Kjerneverdier i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Kjerneverdier i LSK

    Jan Åge tok i forrige uke opp kjerneverdiene til LSK i det mye omtalte møtet etter e-cupkampen.

    Vet alle hva LSKs kjerneverdier er? Hva er det LSK står for?
    • Innsats
    • Duellstyrke
    • Samhold
    Det er vel tre velkjente verdier. Hvilke andre mener du vi skal ha eller har?

    Petter
  • Fugla- patriot83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2005
    • 1241

    #2
    Herlige kjerneverdier de som vår gulsvarte patriot Fjøra nevner her!

    Innsats - Blø for drakta!
    Duellstyrke - arven etter Bjerkeland hvor han smeller Mini inn i reklameskiltene. Det skal svi å møte fugla. Motstanderne skal nærmest kvie seg litt
    Samhold - I en fotballveren hvor ingen unner hverandre noe godt er samhold ekstremt viktig. Og kanskje i en verden som blir mer og mer fokusert på det individuelle. I et land hvor janteloven tidvis herjer og "lille" Flisbyens fotballag konkurrerer med minst tre ganger så store byer som Bergen, Oslo, Trondheim, Sttavanger, Tromsø, Kristiansand og Fredrikstad så sier det seg selv at mange tenker at "du ska'kke komme her og komme her".

    For øvrig; LSK og KFL regelrett skambanker janteloven!!
    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Fair play - vi skal være knallharde i duellene, men vi skal ikke drive med tjuvtriks som holding i trøya, uthaling av tid, filming og annen faenskap.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Forsåvidt i tråd med det Torolf skriver om fair play:
        Stolthet er også en kjerneverdi for sportsklubben.
        Last edited by RSP; 26.07.2007, 10:02. Begrunnelse: Rettet skrivefeil

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #5
          Er det spillere i dag som sliter med kjerneverdiene til LSK? Om det er det, hvordan skal de behandles?
          Hvis vi feks får en ny spiller av Mifsuds kaliber utenfor banen, hva gjør KFL?

          Tolererer vi det fordi han er god?


          Petter

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3401

            #6
            Det enkle svaret er nei, så lenge vi ikke er oppe i situasjonen. Personlig mener jeg det er bedre å bli nr.4 i serien fremfor å se spillere som Martin Andresen og Bernt Hulsker i gult. Disse to, og de andre vi velger å putte i samme bås, er sikkert ok karer utenfor banen, men deres oppførsel på banen er uakseptabel.

            Problemet oppstår selvfølgelig den dagen vi møter valget. Jeg håper ledelsen gjør de riktige valgene når de møter problemstillingen.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Opprinnelig skrevet av petter
              Er det spillere i dag som sliter med kjerneverdiene til LSK?
              Visst faen er det det! Og det er jævla mange av dem!

              Vis LITT stolthet a, gutta! Innsats er det eneste vi krever. Jeg klager ikke om vi taper 10-0 så lenge innsatsen er der. I dag er vi totalt patetiske i 2. omgang, det skal faen ikke være lov!

              Nevner ETT navn:

              Espen Søgård

              Alle andre: Se på Espen. Lær av ham.
              Last edited by Lars; 28.07.2007, 18:45.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Nevner ETT navn:
                Espen Søgård
                Heinz reddet oss fra firemålstap i dag. HAN kan mange lære mye av. Men Espen var skikkelig god i dag.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Per Arne
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2347

                  #9
                  Det er flere enn spillerne som mangler litt mtp. disse kjerneverdiene.

                  Hvis vi da ikke vil bytte ut samhold og stolthet med piping?

                  Jeg lager ikke en pipedebatt her (den har egen tråd i tribunekultur-delen),
                  men ser at det er nødvendig å minne om at kjerneverdiene gjelder også alle støttespillere til LSK - ja, alle som ønsker seg gull til klubben!

                  Det kan være så utrolig små marginer i fotball, og av og til rammer de selv "den stolteste klubben i Norge." Det er da kjerneverdiene legger grunnlaget for våre reaksjoner. Kjerneverdier som samhold gjelder de fleste klubber her til lands, og er grunnen til at de består som en ryggmarg i lokalsamfunnet i tiår etter tiår. Det betyr at klubben/foreldre/frivillige/supportere/tilskuere/velgjørere er alle under samme tak - og at vi må hjelpe hverandre for å bestå, og for å bli bedre.

                  Slik at klubbnavn, stedsnavn, stadionnavn og region - det som er "vårt," og som vi og mange før oss har vært med å skape - blir viden kjent, som et resultat av våre verdier. Som et resultat av oss.

                  Nå har jeg sikkert sklidd litt ut her for noen, så la meg avslutte med å understreke poenget mitt: At kjerneverdiene gjelder for flere enn LSKs spillere. Det gjelder alle som vil dele suksess med denne klubben.
                  Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Fair play - vi skal være knallharde i duellene, men vi skal ikke drive med tjuvtriks som holding i trøya, uthaling av tid, filming og annen faenskap.
                    Dette er jeg uenig i. Vi skal være kyniske og bruke alle de midler som lønner seg, og som dommeren tillater.

                    Dersom dommeren nesten aldri slår ned på holding i trøya, og det definitivt lønner seg, da skal vi gjøre det. Ok, vi blei nr. 3, men vi holdt ingen i trøya. RBK vant, men det var fordi de stadig holdt i trøya. Da bytter vi heller plass og sier at vi vant. Så får heller de andre laga høres ut som sutrekopper når de sier at vi vant fordi vi holdt mest i trøya. (Jeg har bare brukt trøyeholding som eksempel uten å ta stilling til hvorvidt trøyeholding lønner seg eller ikke).

                    Dersom uønskede tjuvtriks lønner seg så er det regelverket eller håndhevinga av det som er et problem. Ikke de som benytter seg av dem.

                    LSK skal være kyniske og best, også i tjuvtriks som lønner seg.

                    Kynisme som offisiell kjerneverdi er nok ikke så taktisk, men det bør være der.
                    Last edited by RoyVaadal; 30.07.2007, 14:05. Begrunnelse: en språkfeil.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

                      LSK skal være kyniske og best, også i tjuvtriks som lønner seg.

                      Kynisme som offisiell kjerneverdi er nok ikke så taktisk, men det bør være der.
                      Hvorfor visste jeg at du ville skrive dette innlegget?

                      Kommentar

                      • Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

                        #12
                        STOLTHET - Spillere, trenere, lagledere og fans......alle skal være stolte av å tilhøre LSK!

                        Stolhet gir vilje til å gi det lille ekstras som trengs, enten han spiller med krampe i beina og blod-smak i munnen, eller man sitter/står på tribunen og heier og synger i både medgang og motgang.....
                        Stolthet gjør at vi ikke driter ut spillere som ikke er i form, men som viser at de gir alt for laget, og en spiller som er stolt av å spille i LSK-trøya vil være en spiller som alltid vil prøve å yte sitt beste.
                        Espen Søgård er et strålende eksempel på stolthet for klubben! :twisted:
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Profesjonalitet:

                          LSK har i sin administrasjon og spillergruppe alltid vært i førersetet hva angår profesjonaliseringen av norsk fotball. Jeg nevner: Lillestrøm-mafiaens non-amatør opplegg, tidlige ute med internasjonale spillere, stor utenlandseksport og profesjonell opptreden i overgangssaker.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎