Hvor gode er vi??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    Hvor gode er vi??

    Ja jeg skriver dette i frustrasjon, men hvor gode er vi.....?

    Media skal ha det til at vi er gode nok for Gull, men med dagens stall er vi virkelig det? Min mening er at (ut ifra dagens og vårkampens kamper) så mangler gutta fart, teknikk, angrepsvilje. Mykle ute av form, Brenne blotta for spill i det hele tatt, Kiko orker jeg ikke se mer, Arildo løper jeg ifra med krykker og pustemaskin....

    Hvilke signaler gis til Danton når Søgård blir foretrukket på høyrebacken....

    Kom med meniger men jeg håper vi klarer topp 4, faen ikke sikkert med Brann i toppform, Stabæk er farlige, RBK leder mot viking og er på vei, Viking vil alltids henge med. Jeg frykter denne høsten. Av 14 kamper har vi spilt underholdende i 3 av disse.... Skuffet!
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #2
    Jeg mener at dette ikke er spillernes feil - de blir frustrerte når planen for angrepsspillet er syntax error

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1547

      #3
      Jeg mener vi har en del middelmådige spillere som burde byttes ut. I dag spiller vi en relativt dårlig kamp, og har tydeligvis ingen innbyttere som kan komme inn og heve laget. Om spillere som Påsan og Karim ikke er er i nærheten av 11'ern bør vi fylle opp stallen med bedre spillere som kan være reelle alternativ til en startoppstilling. Danton er en annen spiller som ikke er god nok. Når en midtbanespiller blir foretrukket på hans plass, viser det at Nordli ikke har verdens største tillit til ham. Av de etablerte spillerne er Sundgot pr i dag langt unna å holde det nivået som kreves for et lag som skal kjempe om gull. I dagens kamp blir han både avkledd og latterliggjort av Piiroja. Om vi får et godt tilbud på Sundgot er det min mening at han bør byttes ut med en spiss som har evne til å skape noe på egenhånd (type Ijeh, Nannskog).

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        Hvis en ser på Rbk, Brann og Stabæk så har de et fast kjøremønster i angrepsspillet....Noe vi helt klart mangler. Occean syntes jeg var meget bra i dag og kom ofte rettvendt, dermed sett han i midten og benk Gilbet. Ok Påsan er ikke i form eller skadet men kom igjen å kjøp en rask og innlegssterk venstreangrepsspiller.... River av meg håret, gutta skulle ta hevn etter e-cupen? Noen som så noetil det....?

        Desverre men vi tar ikke medalje!

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1173

          #5
          vi er en middelmådighet som spiller gåfotball når vi skal angripe.
          Benken vår må vel være tippeligaens værste siden det ikke er noen der som er gode nok bortsett fra de vanlige som alltid blir bytta innpå.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Sundgot kan vi faktisk få mange millioner for. Upopulært selvsagt, men kanskje kan det være lurt. Vi har ikke råd til å la folk gå som Bosman i lengden. Sundgot er for lett å sette utenfor kampen. Han minner meg litt om OO i fjor; treg og på etterskudd hele tiden.

            Det er små marginer som skiller. F eks dødballer er vi milevis bak RBK. Sappara slår knallharde innlegg hvor det ofte blir timing og løp som er avjørende for sjanser istedet for dueller. Med Stefanutto sine ballonger blir det ofte rene dueller og keeper får god tid på seg til å plukke/bokse. Med dårlige dødballer og dårlig samhandling ser det hjelpeløst ut. Vi ser jo ikke farlige ut i det hele tatt. Får håpe Kiesi kan tilføre noe her etterhvert, samt at vi blir farligere med Kippe og Johnsen på dødball.

            Kommentar

            • Arind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2006
              • 459

              #7
              Jeg syns dette er et betimelig spørsmål.....men du får nok forskjellige svar her......
              Jeg mener laget er godt nok, og at vi har en stall med enkeltspillere som har den nødvendige kvaliteten til at vi skal ta gull. MEN, men det spillet vi har prestert fra i mai, synes det for meg som om det er samspillet vi sliter med. Spesielt midtbanen sliter med å vinne dueller og sende pressise baller på kantene som vi vant kamper på å våres. Ser vi på Brann og Stabæk (fram til ferien), så er det konsant bevegelse forover med raske pressise passninger som treffer spissene.....og som scorer. Dette får ikke vi til nå......og jeg fatter ikke hvorfor....
              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

              Kommentar

              • Guling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 484

                #8
                Vi mangler en ganske viktig ting - venstreside. Med en tung midtspiss som venstreving og Simen Brenne bak ham, er venstresida rett og slett ikke farlig nok. Dermed trykker vi alt spillet over til høyre, hvor Riise og Myklebust er ute av form selv om vi så tendenser mot Fredrikstad i dag.

                Bare en tanke.

                Når det gjelder hvordan vi står i forhold til de andre lagene, så finner jeg det umulig å gi et godt svar. De er alle for ujevne. Rosenborg virker for eksempel sterke i dag og er nå opplest og vedtatt med i gullkampen igjen, men det skulle jaggu ikke forundre meg om de gikk på en smell snart.

                Stabæk er sykt avhengig av fire offensive spillere. Formsvikt/skader/suspensjon på to av dem på samme tidspunkt, så er det ikke mye igjen. Hvis de klarer å trylle seg i form helt til sesongen slutter tar Stabæk gull, men det skjer neppe.

                Brann er Brann.

                Jeg tviler på at vi ender høyere enn bronseplass i år, ikke lavere enn femte. Jeg håpet på topp fire og ville bli kjempehappy med bronse i forkant av sesongen med ny trener, spillestil og allting, så det er igrunn ikke så helgærent selv om vi er inne i en dårlig periode.

                I år varmer vi opp.

                Neste år smeller det.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1220

                  #9
                  For noe syting for et helt greit poeng på bortbane. Fredrikstad har sluppet inn 4 mål på hjemmebane i år og er helt klart å regne med hjemme på deres egen arena. Personlig så hadde jeg ventet langt større problemer enn de vi har hatt i år og vi er for første gang på mange år solide bakover på banen, men ut i fra dagens kamp så er det ubegripelig at vi "ga" bort Kasey.

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1173

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    For noe syting for et helt greit poeng på bortbane. Fredrikstad har sluppet inn 4 mål på hjemmebane i år og er helt klart å regne med hjemme på deres egen arena. Personlig så hadde jeg ventet langt større problemer enn de vi har hatt i år og vi er for første gang på mange år solide bakover på banen, men ut i fra dagens kamp så er det ubegripelig at vi "ga" bort Kasey.
                    ja tenk å kritisere laget... DET ER FARLIG DET!!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Joda. FFK er et solid lag nå. Tror nok at de investerer lurt slik at de ikke havner i nedrykkssumpa. Det vil vel være første gang.

                      Kommentar

                      • BlodigHøne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 729

                        #12
                        Mener vi er det 5. beste laget i Norge.
                        Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                        That went wherever I... did go!

                        Kommentar

                        • MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                          Mener vi er det 5. beste laget i Norge.
                          Tabellen juger da ikke!

                          Pr. dags dato er vi Norges 3.beste lag!

                          Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal "argumentere" mot tabellen. Tabellen er vel fasiten eller er jeg helt på jordet??

                          Kommentar

                          • Guling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 484

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                            Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal "argumentere" mot tabellen. Tabellen er vel fasiten eller er jeg helt på jordet??
                            Tabellen sier at vi har vært det tredje beste laget denne sesongen.

                            Vi diskuterer hvor vi ligger i terrenget , og da spiller for eksempel ikke en fin sesonginnledning med en del trepoengere inn, selv om det sier litt om potensialet vårt.

                            Kommentar

                            • aguado
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 448

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Guling
                              Vi diskuterer hvor vi ligger i terrenget , og da spiller for eksempel ikke en fin sesonginnledning med en del trepoengere inn, selv om det sier litt om potensialet vårt.
                              Da gir kanskje formtabellen en god indikasjon. Den sier vi ligger på sjuende plass.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                Da gir kanskje formtabellen en god indikasjon. Den sier vi ligger på sjuende plass.
                                Den sier noe om formen vår, men forandrer ikke på det faktum at vi er nr 3. Det er sluttabellen man bruker når medaljer skal deles ut, ikke formtabellen.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • aguado
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 448

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Den sier noe om formen vår, men forandrer ikke på det faktum at vi er nr 3. Det er sluttabellen man bruker når medaljer skal deles ut, ikke formtabellen.
                                  Vel, nå svarte jeg på hvor gode vi er , ikke på hvor gode vi er i forhold til sluttabellen.

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1220

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                                    ja tenk å kritisere laget... DET ER FARLIG DET!!
                                    Nei for det har jeg aldri gjort men det er menigsløst å forvente at LSK skal kunne ta gull i år. Selvsagt kan vi vinne i år men det eneste jeg forventer i år er at vi er med der oppe. I fjor derimot skulle vi badet oss til gull.

                                    Kommentar

                                    • Nr10
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Mar 2007
                                      • 31

                                      #19
                                      Det er mye som skurrer om dagen, men vi henger med på et vis. Kun 12 baklengs, forteller i alle fall om gode defensive egenskaper (ingen av de andre lagene som kan matche den statistikken) . Serieleder Brann har 23 baklengs!
                                      Vi må gjøre noe med venstrekanten, vi kan ikke ha den eneste spissen vår som funker, på vingen, han må være foran mål! Synes det er et dårlig tegn at Sundgot nærmest har fast plass på laget om dagen, han er ikke god på mye annet enn straffespark. Mangler fart, timing, teknikk og målteft! Utrolig at vi lar Husar gå til HamKam, han eller Påsan burde bekle venstre kant, jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at de skulle gjøre noen dårligere jobb enn det som presteres om dagen. Kiko må også snarest få avlastning :oops:, håper Kiesen blir varm i trøya, vi trenger nye ideer, pondus og SIKRE pasninger midtbanen.

                                      JEG ER LITT SOM HAN POSTKUNDEN OM DAGEN...SKEPTISK!
                                      MEN ALLTID FULL AV HÅP OG HJERTESLAG FOR FUGLA!

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20
                                        Spesielt i 1.omgang idag spiller vi vekk ballen altfor mye (forsøker for mye på 50-50 baller). Da var vi veldig upresise. 2. omgang var bedre.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎