Tabelltips 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1073

    Tabelltips 2017

    VG og Svea tipper LSK på en 8 plass
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #2
    Opprinnelig skrevet av Stan
    VG og Svea tipper LSK på en 8 plass
    Synes tabelltipset i seg selv virker fornuftig basert på den vanvittige underpresteringen i fjor, og at man har fått inn spillere som har henvist flere av de som spilte fast da til benken eller ut av klubben, som tyder på at Arne Erlandsen i alle fall mener stallen er styrket for hans fotballstil. Mangler en del på bredden, men det gjør mange andre klubber også.

    Forøvrig synes jeg terningsystemet til VG er en elendig måte å gjøre det på, da lagdelene burde vektes ift betydning. At keeperplassen vår for terningkast 3 er jo latterlig, da den er veldig sterk med to gode keepere for nivået, men sånn må det jo bli for å få plassert klubbene riktig ift hva de tror. Synes den sentrale midtbanen vår også ser sterkere ut enn på lenge.

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Aftenposten tipper oss på 10. plass:

      Kommentar

      • mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 845

        #4


        TABELLTIPSET: 13. PLASS - LILLESTRØM
        (I fjor: 12.-plass)
        Morten

        Kommentar

        • fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1507

          #5
          Opprinnelig skrevet av mrognan
          http://www.nettavisen.no/sportspill/...423318695.html

          TABELLTIPSET: 13. PLASS - LILLESTRØM
          (I fjor: 12.-plass)

          Forventer ikke at vi kjemper i toppen i år, men tror virkelig at vi havner høyere enn 13.plass.
          Vi har tynn stall, men det har virkelig mange andre også. Og jeg opplever at det er harmoni og en dedikasjon til spillestil i gruppa nå, som jeg håper vi får utnyttet godt. Det kanskje gjør at vi ikke blir så avhengig av vanvittige enkeltprestasjoner for å vinne som vi har gjort tidligere.
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

          Kommentar

          • Gjest

            #6
            Føles veldig godt å bli bli vurdert så dårlige. Slipper da alt av forventningspress, og kan kline til nedenifra og opp!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Nettavisens tips var, som utviklingen ellers der i gården, jævlig pinlig. Ikke fordi vi er tippet lavt, men fordi "analysen" er en oppramsing av hvilke spillere som kanskje, muligens, tar hvilke plasser. Helt på trynet dårlig, og totalt uinteressant som lesestoff.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Denne tråden er kanskje beregnet på tips i media. Men i påvente av flere tips derfra så kan jo vi supporterne tippe.
                Nå som alle treningskampene er ferdigspilt, så sitter vi med mer kjøtt på beinet med tanker på å kunne foreta bedre tipping. Jeg tror vi havner på 5.plass.

                Begrunnelse for plasseringen: Tror gullet står i hovedsak mellom RBK og ODD (hvor RBK er stor favoritt), hvor Molde,Søpla og muligens Strømsgodset med maksimal uttelling kan blande seg inn. Så tror jeg at vi vil sloss med den nevnte gruppen om en plassering. Tror ikke alle de ovennevnte innfrir 100 % og at vi sniker oss forbi minst en av de og havner på nevnte 5. plass. Med maks flyt og treff med signeringer så tror jeg vi kan komme enda høyere. Worst case scenario er 7. plass (som statistisk sett er plassen vi bør havne på med Erlandsen om trener, men som i år faktisk vil være en opptur) Brann havner lenger ned på lista i år, og heller ikke Sarpsborg eller Haugesund når helt opp. Så lagene rett bak LSK vil være Sarpsborg, Stabæk,Haugesund og Brann. Resten vil sloss der nede, hvor Sandefjord blir desidert jumbo, med Sogndal, Kristiansund og Tromsø og muligens Aalesund fightende om direkte nedrykk og kvalifikasjon.
                Last edited by Gjest; 28.03.2017, 11:55. Begrunnelse: bergunnelse

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2540

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Nettavisens tips var, som utviklingen ellers der i gården, jævlig pinlig. Ikke fordi vi er tippet lavt, men fordi "analysen" er en oppramsing av hvilke spillere som kanskje, muligens, tar hvilke plasser. Helt på trynet dårlig, og totalt uinteressant som lesestoff.
                  Dem har en oppsummering med plusser og minuser:
                  "Plusser:
                  + Erlandsen kommer til å stramme opp forsvarsspillet.
                  + Har flere spennende spillere i troppen.

                  Minuser:
                  - Har en ganske tynn tropp.
                  - Har ikke styrket laget nok siden forrige sesong."

                  Synes dem treffer bra med den korte oppsummeringen. Tynn tropp og ikke styrket troppen fra 2016 er fakta - vanskelig å argumentere på det. Legg til manglende erfaring på dette nivået på mange av spilleren. Spiller for spiller er troppen, med unntak av målvakt, svakere enn troppen som avsluttet sesongen i 2016.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3174

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Denne tråden er kanskje beregnet på tips i media. Men i påvente av flere tips derfra så kan jo vi supporterne tippe.
                    Drømte for lenge siden at vi ble nummer 6, så jeg står for det.

                    Kommentar

                    • Langballa
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2014
                      • 321

                      #11
                      tipper 4.plass! grunn: Kåt Ajeti og rå Mathew

                      Kommentar

                      • Marit
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2010
                        • 885

                        #12
                        Sjuern er vår! (Men det har jeg sagt hvert år nå en stund, og ikke fått rett en eneste gang.)
                        Andas in och andas ut
                        Orkar jag så orkar du

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9404

                          #13
                          Hvis spissa klarer å skåre mål slik at SKM slepper å dra lasset, så har vi mulighet på øvre halvdel.

                          Kommentar

                          • Gjest

                            #14
                            Eurosport med et panel bestående av Kjetil Rekdal, Bengt Eriksen og Thomas Myhre tipper oss på 11. plass:

                            Frem mot seriestart vil vi i samarbeid med våre fotballeksperter Kjetil Rekdal, Bengt Eriksen og Thomas Myhre gå gjennom hvert enkelt Eliteserie-lag.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              #15
                              Eurosport tipper oss på 11. plass i år:

                              Frem mot seriestart vil vi i samarbeid med våre fotballeksperter Kjetil Rekdal, Bengt Eriksen og Thomas Myhre gå gjennom hvert enkelt Eliteserie-lag.

                              Kommentar

                              • Gjest

                                #16
                                Av media så mener Nettavisen av LSK havner på plassen under fjorårets 12. plass, Eurosport tipper på plassen over, mens Aftenposten mener klubben havner to passer over, dvs på 10. VG derimot tror Fugla gjør ett byks opp til 8. plass. Synes at alle de 4 mediene trekker fram gode argumenter, men føler meg ganske trygg på at VG er nærmest sannheten.

                                Grunnen for det er at jeg tror at treningene under Erlandsen er av veldig høy kvalitet, slik at spillerne i troppen til LSK er bedre trent enn spillerne i mesteparten av de andre klubbene. Samt et Erlandsen står for en særdeles effektiv taktikk som gjør at klubben henter mye poeng. Både Nettavisen og Eurosport vurderer Erlandsen som en styrke, men siden de tipper LSK så langt ned så vekter de han ikke høyt nok.
                                Fugla har spesielt gode kontringsspillere i Ajeti, Knudtzon og Haakonstad, og stor duellkraft i Malec, SKM, Amundsen (og ikke minst hos innbytterne Kippe og Antonevic), og god dødballfot hos Krogstad. Samt stjernekaliber i Matthew. Defensivt ser det super solid ut, og det blir garantert mange mål på kontringer og dødballer.
                                Så spesielt Nettavisen og Eurosport sine journalister bør ta seg en bolle, som de for så vidt kan dele med Aftenpostens skribenter. Mens VGs` bør si seg ganske fornøyd, er godt de bare bommer med en plassering eller to.

                                PS! Men er helt enig i Eurosport sin vurdering om at klubben vil slite med å spille ut andre lag, siden det ikke er nok kreative spillere, som spesielt vil skape problemer når man havner under i målprotokollen. Så håper at klubben har griseflaks, slik at spillerne som nå er på prøvespill er veldig gode og billige, eller at de kommer over et par andre stjerneskudd som kan bli hentet til en fornuftig pris, slik at det blir mer teknikk og kreativitet i angrepsleddet, dvs ving/sentral midtbane/spiss. På den andre side, så er det sjeldent det er behov for å drible noen på ræva, så lenge man er mestere i kontrings- og dødballsspill.
                                Last edited by Gjest; 29.03.2017, 11:51.

                                Kommentar

                                • christoffer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 326

                                  #17
                                  Det som er overraskende er at veldig mange aviser fremhever at Lundemos overgang til RBK vil svekke laget. Lundemo kan være en brilliant spiller, men han var jo knapt på banen de to siste sesongene for LSK.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2317

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av christoffer
                                    Det som er overraskende er at veldig mange aviser fremhever at Lundemos overgang til RBK vil svekke laget. Lundemo kan være en brilliant spiller, men han var jo knapt på banen de to siste sesongene for LSK.
                                    Det er jeg enig i, at han vil svekke RBK. Men det er mulig at han blir spilt bedre etterhvert. Men rett ut av boksen er han ingen forsterkning for bartene. Tipper på utlån til Nardo til høsten
                                    eller vår '18 (litt flåsete, men ønsker han ingen heder&ære ved å la oss sitte igjen med knapt hverken en knapp eller et glansbilde).

                                    Jeg tipper at LSK blir årets overaskelse/Brann, og havner på ... hvilken plass var det igjen, 2.? Tror dessverre møkkagjengen fra Ulvensplitten kan gjøre det bedre enn på lenge også.
                                    Er fornøyd med at vi møter Molde tidlig. Skulle ønske vi fikk de fleste av de bedre laga tidlig på vårparten. Selvom vi har hatt brukbart tak på Molde hjemme vår som høst. Egentlig litt kjipt å møte
                                    Sandefjord nå som de fortsatt har trua på Elitespill i 2018, jmfr Start i '15 & '16.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9404

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av christoffer
                                      Det som er overraskende er at veldig mange aviser fremhever at Lundemos overgang til RBK vil svekke laget. Lundemo kan være en brilliant spiller, men han var jo knapt på banen de to siste sesongene for LSK.
                                      Og da er vi inne på eneste livsvisdommen jeg har opparbeida meg.

                                      Gell-mann amnesia:

                                      ​​​​Når du ser media prate om et tema du har peiling på, så ser du så og si bare elendig håndverk fra media.

                                      Men så "blar" man over til neste side, og glemmer det, mens man da leser deres evalueringer rundt andre tema og tar de som den største selvfølgelighet og sannhet.

                                      Lundewho?

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        TV2 tipper Lillestrøm på 11. plass:

                                        Sjekk hvor Jesper Mathisen plasserer Brann i Eliteserien 2017.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎