Karakterbok #12/07: LSK-Odd Grenland, 28. juli

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7054

    Karakterbok #12/07: LSK-Odd Grenland, 28. juli

    Himmel og hav så mye sprøyt man skal lese på dette forumet.

    LSK-Odd 1-1 (1-0)
    Sjanser: 6-7
    Cornere: 7-6

    "Spark Nordlie". "Det var bedre under Rösler". Oppfordringer om å rive kontrakten til Simen Brenne i filler. Det er greit å være kritisk, men fytti faen, det er virkelig lov å bruke hjernen innimellom også.

    Sånn jeg ser det er det tre helt konkrete grunner til at vi var et f-hår unna at dette gikk virkelig ille:
    1. Skader på de eneste to bakromsspillerne vi har å rutte med fremover
    2. Odd er et mye bedre lag enn folk stort sett gir dem kreditt for.
    3. Vi har flere spillere som virker å være ute av form, og vi har dårlig med bakromsspillere lengst fremme når begge vingene våre blir skadet i løpet av en og samme kamp. En Mifsud ville gjort furore i dag, tror jeg.

    1) medførte at Odd kunne flytte seg lengre og lengre opp med forsvaret (la oss være ærlige her, Arild Sundgot og Olivier Occean har begge rykk som en Lada i førstegir). 1) medførte også at Odd fikk bedre tid med ballen, og kunne bygge opp bakfra uten de store problemene. Og en blanding av 2), pluss at Khaled Mouelhi aldri klarte å følge Tommy Svindal Larsen da TSL trakk lengre opp i banen etter pause (og Odd etterhvert la om til to spisser, slik at TSL fikk mer å sikte på), gjorde at de tok over kampen.

    Førsteomgangen var propagandafotball fra vår side. Nei, jeg har ikke glemt at Odd hadde to kjempesjanser (Fevang og TSL) før pausen. Men vi spilte en av de beste omgangene LSK har spilt på de siste tre-fire årene, og kunne ledet med tre mål. At vi så ikke klarer å øke ledelsen (spesifikt: At OO er egoistisk, og nekter BHR en åpenbar scoring rett før fløyta går) er jo det samme, tilbakevendende problemet.

    Jo, andreomgangen var dritdårlig. Sånn blir det når vi har to potetsekker i angrepet, den ene av disse til alt overmål satt til å vansmekte på høyrevingen, den ene posisjonen der han garantert ikke kommer til å få til noe - mens den andre er fullstendig ute av form.

    En jeg prata med i dag har en teori om at spillerne er overtrente, dvs. at de trener vekk overskuddet. Mulig det, men med tanke på førsteomgangen høres det ikke direkte sannsynlig ut. Noen spillere leverte, som alle så, en annenomgang som sto til stryk og vel så det. Men det betyr ikke at de er undermennesker av den grunn. Derfor: Kom med gjennomtenkt kritikk, det når lenger.

    Karakterboka ser slik ut:
    BB Heinz Müller - 8 - Eneste jeg finner å plukke på er et par dårlige utspill. Andreomgangen hans er kolossal, makaløs. I dag reddet han oss fra tremålstap, enn så sykt det høres ut.
    Anders Rambekk - 2 - Nå må Rambekk få noen kamper på benken. Jeg liker ikke å si dette om en av Norges hyggeligste menn, men dette var kanskje hans verste kamp som LSK-spiller. Brukbar førsteomgang, sågar et ok skudd på mål, fint med på overlap, tross tidvis sviktende teknikk. Andreomgangen er nesten uforståelig svak. Passiv og forvirret. Odd kom seg til seks-sju innlegg fra siden hans, han gjør en pill råtten jobb på målet til Odd (som noen andre har sagt: nesten tilsvarende selvmål), og blir lurt fullstendig på ræva helt på slutten, der bare Heinz redder oss fra tap. Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. Benken neste.
    Shane Stefanutto - 5 - Veldig god førsteomgang. Heftige initiativ offensivt, samt at han gjør jobben sin i forsvar. At Bärlins innlegg kommer fra Shanes side er ikke hans feil, ettersom Shane følger en annen mann ved tilfellet. Fantastisk fremspill til Brenne før scoringen, en ditto stikker til Myklebust som ikke fikk den under kontroll. Andreomgangen er et stort fall, selvsagt. Likevel, Odd sjeldent farlige på sida til Shane. Unntaket Fevangs innlegg på bakerste til Bärlin, som skyter utenfor. Shane imidlertid usynlig i det offensive i andre.
    Pål Steffen Andresen - 5 - Feilberegner totalt innlegget Bärlin skyter utenfor. Holdt fortet etter beste evne da de foran ham sluttet å spille fotball. En ok kamp, har vært mer synlig. Skjønte lite av TSLs bevegelsesmønster da denne kom helt oppi nesa hans etter pause med ballen.
    Frode Kippe - 4 - Får kraftig trekk for superklønete inngripen ved straffa. Helt håpløst. Tydelig at han har fått beskjed om å være mer spillende. Tok med seg kula 20-30 meter ut av forsvaret i dag, ofte. Blindsidet da Bärlin spilte inn TSL rett før pause, kunne og burde vært bedre oppi Amundsens løp forut for 1-1. Involvert i to sjanser i riktig ende, men det ble mye nesten i dag.
    Espen Søgård - 7 - Super første 45 minutter, da han er banens beste. Løser oppgavene enkelt og effektivt, men klarer samtidig å være en vesentlig offensiv ressurs. Flott scoring, godt løp der. Meget god bruk av ballen, sågar et par nydelige legg mot Sundgot på lengste. Falt med resten av laget etter pause, selvom han også da bidro konstruktivt i vårt offensive spill. Blant annet en nydelig 30-meterscross til umarkert Sundgot på lengste, som Jarstein såvidt fikk hånda på. Var veldig sliten de siste tjue. Årsbeste av Espen.
    Khaled Mouelhi - 5 - God førsteomgang, der han er synlig til stede og bryter ned samtlige av Odds overganger. Jobber som ei bikkje, og ligger tett på TSL da og har godt tak på ham, ettersom TSL lå dypt i førsteomgang. Da TSL trekker opp rett bak spissene etter pause får ikke Mouelhi taket på ham, og faller ut av rytme i takt med resten. Likevel stort sett oppløftende inntrykk i dag av Kiko, tross den kollektivt dårlige andreomgangen.
    Simen Brenne - 3 - Kjempeløp og -medtak på 1-0. Da så vi hva Brenne er laget av, men viser det fremdeles alt for sjeldent. Et par flotte løp på bakre stolpe som, med litt flyt, kunne gitt målsjanser. Aktiv og god flere ganger før pause, men nesten helt fraværende i andre omgang.
    Bjørn Helge Riise - 4 - LSK kjørte veldig på venstresida i førsteomgang, og Riise var mindre brukt enn han har for vane. Spiller en svært viktig rolle som førsteforsvarer, og det hemmet oss kraftig da han måtte gå av med skade. Ikke på det samme nivået, spillemessig, som han var i fjor. Formsvikt?
    Olivier Occean - 3 - Godt grovarbeid som midtspiss før Myklebust måtte ut. Deretter ble han plassert først på venstre (som funket dårlig), deretter på høyre (som var dødfødt i utgangspunktet). Til slutt ble han stående som sliten, enslig spiss i en 4-5-1. Nedtur for OO i dag, som i tillegg virket tyngre enn på lenge. Virket helt tom de siste 25 minuttene. Grusom bom alene med Jarstein. Når han velger å ta ballen fra Riise på den måten får han sørge for å score, også.
    Magnus Myklebust - 5 - Friskere enn på lenge og mye involvert. Centimetre fra å få dempet Stefanuttos fremspill, som ville gitt ham fritt leide til mål. Fint samspill med BHR noe senere, da han kommer til linja og slår ut i 45 grader, fem centimeter over hodet til Simen Brenne. Særs lite heldig tidspunkt å bli skadet på, håper han snart kommer tilbake på banen.

    ->Pål Strand - 3 - Sjeldent innhopp av Pål. Tydelig villig, og jobbet hardt, men ble aldri effektiv. Må matches mer, og gis tillit. Jeg tror Pål har mer igjen i beina.
    ->Arild Sundgot - 3 - Dårlig form, nesten ikke til å kjenne igjen fra for bare et par uker siden. "Nesten" ved tre anledninger, men nesten river hvertfall ikke meg av hesten. Byttet ut, i følge Nordlie selv uten at det var av noe annet enn taktiske årsaker.
    ->Markus Kieseneber - Fikk tjue minutter i en vanskelig periode av kampen for vår del, uten å få til noe annet enn å vise at han mangler kamptrening. Ser likevel glimt av overblikk og plasseringsevne som jeg tror vil komme oss til gode senere.

    Kanarifansen - 7 - Bra, selv med glissen tribune. På sin plass med "jobb for lønna alle mann" etter kampen, andreomgangen liknet jo tross alt ikke grisen.
    Last edited by trigz; 30.07.2007, 10:55.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #2
    I mitt første innlegg her på dette forumet gav jeg deg skryt for en meget bra karakterbok, i dag driter du deg ut, dessverre, har du spilt fotball Trigz?, virker ikke sånn, greit at Muller reddet en straffe, men han gav faktisk en retur på Oddmålet, nå må du skjerpe deg, ellers......

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #3
      Hm

      Hvordan i alle dager kan du rangere Myklebust som en av våre beste spillere i dag? Nei, dette var ikke bra Trigz
      Last edited by Lars; 29.07.2007, 01:01.

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        #4
        Opprinnelig skrevet av dollyholly
        I mitt første innlegg her på dette forumet gav jeg deg skryt for en meget bra karakterbok, i dag driter du deg ut, dessverre, har du spilt fotball Trigz?, virker ikke sånn, greit at Muller reddet en straffe, men han gav faktisk en retur på Oddmålet, nå må du skjerpe deg, ellers......
        Kanskje du fikk med deg at ballen var glatt, han gjorde faktisk en grei reddning, han er på en ny reddning siden det er ingen andre spillere til å rydde unna, den tredje gangen rekker han ikke tilbake i målet. Jeg synes han gjorde det helt greit der. Tror også du har litt å tjene på å være litt mer ydmyk her.
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #5
          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Hvordan i alle dager kan du rangere Myklebust som en av våre beste spillere i dag? Nei, dette var ikke bra Trigz
          Det sier vel litt om dem andre det. Han får tross alt bare en 5er av 10.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            #6
            Kommentar til karakterboka så er jeg vel enig i det meste, bortsett fra at Kippe gjorde tross alt en god kampen, men et kjempe minus ved straffa. Så i forhold til dem andre vil jeg gi han en 5er.

            Jeg tror også jeg vil gi kiko en 6er, i 2omg var omtrent alle dårlig, han var vel en av de som var minst dårlig sammen med Espen. (Espen som var god)
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7054

              #7
              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              I mitt første innlegg her på dette forumet gav jeg deg skryt for en meget bra karakterbok, i dag driter du deg ut, dessverre, har du spilt fotball Trigz?, virker ikke sånn, greit at Muller reddet en straffe, men han gav faktisk en retur på Oddmålet, nå må du skjerpe deg, ellers......
              Fint at du siterer HELE åpningsinnlegget. Imponerende.

              Skal du pirke, kan du forsåvidt si at Heinz gir ikke èn, men to returer. På et skudd fra 13 meter, som attpåtil går via Pål Steffen Andresens legg.

              Bortsett fra det reddet han forsåvidt en brukbart plassert straffe, pirker Fevangs kjempetreff vekk fra krysset, redder på èn meters avstand to minutter før slutt og har to-tre høykvalifiserte redninger utenom det.

              Men hvorfor skal man bry deg med å ha dekning for argumentene sine? Velkommen til forumet...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Sultanen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 257

                #8
                Brenne var langt bedre enn Sundgot, Strand og Markus. Gjør mye bra offensivt i 1. omg. og er bra defensivt hele kampen. Synes Myklebust gjør nok en svak kamp og bør belønnes med 3. Ellers en god karakterbok.

                Kommentar

                • robbie
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2006
                  • 168

                  #9
                  En god karakterbok. Heinz hadde mange bra redninger i dag, men jeg syns han er for sein til å sette i gang spillet. Han bruker for lang tid på å finne spillere som han kan sende ballen til. Innen ballen er sendt så har odd klart og etablere seg i forsvar.
                  LengeLeveLsk

                  Kommentar

                  • Eikrem
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2004
                    • 119

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz




                    Førsteomgangen var propagandafotball fra vår side. Nei, jeg har ikke glemt at Odd hadde to kjempesjanser (Fevang og TSL) før pausen. Men vi spilte en av de beste omgangene LSK har spilt på de siste tre-fire årene,

                    J

                    En av de dumste påstandene jeg har lest på forumet, ellers enig i de meste av karakterene.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Heinz skal ha voldsomt skryt for sin første strafferedning, samt fler matchvinner-redninger idag. Jeg er enig i din karakter, trigz. Av den grunn av at om Heinz hadde stått feilfritt ville han hatt karakteren 10, ikke 8. Han har noen skjønnhetsfeil, bla. i første omgang hvor man meget klønete slår en ball til corner etter at han glipper taket. Synes det virket som han av og til prøvde å holde ballen i litt dumme situasjoner, men det er mulig skuddene kom så fort på han at han ikke rakk å ta en vurdering å bokse vekk. Uansett er han utvilsomt banens beste, etter to solide omganger.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Heinz skal ha voldsomt skryt for sin første strafferedning, samt fler matchvinner-redninger idag. Jeg er enig i din karakter, trigz. Av den grunn av at om Heinz hadde stått feilfritt ville han hatt karakteren 10, ikke 8. Han har noen skjønnhetsfeil, bla. i første omgang hvor man meget klønete slår en ball til corner etter at han glipper taket. Synes det virket som han av og til prøvde å holde ballen i litt dumme situasjoner, men det er mulig skuddene kom så fort på han at han ikke rakk å ta en vurdering å bokse vekk. Uansett er han utvilsomt banens beste, etter to solide omganger.
                        Muller var bra han, men når han gis 8, da er det noe galt, samtidig gir du Østerikeren 3, uten å vise en dritt, talentløst Trigz, herregud hvorfor skal jeg kommentere dette, men du må skjerpe sansene!!!!!

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #13
                          Bra at karakterboka innledes med noen synspunkter som setter tingene i litt perspektiv. Enig i det aller meste av det du skriver.

                          Når det gjelder karakterer, synes jeg at kampen så til de grader skrifter karakter fra første til andre omgang, at det nesten blir umulig å sette en samlet karakter for noen av gutta.*

                          Jeg synes at du takler denne utfordringen bra, og er enig i det meste. Mine kommentarer er som følger:

                          Enig i at Heinz og Søgård var våre to beste spillere. Synes likevel at Heinz muligens får i overkant godt betalt. Jeg ville nok ha gått for en 7´er. Kanskje jeg er litt streng, men burde Heinz opptrådt litt annerledes ved målet? Han kan ikke klandres for å gi retur, men roter han det ikke litt til for Stefanutto, slik at han ikke får klarert ballen?. (Mener ikke med dette å klandre Heinz for målet.) Ellers meget god.

                          Det varmer å se Søgård lykkes. Ingen fortjener det mer enn ham. Jeg tror at jeg også ville ha gitt ham en 7´er.

                          Er du ikke litt for streng med Rambekk? (da mener jeg ikke målet. Makan til klønete opptreden!)

                          Og "som vanlig" fra min side. Brenne. Han må da ha gjort seg fortjent til mer enn en 3´er! Han hadde da ett fantastisk innlegg til Søgård ved målet, var svært nær å avgjøre hele kampen, og hadde flere gode og viktige defensive innvolveringer. Han må da ha fortjent en 5´er.

                          ......

                          Vet at det er "vann under brua", men klarer likevel ikke å la være å tenke på hvordan Kasey hadde rodd dette i land i andre omgang. De millionene vi fikk kommer til å koste oss. Særlig tatt i betraktning at Kiesenebner åpenbart har ett stykke igjen til matchform.

                          Ellers synes jeg at dette ikke ser så helsvart ut som mange gir uttrykk for:
                          1. Vi leverte en meget god første-omgang i går,
                          2. vi har ikke tapt på 8 kamper,
                          3. vi er norges beste lag defensivt,
                          4. ut fra Nordlies uttalelser til kampen i går, virker det som om han har god oversikt over hva som må forbedres, og hvordan,
                          5. M.J. er snart tilbake fra skade,
                          6. neste kamp er hjemme mot Strømsgodset. Det blir 3 poeng.
                          7. Vi ligger, før dagens kamper bare 3 poeng bak Brann, og 2 bak Stabæk,
                          8. Etter gårsdagens kamper er avstanden ned til RBK økt til 4 poeng.
                          Vi skal heller ikke glemme at dette er Nordlies første år og lagets første år med ny spillestil. Regner med at flere enn meg har lagt merke til Nordlies kommentarer etter denne kampen, der han berømmer Kanarifansen for at vi støttet laget også i motgang. Det beste vi kan gjøre er å møte opp på kamper, støtte gutta, gi faen i å utsette dem for meningsløs og lite konstruktiv kritikk og kjeft - og vente på at vår tid kommer - For det gjør den:

                          RBK er ikke det samme laget som før, vi er stabilt blandt de 4-5 beste lagene i Norge ( for øyeblikket det 3 beste, om man skal tro på tabellen), vi har landets beste trenerapparat, seriens beste treningsfasiliteter, den sunneste økonomien av alle klubbene i eliteserien, og landets beste supportere.

                          Nå må vi stå på og støtte laget fremover!
                          Last edited by vollafugl; 29.07.2007, 07:46. Begrunnelse: Det ble veldig mye karakter, men regner med at alle skjønner poenget, trykkleif.

                          Kommentar

                          • Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

                            #14
                            synes det er skummelt det lillestrøm presterer i andre omg, men det er iallefall positivt at det nok en gang blir bevist at gutta kan spille fotball. det som ikke er fullt så positivt er at det ikke varer lenge nok til at man får satt spikern i kista.

                            Heinz gjør en ganske bra kamp, han hadde noen baller som han glapp på. det velger jeg å tro er pga en glatt ball. synd at han avslutter med å gleppe ballen som avgjør kampen... det målet må han ta på sin kappe.

                            synnes det er skremmende at viljen til å kontre er så laber. når vi vant ballen og virkelig kunne satt press på odd, som var på god vei til å angripe, var det ingen spillere som gikk på noen løp. som det ofte gjør endte det med at spillerne raidet, i et heller dårlig tempo, før de stoppet opp å valgte å spille støttepasning.

                            synes det forøvrig er feil å gi kiesenebner en 3. han får ikke nok tid til å prege kampen positivt eller negativt. vanskelig å gi han en karakter.

                            Miste poeng i en kamp vi leder og bør vinne, dette minner meg om fjorårssesongen...

                            Kommentar

                            • KristofferØ
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 587

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              I mitt første innlegg her på dette forumet gav jeg deg skryt for en meget bra karakterbok, i dag driter du deg ut, dessverre, har du spilt fotball Trigz?, virker ikke sånn, greit at Muller reddet en straffe, men han gav faktisk en retur på Oddmålet, nå må du skjerpe deg, ellers......
                              Hvilken planet lever du på?

                              Du skriver et frekt innlegg og stiller spørsmål vedf fotballkunnskapene til en av de med flest korrekte innlegg på forumet rent sportslig? Er mildt sagt du som driter deg ut.

                              Müller hadde en KJEMPEREDNING i første omgag, og i tillegg til det var han kjempegod til å gjøre seg spillbar når det butta med bevegelsene på midtbanen. Er ikke alle keepere som er tilgjengelige for et langt tiulbakespill, mellom 2 Odd-spillere og en egen forsvarer. I tillegg til det tar han straffa. Han tar også skuddet fra 5 meter i sluttminuttene, der hele LSK-fosrvaret har solgt seg og ingen penger fått. Han er etter min menig den eneste grunnen til at det ikke sto 1-2, 1-3, 1-4.. Joda, vi skulle scora flere vi også, men Müller var viktig for oss i går.

                              Jeg stiller derimot spørsmål ved Riise sin karakter. Synes han var lite bevegelig, plasserte seg dårlig og unngikk dueller i ny og ne (de han deltok i vant han med glans, hvorfor begynner han å trekke seg?)

                              Shane får heller ikke midt på treet fra meg, det beste innlegget hans havna 10 meter over occean og 5 meter bak Riise.
                              I år så tar vi ostepop
                              Vi elsker Lillestrøm
                              HEI!

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Anders Rambekk - 2 - Nå må Rambekk få noen kamper på benken. Jeg liker ikke å si dette om en av Norges hyggeligste menn, men dette var kanskje hans verste kamp som LSK-spiller. Brukbar førsteomgang, sågar et ok skudd på mål, fint med på overlap, tross tidvis sviktende teknikk. Andreomgangen er nesten uforståelig svak. Passiv og forvirret. Odd kom seg til seks-sju innlegg fra siden hans, han gjør en pill råtten jobb på målet til Odd (som noen andre har sagt: nesten tilsvarende selvmål), og blir lurt fullstendig på ræva helt på slutten, der bare Heinz redder oss fra tap. Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. Benken neste..
                                Åpenbart Rambekks verste kamp i år - det så tidvis ut som han tenkte mer på TL spill neste sesong enn seriegull i år. Skremmende.

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Frode Kippe - 4 - Får kraftig trekk for superklønete inngripen ved straffa. Helt håpløst. Tydelig at han har fått beskjed om å være mer spillende. Tok med seg kula 20-30 meter ut av forsvaret i dag, ofte. Blindsidet da Bärlin spilte inn TSL rett før pause, kunne og burde vært bedre oppi Amundsens løp forut for 1-1. Involvert i to sjanser i riktig ende, men det ble mye nesten i dag.
                                Skremmende "inntreden" på straffen. Ditrekte klønete og urutinert. Ellers en meget god kamp av Frode Betong. Nok en gang skuffende at han får sjansen på frispark, han har vel 100% i muren i år. Uten staffesituasjonen: 7, med: 3

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Khaled Mouelhi - 5 - God førsteomgang, der han er synlig til stede og bryter ned samtlige av Odds overganger. Jobber som ei bikkje, og ligger tett på TSL da og har godt tak på ham, ettersom TSL lå dypt i førsteomgang. Da TSL trekker opp rett bak spissene etter pause får ikke Mouelhi taket på ham, og faller ut av rytme i takt med resten. Likevel stort sett oppløftende inntrykk i dag av Kiko, tross den kollektivt dårlige andreomgangen.
                                Årsbeste av Kiko i 1. Deler baller og stopper alt Odd har å by på. 1. omg's nest beste etter Råner'n. Taper på postnr. 5 er for lite på tross av en svak 2. omg.

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Bjørn Helge Riise - 4 - LSK kjørte veldig på venstresida i førsteomgang, og Riise var mindre brukt enn han har for vane. Spiller en svært viktig rolle som førsteforsvarer, og det hemmet oss kraftig da han måtte gå av med skade. Ikke på det samme nivået, spillemessig, som han var i fjor. Formsvikt?
                                Skremmenda at BHR ikke ble byttet ut tidligere, han haltet på vei ut fra garderoben etter pause. Stiller ett stort ? ved TomToms vurdering her. BHR ble ett offer for skade, ikke dårlig form.

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                ->Arild Sundgot - 3 - Dårlig form, nesten ikke til å kjenne igjen fra for bare et par uker siden. "Nesten" ved tre anledninger, men nesten river hvertfall ikke meg av hesten. Byttet ut, i følge Nordlie selv uten at det var av noe annet enn taktiske årsaker.
                                Som en til nå evig Gilbert forkjemper var det trist å se han i dag. 3 er alt for mye. 1 i min bok. Det er få forunt å bli byttet inn for å bli byttet ut igjen. Vel fortjent. Noe jeg forøvrig kun har sett tidligere på landslaget - Per Edmund Mordt. Skjerp deg Arild! Dette holder ikke.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7054

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                  synnes det er skremmende at viljen til å kontre er så laber. når vi vant ballen og virkelig kunne satt press på odd, som var på god vei til å angripe, var det ingen spillere som gikk på noen løp.
                                  Når vi har Sundgot og Occean på topp, og både Myklebust og Riise har gått ut med skade, er det ikke stort å kontre med.

                                  Forsåvidt enig i din kommentar om Kieseneber. Tjue minutter er litt snaut grunnlag. Men men.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Som en til nå evig Gilbert forkjemper var det trist å se han i dag. 3 er alt for mye. 1 i min bok. Det er få forunt å bli byttet inn for å bli byttet ut igjen. Vel fortjent. Noe jeg forøvrig kun har sett tidligere på landslaget - Per Edmund Mordt. Skjerp deg Arild! Dette holder ikke.
                                    I nyere tid på LSK så er det vel kun Winsnes som har klart dette. Borte mot Lyn kom han inn som back, leverte skrekkelig, og ble byttet ut. Jeg tror forøvrig dette var en av de aller første matchene til Winsnes i LSK-drakta. En kultspiller var født!
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7054

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      I nyere tid på LSK så er det vel kun Winsnes som har klart dette. Borte mot Lyn kom han inn som back, leverte skrekkelig, og ble byttet ut. Jeg tror forøvrig dette var en av de aller første matchene til Winsnes i LSK-drakta. En kultspiller var født!
                                      Understreker nok en gang at Sundgot, i følge Nordlie, ble byttet ut av taktiske årsaker, ikke på grunn av at det han leverte. Får heller ikke glemme at han var litt uflaks unna to store sjanser (legg fra Søgård på høyre i første omgang, og igjen fra Søgård på bakerste i andre omgang). Men formkurva til Arild har pekt feil vei lenge nå.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Understreker nok en gang at Sundgot, i følge Nordlie, ble byttet ut av taktiske årsaker, ikke på grunn av at det han leverte. Får heller ikke glemme at han var litt uflaks unna to store sjanser (legg fra Søgård på høyre i første omgang, og igjen fra Søgård på bakerste i andre omgang). Men formkurva til Arild har pekt feil vei lenge nå.
                                        Om Nordlie hadde sagt noe annet ville jeg blitt ekstremt overrasket - han kan jo ikke henge ut Arild helller?

                                        Dessuten, er ikke alle bytter av taktiske årsaker?
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎