Hvordan går det i 2005?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Hvordan går det i 2005?

    La det stå til! Personlig tror jeg det går mot enda en nedtur, selv om Myklebust er aldri så god. Si din mening her, så kanskje vi kan få en ordentlig diskusjon/krangel gående her.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Vanskelig å ha noen klar mening nå, men om vi ikke får noen forsterkninger kan vi vel kjempe om 4. plassen. Laget er ikke svekka så mye nå som det virker som en del tror. Lillestrøm var i en periode i fjor norges beste lag. Eneste vi har mista som virkelig svekker oss er gylfie, men med werhman og sørgård i form kan vi dekke det hullet. Skulle selvfølgelig helst hatt en ny midtbanespiller. Mange kamper har lillestrøm spilt jevnt og fått uavgjorte resultat, håper det kan bikke disse kampene vår vei å ha en mann som myklebust med.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #3
      Jeg er positiv, Grusom! Endelig ser det hvert fall ut til at vi skal ha en stabil sisteskanse gjennom en hel sesong, samt at forsvaret vårt muligens er det beste i kongeriket. Jeg ville i hvert fall ikke bytta Kippe, Rambekk eller Stoffe med noen på tilsvarende plass, og PSA vil bare bli bedre og bedre.

      Startelleveren vår (4-3-3) pr. dags dato ville jeg satt opp sånn her:

      ----------------Müller-------------------
      Stoffe-----PSA------Kippe---Rambekk
      ----------------Kasey-------------------
      ----------Koren--------Søgård---------
      ----Mifsud-----Sundgot----------Påsan

      Veit ikke om dritmange andre ellevere i Norge som er bedre enn den der, 10. desember 2004 antakelig en fire, fem stykker, MEN: I tillegg kommer vi til å få inn to gode spillere til, og jeg driter så jævlig i om dem er fra Polen, Kanada eller Førde, så lenge dem er dyktige.

      Kunne jeg få valgt fritt, ville jeg gjerne hatt kanadiern som Odd dessverre fant budet vårt for lavt på.

      Regner uansett med at de to signeringene vi ikke veit hvem er ennå, kommer til å styrke startoppstillinga vår. Da begynner vi å snakke. Når Rösler i tillegg har lovt litt kynisme, altså at vi til tider skal være litt gjerrige, mulig satse mer på kontringer og i tillegg legge opp spillet litt etter motstanderen innimellom, tror jeg totusen&femzle blir et godt Kanari-år med en topp fire-plassering OG ett forbanna etterlengta CUP-gull.

      Sann, da skal ingen komma her og si at jeg er negativ ijaffal. Snakkes.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        To spillere jeg lurer på hva kan bidra med neste sesong er Orjinta og Vidarson(når han får orden på tåa si). Noen som har sett mer av disse enn meg(les sett dem i det heletatt) lyst til å gi noen kommentarer på hva de kan bidra med?

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Bra, andee. Akkurat det jeg var ute etter.

          HSft: vet det er vanskelig å si noe ennå, tanken var at tråden skulle få løpe til seriestart. Så da gjenstår det bare å se.

          Dere andre: keep it comin'!
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Mannschaft Rösler
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Nov 2003
            • 247

            #6
            Positiv.
            Ene og alene p.g.a av Uwe.
            Bull å si at vi har noe dårligere lag nå, en vi hadde inneværende sesong. Iallefall hvis en ser bort fra Gylfi.

            Krenz

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1552

              #7
              Opprinnelig skrevet av andee

              Startelleveren vår (4-3-3) pr. dags dato ville jeg satt opp sånn her:

              ----------------Müller-------------------
              Stoffe-----PSA------Kippe---Rambekk
              ----------------Kasey-------------------
              ----------Koren--------Søgård---------
              ----Mifsud-----Sundgot----------Påsan

              Veit ikke om dritmange andre ellevere i Norge som er bedre enn den der, 10. desember 2004
              Bortsett fra Sundgot - hvem skal lage målene i den startoppstillingen? I år lagde Strand (0), Mifsud (0), Kasey (0), Koren (1) og Søgård (2) - tilsammen 3 mål. Og bortsett fra Mifsud og Kasey hadde de andre spillerne nok spilletid til å gjøre det bedre enn som så.

              Som flere (deriblant Fjørtoft) har spådd, vil vi se en utvikling hvor noen få lag vil styrke seg og få et forsprang på de resterende. Med bakgrunn i publikumstilgang og popularitet hos sponsorer, er det naturlig at disse lagene er Vif og Brann (i tillegg til RBK). Med de ressursene disse klubbene ser ut til å rå over for øyeblikket, må vi kanskje være så realistiske å innse plasseringer midt på tabellen er det vi må kjempe om i årene som kommer.

              Men det er selvsagt lov å håpe at Uwe er en tryllekunstner :-)

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                [quote="Dole"]
                Opprinnelig skrevet av andee

                Bortsett fra Sundgot - hvem skal lage målene i den startoppstillingen? I år lagde Strand (0), Mifsud (0), Kasey (0), Koren (1) og Søgård (2) - tilsammen 3 mål. Og bortsett fra Mifsud og Kasey hadde de andre spillerne nok spilletid til å gjøre det bedre enn som så.
                Kippe og PSA ? Har desverre ikke bjarmann lenger, så da blir det vrient med måla ja. Scorte ikke koren en del på det gamle laget sitt? Synes han viste en begredelig skuddfot i år. Mifsud kan alltids slå ann, men har mer tro på at myklebust kan komme inn og putte noen i år. Ellers får vi sikkert henta inn noen nye. Men et godt poeng. PSA og Kippe hadde vel 5 mål sammen i år, da har vi 8 mål + måla til sungodt. Da er vi over Vålerenga før iversen i hvertfall.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Nå må vi huske at LSK har prestert best med lave forventninger de siste årene. I '99 var vi nedrykksdømte av samtlige aviser i hele Norge, men vi kjempet om sølvet helt til siste serierunde. Situasjonen var vel ganske lik i '01, da vi ikke vant en eneste treningskamp i hele vinteren, men kjempet om gullet helt til siste serierunde . Og da vi skulle ta gull i '02, holdt vi på å rykke ned...

                  Derfor tipper jeg en topp 4-plassering for LSK i 2005, i tillegg til at en av de "tre store" (VIF, Brann og RBK) skuffer stort, og ender langt nede på tabellen.

                  Kommentar

                  • hthaug
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 420

                    #10
                    Vanskelig å si. Skal ikke uttale meg noe særlig før senere i vinter.

                    Tror Uwe er en kanontrener, har det på føelsen at han kommer til å få ut det beste av stallen.

                    Samtidig har VIF og Brann og RBK funnet lommeboka si, så en ny pengegalopp er definitivt på vei, kommer vel til å bli kaos i sommerpausa.

                    Tror LSK er smartere og heller ser etter flere Zane spillere som er langt billigere men at det tar tid før disse evt er klare pga vinterpauser osv i andre land.

                    Jeg tror tippeligaen vil bli utrolig jevn neste år mellom de 4 beste mens resten vil dette noe mer av og slåss om overlevelse. Er usikker pr dags dato om vi klarer å henge med.

                    Sundgot og Powell har i allefall presset på seg neste år.

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Mitt tips er en råsterk 7 plass Tipper vi kommer til å svinge mye i prestasjoner i sesongen, men 2006 DA blir det medalje...
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • masta
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2004
                        • 143

                        #12
                        Dette er første sesongen noen sinne jeg er redd for vålerengen if og brann.. De tre lagene som jeg regner som de hardeste konkurentene våre er Rbk og som sagt Brann og Vålerengen. Dette er fordi både vif og brann har vist en helvetes form i det siste pluss at de nå har fått inn ett par stjernespillere jeg gjerne ville ha sett i lillestrøm (eller bare en da egentlig). Både Ishizaki og Andresen (brrr, får grøsninger av den mannen) :? Er veldig gode spillere etter eliteserie målestokk. Får bare håpe at disse lagene går på en skikkelig smell.. Helst gjennom hele sesongen. + at vi får en supersesong, som 2001 sesongen. Rosenborg har jo en god stall og er jo alltid til og regne med når sesongen starter. Men det er rart og se hvordan alle keeperne deres gjør tabbe etter tabbe bare de blir litt etablerte i toppen.. :lol:
                        Tipset mitt er at vi tar en råsterk 3.plass rett forann nesa på ett av disse lagene.. (helst vålerengen da, og gjerne på flere skårede mål) :lol: :lol:

                        Kommentar

                        • Loddet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 325

                          #13
                          Mye fornuftig er sagt, her kommer min mening:

                          Keeper: Muller. Klar forsterkning. Dette vil løfte oss vesentlig. Men han må for all del ikke bli skadet

                          Forsvar:Shane-Rambekk-Kippe-Stoffe. Selv om vi selvfølgelig vil ha lokale spillere på laget, så må vi akseptere at PSA foreløpig ikke er god nokk for tippeligaen(dette gjaldt for noen mnd siden også Werni).Har sterk tro på shane,en spiller som debuterer med en 7er på vg-børsen må ihvertfall ha noe fotball inni seg.

                          Midtbane: Koren-Kasey-Søgård. Ok midtbane,har personlig sterk tro på samspillet mellom Kasey og Koren. De er etter min mening våre to klart mest tekniske spillere. Med Kasey sentralt, kan Koren også komme lenger fram på banen. Men bak dette er det tynt, veldig tynt..

                          Angrep: Strand-Mr.x-Mifsud. Strand sier seg selv. det gjør egentlig Mifsud også (skandale at JP fikk ny kontrakt). Sentralt mener jeg at vi trenger forsterkninger, såfremt ikke Myklebust viser seg å være en fullgod tippeligaspiller. Powell er på vei ned, og Sundgot duger ikke. Ja jeg veit Sundgot putta mange i år, han spilte også flere gode kamper, men vi trenger en stabil spiss. Det hjelper ikke at Sundgot scorer 16mål på fem kamper, når han i resten av kampene er elendig. Sundgot er ingen klassespiller. Sundgot er rett og slett alt for dårlig for et lillestøm med ambisjoner om medalje.

                          Trener:Vanskelig å si, men har tro på at det er det rette.

                          Tabellplass på nåværende tidspunkt: 7 (satser på ay dette bedrer seg utover vinteren).

                          Med noen solide forsterkninger kommer vi til å kjempe i toppen. Dette kan kan og bør gå bra.

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Dole
                            Opprinnelig skrevet av andee

                            Startelleveren vår (4-3-3) pr. dags dato ville jeg satt opp sånn her:

                            ----------------Müller-------------------
                            Stoffe-----PSA------Kippe---Rambekk
                            ----------------Kasey-------------------
                            ----------Koren--------Søgård---------
                            ----Mifsud-----Sundgot----------Påsan

                            Veit ikke om dritmange andre ellevere i Norge som er bedre enn den der, 10. desember 2004
                            Bortsett fra Sundgot - hvem skal lage målene i den startoppstillingen? I år lagde Strand (0), Mifsud (0), Kasey (0), Koren (1) og Søgård (2) - tilsammen 3 mål. Og bortsett fra Mifsud og Kasey hadde de andre spillerne nok spilletid til å gjøre det bedre enn som så.
                            Vi starter bakerst: (Tviler på at Heinz gjør som Grodås i glansdagene og fyrer av et par straffer..) Hvis vi går ut i fra at vi til enhver tid har fire forsvarsspillere på banen, er jeg ganske sikker på at de fire vil lande på et snitt av cirka tre mål hver = 12 mål.

                            Hvis Kasey får mye spilletid, vil han etter hvert i match greie å dunke inn noen frisparkmål som han "knorrer" over muren og i krysset, akkurat som han gjør på trening med doo rag'en til Baron foran øya, evt. hårbåndet til Heinz.

                            Fetsundråner'n kriger ALLTID inn noen mål, pluss at vi kan håpe på at Robi får orden på skuddfoten.

                            En ny offensiv midtbanespiller skal inn, tør vi håpe på en 6 - 7 goal'er av han? Vidarsson vil nok óg få litt spilletid, han har en god skuddfot + at han er en undervurdert hodespiller (omtrent som Ørjan Bollesveis Berg)

                            Har snakket med Pål Strand, og han så&si garanterte tre mål med utsiden av venstrefoten neste år, og vi kan ikke annet gjøre enn å ta han på ordet.

                            Hvis både Powell og Sundgot spiller hele 05-sesongen, bør dem til sammen nette cirka 20 mål, alt annet vil være skuffende. Hvert fall hvis Gilbert får fortsette og ta straffer, og det får han vel - Uwe har trua på G.

                            I tillegg skal vi faktisk kontre litt neste år, og da dytter vel Mike Mifsud og fetter'n til Fjøra minst typ 10 til sammen.

                            Han gode spissen vi ikke veit hvem er ennå bør ende på tosifra, alt annet vil vel skuffe oss, med mindre han ikke greier å ta fra Powell/Gilbert plassen.

                            Aner ikke hvor mange mål vi endte på nå, men holder vi tett bakover som på slutten av 80-tallet, holder dette lett til å vinne tabellen, som noen så elegant sier. Men nå er jo jeg litt optimist, så må nok trekke fra noen, og da ender vi topp fire, og drar endelig hjem detta cup-gullet.

                            andee - som ikke liker å bli kalt pessimist
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Kunne vært morsomt å snu midtbane treern

                              --------------Müller------------
                              Stoffe--PSA--Kippe--Rambekk
                              -------Wehrman-sørgård(helst ny fyr, kanskje orjinta?)
                              Mifsud-------Koren-----Strand
                              ----------Myklebust(sundgodt/powel)

                              Kommentar

                              • Bolsen3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 1061

                                #16
                                Ser frem mot 2005-sesongen med store forventninger. Mener laget er godt nok for topp fire, og med et par nye folk skal det helt klart kjempes om medaljer. Grunnen til optimisen ligger mye i trener skiftet. Mange vil nok si at det er spillerne som avgjør om det blir suksess eller ei, og det er nok helt riktig, men husk på at det er trenerens jobb å få spillerene til å yte sitt beste. Ikke noe vondt om Arne, men når man sitter på oppsigelse fra desember så er det vanskelig å motivere både seg selv og spillerne. Jeg tror at dette ene og alene var forskjellen på 4.plass og 7.plass. Var ikke mange poengene som skilte heller, så kanskje til og med en 3.plass. Spillerene sa jo også at de var misfornøyd med Arne høsten 2003, så i mine øyne ble hele 2004 sesongen en sesong hvor Arne tviholdt på jobben sin og styret ikke hadde råd til å sparke ham...
                                Med Uwe Rösler på sidelinja er nå dette problemet over, og jeg er sikker på at alle er super-motiverte på å gjøre det bra. I tillegg blir det nok også en liten stil endring, med mer teknikk, fart og kontringer. Dette passer bra, i og med at vi faktisk har en del spillere som passer inn i et system hvor lang-baller ikke er så høyt prioritert. Feks tror jeg at en spiller som Robert Koren vil blomstre å bli en av tippeligaens store profiler. Han hadde en sesong på det jevne i 2004, men nå er jeg hellig overbevist om at han blir stor ettersom han får spille mer på hans beste kvaliteter. Mifsud vil også komme mer til sin rett, og spillere som Myklebust, Strand, Rambekk og Anderson tror jeg får en veldig bra sesong. Kippe blir som vanlig blant de beste, og PSA har tatt enda et steg i riktig retning. Müller er mer stabil enn baron, og vil nok alt i alt gjøre det hvertfall like bra. Er spent på hva Wehrman kan få til, og om Søgård fortsatt er god nok. Håper også Sundgot kan fortsette der han slapp sen-sommeren 2004.
                                Når vi får en ny spiss og sentral midtbane som Uwe og Fjøra har lovet oss, så synes jeg dette ser riktig så bra ut!

                                Gleder meg som faen!

                                Kommentar

                                • Gialloneri
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Dec 2004
                                  • 73

                                  #17
                                  Kan ikke si jeg er så veldig optimist foran neste sesong. For det første syns jeg det er tull å si at fugla ikke er blitt noe særlig svekket. Vi har mistet gylfi, tippeligaens mest målfarlige midtbanespiller, og det vil bli utslagsgivende. uwe kan ha så stort nettverk han bare vil vil, men ikke faen om han finner en midtbanespiller som scorer mer enn 10 mål neste sesong.
                                  En annen ting er at mange ser ut til å ha store forhåpninger til vår nye spiss magnus myklebust. Personlig tviler jeg på at det blir mye spilletid på gutten. Lsk pleier ikke å være særlig flinke til å slippe til unge spillere. Se bare på david vidarsson, hvor lenge er det siden vi hentet han? 3 år eller noe? har knapt fått spille tid i tippeligaen, og enda mindre fra start.
                                  Koren er en trollmann, men det er begrenset hva han kan gjøre med ballen når den blir slått 20 meter over hodet hans, får han kule på bakken litt oftere så har vi fort den nye ørjan berg (eller noe), er ikke mange som slår like smarte pasninger som roby på en god dag.

                                  Regner med at det blir en ny 7. plass i 2005

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    At de unge spillerne ikke slapp til var det vel treneren Arne Erlandsen som bestemtre, han er nå skifta ut. At det ble spillt lange baller over koren var det vel treneren Arne Erlandsen som bestemte, han er nå bytta ut. Virker ikek på röslers uttalelser som om han har store planer om å spille lange baller på mifsud og myklebust, han skal nok spille ballen langs bakken. Gylfi sine mål blir klart savna, men han har tross alt bare spilt en ordentlig god sesong, og folk var positive til årets lsk før de visste at han ville slå til.

                                    Synes Erlandsen brukte koren på feil måte når han lot han spille så deffansivt som han gjorde, er nok ikek der koren sine kvaliteter ligger. Liker derfor å lese i rb i dag at koren blir mer offensiv neste sesong og skal slå de avgjørende siste passningene. Tror lillestrøm blir utrolig farlige med Koren og strand som slår geniale passninger gjennom forsvaret til mifsud og myklebust på vei gjennom. Tror nok disse to skal kunne score de målene vi trenger, i tillegg til at vi har en ok skuddfot på kasey? og Gilbert og Powell som også kan være farlige.

                                    Kommentar

                                    • Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

                                      #19
                                      Tror denne sesongen kommer til å bli bra jeg.
                                      Røsler kommer til å slå til for fullt, og spillere som Kasey og Robbie får virkelig vist seg fram.
                                      Har også stor tro på at mange av de unge spillerne slipper til mer, han har jo poengterte dette i flere intervjuer at han vil slippe til unge spillere oftere.
                                      Blir spennende å se hvor god denne Myklebust egentlig er, forøvrig synes jeg Mifsud er oppskrytt så jeg håper Fjøra sin fetter slår til.
                                      Men det blir også spennende å se hvor mange mål Powell dunker inn, skjønner ikke hvordan vi kan byge et topplag rundt et så middelmådig spiss som han.
                                      En god sesong i 2001 og siden den tid har han bare dratt millioner av kroner ut av Sportsklubben.
                                      Noen gode kamper hvert år han, men i lengen holder det ikke. Vet han er godt forbilde, men han må kunne score mål også. Det må vi forlange!
                                      Er veldig spent på å se om Gilbert klarer å følge opp den gode 04-sesongen, gjør han det bra gjør LSK det bra.
                                      Håper vi får flere målscorer, det renger vi nå som Gylfi er borte.
                                      Er viktig å ha flere som kan score når Arild ikke har dagen eller er skadet.

                                      Muller virker spennende og slår han til tror jeg vi kan få et veldig sterkt forsvar i år.
                                      Helt til slutt og kanskje aller mest så ønsker at jeg vi kan klare å få kamper som står å vipper i vår favør. Det er det som kjennetegner et vinnerlag.
                                      Sesongen 2005 møter jeg med optimistke øyne.

                                      Kommentar

                                      • *LILLESTRØM SK*
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 166

                                        #20
                                        Tror Lillestrøm blir litt for svake i år, vis dem jobber godt og finner to gode spillere så kanskje det kan bli 4. Men sånn som det ser ut i dag tror jeg det blir midt på tabellen.

                                        Seriemester blir nok søppla, gruer meg til denne sesongen :cry:
                                        Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎