august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars_K!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 271

    Nyhetstråd august 2007

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758[/QUOTE]
    _____
    RoyVaadal
    ===========================

    Stille i LSK-garderoben etter cup-fadese: «Dette er beklagelig. Flaut.»

    Rambekk: -Beklager til alle som heier på LSK

    (Käerjéng - Lillestrøm 1-0, 2-2 sammenlagt)Etter oppvaskmøtet på Åråsen forrige uke, skulle Lillestrøm kjøre over amatørlaget Käerjéng i returoppgjøret. Det gikk ikke helt etter planen.
    [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

    [/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]LANGT NEDE: Simen Brenne, her i duell med Käerjengs Julien Rolandi, var en svært skuffet mann etter cup-fadesen. Foto: Scanpix
    [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

    Lillestrøm / RSS

    [/FONT]

    --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
    -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
    [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

    Scoringsvarsel på din mobil!

    Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
    [/FONT]



    Les også:
    Lillestrøm ydmyket av amatørlag

    Skjønt, Lillestrøm hadde føringen hele veien. Men da høyst overkommelige Käerjéng tok føringen like etter hvilen, klappet romerikingene sammen offensivt - og maktet aldri å slå tilbake.

    Men i motsetning til det høyrøstede møtet i LSK-garderoben for en uke siden, var det helt stille etter kveldens flause.

    - Det ble ikke sagt så mye. Det var ganske stille. Dette er beklagelig og flaut, sier en svært skuffet Simen Brenne til VG Nett.

    - Må finne oss selv

    Han understreker at de kanarigule prøvde og prøvde alt de kunne, men at den offensive samhandlingen virkelig er Lillestrøms store problem om dagen.

    - Vi skaper nesten ikke sjanser, det stokker seg helt. Vi sliter med relasjonene, og dette var elendig sier LSK'eren.

    - Går denne kampen rett i glemmeboken?

    - Ja, nå må vi bare finne oss selv igjen i det offensive spillet. Vi ser at vi sliter mot lag som ligger lavt.

    - Beklage til alle som heier på LSK

    Lagkamerat Anders Rambekk sier at klubben nå bare må fortsette å ha tro på det de driver med.

    - Først og fremst må vi bare beklage til alle som heier på LSK. Vi er veldig lei oss for resultatet.

    - Men vi har prestert mye bra i år, og må finne tilbake til det, sier Rambekk til VG Nett.

    Han mener for øvrig at amatørene fra Luxembourg var mest opptatt av å «ødelegge» med lavt tempo.

    - De la seg bakpå, og skjøt bort ballen så fort de hadde mulighet. Men uansett er dette for dårlig, og vi er veldig lei oss, sier han.


    (VG NETT 31.07.07 kl. 22:55, sist oppdatert 31.07.07 kl. 23:48

    (Käerjéng - Lillestrøm 1-0, 2-2 sammenlagt)Etter oppvaskmøtet på Åråsen forrige uke, skulle Lillestrøm kjøre over amatørlaget Käerjéng i returoppgjøret. Det gikk ikke helt etter planen.
    Last edited by RoyVaadal; 01.08.2007, 10:30.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    RB: Børsen Kaerjeng - LSK

    Børsen: Käerjéng-LSK

    Publisert 01.08.2007 - 06:30

    Käerjéng – Lillestrøm 1-0 (0-0)

    (2-2 sammenlagt, Käerjéng videre på bortemål)
    Stady Jose Barthel.
    Tilskuere: 629.
    Mål: 1-0 (49) Rachid Boulahfari.
    Gult kort: Paolo da Costa, Rachid Boulahfari, Käerjéng, Frode Kippe, Olivier Occean, Arild Sundgot, LSK.
    Dommer: Babak Gulijev, Aserbajdsjan.
    Målsjanser: LSK 2, Käerjéng 1.
    Cornere: LSK: 4, Käerjéng 2.

    LSK (4-3-3):

    Heinz Müller 4
    Espen Søgård 4
    Pål Steffen Andresen 4
    Frode Kippe 3
    Shane Stefanutto 2
    (Markus Kiesenebner i 15 min.)
    Bjørn Helge Riise 3
    Khaled Mouelhi 2
    Simen Brenne 1
    Karim Essediri 1
    (Arild Sundgot i 27 min.)
    Olivier Occean 2
    Pål Strand 1
    (Anders Rambekk i 27 min.)

    SUM 11 MANN: 27

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      RB

      – Pinlig for norsk fotball

      LILLESTRØM:
      Tidligere LSK-trener Arne Erlandsen mener LSK-tapet er synd for alle som jobber med norsk fotball.

      Av Rune Bernhus
      Publisert 31.07.2007 - 23:00 Oppdatert 01.08.2007 - 08:12








      – Jeg var kritisk til at Brann røk ut for det middelmådige svenske Superettan-laget Åtvidaberg i fjor. Da kan jeg ikke gjøre annet enn å innrømme at dette er pinlig for norsk fotball, sier Erlandsen til Romerikes Blad.
      Den tidligere LSK-kjempen mener imidlertid resultat som det i Luxembourg gjør fotballen sjarmerende
      – Fotball er en uforutsigbar idrett, men det er også en del av sjarmen. Hadde alle favorittene vunnet hver gang, så hadde det blitt kjedelig. Samtidig er dette altfor dårlig. Det er jeg sikker på at de som har vært involvert synes selv også, sier han.

      Tom Lund (LSK-legende):
      – Nå så ikke jeg kampen selv, men kampen må jo ha vært veldig dårlig fra Lillestrøms side. Man kan alltid tape fotballkamper, men dette var et resultat langt under pari.

      Gunnar Halle (assistenttrener i Viking):
      – Jeg er overrasket over at Lillestrøm røk ut. Dette er ikke bra for norsk fotball. Generelt bør alle norske lag ta seg videre i UEFA-cupen. Utover det ønsker jeg ikke å si så mye, i og med at jeg selv ikke har sett kampen.

      Karl-Petter Løken (fotballekspert for NRK):
      – Dette er rett og slett for dårlig. Lag fra Luxembourg skal LSK slå. Også i fjor gjorde norske lag det dårlig i Europa, og det er synd for norsk fotball at klubbene ryker ut av europacupen så tidlig. Slike kamper er viktig i forhold til rankingen blant europeiske klubber. LSK har i år vært langt dårligere enn det jeg hadde trodd.

      Frode Olsen (fotballekspert for TV 2):
      – Jeg tror ikke dette er representativt for norsk fotball. Jeg håper i hvert fall ikke det. Resultatet er flaut og pinlig, men det er mer pinlig for norsk fotball enn det er for LSK. Å tape mot en middelhavsfarer fra Luxembourg vil ikke akkurat føre til at Europas øyne rettes mot Norge, og vil slik sett vil tapet gi ringvirkninger for alle klubbene.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        lsk.no



        - En av de tøffeste tapene

        Frode Kippe var som resten av LSK-spillerne meget skuffet etter tapet mot Käerjéng i kvalifiseringen til UEFA-cupen tirsdag kveld.

        Av: Ole Kristian Bakkene

        LSK tapte bortekampen i Luxembourg med 0-1, og det betydde at det ikke ble avansement i UEFA-cupen på grunn av bortemålsegelen.
        - Dette har vært en av de tøffeste kampene jeg har vært med på å tape. Dette var absolutt en kamp vi skulle vinne. Tingene er veldig svart i øyeblikket, men det snur seg, sier LSK-kapteinen.

        - Tung dag
        For det ble ikke helt som LSK-spillerne ønsket seg.
        - Dette ble en tung dag. Jeg føler at gutta hadde lyst til å revensjere seg, men vi stanger og stanger, greier ikke å skape nok trøkk. Vi får ikke til spillet som vi ønsker, og det er leit.
        - Hva er grunnen?
        - Si det. Vi virker litt usikre offensivt. Det fungerer rett og slett ikke. Innsatsen til spillerne viser at vi har veldig lyst til å vise det. De er et lag som ligger veldig dypt. Vi klarer ikke å trenge gjennom dem, og vi er ikke flinke nok å komme med nok folk i boksen. Innleggene er heller ikke som det skal være. Det vil seg bare ikke.
        Kippe er imidlertid sikker på at man nå må snu den dårlige trenden.
        - Det er lett å grave seg ned når det har gått trått i noen kamper, men vi må bare prøve å nullstille oss. Vi må se bak resultatene. Vi kan ikke spille som dette her. Ny kamp på mandag, og må i alle fall nullstille oss og være klar. Vi har mye kvalitet. Det må vi vise ved vi kommer enda sterkere tilbake.

        Lederen også skuffet
        Skuffet var også LSK-leder, Per Mathisen.
        - Jeg er skuffet som alle andre. Vi må finne en løsning på dette.
        Han var likevel veldig imponert over de 40-50 LSK-supporterne som hadde tatt veien nedover til Luxembourg.
        - De var helt fantastiske, og sang så lenge det var håp. Jeg håper de ellers hadde en fin tur, og at vi kan vise oss fra en bedre side for de seinere. Det var bare tre av LSK-spillerne som var borte og takket de for innsatsen. Det håper jeg vi kan rette på til neste gang, sier LSK-lederen.
        At mange er skuffet nå forstår han godt.
        - Som nevnt er vi som jobber med klubben til daglig også skuffet over hvordan det endte, men vi må nå forsøke å reise oss så raskt som mulig.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          RB



          TOPPEN AV SKUFFELSE: - Jeg tror jeg aldri har vært mer skuffet etter en kamp, noen gang, sa Espen Søgård etter ydmykelsen i Luxembourg. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

          Ydmyket og skamfulle

          LUXEMBOURG:
          (Käerjéng – Lillestrøm 1-0). – Helt ubeskrivelig, jeg fatter ikke hvordan det kunne skje, sa Espen Søgård etter en av klubbens aller mørkeste kvelder.

          Av Espen Solbakken
          Publisert 01.08.2007 - 06:30 Oppdatert 01.08.2007 - 09:50


          JO, DET ER SANT: UN KÄRJÉNG - LSK: 0-1. LSK er ute. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

          Manager Jan Åge Fjørtoft hadde advart om at det kunne skje – ikke bare en, men hele tre ganger. Likevel tapte altså LSK mot lilleputtene fra Luxembourg.

          – Er dette flaut, trener Tom Nordlie?
          – Først og fremst må vi takke oss selv for dette. Det hjelper ikke å rakke ned på motstanderen. Alt jeg kan si er beklager. Og at vi må ta ansvaret sammen.

          – Men hvordan kunne det skje?
          – Slike ting kan skje i fotball, men det burde ikke skjedd med oss. Vi skapte ikke nok, selv om vi hadde kontroll spillemessig. Noen annen forklaring har jeg ikke – gutta tok kampen alvorlig, og det var ingen undervurdering, lover Nordlie.


          Ikke opplevd maken
          Luxembourg-klubben la seg med ti mann i forsvar og en kjapp kar på topp. Det var nok. LSK var paniske, uten rytme, uten stil, uten ferdigheter, uten alt.
          Og nå er de også uten UEFA-cup.
          – Jeg tror jeg aldri har vært mer skuffet etter en kamp, noen gang, sa Espen Søgård etter ydmykelsen sent i går kveld.
          – Det er så utrolig svakt å prestere så dårlig i to kamper på rad.
          – Hva skjer nå?
          – Vi må ikke la dette ødelegge resten av sesongen. Men vi er nødt til å innse at vi må kjempe for ting. Jobben med å bygge opp igjen selvtilliten og moralen starter i dag, mener han.

          Mye å rette på

          For hvordan skal LSK nå slå Tippeliga-lag når selv deltidsspillere fra Luxembourg blir for mye å hanskes med? Den best betalte spilleren i Käerjeng har 8.000 i måneden!
          Og gudene skal vite at de sto på for lønna i går kveld.
          For de var egentlig cupeventyret reddet da de fikk feste med norske blondiner på pub i Oslo da de var ute og feiret at det kun ble 1-2 på Åråsen.
          I går var verken øyne eller glass tørre i Luxembourg. Men for LSK var det et dypdykk klubben ikke har vært i nærheten av på svært lenge.
          – Ingen er mer lei seg for dette enn meg og spillerne, sa Tom Nordlie etterpå.
          Vel, han burde sikkert også ha medregnet de 25 supporterne som støttet sine egne og applauderte for motstanderne etter kampen.
          Flere av dem gråt, og manager Jan Åge Fjørtoft var borte og takket og trøstet etterpå.
          – Forferdelig å kunne servere dem en slik kamp da de kommer fra Lillestrøm og ned hit for å se på oss. Men det hjelper ikke nå, skaden har skjedd, sukket Fjørtoft.
          Han har lagt personlig prestisje i å få LSK ut i Europa – og prestere der. I stedet fikk han tidenes ydmykelse i trynet.
          – Jeg er målløs. For første gang er jeg målløs. Og jeg bør heller ikke si så mye nå. Dette må alle stå til rette for, sa Fjørtoft.

          Overraskelser
          De 25 tilreisende fra Kanari-Fansen fikk se at Tom Nordlie overraskende ryddet plass til Karim Essediri og Pål Strand på hver sin side av Olivier Occean på topp.
          Vi hadde vel et skudd på mål. Det sier alt, sa Fjørtoft.
          – Jeg har ingen god forklaring, sa en sjokkskadd Nordlie, som sendte opp fem mann på topp de siste minuttene.
          – Hva slags konsekvenser får dette for LSK og laget?
          – Så langt har jeg ikke rukket å tenke, avsluttet trener Tom Nordlie.
          I 45 minutter var LSK svake og Käerjeng elendige. Det var umulig å tenke seg hvordan hjemmeamatørene kunne score.
          Fire minutter ut i 2. omgang fikk Rachid Moulahfari stå alene på 5-meteren og scoret på volley. Før det skjedde hadde publikum gått av skaftet da laget fikk corner. Etterpå bare himlet de med øynene. Underet hadde skjedd.

          Taus formann
          Formann Per Mathisen måtte bukke overfor Käerjengs overlykkelige ledere. Men ville ikke si så mye om det sportslige havariet til sin egen klubb.
          – Jeg ønsker ikke å uttale meg. Jeg vil bare berømme hjemmelaget som sto på. Og for vår egen del er det svært skuffende å ikke gå videre. Vi har høyere ambisjoner enn dette.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Adresseavisen (100% Fotball)


            MÅLLØS: Jan Åge Fjørtoft visste ikke helt hva han skulle si etter ydmykelsen i Luxembourg. ( Foto: Digitalsport )

            Fjørtoft målløs etter sjokktapet



            Simen Brenne og Lillestrøm er ute av UEFA-cupen. ( Foto: Frank Wiltzius )

            LSK-manager Jan Åge Fjørtoft klarte knapt finne ord etter den gedigne skuffelsen i Luxembourg.

            Av: Olav Rege Olsen
            Publisert: 01.08.2007 kl. 07:22
            Endret: 01.08.2007 kl. 09:53

            – Det er forferdelig å kunne servere dem en slik kamp da de kommer fra Lillestrøm og ned hit for å se på oss. Men det hjelper ikke nå, skaden har skjedd, sier Fjørtoft til Romerikes Blad.
            Han var minst like skuffet som de 25 tilreisende Lillestrøm-fansen som hadde tatt turen til Luxembourg for å se sine helter ta seg videre fra 1. kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen.
            Slik gikk det imidlertid ikke. De gule og svarte ble ydmyket av vesle UN Käerjeng 97. Romerikingene tapte bortekampen 1-0. Dermed holdt ikke 2-1-seieren fra den første kvalikkampen på Åråsen.
            Fjørtoft har lagt personlig prestisje i å få Lillestrøm ut i Europa. I stedet ble han og laget ydmyket etter alle kunstens regler.
            – Jeg er målløs. For første gang er jeg målløs. Og jeg bør heller ikke si så mye nå. Dette må alle stå til rette for, sier Fjørtoft til Romerikes Blad.

            Nordlie: – Beklager
            Etter den første kvalikkampen på Åråsen forrige uke vant LSK bare 2-1. Det resulterte i et oppvaskmøte like etter kampslutt. Ledelsen var tydelig skuffet etter det som ble levert. I går ble det ingen utblåsning, men trener Tom Nordlie var naturligvis langt nede etter kampslutt.
            – Først og fremst må vi takke oss selv for dette. Det hjelper ikke å rakke ned på motstanderen. Alt jeg kan si er beklager. Og at vi må ta ansvaret sammen, sier han til Romerikes Blad.
            Han nekter for at spillerne hans kan ha undervurdert amatørene fra lilleputtland.
            – Slike ting kan skje i fotball, men det burde ikke skjedd med oss. Vi skapte ikke nok, selv om vi hadde kontroll spillemessig. Noen annen forklaring har jeg ikke – gutta tok kampen alvorlig, og det var ingen undervurdering, garanterer Nordlie.

            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #7
              Kommentar i VG: Blir ikke flauere enn dette

              Truls Dæhli har en signert kommentar i dagens papir-VG. Han tar utgangspunkt i at det ydmykende tapet i Luxembourg ikke bare rammer LSK, men hele norsk toppfotball. Det ville gå for langt å sitere hele kommentaren her, men følgende gjengis:

              For Lillestrøms sportslige regime kan fadesen i Luxembourg dessuten bli helt ødeleggende. Trener Tom Nordlie ble hentet til Åråsen for å løfte Lillestrøm fra å være en solid klubb til å bli en absolutt toppklubb, og da blir et så pinlig nederlag tung bagasje å dra med seg videre. Tapet rammer også manager Jan Åge Fjørtoft hardt. Han la all sin prestisje i et dramatisk oppgjør med spillerene etter hjemmekampen mot Luxembourg-amatørene. Tapet i går viser at krisemaksimeringen gjorde vondt verre.
              Last edited by RSP; 01.08.2007, 10:06.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                lsk.no



                Søgård skuffet

                Det var ikke mange ordene som ble sagt i LSK-garderoben etter exiten fra UEFA-cupen var et faktum. Espen Søgård var skuffet.

                Av: Ole Kristian Bakkene

                Det ville seg ikke mot Käerjéng tirsdag kveld. Vertene scoret kampens eneste mål, og da ble det exit UEFA-cupen på bortemålsregelen. LSK hadde med seg 2-1 fra Åråsen. I LSK-garderoben etter kampen var det mye skuffelse å ane blant spillerne. Få ord ble utvekslet.

                Espen Søgård var en av de som forsøkte å finne et svar på hva som gikk galt.
                - Det er egentlig en ganske ubeskrivelig følelse. Det er utrolig tungt. Vi hadde veldig lyst, og stor tro på at vi skulle gå videre. Jeg føler at vi var motivert for oppgaven, sier han.
                - Vi visste det ville bli tungt i og med at vi gjorde det vanskelig for oss selv på hjemmebane. De la seg lavt, og vi hadde ballen mesteparten av kampen. Vi klarte ikke å produsere de helt store sjansene, og da blir det ikke mål.
                Søgård vet ikke hvorfor man verken kom til de helt store målsjansene eller fikk ballen i nettmaskene.
                - Vi føler at vi står på, men de lager veldig små rom for oss. Vi beveger oss så det blir veldig trangt. Vi klumper oss litt. Det blir mange lange baller, men som sagt kom vi ikke til de store sjansene. Så fikk de en kontring, og da scoret de.
                Det holdt.

                - Det er veldig tungt. Vi hadde veldig lyst til å komme langt i UEFA-cupen. Vi satt den veldig høyt, men i dag så er vi bare skuffet. Jeg forstår godt at folk ikke synes synd på oss, for dette var ikke slik vi ønsker å opptre.
                Nå skal LSK-spillerne trene fram til lørdag, før søndag er egentreningsdag. Deretter står Strømsgodset klar hjemme på Åråsen mandag kveld.


                Fortsett til LSK-TV for å se intervjuene med Espen Søgård og Frode Kippe.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  RB



                  FIKK IKKE SOVE: LSK-kaptein ble liggende å gruble etter kampen i går. MMS-FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

                  Søvnløs etter fadesen

                  BRÜSSEL:
                  Frode Kippe hadde mye å tenke på etter UEFA-exiten i går kveld.

                  Av Espen Bolstad og Espen Solbakken
                  Publisert 01.08.2007 - 10:15 Oppdatert 01.08.2007 - 10:32

                  Sammen med de fleste av LSK-spillerne fikk LSK-kapteinen maks et par timer med søvn i natt. Rb.no møtte flaue og til dels skamfulle LSK-spillere på flyplassen i Brussel i formiddag.
                  – Jeg lå i senga og grublet i hele natt på hvorfor vi ikke vant. Jeg kom aldri fram til noe godt svar, sier Kippe.
                  – Hva nå?
                  – En ting er sikkert: Vi kan ikke begynne å tvile på det vi har trent og jobbet med i hele år. Vi må opprettholde roen og troen på det vi gjør, sier LSK-kapteinen.
                  – Hvor går veien ut av uføret?
                  – Vi må få denne opplevelsen ut av kroppen så fort som mulig og få tilbake på trykket på treningene. Med et tett kampprogram har det blitt mange "slappe" restitusjonsøkter. Vi trenger trykket på treningene, understreker Kippe, som innrømmer at han har hatt stoltere øyeblikk som LSK-kaptein.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Nyheter august

                    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
                    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
                    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

                    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

                    Vi ønsker mer av dette:
                    • TV-klipp
                    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
                    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
                    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
                    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
                    • Faktainformasjon som angår alle
                    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

                    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Nettavisen (fxt): Reaksjoner fadesen i Luxembourg

                      Tidenes LSK-slakt


                      Foto: Faksimile/Montasje ( TV 2 Interaktiv )

                      Et samlet fotball-Norge er ikke nådige i sin LSK-karakteristikk. Les reaksjonene her.

                      «Tidenes verste», «Blir ikke flauere», «Ydmyket», «Pinlig for norsk fotball». Kommentatorer, fotballeksperter, spillere, trenere og journalister – alle er de for én gangs skyld enige:

                      Lillestrøms europacupsorti mangler sidestykke.

                      Pinlig, elendig, flaut
                      Her er knippe av hvordan onsdagens aviser og nettsteder oppsummerer tirsdagens utfall:

                      - Dette er pinlig for norsk fotball (Arne Erlandsen, tidligere LSK-trener, til rb.no.)

                      - Dette er rett og slett for dårlig. Lag fra Luxembourg skal LSK slå. LSK har i år vært langt dårligere enn det jeg hadde trodd. (Karl-Petter Løken, fotballekspert for NRK, til rb.no.)

                      - Det går ikke an å beskrive det jeg føler. (Jan Åge Fjørtoft til VG.)

                      - Dette var elendig. (Simen Brenne, til VG Nett).

                      - Det er bare én ting å si: Det er flaut. (Arne Scheie, NRK, til Aftenposten).

                      - Vi har skuffa oss sjøl, klubben og supporteren, og det er bare å beklage. Vi har ødelagt europadrømmen (Espen Søgård til Dagbladet.no.)

                      - Resultatet er flaut og pinlig, men det er mer pinlig for norsk fotball enn det er for LSK (Frode Olsen, fotballekspert for TV 2, til rb.no.)

                      - Skremmende dårlig
                      Dette er bare håndfull av de kommentarene som ble gitt rett etter Lillestrøms fadese mot Käerjéng. Nå mener Frode Olsen at konsekvensene kan bli alvorlige, ikke bare for Lillestrøm, men for norsk fotball generelt.
                      - Å tape mot en middelhavsfarer fra Luxembourg vil ikke akkurat føre til at Europas øyne rettes mot Norge. Slik sett vil tapet gi ringvirkninger for alle klubbene.

                      VGs kommentator Truls Dæhli er heller ikke nådig.
                      - Det finnes fortsatt de som mener at norsk fotball tar viktige og riktige steg fremover. Det er løgn og bedrag. Lillestrøms sjokktap i Luxembourg viser at det sportslige innholdet er skremmende dårlig.

                      «Tom Nordlie, gå av»
                      Og er et samlet Fotball-Norge kritiske, er ikke supporterne mildere innstilt overfor sine egne. På LSK-fansens nettside kanari-fansen.no, samt andre nettsteder, er det flere som stiller seg kritiske til spesielt Tom Nordlies, men også manager Jan Åge Fjørtoft.
                      - Tom Nordlie, gå av, er tittelen på en av trådene, hvor signaturen stiandahl forlanger LSK-trenerens umiddelbare fratredelse. - Jeg tar det som en selvfølge at Tom Nordlie har hatt sin siste arbeidsdag i Lillestrøm. Alt annet vil være en skandale, legger han til.

                      Men to LSK-profilene Nordlie og Fjørtoft har også har sine forsvarere.
                      - Tror ikke det nytter å bytte ut Tom, skriver Westbam98.
                      - Full støtte til Fjøra, f*n ikke hans feil det her, skriver merch.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Bladet Tromsø (100% Fotball)

                        Rösler taus om LSK-fiaskoen



                        Uwe Rösler vil si minst mulig om Lillestrøms fiasko. ( Foto: Eivind Aarre )

                        STAVANGER: Tidligere Lillestrøm-trener Uwe Rösler vil ikke kommentere LSKs fiasko i UEFA-cupen.

                        Av: Eivind Aarre
                        Publisert: 01.08.2007 kl. 11:58
                        Endret: 01.08.2007 kl. 12:00

                        Da Aftenbladet.no spurte om Rösler ville kommentere LSKs sjokkexit fra UEFA-cupen mot Kaërjeng fra Luxemburg, var svaret:
                        - Nei, det vil jeg definitivt ikke kommentere.
                        - Heller ikke fordi resultatet skader norske klubbers sjanser til å få en god rangering i e-cupene framover?
                        - Nei.
                        Rösler hadde rimelig suksess internasjonalt som Lillestrøm-trener. Han ledet LSK til finale i Royal League i fjor vår, og Lillestrøm klarte 1-1 borte mot Newcastle i Intertoto-cupen. Laget røk likevel ut, etter 0-3-tap i returkampen på Åråsen.

                        [Egen merknad: Proft av Uwe å svare som han gjør. Det er nok av sparkede trenere som hadde kastet seg over muligheten til å kaste dritt på tidligere klubb]

                        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Tom for ord (papir-VG)

                          Tom for ord
                          - men Fjørtoft varsler mulige konsekvenser for spillerne.
                          Reportasje i dagens VG. Noen sitater:

                          - Kommer LSK til å gå på en omfattende spillerjakt inntil overgangsvinduet stenger 1. september?
                          - Nei, nei, nei. Det er de samme spillerne som nå skal få oss ut av dette her. Men på sikt kan dette selvsagt få følger, svarer Fjørtoft.
                          - Får tapet noen konsekvenser for Tom Nordlie?
                          - Du vet at jeg aldri svarer på slike spørsmål.
                          Etter at poengene rant inn i seriestarten har LSK bare vunnet to av de ni siste seriekampene. Nordlie har stadig hevdet at utviklingen av den nye spillestilen i LSK går brukbart.
                          I går valgte trenere Karim Essediri og Pål Strand som rente kantspillere rundt Occean.
                          Etter en drøy time forsvant begge to uten å ha skapt noe. 4-3-3-spillet fungerte overhode ikke i klubben som har en over 30 år lang tradisjon for
                          4-4-2.
                          Det er åpenbart at varsellampene har blinket på Åråsen den siste måneden.
                          - Jeg vet ikke om vi kan snu flere steiner. Jeg synes ikke vi har gjort annet enn å snu steiner de siste par ukene. Det er kanskje heller grunn til å kaste noen av steinene nå, mener Jan Åge Fjørtoft.

                          Kommentar

                          • meg
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 290

                            #14
                            LSK-kaptein ringte Kanarifansen


                            FIASKO: 37 av LSK-fansen tok turen til Luxemburg, og endte opp med et ydmykende uefacup-nederlag.
                            Arkivfoto: Scanpix


                            TOK KONTAKT: LSK-kaptein Frode Kippe lurte på om fansen fortsatt ønsket en matbit med spillerne.
                            Arkivfoto: Scanpix

                            UTSLÅTT: Pål Steffen Andresen, Espen Søgård og resten av LSK-laget ble for små for luxemburgerne.
                            Foto: Scanpix
                            annonse


                            Ba om nåde.
                            LES OGSÅ:
                            SIGVE KVAMME
                            Onsdag 01.08.2007, 11:56
                            oppdatert 12:28
                            Mer om Käerjéng - Lillestrøm 1-0:
                            LSK-gutta sier unnskyld
                            Nils Arne Eggen: - Håper det var et arbeidsuhell
                            Arne Scheie: - Flaut for norsk fotball
                            Fjørtoft: - Første gang jeg er målløs

                            (Dagbladet.no): Det hører med til sjeldenhetene at en kaptein for et tippeligalag ringer supporterne etter en tapt kamp og unnskylder seg.
                            I går var imidlertid LSK-gutta så skamfulle at Frode Kippe følte for å beklage personlig til styremedlem Jan E. Jensen i Kanarifansen. Supporterveteransen var en av de rundt 37 personene som dro på det man kan betegne som en bomtur til Luxemburg.
                            Telefonsamtalen med Kippe og formann Per Mathisen varmet likevel på en ellers svart dag.
                            - Jeg vil skryte veldig av Mathisen og Kippe. Vi har tapt og blitt utspilt før, men noe sånt har jeg aldri opplevd før. Det viser at de har enorm respekt for Kanarifansen, og enorm respekt for de 37 som reiste. At de tok kontakt for å si hvor jævlig det var og ba om unnskyldning, gjør meg enda stoltere av denne klubben, sier Jensen til Dagbladet.no.

                            - Fjørtoft er vår mann
                            Kippe var blant annet bekymret for at supporterne ville avlyse den faste lunsjen med spillerne på lørdag.
                            - Jeg hørte han var lei seg. Når gutta trener lørdag, spiser de lunsj sammen med supporterne på Åråsen etterpå. Det er en veldig sosial greie jeg tviler på at andre klubber i Norge har. Frode håpet det blei greit på lørdag, sier Jensen.
                            - Og det blir det?
                            - Det kunne jeg forsikre ham om. Vi er glade i spillerne, selv om mange blir frustrerte der og da. Jeg fikk en del reaksjoner på at mange av spillerne ikke kom bort til oss etter kampen, men det har jeg forståelse for, sier han.
                            Han fnyser av LSK-supporterne som vil fjerne manager Jan Åge Fjørtoft.
                            - Fjørtoft kom bort til oss som vanlig, han er vår mann. Fjøra var like lei seg som vi var. Han ba om unnskyldning, og sa at sånt ikke skal skje. Du kan godt kalle det floskler, men han mener det. Ingen i klubben står høyere enn Fjørtoft blant supporterne, sier Jensen.

                            Rakker ned på Klanen
                            Han mener Käerjéng er på nivå med et norsk 2. divisjonslag, og betegner Lillestrøm som fantasiløse. Men noe supporteropprør vil han ikke høre snakk om.
                            - Vi forventer selvsagt mer, men pisset til Klanen kan folk bare drite i. De er medgangssupportere de lux. Vi støtter gutta uansett. I går var det en del som sa de ikke kom til å dra på kampen på mandag, men jeg vet at alle 37 som var der nede, kommer til å være der, tror Jensen.


                            Gul og svart
                            Team Wenche Myhre

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              RB



                              HØYERE TEMPERATUR: Tom Nordlie sier at det skal bli forandreinger nå. FOTO: SCANPIX

                              Tøffe-Tom skal tilbake

                              GARDERMOEN:
                              LSK kom hjem i ettermiddag. Nå skal høy temperatur og engasjement tilbake på benken.

                              Av Espen Solbakken og Espen Bolstad
                              Publisert 01.08.2007 - 14:08 Oppdatert 01.08.2007 - 14:17

                              LSKs reisefølge ble møtt av et titalls medier da de landet på Gardermoen etter fadesen i Luxembourg. Både Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie holdt hendene i været.

                              Fortsatt stolt
                              – Vi er en stolt klubb, men akkurat nå er vi såret. Dette er trist på alle mulige måter, og for LSK er dette et enormt tilbakeslag. Nå må vi gjenreise tilliten til alle, inkludert oss selv, sa Fjørtoft.

                              Han mener LSK nå har et greit utgangspunkt i den forstand at ting bare kan bli bedre.

                              Tøffe-Tom tilbake
                              – Ja, jeg trodde vi allerede hadde nådd vårt laveste nivå, men nå gjorde vi det definitivt, sa Nordlie til de frammøtte pressefolkene.
                              Nå varsler han at Tøffe-Tom skal tilbake på benken. Det skal bli mer Nordlie-stil med høy temperatur og engasjement på benken. Det håper man skal smitte.
                              – I motsetning til Brann i fjor, prioriterte vi europacupen. Men vi mislyktes, og det er nesten enda mer frustrerende. Vi var oppmerksomme og forberedt. Likevel skjedde det. Nå er det opp til oss i ledelsen å få ut det beste av spillerne. Viljen er stor, men i det siste har ikke evnene vært gode nok, oppsummerte Nordlie.

                              Fikk sjokk
                              Flere av spillerne ble tydelig overrasket da de kom ut av grønn sone på hovedflyplassen. Blitz-lampene fikk de rett i ansiktet, på samme måte som resultatet dagen i forveien.
                              – Får håpe det møter opp like mange når vi blir seriemestere, sa Espen Søgård galgenhumoristisk.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Nettavisen (fxt)

                                - Ingen vits i å kjefte

                                Av Marius Vik og Anders Skjerdingstad
                                01.08.07 13:53, ny 01.08.07 13:57

                                Det pinlige tapet i Luxembourg får ingen direkte konsekvenser for Lillestrøm-spillerne.


                                GARDERMOEN (Nettavisen): Det burde egentlig ikke være mulig. Men Lillestrøm klarte å tape mot 0-1 mot glade amatører i Luxembourg tirsdag kveld, og er ute av kvalifiseringen til Uefa-cupen på bortemålsregelen.
                                Tidlig onsdag ettermiddag landet LSK-flyet på Gardermoen. Og det var en gjeng rolige spillere med nedslåtte blikk som kom traskende inn i ankomsthallen.

                                Advarte på forhånd
                                Trener Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft tok seg av snakkingen. Begge erkjenner at prestasjonen i Luxembourg ikke holdt
                                - Det var dette vi advarte mot på forhånd, og det var blant annet derfor vi hadde den lange samtalen etter hjemmekampen mot Kärjéng, fastslår Fjørtoft – og sikter til det halvannen time lange oppvaskmøtet i garderoben etter hjemmekampen mot det luxembourgske laget.
                                Noen reprise på det som skjedde da, blir ikke aktuelt nå.
                                - Det vi gjorde etter den forrige Kärjéng-kampen er noe vi maksimalt kan bruke en gang i året. Det er definitivt ikke tidspunktet for å kjefte på spillerne, de skjønner at det de har prestert ikke er godt nok, fastslår Fjørtoft.

                                UBEKVEM: Espen Søgård var preget av nedturen i Luxembourg.


                                Reservert Nordlie
                                Trener Tom Nordlie tar sin del av ansvaret for fadesen.
                                - Man blir mer reservert når man leser i media om at man skal ha fått spillerne til å gråte etter det forrige møtet. Kanskje må jeg prøve å finne tilbake til mitt gamle jeg, sier Nordlie.
                                Nå varsler han terping på det Lillestrøm var gode på tidligere i sesongen. Spillerne skal bygges opp, ikke rives ned.
                                - Disse spillerne har prestert før. Vi vet at de kan. Det var ikke representativt for Lillestrøm og norsk fotball, det vi presterte mot Kärjéng. I tiden framover vil jeg ikke gjøre noe spesielt annerledes på treningsfeltet. Vi vil jobbe med det samme som da vi hadde fem seirer, en uavgjort og null tap på de seks første kampene, poengterer Nordlie.


                                DEPPA: Veteranene Pål Strand og Frode Kippe har det tungt

                                Ikke gitt opp gull
                                Lillestrøm er fortsatt med i cupen, og seriegullet er heller ikke helt utenfor rekkevidde.
                                - Vi har ikke gitt opp seriegull, men det er helt feil å snakke om det i dag, konstaterer Tom Nordlie.
                                Lillestrøm spiller sin neste kamp mandag, hjemme mot Strømsgodset.

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  #17
                                  Kommentar av Erling Stray på P3nyheter idag tidlig kl 07:00

                                  Kommentar avFrank Grønlund på P3nyheter idag tidlig kl 07:30

                                  Kommentar av Arild Sungot på P3nyheter idag tidlig kl 08:00



                                  Alle sakene er ca 2/3 ut i sendingen
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    VG

                                    LSK hjem i skam


                                    GARDERMOEN (VG Nett) LSK-spillerne var langt nede etter gårsdagens
                                    UEFA-exit for amatørlaget Kärjéng fra Luxembourg. Tom Nordlie vil ikke slakte dem for innsatsen.



                                    SLUKKØRET: LSK-trener Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft ville ikke slakte spillerne etter fadesen i Luxembourg. Foto: Scanpix

                                    Til tross for å ha røket ut på bortemålsregelen mot et lag der den beste betalte spilleren tjener 8000 kroner i måneden, vil ikke trener Tom Nordlie kjefte på spillerne.

                                    - Når man er illojale til spillestil og har dårlig innsats, kan man være forbannet på spillerne. Når de gjør så godt de kan, men ikke evner, tror jeg det er viktig å fokusere på hva vi gjorde da vi var gode, sier han.

                                    Trenger gode opplevelser
                                    Etter gårsdagens svake innsats, hvor laget knapt produserte en eneste målsjanse, vil LSK-treneren at spillerne skal gjøre det enkelt fremover.

                                    - Vi skal lokke frem det enkle og øve på det igjen, og få spillerne til å tenke på å ha det gøy med full innsats. De må ikke fly rundt å tenke på resultater, sier han.

                                    - Du får ikke kjøpt selvtillit på apoteket, så nå er det viktig å sørge for at spillerne får noen gode opplevelser.

                                    Ingen dommedagstaler
                                    Etter 0-1 for Kärjéng kan det ikke bli verre, ifølge Nordlie.

                                    - Vi har nådd vårt laveste bunnivå. Det skjedde i går. Verre kan det ikke bli, så får vi jobbe derfra, sier han.

                                    Manager Jan Åge Fjørtoft mener det er tid for å se fremover.

                                    - Det kan bare bli bedre, for det går ikke an å komme lenger ned enn der vi er nå. Vi kan dessverre ikke ha dommedagstaler mer nå. Vi får se frem mot kampen på mandag, det er eneste sjansen vi har til å revansjere oss, sier han.

                                    (VG NETT 01.08.07 kl. 14:33, sist oppdatert 01.08.07 kl. 15:01)

                                    GARDERMOEN (VG Nett) LSK-spillerne var langt nede etter gårsdagens UEFA-exit for amatørlaget Kärjéng fra Luxembourg. Tom Nordlie vil ikke slakte dem for innsatsen.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Stjørdalens Blad (ANB-NTB)


                                      Foto Digitalsport
                                      Tom Nordlie.


                                      Nordlie vil finne seg «sjæl»

                                      Gardermoen (ANB-NTB):

                                      Ingen bortforklaringer, men én erkjennelse: Etter det tafatte tapet for Käerjéng i UEFA-cupkvalifiseringen var LSK-trener Tom Nordlie opptatt av å finne tilbake til sitt gamle jeg.

                                      Publisert 01.08.2007 - 15:13 Oppdatert 01.08.2007 - 15:17

                                      – Jeg har kanskje ubevisst gått på akkord med meg selv og egen trenerstil. Du blir påvirket av det du hører og leser, som for eksempel at du får høre at du har fått spillere til å grine. Kanskje er jeg blitt for passiv og lite engasjert. Jeg er best når jeg lever meg inn i kampene, sa Tom Nordli da Lillestrøm landet på Gardermoen onsdag ettermiddag.
                                      – Vi må ta tak, både jeg og ledelsen. Jeg er blitt mer passiv, og jeg må begynne å være meg selv igjen, men det gjelder å finne balansen. Er du Stomperud, plumper du. Det er lett å få et stempel på seg som man ikke er, mente Nordli.

                                      Stille tid
                                      Presseoppmøtet etter det som er blitt betegnet som det «pinligste tapet i LSKs historie» var upåklagelig. Helt på høyde med mottakelsen av en OL-mester.
                                      Denne gangen var det lite å feire. Tom Nordlie delte ut melkerullbiter til de oppmøtte mediefolkene, men det var også det eneste som fikk fram det lille som var av glis og moro.
                                      Det var ikke dagen for sprell eller store vyer verken for Nordli eller manager Jan Åge Fjørtoft. Ordenes og utspillenes friske ambassadører oppførte seg både rolig og rasjonelt.
                                      – Det er sånn som skjer. Ferdig med det. Vi nådde et nivå det ikke er mulig å gjenta. Den pedagogiske utfordringen blir å snu dette til noe positivt, mente Nordli.
                                      – Kritikere mener at Lillestrøm-tapet onsdag bare var et bilde på hvor dårlig norsk fotball er blitt. I fjor røk jo Brann ut i samme trinn etter tap for Åtvidaberg.
                                      – Dette var ikke representativt for norsk fotball, og ikke representativt for Lillestrøm. Det er ikke mange dager siden vi spilte en god omgang mot Odd, og det er ikke lenge siden vi spilte én god omgang mot Aalesund. Vi er i kvartfinalen i cupen, og vi kjemper om medalje i serien.

                                      Ingen konsekvenser
                                      Lillestrøm hadde et langt oppvaskmøte etter 2-1-seieren hjemme mot laget fra Luxembourg. Det blir det ikke denne gangen.
                                      – Nei, for alle spillerne var like dårlige.
                                      – Et slikt møte er noe man bare kan bruke en gang, konkluderte Jan Åge Fjørtoft.
                                      Brann-sammenligningen passet heller ikke helt, mente Nordlie.
                                      – Brann nedprioriterte cupen. Det gjorde ikke vi. Vi prioriterte den høyt, og mislyktes. Vi viste i hvert fall at vi tok det alvorlig. Vi var ikke tre dager i Luxembourg for moro skyld.
                                      – Jeg vet nesten ikke hva som er verst. Den gode nyheten er at det bare kan bli bedre herfra. Dårligere enn dette kan det ikke bli, sukket Fjørtoft.
                                      Sannsynligvis ikke. Kommende mandag får vi det første svaret. Da spiller Lillestrøm hjemme mot Strømsgodset. (ANB-NTB)

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20


                                        Her går LSK på trynet

                                        Du har lest alt om det. Nå gir Nettavisen deg målet som felte Lillestrøm. Se video!

                                        Av Tore Rørtveit
                                        Relaterte saker:


                                        Si din mening


                                        Er nivået i norsk fotball blitt dårligere?
                                        Ja
                                        Har blitt bedre
                                        Samme som før
                                        Vis resultat




                                        (Se TV 2-sportens intervju med Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft i videovinduet over. Baklengsmålet inntreffer etter vel 33 sekunder.)
                                        Tom Nordlie var alt annet enn glad da han landet på Gardermoen onsdag morgen.
                                        - VI må bare erkjenne at vi faktisk var så dårlige som resultatet viser, sier LSK-treneren til TV 2-sporten.
                                        LSK skrev klubb- og norgeshistorie - med negativt fortegn - da de presterte å tape 1-0 for amatørlaget Käerjeng i Luxembourg tirsdag kveld.
                                        Dermed er e-cupeventyret allerede over for romerikingene, etter pinlige 2-2 sammenlagt.
                                        - Det eneste positive med gårsdagens tap, er at det ikke kan bli verre, svarer Jan Åge Fjørtoft på spørsmål om tidenes norske klubbfadese.
                                        I Luxembourg er imidlertid stemningen langt, langt bedre.
                                        Se det sensasjonelle vinnermålet i videovinduet over.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎