Opprydning i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fetsundramp
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 111

    Opprydning i stallen!

    I lys av de siste ukers kamper, begynner jeg å bli rimelig klar for en opprydning i stallen. Om vi ikke klarer å få inn gode erstattere, mener jeg faktisk det er bedre å hente opp juniorspillere oggi de sjansen. Om vi på kort sikt skulle få noen dårlige resultater, vil vi helt klart tjene på det på lang sikt. Signaleffekten vil også være stor ved å vise at vi tør å tenke utradisjonelt.

    Følgende spillere bør få gå gratis til en ny klubb umiddelbart:

    Karim Essediri: Begrunnelse overflødig

    Pål Strand: Vi må nok bare innrømme at Påsan aldri vil komme tilbake til sitt gamle nivå. Det beste både for oss og Pål er å terminere kontrakten. For Pål sin del vil jeg anbefale en retur til Raufoss, du kan sikkert dominere der en 2-3 år til Pål. Takk for alle gode minner!

    Arild Sundgot: På sitt beste er Arild meget god, men han viser gang på gang at hans bunnivå er så til de grader dårlig at han ikke forsvarer en plass i troppen. Det er en lidelse å se på Gilbert ute av form, noe alle som har fulgt Sportsklubben siden han kom i 97 har opplevd alt for ofte. Nordlies spillestil samt det faktum at dommerne i årenes løp har blitt mer klar over Arilds "tjuvtriks" taler også i hans disfavør. Arild vil alltid være en legende i LSK og skal ha stor honnør for sin utrettelige innsats og god humør!

    Anders Rambekk: Jeg mistenker dessverre at hodet til Rambekk allerede er i Skien. Slipp mannen fri!

    Danton: En underlig signering spør dere meg. Legger gode innlegg og er villig fremover, men mangler fullstendig defensive fibre. Så lenge Nordlie foretrekker Søgård som HB viser det vel også mangel på tillitt. JPW, PSA eller MJ er også bedre alternativer i mine øyne.

    Som sagt i innledningen, klarer vi ikke å signere forsterkninger på disse plassene, er det bedre å hente opp juniorspillere med de rette holdningene og talentet for å fylle opp benken samt håpe at Gundersen, Bertheussen og Bjarki snart er tilbake fra skader!
    2009 - Året det skal skje!
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Hvis vi skal ha dobbel dekning på alle plaser så synes jeg det vil være rart å slippe så mange spillere.

    Karim er jeg enig i at vi kan slippe.

    Påsan er ikke god nok for første elveren, men pr i dag har vi ikke noen annen ving som kan erstatte han.

    Sundgodt, jeg velger å overse alt du skrev om han. Han er ikke i form, det er riktig. Men man kvitter seg ikke med tidenes mestscorende LSK spiller pga en dårlig 1. del av en sesong.

    Danton er vår beste høyreback, hvorfor skal han ut?

    Rambekk er fr dårlig, men så skadeutsatt vi har vært i forsvaret i år så tør jeg ikke slippe noen før tia.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Fetsundramp
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 111

      #3
      Som sagt vil jeg heller slippe til unge, sultne spillere enn å la Påsan, Rambekk og Sundgot lide seg gjennom flere kamper.

      Å påstå at Danton er vår beste høyreback er å skyte langt over mål. Nordlie selv foretrekker jo Rambekk eller Søgård framfor Danton og som jeg skrev i startinnlegget mener jeg personlig at JPW, PSA og MJ er bedre alternativer (forutsatt at Kippe, Biffen og Shane er skadefri selvsagt). Jeg kjøper delvis argumentasjonen din om skadesituasjonen, men står fortsatt på mitt!

      Jeg tilhører de som har forsvart Sundgot i alle år, og mannen er selvfølgelig en legende og vil for alltid stå i historiebøkene ved siden av (eller litt under) menn som Tom Lund, Torgeir Bjarmann, Dennis Schiller og Ståle Solbakken, men det er ikke god nok grunn til å beholde han i troppen. Mannen er dessverre "over the top". Skal vi være et topplag i Norden er dessverre ikke Gilbert god nok. Tildigere, når vi samlet på 7.plasser kunne vi leve med at han hadde store formsvingninger, men de dagene er forbi!
      2009 - Året det skal skje!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Karims kontrakt kan gjerne rives i to. Han har vært udugelig.

        Påls innleggsfot slipper jeg ikke før jeg er helt sikker på at han er ferdig. Har spilt for lite enda, og vi husker jo hvor god han var så sent som i Royal League.

        Arild? Du spøker. Han har vært elendig de siste 5-6 kampene, men var god i innledningen på sesongen. Arild kommer tilbake.

        Danton: I så fall må vi kjøpe ny høyreback. Men enig i at han objektivt sett ikke har vist seg god nok. Likevel verdt å gi ham ut sesongen, synes jeg.

        Rambekk: Svak sesong hittil. Men holder stort sett et dugelig nivå likevel. Hvis Odd legger litt penger på bordet, bør han få gå.

        Jeg synes man kan vurdere å selge Mouelhi - god defensivt, men ingen playmaker.

        Og det er playmakere vi trenger. En sterk, pasningsgod og kreativ sentral mann på midtbanen. En mann som Kasey We...jeg mener, en mann som Markus Kiesenebner. Forhåpentligvis. Men han virker å være milevis unna brukbar kampform.

        Og vi trenger en bakromsfarlig spiss. De har vi faktisk null av. Ei heller brukbare venstrevinger. Med andre ord fire spillere vi må vurdere å anskaffe: Høyreback, sentral midt, venstre ving og spiss. Mener jeg. Vi må ha flere kreative gener inn i laget.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
          Som sagt vil jeg heller slippe til unge, sultne spillere enn å la Påsan, Rambekk og Sundgot lide seg gjennom flere kamper.

          Å påstå at Danton er vår beste høyreback er å skyte langt over mål. Nordlie selv foretrekker jo Rambekk eller Søgård framfor Danton og som jeg skrev i startinnlegget mener jeg personlig at JPW, PSA og MJ er bedre alternativer (forutsatt at Kippe, Biffen og Shane er skadefri selvsagt). Jeg kjøper delvis argumentasjonen din om skadesituasjonen, men står fortsatt på mitt!

          Jeg tilhører de som har forsvart Sundgot i alle år, og mannen er selvfølgelig en legende og vil for alltid stå i historiebøkene ved siden av (eller litt under) menn som Tom Lund, Torgeir Bjarmann, Dennis Schiller og Ståle Solbakken, men det er ikke god nok grunn til å beholde han i troppen. Mannen er dessverre "over the top". Skal vi være et topplag i Norden er dessverre ikke Gilbert god nok. Tildigere, når vi samlet på 7.plasser kunne vi leve med at han hadde store formsvingninger, men de dagene er forbi!

          Problemet er at disse unge sultene spillera du snakker om er så altfor dårlig, ingen av dem markerer seg nevneverdig i 2. div. Hvorfor sleppe dem til i Tippeligaen da? Synes ungutta skal få sjansen på A-laget gjennom godt spill på reservelaget. Så langt i år har ingen vist seg verdige synes nå jeg.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Boudewijn
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2007
            • 207

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Og vi trenger en bakromsfarlig spiss. De har vi faktisk null av. Ei heller brukbare venstrevinger. Med andre ord fire spillere vi må vurdere å anskaffe: Høyreback, sentral midt, venstre ving og spiss. Mener jeg. Vi må ha flere kreative gener inn i laget.
            Helt enig med deg. Dessuten så trenger vi jo en ny målmann nå som Hornyboy forsvinner snart.

            Vi har jo også en del unggutter som dessverre har vært en del skadet. Vi får håpe at de også blomstrer snart. Greit med dobbeldekning på alle plasser.
            Byråkratkanaris

            Kommentar

            • Fetsundramp
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2006
              • 111

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Problemet er at disse unge sultene spillera du snakker om er så altfor dårlig, ingen av dem markerer seg nevneverdig i 2. div. Hvorfor sleppe dem til i Tippeligaen da? Synes ungutta skal få sjansen på A-laget gjennom godt spill på reservelaget. Så langt i år har ingen vist seg verdige synes nå jeg.
              Jeg har dessverre sett alt for få (1) 2.lagskamper i år og kjenner spillerne der alt for dårlig, men jeg nekter å tro at det ikke er 4-5 stk der som er på nivå med det Karim, Påsan, Rambekk, Danton og Gilbert presterer om dagen. Dessuten er det faktisk 29 dager igjen av overgangsvinduet og fullt mulig å finne forsterkninger selv om det ikke er lett i et hett marked!
              2009 - Året det skal skje!

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                Arild Sundgot: På sitt beste er Arild meget god, men han viser gang på gang at hans bunnivå er så til de grader dårlig at han ikke forsvarer en plass i troppen. Det er en lidelse å se på Gilbert ute av form, noe alle som har fulgt Sportsklubben siden han kom i 97 har opplevd alt for ofte. Nordlies spillestil samt det faktum at dommerne i årenes løp har blitt mer klar over Arilds "tjuvtriks" taler også i hans disfavør. Arild vil alltid være en legende i LSK og skal ha stor honnør for sin utrettelige innsats og god humør!
                Jeg synes stadig kvaliteten til spillere på konkurrerende lag overvurderes sterkt her. Det er jo selvsagt ønskelig at alle spillerne er i form hele tida, men det er nå engang slik at det svinger litt. Det gjør det for alle spillere; også de som spiller i Brann, Rosenborg, Biking eller Stabæk.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                  Jeg har dessverre sett alt for få (1) 2.lagskamper i år og kjenner spillerne der alt for dårlig, men jeg nekter å tro at det ikke er 4-5 stk der som er på nivå med det Karim, Påsan, Rambekk, Danton og Gilbert presterer om dagen. Dessuten er det faktisk 29 dager igjen av overgangsvinduet og fullt mulig å finne forsterkninger selv om det ikke er lett i et hett marked!

                  De 2 som har imponert meg mest på LSK2 iår er Sparby og ikke fullt så unge Dan Anton Johansen. Resten har vært fra mediokert til ræva.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • brassebakkensali
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Aug 2007
                    • 1

                    #10
                    Spillende spillere.

                    Tror ikke det er så lett å finne riktige spillere til fugla til riktig penge som vil kunne bidra nok på kort sikt i systemet til Nordli i år.
                    Mener man mangler 4 spillere på laget. Egentlig samme hvilken plass, men de må kunne behandle en ball med langt større ro og trygghet enn de som spiller i dag.
                    Som jeg forstår systemet som ønsker å spilles avhenger det av spillende forsvarsrekke slik at ballen kan flyttes fra side til side for å åpne rom for indreløperne. Tror at mye av grunnen til at dette ikke funker så godt er at man har ikke gode nok ferdigheter med ball i bakre rekker. Da tenker jeg bl. a. på det å kunne slå ett pass gjennom midtbane leddet til motstanderen og kunne rulle ballen rundt fra side til side mer enn 2 ganger uten at en feil pasning skal spille motstanderen igjennom på blank.
                    Mener at man tyr alt for ofte til å lempe ballen over leddet slik at det blir en duell som ofte er 50 50. Kan godt hende at det også skyldes feil bevegelser og lignende lenger fram i banen, men mener å ha sett fra tribune plass at de ofte er gode.
                    Tilbake til spillere. Tror man trenger i hvertfall 1 til 2 i bakre ledd.
                    Tenker vel da egentlig på en back siden mye av oppspill kommer derfra.
                    Vil da tenke på en type som Espen Ruud i Odd. Mye bra valg og fin fot.
                    Har en på andre siden i Marius Johnsen.
                    Ville også hatt en stopper som er fotball klok nok til å stå stort sett der ballen detter ned og med ro nok med ball. Husker start under Nordli og hvor viktig det var med Håland når begge backene dro i angrep likt.
                    Synes egentlig at midtbanen er grei, men kanskje litt ustabile.
                    Kanskje man skulle hatt en ball spiller der også. Tenker sentralt. Med god aksjonsradius og erfaring fra 4-3-3.
                    Mener også at 1 til 2 angrepsspillere kunne gjort seg.
                    Skulle hatt en venstre kant med god venstre fot og ferdigheter.
                    I 4-3-3 er ikke fart så viktig, men ikke dumt å ha.
                    Man burde også skaffet en spiss i midten som lager mål på egenhånd også. Dvs. at han kan dra av ett par man og banke ballen i hjørne. Litt som Nanskog egentlig.

                    Ser at dette ble ett langt innlegg og egentlig en ønske liste.

                    Kommentar

                    • Mr. Torri
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jan 2006
                      • 125

                      #11
                      Når man skal selge en spiller, må man også tenke på om det er et salgsobjekt. Det må være en spiller som er interessant for andre å punge ut penger for.
                      - Kiko er nok en interessant spiller for andre klubber, men et salg av han vil vi bli betydelig svekket i midtbane leddet, pga salget av Kasey og Kisen som ikke virker helt klar enda.
                      - Arild vet vi kan blomstre, men han er dårlig hvis han får for mye "tillit". Han må rett og slett sitte litt på benken en stund for å få tenning igjen.
                      - Det Danton har bevist til nå, så er det lite sannsynig at noen klubber vil punge ut for å skaffe seg mannen, men helt klart en eller annen "idiot" klubb vil ha han, for å si det stygt..
                      Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                      Otto Fredrikson, Number One ..

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 964

                        #12
                        Vi har nå 22 spillere på lønningslista. Med tanke på at Rambekk, Mueller og Essediri går ved sesongslutt eller før så skjønner jeg ikke at det allrede nå kunne kommet forsterkninger.

                        Men klubben har vel som det blir sagt alltid øynene oppe for spillere som forsterker oss.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎