KFL-styret går ikke inn for "stille markering"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

    KFL-styret går ikke inn for "stille markering"

    INFO FRA KFL-STYRET



    LSK-Godset mandag 6/8 kl 1900 på Åråsen.



    Siden nederlaget i Luxemburg var et faktum har mye frustrasjon fått løpe relativt fritt helt fra Stade Josy Barthel til vårt eget diskusjonsforum på nettet. Styret i Kanari-Fansen innkalte tribunegruppa m.fl. til et ekstraordinært møte på Åråsen under lørdagens Kanarikafé, for å få en ansikt-til-ansikt-diskusjon og hente inspill om hvordan vi kanarifans kan møte denne situasjonen best mulig.

    Arild Myklebust innleda med en situasjonsbeskrivelse som gikk på det som nevnt over, og at den oppståtte frustrasjon heller ikke går på ledelsen i klubben, men som man har sett på forumet, en følelse av mangel på oppofrelse på banen.

    Så fortalte en håndfull av de som fikk sjokket midt i fleisen der nede i luxen, hvordan hendelseforløpet var etter matchen. Etter en kjøretur på 18 timer i en rent-a-wreck-bil med fire andre karer ble det en kort og konsis gjenfortelling. Men følelsene kunne lett leses mellom linjene.
    De tilreisende kanaris hadde sin spontane sitt-ned-markering når kampen blei blåst av. Sammen med en del, som sagt, frittløpende frustrasjon, gjorde at spillera fant det litt upassende å ta den sedvanlige ”takk for oppmøte”-klappen der og da. Isteden møttes fansen og spillera ved spillerutgangen, og her tok spillere og ledere seg mer enn god tid til å dele skuffelsen med oss.
    Vår kaptein tok også etterpå opp telefonen og ringte Jan Jensen (KFL-styremedlem der nede) for å beklage kampen. Veit ikke om det er mange lagkapteiner i verden som gjør det, men vår gjorde det ihvertfall. Å møte fansen igjen for å snakke ut kunne desverre ikke finne sted der og da, selv om Kippe foreslo det.

    Så tok det av på forumet, med forslag til ti-stille-aksjon, syng-enda-høyere-aksjon osv. osv.
    Derfor var det også et krav til møtet denne lørdagen å komme fram til en løsning kanarifansen kan stå på. La det være sagt: KFL har aksjonert og markert sitt standpunkt tidligere. I ’93 holdt man stille mot Kongsvinger, mot Lyn i 2003 sang man ikke spillersanger, man har sitti ned og ikke minst: i Moss 2002 når det blei satt opp gratisbusser og en vill støtte til laget hjalp på stemningen i laget.

    Vi på møtet diskuterte hva en passende aksjon ville være. Kanari-fansen er tufta på iherdig støtte og det er et instinkt i mange fugler at man holder aldri kjeft. Samtidig er det viktig å markere, for ikke å si lyse opp, et standpunkt når klubben/laget kan trenge det.
    Man fikk høre flest innspill på at gutta på banen trenger kanari-fansen som mest nå som alle andre ler av dem. La dem ikke få sjansen til å le av oss supportere heller, lød det fra noen.
    Det ville bli dobbelt opp med negativ kritikk hvis vi i fansen skulle skru klokka seks dager tilbake, og aksjonere med stillhet på mandag, mente andre.
    Det kunne vel likevel kanskje være et nødvendig dytt i ryggen til spillerne, om de fikk en påminnelse om å heve nivået, mens de ennå har sjansen til å nå toppen?

    På bakgrunn av gode innspill fra absolutt alle på møtet, som kom med sine forskjellige syn, kom vi fram til en markering vi alle står bak og mener representerer Kanari-fansens tradisjon om å støtte klubben til alle tider, og gjøre det vi kan for å gjøre Åråsen til et befriende sted å spille fotball, for de i gult og svart. Spesielt nå, når det som minst ventes, er vi der. Som en på møtet sa det: ”Godt forsøk, men dere blir ikke kvitt oss!”

    Vår markering blir:
    - Noe visuelt.
    - Vi synger som faen for LSK.
    - Og i pausa: Stå opp for klubben og syng. Gutta, og resten av Åråsen, skal få høre vår uforbeholdne støtte ned i garderoben.

    Det kommer IKKE til å bli noe stille markering.

    Viktig!!

    KFL har vært i dialog med LSK ledelsen og lagt fram sine synspunkter. Grunnlinjen der var.
    Aldri mer 31/7-07

    I løpet av august vil det bli et medlemsmøte der alle vil kunne si hva de mener til Fjøra, Nordlie & Co
    Mer info kommer senere

    Invicta

    Ingen er større en klubben
  • Guling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 484

    #2
    En fair (re)aksjon.

    Jeg lurer på hvor mange som gidder å kjøre på i pausa eller om det blir halvslapp synging, men vi får prøve.
    Last edited by Guling; 04.08.2007, 19:51.

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #3
      spesielt om det kommer til å bli spilt masse musikk og reklame i pausen. burde prøve å gjøre noe med det i så fall...
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • detvarvondtdet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 398

        #4
        Virker som en meget god løsning. Dette gjorde meg glad. Håper ingen grupperinger alikevel bestemmer seg for å kjøre solo.. Produktivt møte..
        "Dere kan sitere meg på dette:
        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
        Fjøra

        Kommentar

        • detvarvondtdet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 398

          #5
          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          spesielt om det kommer til å bli spilt masse musikk og reklame i pausen. burde prøve å gjøre noe med det i så fall...

          Fint om noen kunne snakka med "bjørneibua". Fått til en løsning der det ikke spilles av noe over anlegget som ikke har med anonsører, viktig info osv og gjøre.
          "Dere kan sitere meg på dette:
          Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
          Fjøra

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            En fin avgjørelse som ikke går uttover våre statutter og vedtekter. Det får andre grupperinger ta seg av.

            Håper at eventuelle tifo-arrangementer fra motstander supportere om fadesen virker som en rød klut for spillerne våre.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3359

              #7
              Selv ikke når spillera ikke gidder jobbe for lønna, har ikke KFL handlekraft nok til å markere at det faktisk forventes noe av dem (spillera). Fantastisk. For en "fred i verden"-organisasjon KFL er i ferd med å bli.

              Over her skrives det om "fair reaksjon". Sånn jeg ser det er det ingen reaksjon overhodet. Alibiet er nemlig at 39 folk satte seg ned spontant etter tapet i Luxembourg. Mandag er ingen re(aksjon). Mandag blir helt som det vanlige.

              Men, men. Det er bare min vurdering av saken.
              Last edited by gj; 04.08.2007, 23:34.

              Kommentar

              • Ellef
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Feb 2006
                • 112

                #8
                Dette varmer... Vi skal alltid støtte... Ingen er større en klubben...
                Wenche Myhre

                Kommentar

                • Mr. Torri
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jan 2006
                  • 125

                  #9
                  Bra løsning og bra markering.
                  Håper alle er med og gir alt i pausen også, og vært kjempe kult om vi hadde fått til å ha bare sanger fra kfl, enn og hatt musikk fra bua..
                  Men det er vel vanskelig å få til,,
                  Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                  Otto Fredrikson, Number One ..

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    En veldig bra løsning på en vanskelig sak!

                    Jeg opplevde dessuten møtet som veldig konstruktivt og løsningsorientert. Vi klarte å heve oss over uskaligheter som enkelte av oss kanskje har tydd til i den følelsesladete debatten på forumet de siste dagene...
                    All honnør til Arild & Co som nok en gang har klart å forene alle til felles kamp for èn ting: Full støtte til Sportsklubben!

                    Samtidig er det viktig at "vedtaket" blir kommunisert til spillergruppa.
                    For nå har vi bestemt oss, og da får f... meg spillerne gjøre det samme. Nå må de bevise at de er verdige å spille for LSK !

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gj
                      For en "fred i verden"-organisasjon KFL er i ferd med å bli.
                      Jeg er uenig med deg
                      For meg er dette beviset på at KFL fortsetter å være en supporterklubb, ikke en organisasjon som setter seg høyere enn klubben den skal støtte.

                      Jeg er ikke med i Kanari-Fansen for å kreve ting av spillerne. Jeg blir glad når de vinner og trist/sur/forbanna når de taper, men å si i fra at de gjør det for dårlig er trenernes jobb, ikke min. Min jobb er å støtte dem på alle mulige måter, spesielt når de sliter.

                      Mandag blir helt som det vanlige.
                      Det håper jeg ikke.
                      Maksimal, fandenivoldsk støtte har ikke vært det vanlige.
                      Det håper jeg det blir på mandag.

                      Når jeg forhåndsviser svaret mitt, ser jeg at det ser veldig politisk korrekt ut, men for det første er ikke politisk korrekt alltid galt, og for det andre er det fullt av supportere i Norge som ville mene at det korrekte er å snu ryggen til spillerne, pipe på dem eller fortelle dem at de stinker.
                      Sånne supportere er jeg glad vi ikke er.

                      Kommentar

                      • e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

                        #12
                        Suverent gjort av KFL dette her. Ikke bare beslutningen, men også måten hele denne saken har vært håndert.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                        Kommentar

                        • MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

                          #13
                          Støtter meg til en som sa at på stadion hjelper det svært lite å bue, kjefte eller å påpeke at spillerne er ræva (selv om det er lett å gjøre det i og med at det er sterke følelser inne i bildet), men jo mer vi synger og støtter, jo bedre motivasjon er det. På forumet er det ok å komme med utdypede skuffelsesinnlegg. Vi må få det ut vi og. Men de veit hvor forferdelig uproffe de har vært. Vi må vise at vi ELSKER klubben og håpe at det smitter over på de profesjonelle spillerne som for tiden har kontrakt med LSK.

                          På mandag skal vi vise hvorfor man bør spille for denne klubben; de har alltid en fantstisk supporterklubb i ryggen.

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                            Vår markering blir:
                            - Noe visuelt.
                            - Vi synger som faen for LSK.
                            - Og i pausa: Stå opp for klubben og syng. Gutta, og resten av Åråsen, skal få høre vår uforbeholdne støtte ned i garderoben.

                            Da stemmer jeg for at "BLØ FOR DRAKTA" runger første 5-10 minutter
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                              Vår markering blir:
                              - Noe visuelt.
                              - Vi synger som faen for LSK.
                              - Og i pausa: Stå opp for klubben og syng. Gutta, og resten av Åråsen, skal få høre vår uforbeholdne støtte ned i garderoben.
                              Grei nok markering det i en vanskelig sak. Ikke helt enig, men slik vil det jo ofte være en stor organisasjon med mange stemmer som vil bli hørt.

                              Enig i innlegg over at "Blø for drakta" eller lignende bør runge de første 10.

                              Jeg har et spørsmål til UFC. Gjennomfører dere "stille"-aksjonen uansett? Jeg håper ikke det. Dere er en ressurs for KFL og jeg er redd det vil skape unødvendig mye splid hvis dere gjennomfører dette. Det står respekt av dere hvis dere nå sier at dere følger KFLs tribuneopplegg.

                              Enhet er viktig. Jeg håper at på mandag kan vi legge forumdiskusjoner og uenighet bak oss, og kun fokusere på tribuneopplegget og seier for LSK. Forum er for diskusjoner, tribunen er enhet.

                              Til slutt klarer jeg ikke å dy meg:

                              9 år gammel var jeg på min første LSK-kamp og jeg husker f.eks. da jeg forventningsfull ringte på hos blokkleiligheten til Dennis Schiller for å få autografen eller da jeg intervjuet Tom Lund for skoleavisa til Skjetten skole. Siden det har jeg fulgt LSK gjennom noen få oppturer og en mengde nedturer, men aldri (ok da, kanskje et par ganger) gått før kampen var ferdig. Jeg har brukt tusentalls av kroner på klubben, krangla med samboeren fordi jeg er forbanna etter kamp og hun mener det ikke bør gå så inn på meg, og ikke minst tatt steget fra RB til kanarifeltet for å synge i 90 minutter eller mer (en jobb jeg selv mener jeg gjør bedre enn de fleste rundt meg der jeg står på feltet).

                              Jeg er sikker på at det er mange som har lignende historier.

                              Men fortsatt altså, så er det noen som presterer å kalle meg og likesinnede for medgangsnisser og det som verre er, bare fordi vi har en annen oppfatning av virkemidlene en majoriteten på forumet. Snakk om nisser ja.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #16
                                Samhold

                                Opprinnelig skrevet av chrissp
                                Enhet er viktig. Jeg håper at på mandag kan vi legge forumdiskusjoner og uenighet bak oss, og kun fokusere på tribuneopplegget og seier for LSK. Forum er for diskusjoner, tribunen er enhet.
                                Veldig godt sagt, og det er flott at du sier det, som en av dem som ikke fikk akkurat aksjonsformen du ønsket deg.

                                Arild Myklebust understreket det samme i forside-artikkelen fra før tribunemøtet:

                                - Vi må respektere hverandres meninger, spesielt på det noen ganger
                                overopphetede nettet.
                                - La oss unngå inndelinger av hverandre. " Du støtter faen ikke fugla hvis
                                du etc ", " Hvordan kan du kalle deg fuglafan hvis du er med på å etc ".
                                - ALLE her på kfl.no ønsker at fugla skal KNUSE Godset på mandagen, at det
                                kommer flest mulig folk på kampen og at KFL samla sett skal være best på
                                tribunen. Målet dit er ikke alle enig om, men sånn er det å være en
                                grisestor klack. Vi er ikke 100 under ei bu lenger, da diverse ting blei
                                tatt på sparket på bardisken en time før kampstart.
                                FORZA FUGLA !!!!

                                Kommentar

                                • Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                                  Vår markering blir:
                                  - Noe visuelt.
                                  - Vi synger som faen for LSK.
                                  - Og i pausa: Stå opp for klubben og syng. Gutta, og resten av Åråsen, skal få høre vår uforbeholdne støtte ned i garderoben.

                                  Det kommer IKKE til å bli noe stille markering.
                                  Da støtter jeg opp maksimale 100% på denne avgjørelsen!

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Bra.

                                    Gutta trenger ikke å få flere beskjeder om hvor ille lux kampene var, de vet dette uansett hva media eller KFL måtte finne på. Feigt å sparke noen som ligger nede.

                                    Det siste vi trenger er et stille og sutrende KFL- det ville bare gjort oss til latter. Syng for f... og vis at ihverfall KFL har litt moral.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #19
                                      En stor takk...

                                      ... til alle her på forumet som ikke finner seg i hva som helst!

                                      I pressede tider er det viktig å si i fra. Mange har etter Luxembourg-fadesen sagt klart og tydlig fra om på forumet at dette er langt under vår verdighet og totalt uakseptabelt. Flere av disse har frontet mer eller mindre drastiske virkemidler for å få spillerne til å blø for drakta. Det mest konkrete forslaget, "stillhetsforslaget" gikk fra å være et forslag kastet ut i ren frustrasjon til å bli et konkret tiltaksforslag. Mange, meg selv inkludert, kunne ikke støtte dette forslaget. Det ville være å gå på akkord med Kanari-Fansens grunnprinsipper, å skulle stå på Åråsen under viktig kamp for viktige poeng å vise misnøye. I tillegg til at det ville fore pressen med mer negativt sensasjonspreget stoff. Det siste Sportsklubben trenger nå...

                                      Men når alt dette er sagt, hadde det ikke vært for engasjementet til forslagsstillerne ville faktisk alt vært ved det gamle. Vi ville ikke hatt det "beste møtet i KFL på lange tider" (sitat Mykle) under lørdagens trening på Åråsen. Og resultatet vil vi forhåpentligvis se på mandag, da både tilhengere og motstandere av stillhetsforslaget skal stå samlet for å gjenreise tillitten til landets stolteste fotballklubb! Stor takk også fordi dere har lyktes å gi meg en personlig vekker! For 10 år sia sang jeg konstant 90 minutter i hver kamp, de siste to-tre åra synger jeg halve kampen og prater piss resten. Den trenden akter jeg å snu på mandag, og det takket være andre stolte supportere som tør si fra når nok er nok!

                                      Derfor er det så utrolig viktig at når kampen blåses i gang på mandag, så står absolutt alle samlet mot et felles mål. Derfor håper jeg alle stiller seg lojale. Dere som stilte forslaget har faktisk oppnådd jævlig mye, og det kommer tomgodset til å få merke på mandag!

                                      Forza Fugla, inn med kula!

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        #20
                                        kunne ikke vært mer enig skotten. Masse ros til dere som har frontet dette forslaget, og som har sagt ifra om at dere ikke finner dere i hva som helst. Er takket være dere vi har opnådd mere enn noen kunne ane etter det uakseptable som skjedde i Luxembourg.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        Working...