Rosenborg - LSK, torsdag 21. juni kl. 20.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    Rosenborg - LSK, torsdag 21. juni kl. 20.30

    For dem som ser framover og ikke bakover: Rosenborg på torsdag. Vi kjenner RBKs ubehagelige, øldunstende pust bak oss, så denne kampen blir utrolig viktig. Håper vi framover får "satt" laget og lar kollektivet ta over. Håper på følgende lag med Kiko ute med karantene:

    Strand – Occean – Myklebust
    Søgård – Wehrman – Riise
    Shane – Kippe – PSA – Rambekk
    ---------------Heinz

    Mangel på en innleggsfot er en hemsko for Occeans posisjon i elleveren, men med Strand får han muligheten til å bruke sine kvaliteter rettvendt i boksen, i tillegg som Strand er en god kontringspiller. Påsan må videre få like mye tid til å prestere som alle andre.
    Wehrman er bankers på anker. Mot Skjelbred må han få jobben med å dunke unna spirrevippen, mens Søgård må stoppe Sapara. Der vil råneren få en sentral rolle når vi skal vinne midtbaneduellen mot RBK og Sapara. Innsats og tæl smitter lett og hele laget trenger nå å bli infisert av Søgård-smitte. Brenne er tam. Søgård er oppofrende. Lett valg.

    Om vi trenger mål får Brenne komme inn, eller Sundgot som jeg sågar ser i en indreløper-rolle. Eventuelt legge om til den skjeve treeren på topp da Påsan neppe holder en hel match. Eneste måten å støtte LSK fram til seier mot den fallerte trønderbataljonen er å møte opp i bartebyen og synge støvet av stemmebånda. Forza!
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #2
    Mot rosenborg trenger vi helt klart et kontringssterkt lag.. Rosenborg er nok fortsatt hakke vassere enn oss til å holde ballen i laget og liker å spille offensivt så kontringsspillet blir viktig.. Tror dette er en kamp hvor fugla liker seg bedre enn mot enga..

    Fart er et nøkkelord.. Men defensiv styrke trengs for å kontre dermed blir riise og søgård viktige.. På topp er jeg litt usikker, men sungodt eller strand? hvem er raskest? Hadde vært fint med KIKO i denne matchen som kunne slått noen lange pasninger bakfra..

    Håper på 0-2 her.. Myklebust & Søgård..

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
      Fart er et nøkkelord.. Men defensiv styrke trengs for å kontre dermed blir riise og søgård viktige.. På topp er jeg litt usikker, men sungodt eller strand? hvem er raskest? Hadde vært fint med KIKO i denne matchen som kunne slått noen lange pasninger bakfra..
      Fart er et nøkkelord, men også relativt fraværende hos oss etter tapet av Mifsud.

      Langskudd kan vi vel stort sett også glemme, da vi etter tapet av Koren har en stall bestående av midtbanespillere som knapt klarer å slå en femmeters pasning, langt mindre skyte.

      Skal vi ha noe håp om mål i denne kampen vil jeg nok sette en knapp på dødball fra Strand, som Kippe, Occean eller Sundgot kan stange inn.

      Jeg er i utgangspunktet veldig enig med Canario sitt forslag, og det du nevner med en midtbane med Riise, Søgård og Kasey. Jeg tviler imidlertid på om Nordlie inndrar Brennes klippekort.

      I angrep er jeg litt i tvil. Myklebust vært i dårlig form i det siste, og virker å slite mot litt bedre lag. Det finnes derfor argumenter for å bytte Myklebust med Sundgot denne matchen. Det gir oss større styke fremover på våre dødballer, samtidig som vi er bedre rustet defensivt mot Saparas livsfarlige dødballer.

      Ja, jeg vet det er å spille "skjevt" (som jeg hater), men her er det samling i bånn.

      En siste bemerkning angående Kiko. Hvorfor finnes det folk (inkl. Nordlie) som fortsatt ønsker Kiko på banen? Jeg kan ikke se han har levert en eneste god kamp for Fugla!

      Korriger meg gjerne om jeg husker feil, men han var elendig som venstre kant, men selv nå, som han har fått spille både anker og indreløper, så varter han opp med like elendig spill. Sett fyren på transfer med en gang, og håp et det finnes en større idiot der ute...
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        Kontringstyrke får vi gjennom Riise, Mykle samt Rambekk og PSA. Man kan gjerne være forsvarspiller på en kontring som starter på defensiv dødball. Brudd i midtbaneleddet blir det jo litt værre. Men vi bør jo helst unngå for mange dødballer til RBK. De er jo dødballag framfor noen i årets serie. Har tro på at Søgård kan gjøre en god jobb mot Sappara.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #5
          Det er hvertfall ingen som helst tvil om at både Kippe og OO går rett inn på laget til denne kampen, det skulle da også mangle etter resten av gjengens slappe innsats forrige søndag. Det betyr at danske-pølsa og sundgot starter på benken. På midtbanen spiller hvertfall Kasey sentralt og håper Riise blir flyttet ned som indreløper og Mykle over på høyrekanten. Så spørs det da, om Espen kommer til å få tillitt i denne kampen eller om Brenne tar plassen til venstre for Kasey. Tror det avhenger litt av hvor offensiv fotball TomTom legger opp til i bartebyen. Kan nok godt tenkes en spillesugen og tent Søgård vil gjøre mer nytte for seg. Gi han en sjanse, bytt han ut ved pause hvis det ikke funker. I angrepet synes jeg nå mye burde ligge til rette for at påsan får en sjanse fra start på venstre flanken. Med trioen påsan-OO-mykle får vi både fart, teknikk og styrke i og rundt boksen til motstanderen så jeg ser helst at disse tre starter foran. Noe nytt må hvertfall prøves etter den heller labre kampen sist.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Ifølge Demokraten er Kasey nå i konkrete overgangsforhandlinger med FFK, jf. nyhetstråden. Dette betyr fort at matchen mot RBK kan bli en av hans aller siste kamper for fugla. Er ikke i tvil om at Kasey er profesjonell nok til ikke å la dette påvirke innsatsen.

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #7
              Opprinnelig skrevet av RSP
              Ifølge Demokraten er Kasey nå i konkrete overgangsforhandlinger med FFK, jf. nyhetstråden. Dette betyr fort at matchen mot RBK kan bli en av hans aller siste kamper for fugla. Er ikke i tvil om at Kasey er profesjonell nok til ikke å la dette påvirke innsatsen.
              Yes, da virker det som Kasey Wehrmanns tid i gul og svart LSK-trøye faretruende begynner å nærme seg slutten...definitivt et tap for LSK om så skulle skje, ditto gevinst for FFK. Som du påpeker er Kasey en meget profesjonell type og jeg tror heller ikke vi har sett Kasey blø for fugla for siste gang. Innsatsen mot RBK kommer til å være på topp og han vil bidra til å forhåpentligvis senke barteskuta!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                Innsatsen mot RBK kommer til å være på topp og han vil bidra til å forhåpentligvis senke barteskuta!
                Så du tror han automatisk spiller selv om en overgang kanskje allerede er i boks....?

                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7054

                  #9
                  Synd med Kasey, jeg synes fremdeles han burde ha hatt en fremtid i klubben. Som mange andre synes jeg også at Mouelhi har fått vel mange sjanser nå og ikke ser ut til å slå til i LSK.

                  Nå må vi vel få inn Kiesi og Marius Johnsen innkjørt i laget - det gjør nok ikke gullhåpet noe sterkere, akkurat. Men det vil vel styrke oss på sikt.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Så du tror han automatisk spiller selv om en overgang kanskje allerede er i boks....?
                    Ikke automatisk, men Kasey er en tro tjener og ettersom han definitivt er LSKs eiendom frem til 1.juli har jeg ingen tro på at han blir utelatt fra laget fordi han vurderer tilbud fra andre klubber. Da blir han i såfall utelatt pga trenerens disposisjoner. Men jeg både tror og håper Kasey spiller i morgen. Kiko har jo karantene(IGJEN!!!) og da synes jeg Kasey er det klareste valget sentralt på midten.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Canário
                      For dem som ser framover og ikke bakover
                      Husk: Fremtiden kommer bakfra!
                      Etter begredelig innsats mot VIF er det i mine øyne nokså uvesentlig hvem som starter, bare forberedelsene i trenerteam og laget er grundige. Mot VIF opptrådte vi som om vi ikke hadde noen plan, og vi spilte på en måte som gjorde forsvarsarbeidet langt lettere for VIF. At Mouheli og Brenne ikke klarte å bidra til overtallssituasjoner på kantene var utslagsgivende, på samme måte som Riise ikke bestandig klarte det i sine første kamper som indreløper. Skremmende at laget til de grader virket uforberedt og overrasket over VIFs måte å forsvare seg på. Det må skje en endring mot RBK.

                      Laget jeg håper på:

                      Sundgot – Occean – Myklebust
                      Søgård – Wehrman – Riise
                      Shane – Kippe – PSA – Rambekk
                      ---------------Heinz

                      Litt usikker på Strand/Sundgot, men jeg foretrekker litt offensiv kraft i midten da midtstopperne til RBK ser ut til å ha vansker med kjappe vendinger og gjennomspill langs bakken.

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #12
                        Heinz
                        Rambekk - Kippe - PSA - Shane
                        Riise - Wehrmann - Søgård
                        Mykle - Sundgot - Strand

                        For første gang i år regner jeg med at jeg får innvilget mitt ønske for hvem som spiller høyreback. Rambukk har gjort sine saker bra der. Kippe tilbake, i tospann med en PSA som leverte en grei kamp mot enga - Og de var det ikke mange av. Shane er Shane. God er han også...

                        Riise som indreløper. Ingen bombe der. Wehrmann som anker, til tross for at han synes klar for The Aristocrats, har Kasey vært veldig god hittil i år, og utkonkurrerer alternativet lett. For tiden synes det som at vi er nødt til å tenke kortsiktig, og velge Espen på bakgrunn av hans krigerske holdninger, heller enn Brenne på bakgrunn av hans fiksfakseri - Hvis de i det hele tatt finnes. Brenne kan begynne å spille seg i form fra og med Sandefjordkampen.

                        Trekløveret Rambukk/Riise/Mykle har fungert bra hittil, og ser ingen grunn til at den trenden plutselig skal ta slutt. Mykle er dessuten, etter mitt skjønn, den spilleren vi trenger for å true bakrom i de periodene når trønderpakket presser som værst. De kommer nemlig til å skje, det er tross alt Lerkendal. Sundgot er etter min mening en bedre spiller akkurat nå enn Occean. Dessuten er Sundgot flinkere til å komme seg i rett posisjon, en kvalitet jeg trur veier tyngre enn Occeans Van Nistelroyske dukkopp-evne. På venstrekant. Gi meg en s, S! Gi meg en t, T! Gi meg en r, R! Gi meg en a, A! Gi meg en n, N! Gi meg en d, D! Hva blir dét?
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • fugla4ever
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2005
                          • 212

                          #13
                          håper og tror dette laget:

                          Muller
                          Rambekk-Kippe-PS-Shane
                          riise-søgard-brenne
                          Mykle-Occecan-Strand

                          Søgard bør begynne fordi vi trenger en kriger på midten, strand fordi han har slår dødballer i verdensklasse. Occean bør begynner fordi han scorer, det gjør dessverre ikke sundgot for tiden.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2317

                            #14
                            Tror ikke på noe voldsomt RBK-press. Tvertimot tror jeg RBKs sjanser
                            vil komme på overganger.
                            Vi har vel spilt ganske jevnt med dem der opp de siste åra.
                            Ser på den som en selvfølge at Søgård spiller, og helst på midten (jeg også).
                            Tror denne kampen nesten er viktigere enn Enga-kampen hva angår
                            psyken i laget. Et tap her og Nordlie-effekten er definitvt over, ihvertfall
                            for iår.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Forundrer meg ikke om vi får se Brenne som ving i denne kampen. Jeg sier ikke at jeg vil det, fordi det har overhode ikke fungert, men jeg tror han kommer til å spille. Men da håper jeg de har øvd på dette på trening. Det er jo ikke sånn at det aldri kommer til å virke, men man må trene på relasjoner som ikke har fungert før.

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #16
                                Jeg er mest opptatt av at vi får tilbake norges beste høyreside.

                                Kommentar

                                • Stan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1073

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av fugla4ever
                                  håper og tror dette laget:

                                  Muller
                                  Rambekk-Kippe-PS-Shane
                                  riise-søgard-brenne
                                  Mykle-Occecan-Strand

                                  Søgard bør begynne fordi vi trenger en kriger på midten, strand fordi han har slår dødballer i verdensklasse. Occean bør begynner fordi han scorer, det gjør dessverre ikke sundgot for tiden.
                                  Må si meg enig med denne. Men er redd vi reiser hjem fra Lerkendal poengløse..

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #18
                                    Med dagens tippeliga-resultater relativt friskt i minne, er det vel liten tvil om at fugla helst bør ta med seg 3 poeng hjem fra barteland i morgen. Stabæk imponerer meg voldsomt om dagen, og Brann har en veldig solid stall som kommer til å plukke masse poeng fremover. Å plukke 3 poeng på lerkendal er absolutt ingen enkel oppgave, men vi er nødt til å gjøre et realt forsøk. Kan FFK klare å ta med seg 1 poeng hjem, må det være åpent for 3 fugle-poeng også. Disse 11 vil jeg se fra start:

                                    Heinzy
                                    Rambekk-PSA-Kippe-Shane
                                    Riise-Wehrmann-Søgård
                                    Mykle-OO-Strand

                                    Danske-pølsa får nok ganske sikkert ikke ny tillitt i denne kampen, da kaptein Kippe naturligvis går rett inn i midtforsvaret og skyver Rambekk ut på backen. Synes også Espen fortjener en sjanse fra start igjen, ofrer derfor Brenne som har vært litt tam i det siste. Men en fin spiller å ha frisk og rask til 2.omg, det vil definitivt bli bruk for Brenne. Riise må tilbake på midtbanen, da dette virker å være den plassen han trives best på. Påsan bør også kunne få muligheten fra start i denne kampen, da vi såååårt trenger noen som kan slå gode dødballer gang etter gang. Og påsan er jo ingen dårlig spiller ellers heller! Sundgot var usedvanlig blek forrige kamp(riktignok ikke alene om det...), jeg velger derfor å kaste innpå en spillesugen OO som kom til masse fine muligheter i sin siste kamp mot Brann. Håper han kan fortsette der, da vil målene komme! Med Brenne og Sundgot på benken fra start, har vi to spilletyper som kan bli kjempefine å ha utover i 2.omg da spillerne blir mer slitne og rommene blir større. Begge er såkalte "matchvinnere" som kan komme inn å avgjøre en match med en innvolvering..

                                    Kommentar

                                    • larsbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1028

                                      #19
                                      Går denne kampen på TV ? Eller er å dra til trondheim eneste mulighet?

                                      Kommentar

                                      • Lillestrøm Kirke
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 1470

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av larsbøffel
                                        Går denne kampen på TV ? Eller er å dra til trondheim eneste mulighet?
                                        Alle tippeligakamper går på TV og Internett, denne går på TV2Sport kl 2030 (norsk tid).
                                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎