffyBunny
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Mar 2006
                            • 87

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Jeg kan på generellt grunnlag garantere deg at det er viktigere grunner enn å scoute nye spillere for en topptrener å se andre lag i samme liga.
                            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                            Det tror jeg ikke...men man skal selvsagt aldri si aldri...men nå må vi ikke glemme at Stabæk er det desiderte formlaget i tippeligaen og aldri taper kamper lenger, kanskje han er der for å lære! For å bli bedre må man lære av de beste i klassen, og per dags dato er Stabæk det desidert beste (angreps)laget i klassen vår. Tom Nordlie = meget fornuftig mann!
                            Point... both of you Uansett ikke dumt å se hva andre gjør. Kjenn din motstander og sånt.

                            Kommentar

                            • Arind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2006
                              • 459

                              #34
                              joa....

                              Vi er nok definitivt et kjøpelag....men på den annen side så tror jeg ikke det er mulig i dag å bare bygge et tippeliga lag kun med rekrutering fra egne rekker.....sånn er det bare......
                              MEN...det er viktig jobbe med lokal rekrutering også, i tillegg....og det gjøres jo....
                              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                              Kommentar

                              Working...