Ankerplassen, hva nå ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Ankerplassen, hva nå ?

    Kasey har spilt godt som anker denne sesongen, men går til FFK etter Sandefjordkampen.

    Kiesi har akkurat kommet til klubben og har dessuten ikke spilt kamper siden i vinter. Jeg regner ikke denna karen som kampklar før langt utpå høsten, muligens innhopp mot slutten av kamper i løpet av sommeren.

    Mouelhi har noen få kamper som anker men ikke overbevist til nå. Allikevel virker han akkurat nå som et soleklart valg til denne plassen. Gutta har trua på ham, siden han har tidvis spilt glimrende som anker på trening.

    Hva om Mouehli får en skade? Har vi i det hele tatt spillere som mestrer denne plassen bra å sette inn de nærmeste to-tre månedene? Søgård, Brenne eller Danton, kan noen av disse fylle rollen som anker sånn noenlunde tilfredsstillende?

    Alternativet er å skifte formasjon i en del kamper, for eksempel spille 4-4-2. Det har ikke vært særlig vellykket de få gangene det har vært prøvd i år (f.eks 1. omg mot bartene).

    Det blir i det hele tatt spennende fremover...
    Fugla mot nye høyder
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    #2
    Tror du er litt vel skeptisk hva gjelder Kiesenebner(eller hvordan det nå skrives). Han er en forstrekning kjøpt for å kunne gå rett inn på laget, og da får vi håpe Fjøras vurdering er tiktig på dette punktet. Da er "krisen" over, og med Kiko i bakhånd håper og tror jeg ankerplassen er godt ivaretatt.

    Jeg selv hadde stor tro på Kiko før, og i begynnelsen av sesongen, må jeg nok si at han ikke har imponert meg de siste månedene. Håper derfor han kan ta et løft etter sommmerpasuen, og gi Keisenebner kokurranse på plassen.

    Skulle imidlertid scenarioet ditt slå til deler jeg nok din bekymering. Men, som nevnt, en spiller som kalles en forsterkning av klubben, bør jo være nettopp det.. Altså er han vurdert som bedre enn Kasey og ergo bør vi kunne gå en spennende og underholdene høst imøtet, hvertfall med tanke på ankerposisjonen.

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Jeg tror det blir veldig lite spennende å tenke seg til hvem som får den plassen til sin disposisjon. Nordlie er ikke akkurat en mann som prøver ut så mange spillere, han vet hvem han vil satse på. Bare se hvor mye Brenne har fått spille selv om han har undeprestert. Så ankerrollen er Kiesen sin. Mulig Moelhi så vidt får spille der, før Kiesen overtar.
      Men skulle han bli skada, så vil nok Moelhi kunne gjøre en grei jobb, det samme med Søgård.

      Kommentar

      • BlodigHøne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 729

        #4
        Frykter LSK har skutt seg selv i foten ved å selge Kasey.
        Oh, fishy, fishy, fishy fish!
        That went wherever I... did go!

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
          Frykter LSK har skutt seg selv i foten ved å selge Kasey.
          Mange som har overlevd det å skyte seg selv i foten.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Gjertsen_KANARIS
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jun 2006
            • 196

            #6
            Tror og håper dette blir et mindre problem enn alle tror!
            VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

            Kommentar

            • semper fi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 823

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Mange som har overlevd det å skyte seg selv i foten.
              Vi har vel strengt tatt høyere ambisjoner enn å overleve?
              -After Dark Ultras-

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Opprinnelig skrevet av semper fi
                Vi har vel strengt tatt høyere ambisjoner enn å overleve?
                Det var ett språklig bilde. Døh..

                Visst har Kasey vært god, men han har ikke vært så god at han er uerstattelig.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • KimFL
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1410

                  #9
                  Slik jeg ser det, så bør Søgård få den rollen, såfremt Kiesenebner ikke er klar for kampe enda...


                  KimFL

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3377

                    #10
                    Kiko har ikke fått mye tillit i år, og har vel ikke spilt to kamper på rad som anker. Hans dårligste kamper har vært som indreløper, men jeg mener han har gjort det brukbart som anker. Noen kamper for å bli komfortabel med rollen og Kiko vil nok ikke gjøre en dårligere jobb enn Kasey.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #11
                      Dersom Kiesenebner ikke går rett inn på laget, tror jeg vi kan kome til å angre bittert på salget.

                      Jeg har en "bad-feeling" i forhold til Kasey-salget (egentlig i forhold til ikke å forlenge kontrakten med 3 år, det må jeg si).
                      Last edited by vollafugl; 07.07.2007, 09:18. Begrunnelse: ikke

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2883

                        #12
                        hvorfor ikke prøve espen i den rollen. er sikker på at han kunne gjort en bedre jobb der enn kiko har gjort i år. espen er veldig viktig for laget. er spent på kiesen, håper og tror han er en klassespiller som forsterker laget. endelig får vi se gode distanseskudd, har ikke sett det siden koren...
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • plern
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2005
                          • 51

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          hvorfor ikke prøve espen i den rollen. er sikker på at han kunne gjort en bedre jobb der enn kiko har gjort i år. espen er veldig viktig for laget. er spent på kiesen, håper og tror han er en klassespiller som forsterker laget. endelig får vi se gode distanseskudd, har ikke sett det siden koren...
                          må si meg enig der!
                          Heller Espen en Kiko, men håper selvfølgelig Kiesen slår til med en gang!
                          Ikke som Occean og Brenne, men husk at alle gode ting er tre

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            hvorfor ikke prøve espen i den rollen. er sikker på at han kunne gjort en bedre jobb der enn kiko har gjort i år. espen er veldig viktig for laget. er spent på kiesen, håper og tror han er en klassespiller som forsterker laget. endelig får vi se gode distanseskudd, har ikke sett det siden koren...
                            Høres ut som om kisenebner er en lik type som søgård da.. I intervjuet med lsktv sier han at han er en spiller som løper veldig mye, han er en worker og har et godt skuddbein..

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              #15
                              For min del har jeg god tro på at vi klarer oss fint uten Kasey fremover (ikke et vondt ord sagt om han dog). Jeg tror heller ikke en 28 år gammel østerriker med 12 landskamper trenger like lang tid på å spille seg inn som yngre talenter med mindre fartstid gjør.

                              Jeg gleder meg enormt til å få en kraftplugg av en defensiv midtbanespiller MED skuddfot. Helsike som vi trenger noen som kan skyte fra midten. Har definitivt en god følelse for Markus K og jeg håper ikke jeg blir skuffet. At Rushfeldt visstnok skal ha sagt at det er den beste midtbanespilleren han har spilt med gjør meg også godt fornøyd. All lykke til Kasey, men jeg tror LSK tar skritt fremover med dette.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                Høres ut som om kisenebner er en lik type som søgård da.. I intervjuet med lsktv sier han at han er en spiller som løper veldig mye, han er en worker og har et godt skuddbein..
                                Nå har jo ikke Søgård et godt skuddbein da. Nå er jo poenget med å hente Markus k at vi trenger en som kan score mål fra distanse. Den egenskapen har ingen av våre sentrale midtbane spillere vist seg å ha. Men slår ikke han til så er Søgård et godt alternativ.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                  hvorfor ikke prøve espen i den rollen. er sikker på at han kunne gjort en bedre jobb der enn kiko har gjort i år. espen er veldig viktig for laget. er spent på kiesen, håper og tror han er en klassespiller som forsterker laget. endelig får vi se gode distanseskudd, har ikke sett det siden koren...
                                  De åpenbare problemene ved å bruke Espen som anker er mangelen på skuddbein, langpasninger og overblikk. Jeg tror LSK blir ett dårligere lag med Espen som anker og ballfordeler.

                                  Espen er god på mye han, men som anker mangler han i mine øyne de vesentlige egenskapene. Råner'n er best som indreløper.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Nyhetstråden;

                                    Følgende sakset fra nyhetstråden;

                                    ABC Nyheter har foretatt en uformell kåring av tippeligaens 10 beste spillere etter nesten halvspilt serie. Kasey er nr. 4 på listen, ellers ingen fugler:

                                    4 - Kasey Wehrman, Lillestrøm

                                    Det skulle vært morsomt å vite hovedgrunnen til at Tom Nordlie vil kvitte seg med den australske jernmannen.
                                    Midtbanespilleren er klar for spill i Fredrikstad etter denne serierunden og det tror vi vil bli merkbart på Åråsen. .
                                    Som midtbanespiller bør en kanskje forlange flere mål (har han noen gang løsnet ett skudd på mål?), men så lenge han fyller dirigentrollen med overblikk, sikkerhet i pasningspillet og en defensiv trygghet, vil han være uvurderlig ethvert lag i Tippeligaen.
                                    Fredrikstad kan allerede gratuleres som vinnere på overgangsmarkedet. Og til alle Kanari-fans er det bare å ønske lykke til med nytt anker på midtbanen.
                                    Allerede nå kan Fjørtoft forklare hvorfor gullet glipper. Hovedgrunnen tok kofferten med seg.
                                    ...og jeg kan tildels være enig. Timinga for å selge Kasey er dårlig, hadde klubben venta ut sesongen ville dette sportslig sett vært bedre. Mulig klubben da hadde vært 2 mill. fattigere. På lang sikt er salget greit nok dersom denne Kiesi er såpass bra som flere vil ha det til.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • rulfi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 982

                                      #19
                                      Interessant hvordan abc nyheter kan si vi mister gullet med salget av Kasey. Har de fulgt nøye med Kiesenebner?
                                      Åssen de også kan kalle FFK for overgangsvinnere er jo også imponerende, dette slår de fast før de har sett Kiesenebner i norsk fotball.
                                      Moro med folk som er så bastante, skaper seg en fin liten fallhøyde

                                      Jeg velger å tro at når Rush sier dette er den beste midtbanespillerene han har spilt med, så er han god og ikke bare en hvem som helst. Han kommer fra Austria Wien, og de er vel bedre enn alle lag i norge vel?

                                      Kommentar

                                      • Gjertsen_KANARIS
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2006
                                        • 196

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av rulfi
                                        Interessant hvordan abc nyheter kan si vi mister gullet med salget av Kasey. Har de fulgt nøye med Kiesenebner?
                                        Åssen de også kan kalle FFK for overgangsvinnere er jo også imponerende, dette slår de fast før de har sett Kiesenebner i norsk fotball.
                                        Moro med folk som er så bastante, skaper seg en fin liten fallhøyde

                                        Jeg velger å tro at når Rush sier dette er den beste midtbanespillerene han har spilt med, så er han god og ikke bare en hvem som helst. Han kommer fra Austria Wien, og de er vel bedre enn alle lag i norge vel?

                                        Alle vet åssen media reagerer. abc mener vel at Østerikern går rett inn på laget osv. Jeg tror han vil bli en hit på Åråsen!
                                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎