Nå må det bli slutt på kriseMAKSIMERINGEN!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghostwriter
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 254

    Nå må det bli slutt på kriseMAKSIMERINGEN!

    Har vært observatør av de ulike debattene om LSKs innsats i de siste på dette forumet, og jeg si at jeg har sett meg lei på denne krisemaksimeringen.

    Her er status pr dags dato:

    Serien:
    Vi ligger i dag på 4.plass, 3 poeng bak sølvplass, og 6 poeng bak serielederen. 6 poeng! Vi har også gjort oss ferdig med de to kampene på bortebane som mange karakteriserer som de vanskeligste, nemlig borte mot Brann og RBK.
    Faktum er at vi er nummer fire på tabellen. Vi har sluppet inn minst mål og vi har skapt nest mest målsjanser. Likevel er vi dårlig, forstå det den som kan.

    Cupen:
    Vi er i kvartfinalen, noe lag som Brann, RBK og enga IKKE er.

    Uefa-cupen:
    Vi vant første kamp mot Kaerjeng, men spilte ræva. Men face it, vi vant og er på stø kurs mot neste runde.

    Skader og suspensjoner:
    Vi har vært svært uheldig med skader og suspensjoner på mange sentrale spillere i år, og det er ikke ofte vi har kunnet stille med samme 11`r to kamper på rad. Når vi i tillegg skal spille inn 4-3-3 etter et tiår med 4-4-2 sier det seg selv at det tar tid å få de offensive relasjoner til å stemme 100 %.
    ALLIKEVEL henger vi godt med i alle turneringene vi deltar i!

    Det er lov å klage når ting går dårlig, men man må sette ting i perspektiv. LSK-fans har det en del bedre enn de i blått om dagen, har vi ikke?

    Jeg avslutter med et sitat fra den tyske poeten Rainer Maria Rilke jeg føler gir rom for ettertanke:

    "Perhaps everything terrible is in its deepest being something helpless that wants help from us".

    Forza Fugla!
  • Arind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2006
    • 459

    #2
    Klart du har et godt poeng der, dette er på ingen måte noen krise.....MEN for et lag som har uttalt så tydelig at målet i år er å vinne en tittel, så spiller vi ikke bra nok om dagen. Vi scorer for lite mål og individuelle prestasjoner er for variable, ingen kan si noe annet.
    Se tilbake på kampene i våres, da gjorde vi det vi ikke får til nå. Både Brann, Stabæk og tildels Viking klarer å avslutte igjen og igjen. De har spisser som er på plass og treffer mål igjen og igjen. Marginene er små, men for oss er det meste stang-ut nå.
    Som sakt, ingen krise, men skal vi vinne noe igjen, så må vi score mål igjen og vi må holde på en ledelse....... :twisted:
    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

    Kommentar

    • KristofferØ
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 587

      #3
      Poenget må være svigninger i prestasjoner, klønete avgjørelser, laber innsats og dårlig effektivitet fra en stall som er verdt vesentlig mye mer enn for noen år siden. Da lå vi for øvrig også på 4. plass. Utviklingen som mangler - det er den jeg savner - i tillegg til guttas vilje til å¨BLØ FOR KLUBBEN!

      Rent sportslig er det ikke noe å klage på utenfor banen. Vi er et topplag. Statistikken på banen de siste kampene derimot, er ikke artig lesestoff for noen med hjertet i flisbyen.
      I år så tar vi ostepop
      Vi elsker Lillestrøm
      HEI!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Er så lei av at vi bare skal være positive hele tiden. Det er ingen som har snakket om krise, krise er det først når vi er i ferd med å rykke ned. Men det har vært kritikk mot måten vi spiller om dagen, og det må være lov uten at man skal halshugges for det. Statistikken din er fantastisk, men hvis du ser på de siste 10 kampene så kan jeg love deg at den ikke holder mål. Det er riktig at vi er flinke til å tette igjen bakover, men framover mangler vi offensiv rytme, og det må man få lov til å være kritiske til. I tillegg har det vært mangel på innsats hos fler av spillerne, og når vi gang på gang presterer elendig på eget gress skal det være takhøyde for både de positive og de negative. Personlig har jeg full tillit til Nordlie, men jeg har min rett til å uttrykke misnøye på forumet uten at det skal være galt. Det viktigste er at vi fortsetter med god støtte under match, så får forumet være til for oss som føler for å diskutere også det negative ved hvordan vi spiller.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 683

          #5
          skal være lov å si hva man mener. spillet har ikke vært bra nok og det må man få lov til å få ut aggresjonen over. er egentlig ikke enig i at vi er så gode bakover. vi holder kanskje tett, men i mange av kampene vi har holdt nullen har det kun vært dårlige avslutninger og godt keeperspill som gjør at vi har holdt nullen egentlig

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #6
            2007 vs 2006, Nordlie vs Røsler

            Opprinnelig skrevet av Ghostwriter
            Har vært observatør av de ulike debattene om LSKs innsats i de siste på dette forumet, og jeg si at jeg har sett meg lei på denne krisemaksimeringen.
            Skulle gjerne gitt tommel opp, men får bare opp en feilmelding hver gang. Uansett helt enig, og godt initiativ!

            Opprinnelig skrevet av Arind
            Klart du har et godt poeng der, dette er på ingen måte noen krise.....MEN for et lag som har uttalt så tydelig at målet i år er å vinne en tittel, så spiller vi ikke bra nok om dagen.
            Bare så det er sagt, før sesongen sa Nordlie aldri at målet i år var gull i serien. Tvertimot ga han før sesongen uttrykk for at det antakelig var for tidlig. I den forbindelse viste han blant annet til tapet av Mifsud og Koren (21 mål til sammen), samt til at det ville ta tid å innføre en ny spillestil. Mener at Nordlie nevnte 3 år som en realistisk tidsplan.

            ...
            men skal vi vinne noe igjen, så må vi score mål igjen og vi må holde på en ledelse.......
            Det å holde på en ledelse er selvsagt svært viktig for å vinne fotballkamper, og det aller, aller kjipeste med fotball, er å tape poeng på slutten av kamper der man burde ha dratt i land seier eller poeng.

            Så langt er alle enige.

            Slik jeg leser dette (ber om unnskyldning hvis jeg har tolket deg feil), bygger innlegget på en uutalt påstand om at vi har hatt en tendens til å tape poeng på slutten av kamper. Dersom jeg har tolket deg feil, er det uansett flere andre innlegg etter Odd-kampen som bygger på et slikt ressonement.

            Er denne påstanden i så fall korrekt?

            Hittil i 2007-sesongen har vi tapt poeng i 2 kamper vi har ledet. Det er kampene mot:
            • Strømsgodset borte (1-1)
            • Odd hjemme (1-1).
            Det vil si at vi totalt har mistet 4 poeng i kamper vi har ledet.

            På den andre side har vi hentet inn kamper vi har ligget under i 4 kamper:
            • Lyn hjemme (0-1 til 3-1)
            • Viking hjemme (0-1 til 4-1*)
            • Stabæk hjemme (0-1 til 1-1)
            • RBK borte (1-0 til 1-1)
            I disse kampene hentet vi til sammen 8 poeng. (Jeg er fristet til også å ta med bortekampen mot Tromsø, der Brenne* scoret helt på slutten, men lar det ligge.)

            Hvis man ser på tidspunktet for målene, har vi scoret 7 mål fra det 76 til 90 minutt (fremdeles uten Tromsø). Såvidt jeg kan se, har vi i samme tidsrom bare sluppet inn 2 mål. M.ao er vi hittil i 2007, 5 mål i pluss det siste kvarteret.

            Forøvrig har vi sluppet inn like mange mål i hele andre omgang som vi har scoret det siste kvarteret (7).

            Jeg kan derfor ikke skjønne annet enn at denne påstanden må være feil.

            Tilsvarende tall for 2006 sesongen er:

            Vi lå under i 3 kamper, men kom tilbake:
            • Brann borte (1-0 til 1-1)
            • Viking hjemme (0-1 til 3-1)
            • Hamkam borte. (1-0 til 1-2)
            Vi fikk til sammen 7 poeng i disse kampene.

            Samtidig tapte vi poeng i følgende 7 kamper vi ledet:
            • RBK hjemme (fra 3-1 til 3-3)
            • Stabæk borte (1-2 til 2-2. Noen som husker denne?)
            • Odd hjemme (2-1 til 2-2, mot 10 mann)
            • FFK hjemme (1-0 til 1-1 (Brenne))
            • LYN borte (3-1 til 3-3)
            • Stabæk hjemme (2-1 til 2-2)
            • Sandefjord borte (0-1 til 1-1)
            I disse kampene fikk vi tilsammen 7 poeng, men tapte 14 poeng! Mao. hadde vi på et gitt tidspunkt tilsammen 21 poeng, men hadde tapt 2/3 av disse poengene ved kampslutt.

            Så vidt jeg husker, hadde vi i 2006 vært suverene seriemestere dersom fotballkampene bare hadde vart i 45 minutter. Samtidig må vi vel ha vært blant de svakeste lagene i andre omgang.

            i 2006 sesongen slapp vi forøvrig inn 10 mål det siste kvarteret (inkludert et mål 5 min. på overtid mot Stabæk). Det var den 15 minutters perioden der vi slapp inn flest mål, og i ingen periode scorte vi så mange mål. Vi gikk m.a.o i minus det siste kvarteret (med ett mål).

            Man kan jo også nevne cupkampen mot Start, der vi tapte ett par sekunder før straffekonk.

            Fordi det å tape poeng på slutten av kamper man har ledet bortimot er det jævligste som finnes, er det selvsagt naturlig at det vekker følelser når vi (nok en gang) lar Oddrane ta poeng frå oss på Åråsen. Likevel mener jeg at det er dypt urettferdig å hevde at dette er en trend som Nordlie og laget anno 2007 er ansvarlig for.

            De som har en generell følelse av at LSK stadig taper poeng på slutten av kamper, bør heller rette oppmerksomheten og fingeren sin mot en viss trener i Stavanger. De som lengter tilbake til ham (og alle andre for den del), bør tenke litt tilbake på den kollektive, og stadig tilbakevendende følelsen av tapte poeng pga. feighet i sluttminuttene.

            Stabæk og Lyn borte, Odd hjemme, jeg sier ikke mer...
            Last edited by vollafugl; 30.07.2007, 19:55. Begrunnelse: to resultatet hadde desverre blitt feil (Viking kampen i fjor endte 3-1 ikke 2-1 og vi ledet 2-1 og ikke 2-0 mot Odd i fjor).

            Kommentar

            • benzo
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Jan 2007
              • 24

              #7
              Begynner å komme over en kjiip andreomgang i går arg arg.
              Er enig i at vi er utrolig kravstore, lurer på hvordan det hadde vært hvis vi hadde sliti like mye som rbk eller søppla - hadde vi brukt kamp stemmen på å ytre vår missnøy og syke ut egne spillere i 90 min?? Nei vi må beholde trua det er noe stort på gang, mulig det tar litt tid men vi ser det glimtvis i hver kamp og snart vil vi oppleve at det løsner skikkelig og at vi speller gla fotball i to omganger og flere kamper på rad.fram til det skjer må vi fortsette å gi støtte. Det trengs litt positiv energi på stadion!! for mange hengehuer skaper dårlig stemmning.

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Absolutt ingen krise men jeg må få lov til å blåse ut min frustrasjon mot laget mitt som rundspiller Odd og burde avgjort allerede i første omgang. I 2 omg orker de ikkke engang å forflytte beina raskt nok og vi blir rundspilt hjemme på Åråsen mot bunnlaget! Drit flaut og rævva!!

                Ingen krise, men slike kamper skal vinnes om vi ikke vil havne bak Brann, Stabæk, Viking og RBk.

                Kommentar

                • kanari
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Nov 2003
                  • 8

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av vollafugl
                  Skulle gjerne gitt tommel opp, men får bare opp en feilmelding hver gang. Uansett helt enig, og godt initiativ!
                  Skal være fikset nå.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    (Jeg er fristet til også å ta med bortekampen mot Tromsø, der Occean scoret helt på slutten, men lar det ligge.)
                    Rettelse: Det var Occean som vant hodeduellen, mens Brenne "skårte".
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Rettelse: Det var Occean som vant hodeduellen, mens Brenne "skårte".
                      Stemmer det, min feil. Feilen er rettet.

                      Kommentar

                      • Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                        ...........
                        .......... Stabæk og Lyn borte, Odd hjemme, jeg sier ikke mer...
                        Dæven for et statisktisk resonement......veldig bra!
                        Min kommentar var vel heller i retning av å poengtere at det alltid er "nesten" for oss.....vi vinner "nesten", men står ikke løpet....èn god omgang i hver kamp er ikke nok, og seier i kun to av de 9 siste kampene i serien.....det er klar stang ut - eller "vi var nesten gode nok"!

                        Tom-Tom ble hentet inn for å vinne serien, men at han selv er så ydmyk og realistisk at han ikke går ut med de samme påstandene, det er jo bare helt rett. Når Uwe fikk skyven i fjor høst var det jo nettopp fordi 4. plass ikke er en akseptabel plassering for LSK i år også......
                        Last edited by Arind; 30.07.2007, 13:04.
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Arind
                          Dæven for et statisktisk resonement......veldig bra!
                          Statistikk er for bedrevitere..

                          Opprinnelig skrevet av Arind
                          Tom-Tom ble hentet inn for å vinne serien, men at han selv er så ydmyk og realistisk at han ikke går ut med de samme påstandene, det er jo bare helt rett. Når Uwe fikk skyven i fjor høst var det jo nettopp fordi 4. plass ikke er en akseptabel plassering for LSK i år også......
                          Tom ble hentet inn for å få en mer underholdene fotballopplevelse på Åråsen. Det har vel Glenn Due klart alene. ironi etterfulgt av latter.
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Jeg er sikker på at ting vil bedre seg med tiden og jeg er sikker på at fugla vil vinne mange kamper på en underholdende måte under Tom.

                            Alikevel sitter jeg med en liten følelse av at jeg savner Uwe.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Jeg er sikker på at ting vil bedre seg med tiden og jeg er sikker på at fugla vil vinne mange kamper på en underholdende måte under Tom.

                              Alikevel sitter jeg med en liten følelse av at jeg savner Uwe.
                              Jeg er imponert over folks dårlige hukommelse. Fjorårssesongen besto av en serie kamper som endte i mareritt pga. trenerens dårlige taktiske disposisjoner for å trygge en ettmålsledelse.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #16
                                Hører folk savner Uwe og Gunnar med syntes det er synd for LSK, og Nordlie at fok hele tiden skal rippe opp i fjoråret. Som nevnt over så skreik alle om at Uwe måtte gå etter en rekke kamper med uavgjort i fjor sommer. Jeg håper og tror at LSK med Fjøra og co i rekkene vet hva de driver med. Jeg har trua på at innen Nordlie 3 års plan vil LSK vinne noe, men gi dem tid til å bygge opp en LSK stall som er mer lik hans 4-3-3 stil. Vi har ikke riktige spillere i forhold til dagens mønster.

                                Jeg er også skuffet over resultatene og spillet den siste tiden, men at jeg savner Uwe vil dere aldri få ut av min munn.

                                SKam dere!

                                Kommentar

                                • KristofferØ
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 587

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg er imponert over folks dårlige hukommelse. Fjorårssesongen besto av en serie kamper som endte i mareritt pga. trenerens dårlige taktiske disposisjoner for å trygge en ettmålsledelse.
                                  Slutt å sammenligne disse to sesongene. LSK har blitt totalrenovert siden dengang, og ambisjonene er vesentlig høyere.
                                  I år så tar vi ostepop
                                  Vi elsker Lillestrøm
                                  HEI!

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg er imponert over folks dårlige hukommelse. Fjorårssesongen besto av en serie kamper som endte i mareritt pga. trenerens dårlige taktiske disposisjoner for å trygge en ettmålsledelse.
                                    Jeg vet det og er fullstendig klar over at Uwe vise svakheter, spesielt i det taktiske. En ganske vesentlig del inne fotballen. Men Jeg sitter med den følelsen at Tom ikke har klart å ta oss ett skritt videre, noe av dette skyldes sikkert at jeg er misfornøyd med en del resultater i det siste og at det har vært en del saker i media som kunne vært håndtert annerledes.
                                    Jeg sier ikke at det var feil å ansette Nordlie, jeg er sikker på at han kommer til å gi oss det etterlengtede gullet. Men som supporter er jeg utolmodig og vil ha resultater nå.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #19
                                      Alle vil ha resultater umiddelbart men vi må desverre ta tida til hjelp

                                      Jeg stoler helt og holdent på Nordlie og gjengen. I neste overgangsvindu vil vi helt sikkert forsterke ytterligere med spillere som spiller og kan spille i 4-3-3. Man skifter ikke system over natta.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Alle vil ha resultater umiddelbart men vi må desverre ta tida til hjelp

                                        Jeg stoler helt og holdent på Nordlie og gjengen. I neste overgangsvindu vil vi helt sikkert forsterke ytterligere med spillere som spiller og kan spille i 4-3-3. Man skifter ikke system over natta.
                                        Du har helt rett i det du sier, tid er ett nøkkelord.

                                        Det som bekymrer meg er også hvor mye penger skal vi bruke før systemet sitter? Nå har vi brukt store summer på Occean, Husar, Brenne, Essediri og Johnsen. Occean og Husar kom riktignok før Nordlie. Hvor mye mer skal vi bruke? Hva skjer den dagen Berg snurper igjen pengesekken? Han har jo tidligere uttalt at det ikke er sikkert han kommer til å bidra ved flere spillerkjøp.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...