Jet-turneringa

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Jet-turneringa

    Gruppe A:
    Lillestrøm
    Diambar, Senegal
    Viking
    HamKam

    Mandag 16. juli :

    1 15,00 Lillestrøm –Diambar
    2 15,00 Viking – HamKam

    Tirsdag 17. juli:

    3 15,00 Lillestrøm – Viking
    4 15,00 Diambar –HamKam

    Onsdag 18. juli:

    5 15,00 HamKam –Lillestrøm
    6 15,00 Viking –Diambar

    Mer info: http://www.hamkam.no/presentation/sh...&nodeNumber=10
    RoyVaadal.
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    LSK pleier alltid å ha visse hospitanter med på JET. Noen som har info over troppen vi sender til Hamar?
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      #3
      Etter hva jeg har hørt (har altså ikke sjekket opplysningen), slår Skeid og LSK sine tropper sammen i JET i år.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Opprinnelig skrevet av gj
        Etter hva jeg har hørt (har altså ikke sjekket opplysningen), slår Skeid og LSK sine tropper sammen i JET i år.
        Tror ikke det er helt tillatt. Men det er godt mulig at LSK bruker alle sine 4 hospitant-plasser på Skeid-spillere.

        Skal Thomas Bergersen spille, forresten? Noen som vet?

        Kommentar

        • Per Arne
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2347

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Skal Thomas Bergersen spille, forresten? Noen som vet?


          Her er Lillestrøms påmeldte spillertropp, inkl. Thomas B.
          Lasse BF trente med A-laget i dag, så er vel kanskje benken for han på torsdag istedenfor JET-cup.
          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

          Kommentar

          • Per Arne
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2347

            #6
            Lillestrøm vant sin første kamp!

            16.7. Lillestrøm - Diambars 3-0
            17.7. Lillestrøm - Viking
            18.7. Ham-Kam - Lillestrøm

            Legge denne i hovedforumet nå som turneringa er i gang, kanskje?
            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3174

              #7
              3-0 over Diambar i JET

              Mandag startet JET (Junior Elite Turneringen) på Hamar, og første motstander for LSK var Diambar fra Senegal. LSKs juniorer skuffet ikke, og vant 3-0 over det senegalske laget.
              Av: Ole Kristian Bakkene
              Dermed var det jubel og stor glede i LSK-leiren på Hamar etter første kamp var avsluttet.
              - En veldig fin måte å starte turneringen på, sier lagleder Tor Arne Solberg til LSK.no etter seieren over Diambar.
              - Full kontroll
              Det var før kampen noe usikkert hvor gode Diambar var. I tidligere turneringer har de stilt med meget bra mannskap.
              - Vi hadde full kontroll, og de hadde aldri noen store sjanser. De var gode ballspillere, men manglet tydeligvis litt på det taktiske.

              For LSKs del var det motsatt.
              - Det fungerte veldig greit for oss, og spesielt bakover var vi veldig gode. Framover forsøkte vi å være litt forsiktige i og med at vi var redde for at de skulle komme på kontringer. I andre omgang fikk vi et solid overtak. Da fikk de utvist en mann, sier Solberg.
              Fem hospitanter
              LSKs tropp til JET er spillere som er født i 1988 eller yngre. Blant disse finner vi fem hospitanter.
              - Fire av disse er spennende spillere fra Skeid som vi har et klubbsamarbeid med. Flere av disse er med i A-lagsstallen til Oslo-klubben.
              - Femtemann er Alexander Kristensen som er med fra Ready. Han har vært meget god i Junior Interkrets for moderklubben, og som vi inviterte med.

              Tirsdag spiller LSK mot Viking. Deretter er HamKam mostander i gruppe A. Disse møtte hverandre mandag, og kampen endte 1-1. Dermed leder LSK sin gruppe etter første dag i JET.
              LSKs lag mot Diambar (4-3-3): Drin Shala - Nicko Sparby, Trym Bogen, Morten André Slorby, Fredrik Mosis - Henrik Hansen, Kjetil Sørum, Steinar Gjersvoll - Andreas Ullern, Mostafa Abdellaoue, Jørgen Slorafoss
              LSKs JET-tropp1. Lars Sutterud199026. Drin Shala 19892. Fredrik Mosis1988(Hospitant fra Skeid)3. Nicko Sparby19884. Morten André Slorby1989(Hospitant fra Skeid)6. Jonas Kordahl19887. Magnus Fagerli Spanthus19898. Kjetil Sørum19889. Mostafa Abdellaoue 1988(Hospitant fra Skeid)10. Jørgen Slorafoss198811. Andreas Ullern1989(Hospitant fra Skeid)12. Henrik Hansen198913. Trym Bogen198814. Robin Vågan199015. Steinar Gjersvoll198916. Setar Salimi198917. Sindre Preststulen198920. Alexander Kristensen1988(Hospitant fra Ready)21. Christoffer Jørgensen198922. Lasse Bergan-Foss1988


              Trenere:
              Kenneth Nysæther og Kenneth Faanes
              Lagleder: Tor Arne Solberg
              Informasjon om turneringen: JET er årets høydepunkt for norske juniorspillere. Det er 24 lag med i turneringen. 16 norske og åtte utenlandske. Dette er den eneste turneringen der alle de beste lagene og spillerne er samlet. LSK vant turneringen i 2003. I fjor vant VIF etter å ha slått Tromsø i finalen. Av utenlandske navn som kan nevnes er FC København, AIK, Le Havre, Mimosa (Elfenbenskysten), og Diambar (Senegal).
              Kampoppsett:
              Man. 16.7 kl. 15:00 Hamar Stadion LSK – Diambar (Senegal)
              Tirs. 17.7 kl. 15:00 Furnesbana LSK – Viking
              Ons. 18.7 kl. 15:00 Nordbygdabana HamKam – LSK
              Vinneren og de to beste gruppetoerne går til kvartfinale som spilles fredag, resten spiller plasseringskamp på torsdag.




              (Regner med at jeg ikke får gult eller rødt kort for ikke å legge denne i nyhetstråden, siden det ikke gjelder A-laget, og er oppretta en egen tråd for akkurat dette...)

              gilbert

              PS: Dagens RB har også et stort oppslag om LSK i JET (i papiravisa), med omtale av troppen, hospitantene og motstanderne, men ikke så mye mer info enn i OKBs artikkel på lsk.no. Bortsett fra at Diambar er moderklubben til Thierry Henry og Patrick Vieira.... DS.
              Last edited by gilbert; 16.07.2007, 21:02.

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #8
                Tv2 viser finalen:


                Hadde vært gøy å se ungfugla på tv igjen. Sist var vel Norway Cup-finalen.
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  (Regner med at jeg ikke får gult eller rødt kort for ikke å legge denne i nyhetstråden, siden det ikke gjelder A-laget, og er oppretta en egen tråd for akkurat dette...)
                  At det er en egen tråd for temaet har ingenting med å vurdere om den skal til nyhetstråden eller ikke å gjøre.

                  Derimot er det ingen opplagt for-alle-sak. Derfor er det greit nok å forbigå nyhetstråden. At RB skriver nesten det samme i dag, gjør meg litt i tvil. Forumets disiplinærkomite får se på saken.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • hoyt
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 2850

                    #10
                    Jeg ser at vi har med Drin Shala i troppen. Er det broren til vif-spiller Bardh Shala?
                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                    - Nosa

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gulost
                      16.7. Lillestrøm - Diambars 3-0
                      17.7. Lillestrøm - Viking
                      18.7. Ham-Kam - Lillestrøm
                      Lillestrøm har nettopp slått Viking 3-2 ifølge http://jet2007.ewpublisher.com/web/kampprogram.php.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3174

                        #12
                        Fra nyhetstråden

                        3-2 over Viking
                        (LSK-Viking 3-2). Det ble nok en seier for LSKs juniorer i JET på Hamar tirsdag etter at sluttresultatet ble 3-2. Dermed er uavgjort godt nok på onsdag for avansement.
                        Av: Ole Kristian Bakkene
                        - Nå må vi klare minst uavgjort mot HamKam onsdag, så går vi videre til kvartfinalen. Det skal vi klare, sier lagleder Tor Arne Solberg til LSK.no etter oppgjøret mot Viking.

                        - Spennende og tøff kamp
                        Kampen mot Hedmark-laget starter klokka 15:00 tirsdag.
                        - HamKam har et bra lag. Vi har både vunnet og tapt mot de i Junior Interkrets. Likevel er det et litt annet lag vi stiller med nå. Det blir nok uansett en spennende og tøff kamp med mange dueller.
                        Tirsdag ble Viking beseiret med 3-2.
                        - Det ble en våt opplevelse. Til tider var det overvann på enkelte steder på banen. Vi klarte likevel å dra det i havn. Vi svarte så raskt vi kunne etter at de hadde utlignet vår ledelse.
                        Trøkk og god innsats
                        Solberg ønsker å trekke fram to av spissene, og ikke minst midtstopperparet.
                        - Det var trøkk og god innsats fra hele gjengen, og Mostafa (Abdellaoue) og Setar (Salimi) gjorde sakene sine veldig godt på topp.
                        - Bakerst gjorde Lasse (Bergan-Foss) og Morten André (Slorby) en bra jobb også.
                        Etter to av tre kamper i gruppespillet er unnagjort ligger LSK øverst alene på topp med seks poeng. HamKam innehar andreplassen med fire poeng. Likevel har man fokus på å klare seier i siste kamp i gruppespillet. Fokus er altså på den neste arbeidsoppgaven, og ikke hvor langt man kan komme i JET.
                        - Jeg synes vi bør gå for alle tre poengene. Safe inn ett poeng er alltid farlig. Vi går for seier, konkluderer Solberg.

                        Mål: 1-0 Setar Salimi (22), 1-1 (33), 2-1 Mostafa Abdellaoue (37), 2-2 (50), 3-2 Jørgen Slorafoss (51)

                        LSKs lag (4-3-3): Drin Shala - Nicko Sparby, Lasse Bergan-Foss, Morten André Slorby, Fredrik Mosis - Steinar Gjersvoll, Trym Bogen, Henrik Hansen - Jørgen Slorafoss, Mostafa Abdellaoue, Setar Salimi.

                        Benyttede innbyttere:
                        Christoffer Jørgensen
                        Jonas Kordahl
                        Sindre Preststulen
                        Kjetil Sørum

                        Gult kort: Mostafa Abdellaoue

                        Les også: 3-0 over Diambar i JET (med oversikt over LSKs tropp i JET)



                        Jeg leker ikke med ilden (eller MOD) og poster denne derfor først i nyhetstråden. Selv om den "bare" gjelder JET, og ikke A-laget.

                        gilbert

                        "So don't play with me, 'cause you play with fire" (Mick Jagger)

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Vi kan også gå videre som beste toer ved tap. Men jeg har sett over de andre puljene nå, og det er bare i en av de andre gruppene at vi da garantert slår puljetoer'n. Da må vi være heldige med de siste kampene i tre av de fire andre puljene. Det er dermed mest sannsynlig at vi ryker ut ved tap.

                          Jaja, vi satser vel på seier uansett.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Lagleder Tor Arne Solberg kan melde om at kampen mot Ham-Kam blir spilt kl. 15.00 på Børstad Kunstgress i morgen.
                            Last edited by Rønnern; 18.07.2007, 11:49.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Lagleder Tor Arne Solberg kan melde om at kampen mot Ham-Kam blir spilt kl. 15.00 på Børstad Kunstgress i morgen.
                              Bruk disse to kartene for å finne fram:

                              N3sport

                              Gulesider
                              Last edited by Rønnern; 18.07.2007, 11:50. Begrunnelse: skriveleif
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • Bondekanari
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2004
                                • 146

                                #16
                                Gulost på telefon:

                                3-1 til LSK så langt (1-1 til pause)
                                Fugla best igang i første omgang og scorer først, men Ham-Kam utligner på en keepertabbe.

                                Nicolas Sparby scorer sikkert på en straffe ca 25 min ut i 2. omgang, etter at Setar Salimi blir felt.
                                Lasse Bergan Foss legger på til 3-1 et par minutter etter straffa

                                Ca 5 minutter igjen av kampen.

                                Kommentar

                                • Bondekanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2004
                                  • 146

                                  #17
                                  Sluttresultat

                                  Gulost rapporterer om at kampen endte 3-1 til LSK.

                                  Kommentar

                                  • Bondekanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2004
                                    • 146

                                    #18
                                    Dette var live-oppdatering fra Gulost som var på plass på stadion. Jeg har ingen link med andre ord.

                                    Kommentar

                                    • Larsk
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1053

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                      Dette var live-oppdatering fra Gulost som var på plass på stadion. Jeg har ingen link med andre ord.
                                      så det i sta derfor jeg fjerna den
                                      !!Gunners!!

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3174

                                        #20
                                        Rosenborg i kvartfinalen

                                        JET-fugla møter RBK i kvartfinalen fredag 16.00.



                                        Dagens målskårere:

                                        Lasse Bergan-Foss
                                        Nicko Sparby
                                        Mostafa Abdellaoue



                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎