Karakterbok #11/07: LSK-Aalesund (cup), 25. juli

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok #11/07: LSK-Aalesund (cup), 25. juli

    Seier, men gud bedre, så slitsomt det var å se på. Trøtt fyr, kort karakterbok:

    Heinz - 6 - Kanskje litt overraskende førstevalg etter Ottos bravader og Heinz' egne englandsplaner. Tok det som kom.
    Rambekk - 3 - Hårreisende pasningskvalitet. Virker nervøs med ballen i beina, ingen ressurs fremover. Mye halvdistanse. Dårlig sesong hittil.
    Kippe - 5 - Tok seg av Aarøy, god jobb der. Mye pasninger i hytt og pine.
    PSA - 5 - Hans feil da han rusher urutinert på Fjørtoft, som får kombinere med Silva, som kommer til innlegg og gir AaFK en stor mulighet. Ellers okei.
    Stefanutto - 3 - Hytt og gevær med pasningsfoten, spesielt i første omgang, sleit med farta til Aubrey da denne trakk ut på hans side. Mange rare plasseringsvalg, rettet opp noe av inntrykket med ok andreomgang der han kom bedre med i det offensive.
    Brenne - 3 - Tynn treer på Brenne, som ved flere anledninger jogger slapt etter når han har sendt folk på løp med stikkere. Da skal du komme deg inn i boksen! Fin heading, hadde fortjent bedre der. Mer av denslags, takk. Aldri toneangivende, stillestående og veldig anonym.
    Mouelhi - 4 - Grusom førsteomgang, bedre etter pause. Sinker ofte spillet og skaper ikke den fremdriften hans rolle i laget fordrer. Det blir mye tversover og støttepasninger. Finner for sjelden løpene og lukene, og blir ofte redusert til en nesten utelukkende defensiv ressurs. Svak distribusjon. Fin straffe. Ser ikke ut som en playmaker. Tror Kisen kommer til å ta plassen hans ganske greit slik ståa er nå. Stillestående og tar sjelden offensivt initiativ.
    Søgård - 5 - God kjemping, river opp Aalesunds overgangsspill og er aggressiv og fin der. Stort sett nitrist med ballen i beina, med unntak for en herlig finte ute på vingen i første omgang. Ikke så aller verst.
    BB Riise - 7 - OK, mye rart fra Riise også, spesielt i førsteomgang. Men leverer vår første avslutning på mål da, og både legger glimrende inn til Brennes supersjanse og spiller fram til Myklebusts ubegripelige bom. Involvert i det meste vi skapte i kveld, men har vært mer effektiv før. En av få som er bevegelige og viser seg frem uten ball. Tynn sjuer.
    Myklebust - 3 - Ræva de første seksti, før han plutselig våknet litt. Håpløs avslutning aleine med Brown, en spiss i Tippeligaen skal score hver gang der. Tydelig mangel på selvtillit om dagen, vurdere et par kamper på benken?
    Occean - 5 - På hugget om dagen, og binder opp to stoppere på likt med superkreftene sine. Men får alt for lite hjelp, og ble i dag ufrivillig mye feilvendt. Best når han trekker dypt, mottar og setter fart. Tror OO får en god høst.

    Kanarifansen - 6 - Antallet tatt i betraktning, helt ålreit.
    Last edited by trigz; 26.07.2007, 08:07.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Occean - 5 - (...)og ble i dag ufrivillig mye feilvendt. Best når han trekker dypt, mottar og setter fart. (...)
    Fordi han spiller midtspiss uten Arild ved siden av seg? Jeg stemmer fortsatt på å ha en møtende Sundgot ved siden av Occean.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Enig i mye men å benke Myklebust?? Hvilke alternativer har du, hjelper lite på selvtilliten å bli benka Brenne fortjener bedre enn en tynnslitt 3`er. Jobber i oppdekningen og gjør en helt grei innsats. 4

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        #4
        Som vanlig meget god karaktergiving og sier meg stort sett enig i alt som blir levert ut av karakterboka. Kanskje 6 på PSA da jeg synes han tok mange av luftduellene med Aarøy og vant veldig mange av dem utover i 2.omg. Dessuten nyttig med sin hurtighet, tar mange av gjennomspillene med sin hurtighet.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3404

          #5
          Synes hele gjengen spilte til en 5'er i dag. Riise ble løpende altfor mye inn i midten til en ving å være. Samme med Brenne. Altfor lite bredde i spillet i store deler av kampen.

          Ifra FFK-kampen var dette et steg i riktig retning for laget som helhet, selv om det er småting å rette på. Er vel denne 11'ern jeg helst ser starte kampene. Tom kunne kanskje ha gjort noen bytter, men det var ingen som utpekte seg som klare for benken.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #6
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Synes hele gjengen spilte til en 5'er i dag. Riise ble løpende altfor mye inn i midten til en ving å være. Samme med Brenne. Altfor lite bredde i spillet i store deler av kampen.
            Brenne var ikke ving i dag, den kritikken må du i så fall rette mot Myklebust.
            Last edited by Torolf; 26.07.2007, 07:41.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              #7
              Vet at Brenne spilte på midtbanen, men han var altfor ofte over på Søgård sin side, og langt til høyre for Kiko, og det er vel ikke der han burde være?
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Stefanutto - 3 - Hytt og gevær med pasningsfoten, sleit med farta til Aubrey da denne trakk ut på hans side. Mange rare plasseringsvalg, rettet opp noe av inntrykket med ok andreomgang der han kom bedre med i det offensive.
                Nok en gang en god karakterbok - god lesning for forumet.

                Jeg er dog IKKE enig i 3'eren til Shane. Han sleit med pasningene gjennom deler av kampen, MEN han kan i stor grad frifinnes for dette. Fordi:

                - Ved 9 av 10 anledninger har han ingen eller lite bevegelse foran seg - 5-6 spillere står med hoftefest og venter på at andre skal ta initiativ. Dette var rett og slett skremmende å se av våre angripere.
                - Med Espen på høyreback blir en større del av angrepene startet på venstrekant - større arbeidsmengde for Shane.

                Ellers: Honnør til KFL for å hylle og støtte Shane - jeg har ikke gitt opp håpet om å se TL's beste venstreback på Åråsen også neste år.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  #9
                  Litt uening i din karakter av Brenne.. Brenne hadde fortjent en 4 er, men jeg er enig i mye av det du skriver. Brenne sitt største problem er at han gjemmer seg bort når det medspillere skal slå pasningerr, og han utfordrer sjeldent.

                  Jeg leste på rb.no at Nordlie mente Kiko var ganske god i går(!) Da skjønner jeg ikke hvilken kamp han så... Syns han var svak, men med et bra straffespark. Middels godkjent for defensiv jobbing.

                  Kiko, hvis du leser dette:
                  Du trenger ikke å løpe 360 grader rundt deg selv før du gjør noe med ballen! Bare ta den med, og sett fart!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av antikris
                    Litt uening i din karakter av Brenne.. Brenne hadde fortjent en 4 er, men jeg er enig i mye av det du skriver. Brenne sitt største problem er at han gjemmer seg bort når det medspillere skal slå pasningerr, og han utfordrer sjeldent.
                    Mangel på bevegelse foran ballfører er for meg det åpenbart største problemet vårt.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9413

                      #11
                      Synes gutta burde hatt seg et par treningsøkter i fotsal jeg. Så kunne de ha øvd på det offensive spillet med mottak og medtak av ball, one-touch-spill, offensive løp og teknikk generelt.

                      Det defensive spillet er bra, men det blir lissom ikke no mål av 0 baklengs...

                      Har forresten et spørsmål. Var straffa riktig dømt? Trodde det skulle være indirekte frispark når det var høyt kick, eller er det sånn at det blir frispark/straffe når man blir treffi?

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Har forresten et spørsmål. Var straffa riktig dømt? Trodde det skulle være indirekte frispark når det var høyt kick, eller er det sånn at det blir frispark/straffe når man blir treffi?
                        Du har rett. Høyt spark uten treff er farlig spill og gir indirekte frispark. Høyt spark som treffer motstander er direkte frispark. Korrekt vurdering av dommeren, altså.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Sem
                          Jeg stemmer fortsatt på å ha en møtende Sundgot ved siden av Occean.
                          Enig. Men det betinger at Arild finner igjen formen. I det siste synes jeg denne har vært ganske dårlig (og dette kommer fra en svoren Sundgot-tilhenger).

                          Kommentar

                          • vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

                            #14
                            Enig i mye av det som står i karakterboka, men synes (nærmest som vanlig) at Brenne får alt for mye pepper og for lite ros. Jeg lurer på om mange legger (for stor) vekt på at vi har gitt mye penger for ham. Han var da bare en supermann i mål fra å avgjøre kampen.

                            Forøvrig lar jeg meg forundre over noen av de uttalelsene Nordlie kom med etter kampen. Han har blant annet gitt uttrykk for at dette var en "meget god kamp offensivt" (i én time), samt at Kiko spilte "glimrende". Jeg tar meg selv i å lure på om han virkelig mener dette, eller om han sier det for å støtte gutta i en tung periode.

                            Se blant annet intervjuet nedenfor med NRK; Synes forøvrig at de tankene han gir uttrykk for om medias rolle er helt på sin plass. Bra at han setter fokus på dette!

                            Opprinnelig skrevet av hoyt
                            http://www1.nrk.no/nyhetsspiller/type/loop/tab/sport
                            Gå litt ned på høyresiden, og velg "LSK videre i cupen".

                            10-minutterlangt intervju med Tom.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av vollafugl
                              Forøvrig lar jeg meg forundre over noen av de uttalelsene Nordlie kom med etter kampen. Han har blant annet gitt uttrykk for at dette var en "meget god kamp offensivt" (i én time), samt at Kiko spilte "glimrende". Jeg tar meg selv i å lure på om han virkelig mener dette, eller om han sier det for å støtte gutta i en tung periode.

                              Se blant annet intervjuet nedenfor med NRK; Synes forøvrig at de tankene han gir uttrykk for om medias rolle er helt på sin plass. Bra at han setter fokus på dette!
                              Jeg kunne ikke vært mer uenig. For det først lot jeg meg imponere av Kiko i går. Han var veldig aggressiv og hardtarbeidende. Han slo mange smarte pasninger, men forumfolket legger bare merke til de få feilpasningene.

                              Når det gjelder Tom Nordlies uttalelser om media, er jeg helt enig i sak, men synes det er helt feil av ham å bruke energi på dette. Norske fotballjournalister er stort sett en skam for standen sin. Det får vi bare akseptere, men vi er likevel nødt til å forsøke å pleie forholdet best mulig.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7055

                                #16
                                Jeg stusset også over at Nordlie var så tilfreds med spillet i går. Til tross for at vi hadde tre store sjanser i tillegg til målet syntes jeg det gikk sakte, ofte på tvers, og at vi manglet bevegelse.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg kunne ikke vært mer uenig. For det først lot jeg meg imponere av Kiko i går. Han var veldig aggressiv og hardtarbeidende. Han slo mange smarte pasninger, men forumfolket legger bare merke til de få feilpasningene.

                                  Når det gjelder Tom Nordlies uttalelser om media, er jeg helt enig i sak, men synes det er helt feil av ham å bruke energi på dette. Norske fotballjournalister er stort sett en skam for standen sin. Det får vi bare akseptere, men vi er likevel nødt til å forsøke å pleie forholdet best mulig.

                                  Jeg har ikke gitt uttrykk for at Kiko var kjempedårlig eller noe slikt, og mener det heller ikke. Men "glimrende"?, og ikke minst, var dette virkelig en "meget god" offensiv kamp? Da må jeg si at jeg virkelig gruer med til kamper der vi sliter med angrepsspillet.

                                  Jeg tror at det er bedre at han gir uttrykk for hva han tenker om medias rolle, enn at han brenner inne med det. På sikt fører det kanske til mer etterettelighet fra mediene (i hvertfall når de intervjuer Nordlie). Men jeg er selvsagt enig i at det er en fordel om han ikke spanderer for mye energi på dette.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Jeg stusset også over at Nordlie var så tilfreds med spillet i går. Til tross for at vi hadde tre store sjanser i tillegg til målet syntes jeg det gikk sakte, ofte på tvers, og at vi manglet bevegelse.
                                    Hvor mange hadde klaget hvis Brenne og Myklebust hadde satt sjansene sine og vi hadde vunnet 3-0? Jeg synes det er merkelig med all negativiteten etter de to siste kampene. Vi har tettet igjen bakover på banen og fått den nødvendige aggressiviteten tilbake. Hvis vi fortsetter på denne måten, og i tillegg begynner å sette sjansene våre, skal vi bli leie å ha med å gjøre utover høsten.

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Hvor mange hadde klaget hvis Brenne og Myklebust hadde satt sjansene sine og vi hadde vunnet 3-0? Jeg synes det er merkelig med all negativiteten etter de to siste kampene. Vi har tettet igjen bakover på banen og fått den nødvendige aggressiviteten tilbake. Hvis vi fortsetter på denne måten, og i tillegg begynner å sette sjansene våre, skal vi bli leie å ha med å gjøre utover høsten.
                                      Enig med deg der, tror ikke mange hadde klage hadde vi vunnet 3-0, det er altså en dårlig avslutting av Mykle og en bra reddning på headinga til Brenne som gjør at vi ikke var totalt overlegne i denne kampen. Men seff, alle hadde nok huska de første 20 ræva min.

                                      Som Tom sier så har vi nesten ikke sluppet inn mål, vi er også det laget som har produsert neste mest sjanser av alle lagene i TL, hvis vi ikke synes det er nok så blir det hardt fremover.

                                      Som media sier så er Stabekk, Brann og Viking kjempe gode og LSK ræva. Hvis vi ser på tabellen så ligger vi 3 poeng bak de som leder (Brann), 2 poeng bak 2 plassen (Stabekk) og 1 poeng forann Viking som holder 4plassen, dette er altså de lagene som blir rost opp i skyen av media, mens LSK blir dratt ned i søla pga vi er ræva.
                                      Hvordan kan et så ræva lag ligge midt mellom alle de lagene som er så sinnsykt gode?? Jeg undres. Kanskje LSK ligger der de ligger nettopp pga vi faktisk er ganske gode selv. Jeg velger å tro det.

                                      Jeg må si jeg er har vært forbanna noen kamper jeg også, men det er mer på at det skal vist være så sinnsykt vannskelig og dempe en ball og at slå en kort passning skal være så mye vannskligere enn å slå en lang.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Hvor mange hadde klaget hvis Brenne og Myklebust hadde satt sjansene sine og vi hadde vunnet 3-0? Jeg synes det er merkelig med all negativiteten etter de to siste kampene. Vi har tettet igjen bakover på banen og fått den nødvendige aggressiviteten tilbake. Hvis vi fortsetter på denne måten, og i tillegg begynner å sette sjansene våre, skal vi bli leie å ha med å gjøre utover høsten.
                                        Jeg er enig med deg i stemningen etter FFK-kampen var alt for negativ. Vi spilte en god andreomgang og fikk 1 fortjent poeng mot et fortiden svært godt hjemmelag.

                                        Du har sikkert også rett i at 3-0 i går ville gitt en annen stemning og mindre kritikk og negativitet. Og det er absolutt ikke noe å si på det det defensive spillet.

                                        Men mener du virkelig, som Nordlie, at gårsdagens kamp var et eksempel på "meget godt offensivt spill"? Det er jeg i såfall helt uenig i.

                                        Kommentar

                                        Working...