Lillestrøm - Sandefjord, 2.april 15:30.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Kamptråd Lillestrøm - Sandefjord, 2.april 15:30.

    Heisann - og velkommen til årets første kamptråd!

    Det er drøye to uker til seriestart, og selv om vi har ett par treningskamper igjen - så velger jeg å starte kamptråden da to uker går rimelig fort nå. Forumet er ikke bortskjemt med innlegg om dagen, så greit å få det i gang først som sist. Folk må ikke være bortskjemte med å si meninga si / stille spørsmål etc.

    Dette er en "alle mann til Åråsen"- kamp. Klubben fyller 100 år - og dette skal selvsagt markeres. Det finnes egne innslag om dette.

    Sandefjord

    Sandefjord rykket rett opp igjen etter ett år i Obos - og Lars Bohinen er fortsatt mannen bak roret. Jeg har prøvd å søke opp litt info om laget, men det er lettere sagt enn gjort. Dog, de har spilt treningskamper i vinter og resultatene lyder som følgende: (seier) 5-3 vs Notodden, tap 1-3 mot IFK, tap 5-0 mot Tromsø og tap 1-0 mot hhv. Stabæk og Kristiansund.

    Dette er troppen til Sandefjord p.d.d.: http://www.sandefjordfotball.no/lag - merk en gammel kjenning i Erik Mjelde.

    Lillestrøm SK

    Arne er tilbake ved roret og styrer laget med milimeterpresisjon. Til glede for noen, til engstelse for andre. Min personlig mening er at dette er det rette sporet å gå slik klubben står per i dag. Eliteserien er ikke av topp kvalitet. Kvaliteten generelt er rimelig labert. LSK er ikke et lag som trenger 60 % ballinnhav men heller fokuserer på det som kjennetegner klubben fra Åråsen, kynisme, fysikk og fighterevne. Forrige sesong var som vi alle ble vitne til helt jævlig etter en grei start. Inn kom Arne og reddet laget fra nedrykk etter herlige prestasjoner i Bærum og Bergen.

    I vinter har det skjedd litt på spillerfronten. Nye spillere har kommet inn som Ajeti, Haakenstad, Melgalvis, Rafn, Gran, Udoji. Alle har vist lovende takter i sesongoppkjøringa, og jeg biter meg spesielt i både Ajeti, Haakenstad og Rafn spesielt som har gjort sine saker meget godt. Ajeti er vår toppscorer i vinter med fem mål, deretter fulgt av Malec med fire. Haakenstad derimot regner jeg med starter mot Sandefjord - det han har vist i vinter har overrasket meg. Han viser en enorm løpsstyrke, gjennom 90 minutter - som toppet seg på La Manga med en flott raid på overtid mot Tromsø der han var delaktig i 2-0 målet. En spiller jeg har stor tro på denne sesongen. Ajeti: fem mål. Virker som en solid goalgetter. Inntrykket mitt er at han ønsker virkelig å lykkes. Man ser det egentlig litt på måten når han scorer. Det er dette han vil. Virker bankers fra start, forståelig nok - og blir spennende å se denne sesongen. Holder han seg skadefri så bør han komme opp i ti kasser.

    Vi har hatt en solid vinter, vi scorer mye mål og virker trygge defensivt. Fra mitt ståsted virker dette meget trygt og solid - vi er nok ikke å kjempe blant de øverste lagene, men jeg mener laget har forutsetninger for å ende på øvre halvdel av tabellen basert på det jeg har sett i vinter. En reprise av fjoråret er uansett ikke aktuelt.

    Laget? Blir rein gjetting. Basert på laget i vinter.

    Fernandes/Origi

    Melgalvis - Amundsen - Mikalsen - Haakenstad

    Knudtzon - Krogstad - Matthew - Rafn

    Malec - Ajeti


    Med det ønsker jeg alle sammen med gult hjerte lykke til i 2017 - måtte det bli vårt år!
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1468

    #2
    Måtte denne ksmpen gå i 100 ..!!

    Kommentar

    • Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

      #3
      Jeg kjenner endelig etter flere måneder med sårt trengt ferie fra fugla at jeg er klar for en ny sesong, og jubileumssesongen vår atpåtil!
      Håper alle menn og kvinner er klare for å synge seg hese på feltet.

      På banen forventer jeg ikke pent spill, jeg forventer bare gode resultater mot de riktige lagene og en plan bak spillet. En plan vet vi heldigvis at Arne har, i motsetning til hans forgjenger, det så vi på høsten og i noen av treningskampene så langt. Jeg tror ærlig talt ikke vi får enormt mye å kritisere trenerteamet for når det gjelder taktikk. Jeg tror, som en del andre også har spådd, at Daniel Fernandes starter sesongen i mål for fugla. Han har vært solid i de kampene jeg har sett ham i, og kanskje han endelig har funnet en klubb hvor han virkelig kan herje i? Det hadde gledet meg stort om LSK hadde blitt klubben som fikk Fernandes til å slutte med nomadetilværelsen. Origi er en evig helt i mine øyne, men den tabbekvoten hans må reduseres betraktelig. Reaksjonsevnen hans vil jeg i hvert fall si er bedre enn Fernandes', men Fernandes virker langt mer stabil. Så man får stole godt på keepertreners vurderinger før hver kamp.

      Forsvaret vårt er bra, og kommer Sheriff tilbake i løpet av sesongen blir den enda bedre. Jeg synes vi har veldig god dekning. Spørs om Erik Tobias Sandberg får noe relevant spilletid i år? Midtbanen er der jeg er mest usikker på hvem som kommer til å starte, for ikke å snakke om hvor de forskjellige spillerne skal spille. Vi har mange poteter på dette laget.
      Custodes
      Contra o futebol moderno!

      Kommentar

      • Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

        #4
        Utrolig spent å se resultat til Arne etter vinterens oppkjøring. Gleder meg utrolig mye til årets først kamp og bursdagslag.
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

        Kommentar

        • woody
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 374

          #5
          Foreløpig lite solgte billetter - og under 14 dager igjen til kampen. LSK bør vel snart sette inn et lite støt hvis de har tenkt å fylle Åråsen ?
          woody

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3338

            #6
            Hvor mange billetter er solgt?

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #7
              Sandefjord bør normalt sett passe oss ganske bra tror jeg. De spiller fortsatt med sitt 3-5-2 system, og har en ganske ambisiøs, eller kall det gjerne naiv spillestil. Bør være muligheter for å straffe dem knallhardt. Men jeg forventer uansett en typisk åpningskamp der det nesten alltid er nervøst, tett og jevnt. Håper og tror vi trekker det lengste strået. Dette er en kamp vi absolutt bør ta. Jeg tipper 3-1. Knudtzon, Ajeti og Mathew putter våre.
              ..................

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3338

                #8
                Noen med status på spillerne som måtte gå av med skade i dag? Rafn, Knudtzon og Haakenstad. Forøvrig rimelig spesielt å se Antonijevic på venstreback siste kvarteret i dag.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Noen med status på spillerne som måtte gå av med skade i dag? Rafn, Knudtzon og Haakenstad. Forøvrig rimelig spesielt å se Antonijevic på venstreback siste kvarteret i dag.
                  Knudtzon ga hvertfall tommel opp foran fansen når han gikk forbi så regner med at han er klar. De to siste aner jeg ikke, men synes det så ut som at Haakenstad fikk den verste smellen. Haltet veldig av banen hvertfall.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Noen med status på spillerne som måtte gå av med skade i dag? Rafn, Knudtzon og Haakenstad. Forøvrig rimelig spesielt å se Antonijevic på venstreback siste kvarteret i dag.
                    Ganske mye som tyder på at Kind Mikalsen starter som stopper i allefall!
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • 14
                      Medlem
                      Møteplager
                      • May 2005
                      • 91

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Oddis

                      Ganske mye som tyder på at Kind Mikalsen starter som stopper i allefall!
                      Må si jeg syns dette er synd. SKM gir i mine øyne et vel så godt offensivt bidrag som Haakenstad: de gir begge 100% i løpene sine, SKM kommer best uten ball, Haakenstad med. Innlegg er det omtrent like gode på, kanskje med en liten fordel SKM, men den store fordelen for SKM (foruten at han er mye bedre defensivt) er at det mot de fleste motstandere gir oss overtall av gode duell/hodespillere på dødballer, både defensivt og offensivt. Får vi med oss to gode midtstoppere, en stor sterk spiss og i tillegg en venstreback, så blir vi meget farlige på dødball framover, og det er ikke uvesentlig for et lag som satser såpass mye på offensive dødballer som Arneball v 2.0

                      Min konklusjon: SKM som venstreback, Kippe/Antonijevic inn som stopper. Ser heller at Haakenstad får sjansen på venstrekanten, da han kan starte raidene sine høyere i banen og komme til avslutning oftere. Rafn ser dessuten veldig høyrebeint ut (ikke skarp nok heller foreløpig), og Udo, vel, lite tellende resultater foreløpig, bortsett fra ett mål som spiss.

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5096

                        #12
                        Jeg syns det drivet Haakenstad har med ball, farta og løpskapasiteten taler for at han skal starte på backen. Han er god til å bruke rommene han får foran seg, og de rommene vil bli vesentlig mindre om han starter som kant. Ankepunktet mot Haakenstad er jo at han er høyrebeint. Veldig høyrebeint. Og ting stopper ofte litt opp når han kommer til dødlinja.

                        Kommentar

                        • gorken
                          Administrator
                          • May 2006
                          • 1483

                          #13
                          Rundet 5000 solgte billetter, på tide å få ut fingern: http://www.ticketmaster.no/artist/li...language=no-no
                          I have this condition.

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 737

                            #14
                            Flagges det nedover hele AK gate denne uken??? (bor ikke i Lillestrøm, så får ikke sjekka sjæl) Om ikke er det noen som virkelig burde ta tak å få det opp! Byen burde prydes i gule og svarte effekter hele uka fra til kamp.

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 737

                              #15
                              Skal vedde på at kun 20% av byen har fått med seg at sportsklubben fyller 100 år.

                              Kommentar

                              • occean-fan!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 682

                                #16
                                nå er det krise. dette med at vi fyller 100 år skulle jo være hemmelighetstemplet materiale. noen som har lekket?

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Var innom Lillestrøm City i går, der har dem i hvert fall forsøkt seg med to dukker kledd i LSK draktsett,hengt opp gule og svarte ballonger osv.

                                  Problemet er kanskje ressurser, men de kunne bare kommet seg inn her og spurt etter hjelp om det var så...
                                  Uansett. Sesonkortet er godt plassert i lommen, drakt vasket og vi er klare for match. Kunne ikke tiden gått litt fortere...

                                  Kom igjen Fugla!!

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    #18
                                    Kjøpte tre billetter nå. Håper jeg får med meg noen : )
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3973

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av armykanari
                                      Flagges det nedover hele AK gate denne uken??? (bor ikke i Lillestrøm, så får ikke sjekka sjæl) Om ikke er det noen som virkelig burde ta tak å få det opp! Byen burde prydes i gule og svarte effekter hele uka fra til kamp.
                                      Det flagges!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Langballa
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2014
                                        • 321

                                        #20
                                        tror dere fortsatt Ajeti starter på topp? har 500 på at han putter:s

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎