Blir Müller suspendert?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1214

    Blir Müller suspendert?

    Hele Norge roper i dag på straff. Personlig mener jeg saken er et uhell fra Mûllers side, men etter det jeg leser i aviser, på nettet og i andre foraer i dag gjør at jeg vet at NFF kommer til å reagere. Vi kan bare forbrede oss på at Müller kommer til å få en ganske lang karantene.
    NFF har ikke guts til å stå i mot denne mediestormen som er kommet og som vil rulle videre de neste dagene.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Jeg håper at du tar feil. Men frykter det motsatte.

    Kommentar

    • junior
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 492

      #3
      Redd for at det blir straff ja. Ble veldig overrasket da jeg så hvordan denne saken er slått opp i mediene. Er helt sikker på at dette var ett uhell, men er enda mer sikker på at NøFF snur kappa etter vinden og gir tv2 enda en ''sensasjon'' for milliarden sin.
      ------- Forza Fugla! -------

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Vi husker vel Stabæks Joakim Persson stygge takling av Eirik Bakke?

        Sitat:
        - Dette var en situasjon dommeren så, og vurderte til gult kort der og da. Da er det i henhold til reglementet ikke mulig å gjøre noe ut over det kortet som er gitt, sier informasjonssjef i Norges Fotballforbund, Roger Solheim til NRK.

        Men man aldri vite hva NøFF finner på.

        Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.


        Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • André
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 419

          #5
          NøFF NøFF, er alt jeg kan si...... Fotballen i Norge blir snart ødelagt av tv.!
          Your life
          A game
          turn it up, turn it up!

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1214

            #6
            Regner med at kamprapporten til Brage Sandemoen blir temmelig avgjørende. I situasjoen med Eirik Bakke så så jo dommeren situasjonen og vurderte det til gult kort. Hvis Sandemoen skriver at han ikke observerte situasjoen klart så har sikkert NFF en sak.
            Müller sin sak hadde nok paradoksalt vært sterkere hvis han hadde fått gult kort og Start straffe.

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              #7
              Er jo ikke sikkert at han blir straffet i det hele tatt. Liten vits i å spekulere om han evt blir straffet! Tror ikke han får noen reaksjon av NFF.

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #8
                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Regner med at kamprapporten til Brage Sandemoen blir temmelig avgjørende.
                Ja, det tror jeg nok. Men alt annet er etterpåklokskap.

                1) Ingen spillere eller trenere reagerte mot Heinz umiddelbart etter taklingen.

                2) All tolkning blir et forsøk på å tillegge Heinz motiver som er umulig å vite om han har. Når man må se gjennom situasjonen 20 ganger før man vet sikkert hva som skjer, og de fra en god kameravinkel, så er det mest sannynlig ingen ting. Ja, bortsett fra uflaks da.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Stone
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2006
                  • 225

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av chrissp
                  Vi husker vel Stabæks Joakim Persson stygge takling av Eirik Bakke?

                  Sitat:
                  - Dette var en situasjon dommeren så, og vurderte til gult kort der og da. Da er det i henhold til reglementet ikke mulig å gjøre noe ut over det kortet som er gitt, sier informasjonssjef i Norges Fotballforbund, Roger Solheim til NRK.

                  Men man aldri vite hva NøFF finner på.
                  Det er der problemet ligger, dommeren tok en avgjørelse og ga Joakim gult kort i den situasjonen.

                  I går ble det ikke gjort noe som helst i form av kort, kun frispark som jeg kunne få med meg. Dermed så åpner det for å kunne straffe spilleren i etterkant. Arrester meg gjerne på dette hvis jeg tar feil...

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Stone
                    Det er der problemet ligger, dommeren tok en avgjørelse og ga Joakim gult kort i den situasjonen.

                    I går ble det ikke gjort noe som helst i form av kort, kun frispark som jeg kunne få med meg. Dermed så åpner det for å kunne straffe spilleren i etterkant. Arrester meg gjerne på dette hvis jeg tar feil...
                    Tror jeg kan arrestere deg. Man kan kun gå inn i ettertid dersom dommeren ikke har fått med seg situasjonen. Her har dommeren sett situasjonen og bedømt at det ikke var en forseelse (og lot derfor spillet gå videre).

                    Altså har dommeren vurdert situasjonen og tatt en avgjørelse - ingen straff.
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3374

                      #11
                      Dommeren må jo ha sett situasjonen siden ballen var det spillerne konkurrerte om. Linjemannen må jo og ha sett situasjonen, men holdt flagget nede. Ikke helt sikker på hva reglene sier, men så vidt jeg har forstått har ikke NFF mulighet til å overprøve dommeren. Det kan kun skje om dommeren ikke har sett situasjonen, og om han ikke så dette burde NFF konsentrere seg om å frata han dommerlisensen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Lars_K!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 271

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Dommeren må jo ha sett situasjonen siden ballen var det spillerne konkurrerte om. Linjemannen må jo og ha sett situasjonen, men holdt flagget nede. Ikke helt sikker på hva reglene sier, men så vidt jeg har forstått har ikke NFF mulighet til å overprøve dommeren. Det kan kun skje om dommeren ikke har sett situasjonen, og om han ikke så dette burde NFF konsentrere seg om å frata han dommerlisensen.
                        Dommern er tett oppe i situasjonen, får det med seg og vinker spillet videre, gir fordel lsk slik jeg ser det av tv bildene (han peker iallefall på Müller, eller reis deg opp mot fevang)...

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Kan noen endre tittel på denne tråden?

                          Håpløst å anta at Muller blir suspendert før ett evt møte i NFF.

                          At det er en stygg situasjon er det liten tvil om, men mannen i sort lot den gå etter å ha sett den fra en god posisjon. Såvidt jeg forstår regelverket kan da NFF IKKE gå inn i etterkant å gi Hornyboy straff.

                          Det jeg antar skjer er følgende:
                          - ingen straff til Muller
                          - instruksjoner til dommerstanden å være mer oppmerksom på situasjoner som dette hvor keeper "beskytter seg" (dette gjelder samtlige TL-keepere, ikke bare vår mann)
                          - og en oppmykning på "reglene" som sier at keeper er fredet.

                          Jeg må si jeg blir mildt sagt forbannet om Heinzy blir utestengt etter dette.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Gjest

                            #14
                            Dommeren var tett opp i situasjonen, men hvis NFF-folkene mener at det burde ha vært rødt kort, så fikk ikke dommeren ut i fra deres syn med seg situasjonen. Og kan derfor suspendere Heinz for X antall kamper.

                            Kommentar

                            • André
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 419

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av biggie
                              Dommeren var tett opp i situasjonen, men hvis NFF-folkene mener at det burde ha vært rødt kort, så fikk ikke dommeren ut i fra deres syn med seg situasjonen. Og kan derfor suspendere Heinz for X antall kamper.

                              Det blir jo bare for dumt! Når dommeren står å ser alt som skjer og velger å vinke videre kan ikke grisene i NøFF suspendere Hornyboy!.

                              Jeg blir mildt sagt forbanna om Hornyboy blir suspendert!
                              Your life
                              A game
                              turn it up, turn it up!

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Tok ikke lang tid før han blir hengt ut som skyldig i å bevisst gå inn for å skade Fevang på youtube (les kommentarene til han som har lagt ut videoen):
                                24th June 2007 (Lillestrøm - Start 1-0)A terrible attack from Lillestrøm SK's goalkeeper Heinz Müller on IK Start's midfielder Geir Ludvig Fevang.

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Tok ikke lang tid før han blir hengt ut som skyldig i å bevisst gå inn for å skade Fevang på youtube (les kommentarene til han som har lagt ut videoen):
                                  http://www.youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg
                                  De bør heller se på videoen som ligger "Related":

                                  Unbelivable save by Reitmaier:
                                  http://www.youtube.com/watch?v=iwzlC...related&search=
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av André
                                    Det blir jo bare for dumt! Når dommeren står å ser alt som skjer og velger å vinke videre kan ikke grisene i NøFF suspendere Hornyboy!.

                                    Jeg blir mildt sagt forbanna om Hornyboy blir suspendert!
                                    Du kan gjerne kalle det for dumt. Men dumt eller ei, NFF har mulighet for å suspendere Heinz.
                                    Dommeren er ganske nære situasjonen, men om han fikk med seg det som skjedde vet vi jo ikke. Fevang dekker kanskje for tilsynet til dommeren, noe som i så tilfelle gjør at dommeren ikke ser at Heinz planter kneet sitt i trynet på Start-spilleren.

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      #19
                                      Når kan vi vente et svar fra NøFF? De sitter vel i møte nå; som starter kl. 13.

                                      Jeg burde vært glad i dag, men er mer nervøs; både for Heinz ev. straff, tilstanden til Heinz og Fevang og hvordan dette påvirker laget.
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #20
                                        Vi bør også merke oss at såvidt jeg kan se, er det kun VG som kjører denne saken nå. De andre avisene er mer tilbakekeholdne og konstaterer det som er skjedd.

                                        Men så er det jo dessverre slik da her i landet at den avisen med de dummeste journalistene også er den som blir mest lest....
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎