LSK Sesongen 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3350

    LSK Sesongen 2017

    Da er plassen reddet og vi kan begynne å se fremover mot 01.04.17. Årets sesong kan oppsummeres og diskuteres andre steder. Her tar vi for oss 2017.


    LSK feirer 100 år. Man burde håpe at klubben slo på stortromma og inviterte til tidenes lengste bursdagsfest, men økonomien tilsier ikke det. Det har dukket opp rykter som tyder på at budsjettet for neste år må strammes inn med 5-7 mill., og det er en festbrems vi kunne klart oss uten. Videre ser det ut til at det er mye som må ryddes opp i klubben, og årsmøtet ser ut til å kunne bli en livlig affære for de som tar turen. Trenerspørsmålet kommer nok til å bli behørig diskutert den nærmeste tiden, men forhåpentligvis faller dette på plass rimelig fort. Med seriestart som aprilspøk har vi ikke tre måneder til intervjuer og kartlegging av mulige kandidater, men det bør ikke bli gjort et hastevedtak heller.

    Ser man på stallen så er den mindre enn årets, og spekulasjoner rundt hvem vi kan hente er alltid like gøy. På keeperplass regner jeg med at Origi rister av seg årets sesong, og gjenerobrer plassen som eliteseriens beste keeper. Skaden og formsvikten hans viser at backupen ikke er så uviktig som man lett kan tenke seg. Spørsmålet er om en av de unge talentene vi har er rede til å ta et steg opp, eller om vi må hente en ny reservekeeper.

    Den bakerste fireren kan se meget solid ut. Erling-Marius-Sheriff/Frode-Simen bør ikke stå tilbake for så mange andre konkurrenter. Erling har vist gode takter på backen og Marius har virkelig bevist at det var riktig å redde han fra de rød/grå. Sheriff har dundret inn på laget på en måte som i hvertfall jeg aldri hadde sett for meg, gode rapporter til tross. Dersom Frode tar et år til, enten som førstevalg etter en strålende sesong, eller som back-up/mentor gjenstår å se, men jeg tror vi ikke skal avskrive det på noen måte. Reserver bak er det smått dårligere med. Skogseid er uten kontrakt, og Dickoh og Rindarøy er ferdig med sine leieforhold. Falkeborn var utleid til U/K, og etter hva jeg hørte spilte han ikke så mye der heller. Dersom dette stemmer, så spørs det om han har noen fremtid hos oss. Resignere Skogseid burde være mulig med tanke på at han skulle vært student i år, og LSK forhåpentligvis kan tilby mer enn Lånekassa. Rindarøy ville vært perfekt som dekning for Simen, og de to viste mye gode takter når de spilte sammen. En annen spennende mulighet som bør undersøkes er om Ringstad, som etter ryktene sliter med spilletid i Braga, er tilgjengelig for et lån frem til sommeren. Det kunne vært en god løsning for både oss og han. Uansett er det ikke bakerst vi har størst problemer.

    På midtbanen takker mest sannsynligvis Malo og Lundemo farvel. Jradi, som jeg har vært tidvis meget kritisk til, returnerer sannsynligvis til Godset. Etter å ha sett innsatsen han la til grunn i andre omgang i siste kamp i reprise, så skulle jeg gjerne sett han med videre. Spørsmålet er hva Godset tenker. Om de velger å beholde han, så ser ikke helt mørkt ut heller. Ofkir-Bonke-Mathew-Kolstad/Brenden er ikke helt ueffent i norsk målestokk. Kolstad har en svak sesong bak seg, og Brenden har jeg sett altfor lite til, og vi trenger derfor en ny kantspiller. Skulle drømmescenariet med Ringstad bli mulig, så kan han gå inn der mens Ofkir dekker høyre siden. Den største svakheten er nok mangel på rutine i ledet så langt. Selv skulle jeg gjerne sett Malo Martin ta et år til slik at Mathew kan finslipe kantrollen. Evt. en frisk og revansjesugen Lundemo hadde heller ikke vært å forakte, men begge virker per i dag som tapte. Hvorvidt Brændsrød og Krogstad kan få fornyet tillit er uvisst. Vi har flere spennende unge spillere, men jeg skulle gjerne sett en rutinert midtbane general bli hentet slik at de unge ikke må finne veien helt på egen hånd.

    På topp er stedet vi er svakest forspent. Erling har demonstrert for alvor at han bør satses på backen. Farten hans er uvurderlig både fremover og bakover, og da slipper han goalgetterpresset som han har slitt med. Malec er på lån frem til sommeren, og har vist gryende form. Han er et solid oppspillspunkt og slett ikke ueffen med ballen i beina. Samspillet mellom han og Gary Martin har stadig blitt bedre, og jeg skulle gjerne sett hva de kunne finne på med en full oppkjøring sammen. Arni ble leid ut til Island, og det spørs om han kommer til å slå igjennom for oss. Han har en vinter å overbevise klubben. Mest sannsynligvis må vi hente noen nye spisser, om det blir to eller tre er heller uvisst.

    Årets avslutning under Arne viste gode tendenser, men mange bosmanspillere og leiesoldater gjør at vi sitter igjen med mange spørsmål nå som snøen har kommet. Den lysende, optimistiske tonen som preget starten på 2016 er i beste fall erstattet med nøktern optimisme og mye usikkerhet.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 657

    #2
    Hvordan ser folk for seg at stallen 2017 ser ut ? Jeg tipper noe sånt som dette

    Keeper : Origi / Ødegård

    Forsvar : Erling/Sinyan/Amundsen/Kippe/Mikalsen/ en fra dagens juniorstall

    Midtbane : Kolstad/PMO/Bonke/Matthew/Brenden/Ofkir/ Ny ving / Ny sentral

    Angrep : Gary martin/ Malec / Afrikansk gull

    Tror noe sånt vil være slagkraftig og godt. Tenker at en klubb med våre ressurser må ha keepersituasjonen sånn som den er.

    Forsvarsmessig har vi 5 gode tippeligaforsvarere om vi antar at erling blir brukt som back. Disse har også god anvendelighet i forsvarsleddet og plusser man på en fra egen juniorstall har vi ok, men noe svak dekning. Så en signering her for bedre dekning hadde absolutt vært innafor. Dog er det kun kippe av disse som er ute innimellom, mens de andre spiller stabilt mye kamper.

    På midtbanen blir det spennende å se hva som skjer. Mine tanker er at Bonke og Matthew bør bekle de sentrale posisjonene,mens moa har venstrekanten. Har ellers grei dekning her med kolstad, brenden, PMO eller kanskje andre spennende fra juniorstall ? Allikevel bør det fokuseres på å hente en høyreving som kan gå inn i startellveren.

    Angrepsmessig står vi ganske blanke. Malec er i mine øyne en spiller med bra potensiale som hadde vært ok å fått med videre. Allikevel er det veldig åpent her og det er mange alternativer som kans score 10 mål på en tippeligasesong. Her gjelder det å finne to spillere som fungerer bra sammen til en rimelig penge, og jeg hadde gjerne sett et afrikansk spisstalent med vidieresalgspotensiale om noen år også.



    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Jradi veder vel tilbake til Godset. Nå har Malec kontrakt til sommeren, håper noen klarer å avbryte denne på nyåret. Martin er vel etter ryktene sendt hjem til Island, men personlig håper jeg han kommer tilbake.
      Håper gutta som har vært på utlån får sjansen til å vise seg frem i vinter, noen av dem har prestert bedre enn de vi har hatt i stallen og på lån.

      Ellers er det mulig å finn gull i Obos ligaen, tenker spesielt på Martin Ellingsen (21 år midtbanespiller).

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        #4
        Jeg vil gjerne ha inn Mathias Blårud (sentral midtbane) fra Strømmen. Tror han bare har kontrakt ut 2016, så kan ikke koste allverden å hente ham. Sånn jeg ser det en perfekt squad player. Opprinnelig fra Stovner og vif. Kom til Strømmen før 2015-sesongen og har spilt 50 kamper i OBOS på to sesonger.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Godt tips Rune.
          Er selv "gammel" Stovnergutt og sett mange Rommen kamper. Spennende spiller, med stort potensiale. Proff i topplokket må også kunne nevnes.
          Han har vel også vært innom vif en liten tur. Få gutten inn på litt prøvespill i hallen.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #6
            Jeg gleder meg til kaffekopp og treningskamper i januar. Dette er den beste tiden. Ryktene, forventningene, lave skuldre og humor fra rekkene på tribunen og på benken. Vi kan ikke rykke ned i januar.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #7
              http://www.rb.no/lsk/sport/fotball/i.../s/5-43-399918

              Noen som har sett Aleksander Melgalvis spille?. Holder han Tippeliganivå? Styrker? Svakheter?

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                Godt tips Rune.
                Er selv "gammel" Stovnergutt og sett mange Rommen kamper. Spennende spiller, med stort potensiale. Proff i topplokket må også kunne nevnes.
                Han har vel også vært innom vif en liten tur.
                Mer enn en liten tur vel? Var der 2010-2015. Så fra 14 års alder og fram til de slapp han til Strømmen. Sikkert en bra spiller, men håper vi ikke bygger laget rundt deres vrakgods.

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  http://www.rb.no/lsk/sport/fotball/i.../s/5-43-399918

                  Noen som har sett Aleksander Melgalvis spille?. Holder han Tippeliganivå? Styrker? Svakheter?
                  Ja, sett han flere ganger. han scoret vel 5-6 mål og har bra skudd. god på overlap og innlegg fra siden.
                  Innlegg kommer alltid på bakre, om det er folk der eller ikke, men det er bra innlegg som ofte er målfarlig.
                  mulig han har litt defensive mangler, men vil tro på nivå med skogseid .

                  han var flere ganger banens beste i 1 div, så ikke langt unna tippeliga nivå, men trenger litt matching for å ta nivået tenker jeg.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5093

                    #10
                    Nyhetssaker fra i høst, der Melgalvis får meget gode skussmål.



                    http://www.sporten.com/nyhet/hyller-...-i-tippeligaen

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13244

                      #11
                      Megaelvis - kan like det.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Var ikke fornøyd med LSK sitt tilbud... Da får han vel heller bli i Strømmen da.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1465

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                          Var ikke fornøyd med LSK sitt tilbud... Da får han vel heller bli i Strømmen da.
                          Vil tro at lønnspolitikken for 2017 er en vidreføring med samme lønnstaket som var i 2016. De spillere som "ikke har råd" til det - er jeg enig i at får gjøre noe annet.

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            #14
                            Det er flåsete, Tvilling. Denne spilleren jobber ved siden av fotballen for å få økonomien til å gå rundt - at han ikke ønsker å gå ned i totallønn er da fullstendig ukontroversielt! Det virker ikke som at vanlige Tippeliga-spillere lenger tjener spesielt godt sammenlignet med vanlige lønnsmottakere.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3350

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                              Hvordan ser folk for seg at stallen 2017 ser ut ? Jeg tipper noe sånt som dette

                              Keeper : Origi / Ødegård

                              Forsvar : Erling/Sinyan/Amundsen/Kippe/Mikalsen/ en fra dagens juniorstall

                              Midtbane : Kolstad/PMO/Bonke/Matthew/Brenden/Ofkir/ Ny ving / Ny sentral

                              Angrep : Gary martin/ Malec / Afrikansk gull

                              Ser ikke bort fra at Skogseid blir med videre. Vil absolutt være fin å ha som backup, og tror han ikke vil være for dyr i drift. Ellers ser forsvarsleddet meget solid ut. Eneste er back-up på venstrebacken.

                              Med tanke på at Lundemo ikke har signert for noen andre, så har jeg et håp om at han kan resignere. I så fall er behovet bare en ny kant. Hva som skjer med Jradi er spennende. Jeg var kritisk mot hans defensive jobb, men etter å ha sett 2. omgang mot Molde i reprise så tror jeg han kan bli meget god under Arne. Uansett må man se hva som skjer i Godset. At Krogstad er ønsket med videre er også positivt. Jeg synes han gjorde det bra under treningskampene jeg så, og ble litt overrasket at han ble leid ut.

                              Malec og Martin virket å finne hverandre mot slutten av sesongen, og det hadde vært veldig artig å se hva de kunne skape med en full vinter å finslipe samarbeidet.

                              Ellers enig i at det burde hentes noen nye talenter som kan videreutvikles. Bonke og Mathew kan fort bli salgsobjekter dersom vi får en god start på sesongen.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1465

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                Det er flåsete, Tvilling. Denne spilleren jobber ved siden av fotballen for å få økonomien til å gå rundt - at han ikke ønsker å gå ned i totallønn er da fullstendig ukontroversielt! Det virker ikke som at vanlige Tippeliga-spillere lenger tjener spesielt godt sammenlignet med vanlige lønnsmottakere.
                                Hva jeg prøver å si er at lønnstaket er ikke mindre viktig for 2017 enn det har vært i 2016. Med begrensende midler/kutt er klubbens behov viktigere enn den enkeltes spillets økonomiske behov. Jeg kjenner ikke til spilleren, men har ikke noe problem med å skjønne spillernes behov. Men jeg mener at det er greit at man går videre i jakt på de/den som både matcher kvalitet og mulighet til å leve med Lsk sitt lønnsnivå. Og særlig så tidlig i sesongen

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                  Hva jeg prøver å si er at lønnstaket er ikke mindre viktig for 2017 enn det har vært i 2016. Med begrensende midler/kutt er klubbens behov viktigere enn den enkeltes spillets økonomiske behov. Jeg kjenner ikke til spilleren, men har ikke noe problem med å skjønne spillernes behov. Men jeg mener at det er greit at man går videre i jakt på de/den som både matcher kvalitet og mulighet til å leve med Lsk sitt lønnsnivå. Og særlig så tidlig i sesongen
                                  Det er vel tvilsomt om det er så bra kontrakt at den er oppunder lønnstaket som Melgavis har fått tilbydt. Det har vel vært noen ganger Bjarmann har forsøkt seg med veldig dårlige kontrakter for å betale minst mulig.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Trooond

                                    Det er vel tvilsomt om det er så bra kontrakt at den er oppunder lønnstaket som Melgavis har fått tilbydt. Det har vel vært noen ganger Bjarmann har forsøkt seg med veldig dårlige kontrakter for å betale minst mulig.
                                    Så bra, betale dyr lønn til en på den alderen og det nivået er galskap. Ser det kommer en yngre utgave på prøvespill til uka, markedet er stort og klubbene har bedre muligheter enn på lenge til å sikre seg spillere til lavere lønn.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1465

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Folke

                                      Så bra, betale dyr lønn til en på den alderen og det nivået er galskap. Ser det kommer en yngre utgave på prøvespill til uka, markedet er stort og klubbene har bedre muligheter enn på lenge til å sikre seg spillere til lavere lønn.
                                      Vi har råd til å være tålmodige en stund til i alle fall..

                                      Kommentar

                                      • Joha
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 314

                                        #20
                                        Var enkelt spillere som hadde 1,5 mill i lønn for 10-15 år siden i mange klubber i 1 div

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎