Hva feiler Sportsklubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Hva feiler Sportsklubben?

    Et ærlig spørsmål, for jeg er neimen ikke sikker på svaret.

    1. Er det systemet som ikke funker?
    2. Er det spillerne som ikke klarer å motivere seg?
    3. Er det spillere som er under et så sterkt press om å prestere, at det knyter seg helt for dem?
    4. Er det den sutrete Strømmen Storsenter-tribuna som sitter og gulper?
    5. Er det det at vi simpelthen ikke er bedre?
    6. Er problemet at vi prøver å spille 4-3-3 når stallen vi har er et 4-4-2-lag med to tankspisser?
    7. Er problemet at Kanarifansen krever for mye av spillerne?
    8. Er problemet at vi for en måned siden solgte vår beste, sentrale midtbanespiller?
    9. Er sakens kjerne at de ansvarlige ikke forstår punkt 1, 5, 6 og 7?
    10. Eller er sakens kjerne at jeg er utålmodig og kravstor når jeg bestemt mener å se et lag som er totalt blottet for form, samhandling , plan og selvtillit, og som minner fryktelig om et lag som langt fra å kjempe om seriegull, antakeligvis bør være glad for at det hadde flyt i serieåpningen? Og at jeg bør være tålmodig og lytte til klubbens treårsplan for seriegull?

    Hva skal til for å slå det 8. beste laget i Luxembourg?
    Jeg mener:
    *En klar strategi for hvordan man skal skape overtallssituasjoner, både ved dødballer og i etablert angrep.
    *Fart på ballen og i gjenvinningsfasen, der ballvinneren gis umiddelbare, offensive alternativer.
    *Dobling på sidene og artilleriangrep inn til spisser og indreløpere i 16-meteren.
    *Et minimum av innsats.

    Klovnene på dette forumet kan gnage alt de vil om at "norsk fotball er latterlig oppskrytt, vi er ikke bedre" til de driter på seg, de vil likevel ta feil. Tippeligaen er en vesentlig, voldsomt mye bedre liga enn toppserien i Luxembourg, og de som mener noe annet burde beskyttes mot seg selv.

    Poenget er at det er noe alvorlig feil med Lillestrøm Sportsklubb, og jeg krever svar på hva det er. Etter katastrofen LSK utsatte oss for i kveld - der de overgikk sin egen "prestasjon" fra den første kampen, og utsatte meg for en ydmykelse så stor at jeg tviler på at jeg noen sinne vil glemme den - bør det virkelig være nok av tompratet om at "herregud, vi er ikke noe nedrykkslag heller".

    Jeg så mye dårlig LSK-fotball under Arne Erlandsen og også under Uwe Rösler, og det er ikke mer enn et par dager siden jeg selv proklamerte at det ikke bare var gull og grønne skoger under Uwe heller. Men i løpet av disse guttas tid på Åråsen var vi aldri nede på det ekstreme bunnivået vi blant annet så mot Vålerenga, i andreomgang mot Odd, og sannsynligvis fortsatte i gjennom nitti udødelig flaue minutter i Luxembourg i kveld.

    Derfor er det tydelig for meg at det er ett eller annet som har skjært seg i LSK, eller som er i ferd med å skjære seg. Alle kan se det, og all verdens formaninger om hvor gode vi egentlig er hjelper faktisk ikke en tøddel:

    NÅ KREVER JEG HANDLING!!
    Last edited by trigz; 31.07.2007, 23:02.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Tor Hilmar
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2006
    • 42

    #2
    Enig i den siste der... Nå orker jeg ikke mer fjatt om at vi har sluppet inn minst mål i serien, ligger på 3.plass i serien og er med i cupen (for litt siden skrøt nordlie av at Fugla var med på tre fronter...). Etter kampen mot odd var det bare fjøra som sa det vi alle tenkte! At det laget presterte var katastrofalt og at fansen ikke lar seg lure.
    Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      Kampen mot Käerjéng er ikke den vi skal fokusere mest på når vi skal lete etter feil, da må man se på det helhetlige bildet de siste 10 kampene. Jeg har alltid hatt troen på Toms system, og selv om vi sliter med å spille det inn tror jeg ikke det er det som er feilen. Etter å ha sett Brann spille fotball, etter å ha sett Marek Sapara spille strålende i de første kampene denne sesongen, blir jeg stadig mer og mer overbevist om at spillerne våre rett og slett ikke er gode nok for en topp-plassering. Det er klart at enkeltkamper som Käerjéng skal være lett match, uavhengig av om vi er gode nok til å være nummer to eller nummer 8 i Tippeligaen. Men mangelen på basisferdigheter som mottak, pasninger, evnen til å lese spillet virker til å være fraværende fra mange av våre spillere.

      Jeg håper vi kan fullføre med stil i år, og komme på den øvre delen av tabellen. Deretter håper jeg at vi viser mye kløkt i hvilke spillere vi henter i vinter. Satser på at vi ikke kommer til Royal League, slik at gutta kan trene _mye_ futsal i vinter. Kanskje det kan bidra til bedre teknikk, raskere orienteringsevne og bedre pasningssikkerhet. Jeg synes både start 11'ern vår og spillertroppen generelt har vist seg for svak. Og det trodde jeg ALDRI at jeg kom til å si før starten av årets sesong. Jeg trodde nemlig vi stilte sterkere enn noen gang.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Mange ting feiler LSK om dagen.

        Spillere som brukes feil
        Occean gjør en god jobb forutsetningene tatt i betraktning, men noen kantspiller er han ikke. Han må få mulighetene til å bli sikker i sin rolle som midtspiss og heller konkurrere med Arild om den faste plassen.

        Bomkjøp og bomsalg
        Essediri er og blir et bomkjøp. Brenne har så langt vært en flause.

        Kiko vil nok aldri bli en Kasey. Man gambler med Kiesenebner og har vil allerede sett det første resultatet av det?

        Overtrening fysisk og psykisk
        Trener de for hardt? Er de allerede nå slitne av Tom? Ikke vet jeg, men når det er en så daff innstilling, spillerne sier beina ikke henger med og bevegelsen er fraværende, så er det betimelig å stille spørsmålet.

        Hva vet vi egentlig om moralen i laget om dagen? Ikke det spillerene sier til media, men hva de egentlig tenker?
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Mr. Torri
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jan 2006
          • 125

          #5
          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Mange ting feiler LSK om dagen.

          Spillere som brukes feil
          Occean gjør en god jobb forutsetningene tatt i betraktning, men noen kantspiller er han ikke. Han må få mulighetene til å bli sikker i sin rolle som midtspiss og heller konkurrere med Arild om den faste plassen.

          (...)
          Overtrening fysisk og psykisk
          Trener de for hardt? Er de allerede nå slitne av Tom? Ikke vet jeg, men når det er en så daff innstilling, spillerne sier beina ikke henger med og bevegelsen er fraværende, så er det betimelig å stille spørsmålet.
          - Vent litt med å kalle Karim bomkjøp. Ja, han har ikke overbevist Tom eller noen andre på treningene, og kanskje ikke heller på 2.laget (ikke har jeg fulgt med på det laget), men hvis vi får se han fra start mot Godset kan han bli kalt en godt kjøp.
          - Tom har bred erfaring, så at han har overtrent spillerne tviler nå jeg på.
          - LSK sliter med spillere som er bakromsfarlige. Som Drillo ville sagt, så er det for liten gjennomsbrudd-spill i lsk, pga av får dårlige spillere i bakrom. LSK må få bedre kvalitet på framdriften og gjennombruddsspillet sitt.
          Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

          Otto Fredrikson, Number One ..

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            #6
            Marginene mellom det briljante og det håpløse er ørsmå i fotball, og det handler om små detaljer og justeringer i samhandlinga og trøkk på treninga før vi ser ut som et lag som kan spille fotball igjen. Jeg tror, som Kippe, at perioden med kamper hver tredje dag ikke kom helt gunstig nå i sommer. Vi trenger treninger med trøkk i for å bli venn med 4-3-3, bevegelsesmønstre med og uten ball og aggresivitet. Har nesten bare blitt restitusjonstrening i en lang periode. Også handler det om selvtillitt, og den tror dessverre enkelte kan manes frem ved piping. (Apropos piping; piping tas som et signal om forakt - ikke om misnøye. Noe å tenke litt på for de som unnskylder seg med at "jeg skulle bare vise litt misnøye" )

            Samtidig er jeg enig med de som hevder at enkelte av spillertypene vi har muligens ikke passer inn i 4-3-3 med lynhurtige overganger, både Occean og Sundgot blir bremseklosser og er for lette å løpe opp med ballen i beina, og for sene med å komme etter (evt stikke foran) når medspiller vinner ballen. Begge disse spillerne passer bedre som targetspillere, uten å avskrive noen av dem. De er nemlig ikke så trege som mange skal ha det til...

            Grunnleggende ballferdigheter er et generelt norsk problem, men jeg mener at Fugla har en OK balanse mellom teknikere og tømmerhoggere. Tror ikke hovedproblemet ligger der.

            Forventningene har blitt et problem, og her MÅ Tom Nordlie ta ansvaret selv. Han snakker i store og små bokstaver om hverandre. En dag skal han ta gull, neste dag medalje, neste dag gull igjen, neste dag øvre halvdel. Selv om det virker kjedelig, så er det lurt å gjøre mest mulig for konsekvent å dempe forventningene første sesongen i en ny klubb til man har fått følt seg frem til et realistisk ambisjonsnivå. Tom får dele denne "skylden" med Per Berg, som bevisst/ubevisst legger opp til et gigantisk ambisjonsnivå når Uwe får beskjed om at 4. plass ikke er godt nok.

            Hvis folk har litt tålmodighet, så vil man forhåpentligvis likevel se at disse problemene er midlertidige. For eksempel har vi en Simen Brenne som ikke har vært i nærheten av å ta ut potensialet sitt enda. Til de av dere som har mista trua på Brenne; i løpet av Fuglahistorien kan jeg ramse opp en dassrull med navn som har slitt første sesongen for så å slå kraftig tilbake!

            Føler jeg mista tråden litt her... Hvor var jeg? Hva er problemet, var tittelen på tråden ja... Trur jeg har vært inne på noen av faktorene her i hvert fall...

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎