Tromsø - Lillestrøm, lørdag kl. 15:30.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Kamptråd Tromsø - Lillestrøm, lørdag kl. 15:30.

    Da kjører vi i gang nok en runde i Tippeligaen, vi er nå kommet til runde 24, og det begynner nå virkelig å tilspisse seg både i medaljekampen og i bunnsjiktet. Denne gangen skal gutta ut på langtur til Alfheim og Tromsø. Kampstart er allerede kl 15:30 i morgen. Vi er dessverre i en fryktelig vanskelig og tøff situasjon, og selv om vi har vært borti dette før. er nå kanskje situasjonen mye mer prekær og alvorlig enn det vi har vært vitne til tidligere år. Dette på bakgrunn av manglende resultater over lengre tid. En fryktelig negativ trend, ikke bare sportslig - men også uheldige situasjoner utenfor banen som har tatt fokus. Det stormer rundt styret, Torgeir og Runar om dagen. Jeg vil tro de kjenner greit på presset om dagen hvis ikke resultatene nå bedrer seg. Tida er knapp. Gutta begynne å vinne kamper igjen, eller så feirer klubben 100 år med lokaloppgjør mot Strømmen.

    Tromsø - form: 2-0-3.

    Tromsø er et lag som nå har tatt to strake hjemmeseire der de slo Viking 2-1 og sist Sogndal med solide 2-0. Dette gjør at de har fått et lite pusterom til lagene under, dette plasserer dem foreløpig til en 12.plass på tabellen med 27 poeng. Med seier her vil jeg tro vi kan avskrive Tromsø fra bunnstriden, hvertfall direkte nedrykk. Det som jeg (forhåpentligvis) taler til vår fordel er nettopp at Tromsø nå har fått et lite pusterom, og er ikke like avhengig nå av tre poeng som det vi er. Jeg håper det er med på LSK det ekstra lille, og kanskje også vi får ha marginer med oss for engang skyld som gjør at vi kan reise hjem med tre poeng.

    Nordby er utestengt for Tromsø, mens de får tilbake Tippeligaens svar på Diego Costa i Moussa. Jeg vil tro han starter på benken, og derfor får vi se følgende mannskap fra de hvite og rød;

    Loncaric

    Gundersen - Ødegaard - Wangberg (C) - Antonsen

    Åsen - Andersen - Jenssen

    Espejord - Ingebrigtsen - T. Olsen

    Fjorårets oppgjør endte 1-1, og vil kanskje huskes for Hansson sin brutale og stygge takling på Riise som utrolig nok bare resulterte i gult kort.



    Lillestrøm - form: 0-3-2


    Så møtes vi igjen da Sportsklubben. Det å være Kanari om dagen er fryktelig vanskelig. Det påvirker for min del humøret, samtidig som en kjenner på det presset og konsekvensene et nedrykk vil føre med seg. Det er uvissheten om hvor klubben står etter 30. runder som gjør dette fryktelig neglbitende. Utad føles det som en klubb totalt ute av kontroll. Styremøter på løpende bånd, uenighet innad i styret, tilliten til Runar, skriverier og utenomsportslig fokus, opplegget med mental-trener. Det har vel sjeldent stormet så mye rundt Sportsklubben som det gjør nå om dagen. Mye kan skrives, menes, diskuteres på kammerset, faktum er at vi som supportere ikke har noe annet valg enn å stå fjellstøtt i vinden og støtte de elleve som løper utpå matta så best det lar seg gjøre. Noe vi virkelig fikk bevist hjemme mot Odd. Kudos til alle som sto bak stormobiliseringen.

    Når det gjelder laget er dessverre Moa ute med skade, og skaden kunne ikke kommet på et verre tidspunkt. Moa er en av få spillere på dette laget som kan skape noe på egenhånd. Derfor kom denne skaden svært ubeleilig. Origi og Jradi har fått skværet opp, og er tilbake til denne. Jeg vil tro Origi er tilbake som burvokter. Jeg ble hvertfall alt annet enn imponert over det Björnsson viste mot Odd. Jeg forstår at både Origi og Jradi er vinnerskaller - men ut av ingenting skal de ikke fly på hverandre og sette seg selv foran laget som de har gjort, hvertfall ikke gitt den situasjonen klubben er i. Dette bevitner som jeg har vært inne på, en klubb fullt av kaos. En klubb som dessverre virker å være helt ute av kontroll.

    Om Jradi kommer inn på laget, så tror jeg ja. Nei, hvis Moa hadde vært frisk. Vi har vel ingen karantener?

    Laget jeg ønsker meg;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Jradi - Lundemo - Bonke - Rindarøy

    Knudtzon - G. Martin

    Jeg har foreløpig ikke latt meg imponere av Malec, og i en bortekamp så ønsker jeg å se Erling på topp med farta si sammen med G. Martin. Jradi som den kreative på kanten, OMR på andre siden med sin hurtighet. Bonke vil jeg ha inn på laget, da jeg føler han bør være selvskreven på et lag som dette. Lundemo får fornyet tillit. De fem bak sier seg selv.

    Dommer er forøvrig Tore Hansen.

    Oddsen er satt (Betsafe): 1.93 - 3.60 - 3.85

    Streams (gratis): http://www.batmanstream.com/ - http://firstrowge.eu/

    Med det ønsker jeg alle gule god kamp, og måtte vi endelig dra i land en trepoenger!
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Siden jeg reiser oppover er 3 poeng et krav.

    Etter at de som tar avgjørelser mener at det kan spores positiv utvikling og at ingen utenfra kunne ha oppnådd bedre resultater enn det sittende trener greier, bør dette nå slå ut i tellende resultater.

    Poengene for å berge plassen må tas mot Tromsø, Stabæk, Sogndal og Start. Nå er det ikke rom for flere feilskjær!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      #3
      Flott kamptråd! Litt usikker på om jeg vil se Jradi på høyresida, tror den blir for svar defensivt. Syntes Knudtzon har gjort det bra som kant i det siste.

      Enige at Malec er langt fra en åpenbaring, men med han 1.99 er han en spiller motstanderen må forholde seg til og som da kan skape rom for G. Martin
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 964

        #4
        Noen dom har sett RB magasinet. Hva tror de er antatt start oppstilling?

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3192

          #5
          Opprinnelig skrevet av WAK
          Noen dom har sett RB magasinet. Hva tror de er antatt start oppstilling?
          RB tipper

          Origi
          Skogseid-Amundsen-Kippe-Mikalsen
          M Martin-Lundemo
          Jradi-G Martin-Rindarøy
          Knudtzon

          gilbert

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2908

            #6
            Opprinnelig skrevet av gilbert

            RB tipper

            Origi
            Skogseid-Amundsen-Kippe-Mikalsen
            M Martin-Lundemo
            Jradi-G Martin-Rindarøy
            Knudtzon

            gilbert
            Bortsett fra han helt på topp (foran Knudtzon), tror jeg dette kan fungere.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3338

              #7
              Opprinnelig skrevet av gilbert

              RB tipper

              Origi
              Skogseid-Amundsen-Kippe-Mikalsen
              M Martin-Lundemo
              Jradi-G Martin-Rindarøy
              Knudtzon

              gilbert
              Martin og Lundemo fremstår som to veldig like spilletyper. Begge liker å ha ball i beina. I en tøff bortekamp, hvorfor får ikke Bonke sjansen? Vet du noe om det, gilbert?

              Kommentar

              • Robiwan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 603

                #8
                Opprinnelig skrevet av LS89

                Martin og Lundemo fremstår som to veldig like spilletyper. Begge liker å ha ball i beina. I en tøff bortekamp, hvorfor får ikke Bonke sjansen? Vet du noe om det, gilbert?
                Tenkte på det samme, kan være at han går for rutine
                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #9
                  Når vi er nesten desperat avhengige av noen som kan ta ryddejobben foran vakleforsvaret og legge ned mange kilometer med løping settes altså Martin utpå? Det vil være en grov feilvurdering forutsatt at Bonke ikke er skadet. Ved tidligere nedrykksfare har vi i allefall stilt med de 11 beste spillerne, men det er tydeligvis viktigere å drive barneoppdragelse enn å vinne kamper.

                  Kommentar

                  • nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

                    #10
                    Enig i at Erling var frisk i det siste tapet. Men skeptisk til Skogseid på backen bak ham. Heldigvis har ikke TIL noen ordentlig utfordrer der. Men alle så jo hva Mathew gjorde sist. Det er latterlig/sørgelig hvis han skal starte på benk. En ting gutta der oppe i nord er nervøse for, og det er farlige afrikanere med noe å bevise. Hvem skulle han i så fall gått inn for ? Malec har vel ikke akkurat briljert i de kampene han har fått. Mathew gjorde mer på få de minuttene han fikk enn Malec har gjort i de kampene han har spilt til sammen. Kunne vi ha rokert uten høye baller i midten, Erling løpende forbi alt TIL har av vensteforsvar, nådeløs pasning der Lundemo hopper over og Gary bare lasker pløsa inn i nota ? Mathew på 30 meter klappende i henda ?Off, jeg drømmer. Men det er ingen spøk lenger.

                    Jeg fatter et visst håp til venstresida vår også. Rindarøy har ikke kommi til Lillestrøm for å væra lillebror. Gulkortkongen på TIL's defensive høyreside. som jeg nå har glemt hva heter, er ute til kampen vår. Rindarøy tar ballen nede ved dødlinja, dribler av backen, sender ballen til Gary og begynner løpet hjem fordi han veit at det blir mål. OK. Da har vi 0-2 til bortelaget. Ivar Hoff på TV2 skriker "og der har vi 2-0 til Sposjklubben ! "

                    Husker Ivar satt på tribunen og grein av lettelse da vi vant kvalikken 2-0 mot Bryne for noen år sida. Men detta er noe annet, som mange her inne har påpekt. This is the real thing, som Joe Hooley ville ha sagt. Men vi har ingen Tom Lund lenger, ingen Frank Grønlund eller Leif Hansen og så videre. Det vi har er sterk motstand mot nedrykk. Laske den faens pløsa inn i nota, gutter ! Gang på gang ! Det er ingen vei utenom. Jeg brenner ikke medlemskortet mitt om det skulle bli nedrykk heller, jeg har opplevd to av dem, men nå er det unødvendig. Laske pløsa, for faen.

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      #11
                      Dessuten mener jeg at Innocent bør spille. Enig med Reka.

                      Vise dem hvor dem kan dra,
                      Last edited by nebbjævel; 17.09.2016, 06:25.

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        #12
                        12 minutter til avspark. Rimelig korte negler her nå.Kunne uavgjort væra greit ? Nei. All the way nothing but all the way Gary.

                        Kommentar

                        • Fredenburg91
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2013
                          • 377

                          #13
                          Kjipt at Bonke ikke får spille fra start..
                          ---------------------------------------------------------------------
                          Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                          Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                          ---------------------------------------------------------------------

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3973

                            #14
                            Bjarmann på benken...
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3338

                              #15
                              Wtf Kippe!?

                              Kommentar

                              • Fredenburg91
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2013
                                • 377

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av LS89
                                Wtf Kippe!?
                                Han vil vel heller ha Bonke utpå der enn Martææ da.. (eller så var det bare ræva spill).
                                ---------------------------------------------------------------------
                                Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                ---------------------------------------------------------------------

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3338

                                  #17
                                  Kvaliteten første ti utpå her, grøss.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    #18
                                    Klovner i kamp. Tydelig at nervene er i høyspenn, en i ræva og korthuset raser. Mp ha vært en meget god grunn for å la Bonke sitte på benk, noen som har fått med seg den? Eller er det bare ny hjerneblødning hos RK igjen?

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3338

                                      #19
                                      Hva er det Kippe driver med i dag?! Helt ute.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #20
                                        Tromsø full kontroll på opplegget vårt, vet RK amøben vil hardt ut og satse på tidlig skåring. Etter å ha sett hvordan LSK *ikke* er organisert når de presser høyt er vel dette 100 % riktig, regner med at fiskerne setter ett eller to før pause på kontringer.
                                        Edit: Fiskerne fikk en 100% på overgang, mirakel at vi ikke ligger under allerede.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎